Graspop Metal Meeting 2025

Er gaan intern al stemmen op om niet per se meer met die 8 headliners te werken, dat is gewoon niet altijd haalbaar. Ze gaan in de toekomst nog meer bands omhoog pushen.
Was er al discussie geweest over welke bands Graspop in de toekomst omhoog zou kunnen pushen?
Aan wat voor acts denken jullie dan?

Staat er een band niet in die ik volgens jou absoluut een kans moet geven, laat het me vooral weten!
Mocht het zo uitpakken dat Spectral wound niet de marquee opent (dat er iets voor wordt geplaatst) dan zou ik overwegen om As everything unfolds mee te pakken, wel een leuke band die live veel energie brengt. Voor mij in ieder geval een fijn begin van de dag waar ik naar uitkijk. Vind het qua genre een beetje lastig te omschrijven, beetje metalcore/posthardcore achtig maar op wikipedia staat prog ook tussen de genres al hoor ik het zelf niet echt.

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Jamel
Even los van clashes, zou dit ongeveer mijn loopschema zijn. Ster is first time, dikgedrukt is niet willen missen.

Donderdag:
Deafheaven*
Psychonaut
Fleshwater*
Landmvrks*
Charlotte Wessels
Alien Ant Farm*
Motionless in White
Paradise Lost
Julie Christmas*
Dream Theater
Orbit
Culture*
Epica
Iron Maiden
Flogging Molly

Vrijdag:
Spectral Wound
Villagers of Ioannina
City*
Tremonti
Windhand*
Myles Kennedy
Employed to Serve
Green Lung
Jerry Cantrell*
Blood Incantation
Dethklok*
Opeth
Jinjer
Slipknot

Zaterdag:
Dødheimsgard*
Sylosis*
Primordial*
Unto Others
Lorna
Shore
Cattle Decapitation*
Spiritbox
Imminence
The HU*
Apocalyptica
Amenra
Nine Inch Nails
*

Zondag:
Seven Hours After Violet*
Creeper*
Hardy*
Fit For an Autopsy*
Beyond the Black
Currents*
Savatage*
Katatonia
Triptykon
Alcest

Staat er een band niet in die ik volgens jou absoluut een kans moet geven, laat het me vooral weten!
Heb het hier al vaak gezegd maar starset heeft een dijk van een setlist en show. In Amerika veel populairder dan hier en ik snap niet dat die nog niet tot de logobands gebombardeerd zijn.

• Leuk
Waarderingen: Jamel en N1tje
Even los van clashes, zou dit ongeveer mijn loopschema zijn. Ster is first time, dikgedrukt is niet willen missen.

Donderdag:
Deafheaven*
Psychonaut
Fleshwater*
Landmvrks*
Charlotte Wessels
Alien Ant Farm*
Motionless in White
Paradise Lost
Julie Christmas*
Dream Theater
Orbit
Culture*
Epica
Iron Maiden
Flogging Molly

Vrijdag:
Spectral Wound
Villagers of Ioannina
City*
Tremonti
Windhand*
Myles Kennedy
Employed to Serve
Green Lung
Jerry Cantrell*
Blood Incantation
Dethklok*
Opeth
Jinjer
Slipknot

Zaterdag:
Dødheimsgard*
Sylosis*
Primordial*
Unto Others
Lorna
Shore
Cattle Decapitation*
Spiritbox
Imminence
The HU*
Apocalyptica
Amenra
Nine Inch Nails
*

Zondag:
Creeper*
Hardy*
Fit For an Autopsy*
Beyond the Black
Currents*
Savatage*
Katatonia
Triptykon
Alcest

Mooie lijst! Is Signs Of The Swarm niets voor jou? En Pertubator?

• Leuk
Waarderingen: Jamel

Donderdag:
Deafheaven*
Psychonaut
Fleshwater*
Landmvrks*
Charlotte Wessels
Alien Ant Farm*
Motionless in White
Paradise Lost
Julie Christmas*
Dream Theater
Orbit
Culture*
Epica
Iron Maiden
Flogging Molly

Vrijdag:
Spectral Wound
Villagers of Ioannina
City*
Tremonti
Windhand*
Myles Kennedy
Employed to Serve
Green Lung
Jerry Cantrell*
Blood Incantation
Dethklok*
Opeth
Jinjer
Slipknot

Zaterdag:
Dødheimsgard*
Sylosis*
Primordial*
Unto Others
Lorna
Shore
Cattle Decapitation*
Spiritbox
Imminence
The HU*
Apocalyptica
Amenra
Nine Inch Nails
*

Zondag:
Creeper*
Hardy*
Fit For an Autopsy*
Beyond the Black
Currents*
Savatage*
Katatonia
Triptykon
Alcest

15 bands per dag is toch wel een minimum dus Perturbator er nog bij op vrijdag
Ugly Kid Joe als de opener van de Metaldome tegenvalt en het weer meevalt.

• Leuk
Waarderingen: nikita en Jamel
15 bands per dag is toch wel een minimum dus Perturbator er nog bij op vrijdag
Ugly Kid Joe als de opener van de Metaldome tegenvalt en het weer meevalt.
Ugly Kid Joe lijkt te clashen met SHAV en dan wint SHAV het voor mij wel echt heel makkelijk. Die staat enkel niet als must omdat ik soms op zondag wat langer op de camping blijft hangen na drie zware dagen.

• Leuk
Waarderingen: johanra

Donderdag:
Deafheaven*
Psychonaut
Fleshwater*
Landmvrks*
Charlotte Wessels
Alien Ant Farm*
Motionless in White
Paradise Lost
Julie Christmas*
Dream Theater
Orbit
Culture*
Epica
Iron Maiden
Flogging Molly

Vrijdag:
Spectral Wound
Villagers of Ioannina
City*
Tremonti
Windhand*
Myles Kennedy
Employed to Serve
Green Lung
Jerry Cantrell*
Blood Incantation
Dethklok*
Opeth
Jinjer
Slipknot

Zaterdag:
Dødheimsgard*
Sylosis*
Primordial*
Unto Others
Lorna
Shore
Cattle Decapitation*
Spiritbox
Imminence
The HU*
Apocalyptica
Amenra
Nine Inch Nails
*

Zondag:
Creeper*
Hardy*
Fit For an Autopsy*
Beyond the Black
Currents*
Savatage*
Katatonia
Triptykon
Alcest

Bedankt @Jamel voor

Villagers of Ioannina City. Misschien moet ik dit lijstje maar eens opslaan. Paar kleine aanpassingen maken - clashes en kheb mijn loopschema. Copy paste op graspp nzorgde voor gek lettertype.​

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

Zo te zien is powermetal gewoon totaal niet jouw ding, maar kan me wel herinneren dat je bij verschillende nummers van het nieuwste Powerwolf album zei dat je het weer meer op de oude sound vond lijken, dat jij wel kon waarderen, We Don't Wanna Be No Saints vooral dacht ik. Misschien als headline show nog een kans geven of het stuk ervan meepakken dat niet met Flogging Molly overlapt.

Is op de donderdag Soen niet prog metal? Dat had ik dan wel in jouw lijst verwacht.

Op de zaterdag, ookal is het weer powermetal, probeer het zo te timen dat je precies bij Through The Fire and Flames bij DragonForce binnenloopt. The Warning kan je misschien wel raar genoeg vinden om het leuk te vinden, en Eisbrecher kan ik niet genoeg aanraden aan mensen met hun nieuwe single Kaltfront (maar ook eerdere nummers FAKK en Was Ist Hier Los? kan ik niet genoeg van krijgen). Allemaal niet echt tips waar jij iets mee kan (misschien The Warning omdat het volgens mij een beetje een vreemde combinatie van genres is?), maar ik vind wel dat je het absoluut een kans moet geven.

En dan speciaal voor jou heb ik bewust niks gezegd over Alestorm, Gloryhammer en Beast in Black.

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Jamel en nikita
Momenteel heeft het nog niet heel erg veel nut vanwege nog wat ontbrekende namen en toch ook nog voldoende onzekerheid over het exacte tijdschema, maar tegen de tijd dat het tijdschema er is, ga ik wel weer alle spoorboekjes met elkaar bundelen tot "het meestbezochte spoorboekje van het forum". Afgelopen editie toch een paar dagen met veel plezier in elkaar lopen zetten...

Zo te zien is powermetal gewoon totaal niet jouw ding, maar kan me wel herinneren dat je bij verschillende nummers van het nieuwste Powerwolf album zei dat je het weer meer op de oude sound vond lijken, dat jij wel kon waarderen, We Don't Wanna Be No Saints vooral dacht ik. Misschien als headline show nog een kans geven of het stuk ervan meepakken dat niet met Flogging Molly overlapt.

Is op de donderdag Soen niet prog metal? Dat had ik dan wel in jouw lijst verwacht.

Op de zaterdag, ookal is het weer powermetal, probeer het zo te timen dat je precies bij Through The Fire and Flames bij DragonForce binnenloopt. The Warning kan je misschien wel raar genoeg vinden om het leuk te vinden, en Eisbrecher kan ik niet genoeg aanraden aan mensen met hun nieuwe single Kaltfront (maar ook eerdere nummers FAKK en Was Ist Hier Los? kan ik niet genoeg van krijgen). Allemaal niet echt tips waar jij iets mee kan (misschien The Warning omdat het volgens mij een beetje een vreemde combinatie van genres is?), maar ik vind wel dat je het absoluut een kans moet geven.

En dan speciaal voor jou heb ik bewust niks gezegd over Alestorm, Gloryhammer en Beast in Black.
Powerwolf is nog wel een optie, beetje afhankelijk van hun setlist ook. Maar ik wil ook graag de tijd dat Jos er is (alleen op donderdag) goed benutten om shows samen te doen en er zitten al wat verschillen in ons loopschema. Dus vandaar dat ik zijn keuze voor Flogging Molly geneigd ben te volgen. Maar Powerwolf vind ik ook zeker tof, alleen heb ik hen al best vaak gezien (keer of vijf/zes) en ik vind het jammer dat voor mijn gevoel hun show nu nog steeds precies hetzelfde is als 10/15 jaar geleden. Zelfde trucjes, zelfde grapjes en ook zelfs veel dezelfde meezingers. Maar je hebt gelijk, het nieuwe album heeft wel toffe dingen.

Soen is prog, maar ben ik een beetje zat. Zou best kunnen dat ik wel ga kijken, maar op basis van de huidige clashfinder krijgt Motionless in White wel duidelijk de voorkeur.

Dragonforce heb ik ook al een paar keer gezien. Prima band, pak ik mee als er niets anders staat, maar zeker geen must voor me.

Eisbrecher heb ik een paar keer geprobeerd in te luisteren voor voorgaande edities. Heb vrienden die er zeer enthousiast over zijn, maar voor mij werkte het tot nu toe niet. Zal het binnenkort weer eens proberen.

The Warning ga ik een kans geven. Ben benieuwd!

Alestorm is heel goed, natuurlijk. Zeker op Graspop altijd een feest. Maar ook al vaak gezien en altijd min of meer hetzelfde, dus geen must meer. Zou wel kunnen dat ik er sta als er niets anders staat.

Gloryhammer vind ik niet zo. En Beast in Black, tsja. Ik breek nog liever m'n beide wijsvingers en een pink dan dat ik langer dan een kwartier die verschrikkelijkheid moet ondergaan.

Als jij nog één keer iemand aanraad om Flogging Molly te skippen voor Powerwolf, dan gaan we de naam van de Koekdoosmethode aanpassen naar iets anders :LOL:

Wees gerust. Ook al is de enige clash spijkerbed rennen dan sta ik nog niet bij BiB
Beast in Black, tsja. Ik breek nog liever m'n beide wijsvingers en een pink dan dat ik langer dan een kwartier die verschrikkelijkheid moet ondergaan.
We kunnen zo nog een plakboek maken met quotes over beast in black

Als jij nog één keer iemand aanraad om Flogging Molly te skippen voor Powerwolf, dan gaan we de naam van de Koekdoosmethode aanpassen naar iets anders :LOL:

Voor mij is het resultaat van de Koekdoosmethode dat Powerwolf het wint van Flogging Molly, omdat Powerwolf gewoon veel gaver is, dus in dit geval klopt de methode wel gewoon! Maar voor iemand die echt niet weet wat ie wil zien op dat moment, dan beter Flogging Molly inderdaad.

• Leuk
Waarderingen: won666 en El_Leipo
Voor mij is het resultaat van de Koekdoosmethode dat Powerwolf het wint van Flogging Molly, omdat Powerwolf gewoon veel gaver is, dus in dit geval klopt de methode wel gewoon! Maar voor iemand die echt niet weet wat ie wil zien op dat moment, dan beter Flogging Molly inderdaad.
Is dat een soort geheime backdoor in de Koekdoosmethode dat Powerwolf altijd wint? Ik sta lekker bij Floging Molly. Heb ze altijd overdag gezien dus ben juist bij hen benieuwd wat ze maken van zo'n afsluitende show. Powerwolf zie ik waarschijnlijk Alcatraz 2026 wel weer als headliner 😅

• Haha
Waarderingen: MetalLimbo
Is dat een soort geheime backdoor in de Koekdoosmethode dat Powerwolf altijd wint?
Je moet de band kiezen die het minst waarschijnlijk is om nog een keer langs te komen, tenzij @Koekdoos fan is van de andere band, dan moet je die kiezen

Ingewikkeld allemaal hoor :)

Zit overigens zelf nog steeds te twijfelen, hoop dat ze niet volledig overlappen zodat ik na flogging molly nog een uurtje Powerwolf kan mee pakken.

Is dat een soort geheime backdoor in de Koekdoosmethode dat Powerwolf altijd wint? Ik sta lekker bij Floging Molly. Heb ze altijd overdag gezien dus ben juist bij hen benieuwd wat ze maken van zo'n afsluitende show. Powerwolf zie ik waarschijnlijk Alcatraz 2026 wel weer als headliner 😅
Je moet de band kiezen die het minst waarschijnlijk is om nog een keer langs te komen, tenzij @Koekdoos fan is van de andere band, dan moet je die kiezen

Ingewikkeld allemaal hoor :)

Zit overigens zelf nog steeds te twijfelen, hoop dat ze niet volledig overlappen zodat ik na flogging molly nog een uurtje Powerwolf kan mee pakken.

Nee, men vergeet gewoon het belangrijkste deel van de methode :LOL:

De methode is alleen van toepassing in het geval van een clash waar je gewoon niet weet wat je moet doen, of enorm twijfelt. Dan ga je kijken naar minst waarschijnlijk om nog eens langs te komen (eventueel bekeken vanuit positie op het affiche a la headliner van de Marquee of iets dergelijks, kijk naar Lorna Shore die potentieel vanaf nu altijd op de main gaat staan en dus de vorige keer ook zou kunnen winnen op basis van positie).

De methode is dus gewoon niet van toepassing op het moment dat ik voor mijzelf moet gaan bepalen of ik bij Powerwolf of Flogging Molly ga staan, want ik heb niks met Flogging Molly en wel met Powerwolf.

De backdoor zat hem in deze dan in het feit dat Jamel vroeg naar wat wij vonden dat hij echt een kans moest geven en niet zo zeer wat hij dachten dat hij leuk zou vinden... (Maar dat had ik niet vooraf per se op die manier bedacht), maar op het moment dat Jamel zegt dat hij nu denkt bij Flogging Molly te gaan staan, zodat hij daar met Jos nog de dag kan afsluiten, dan is eigenlijk op dat moment de Koekdoosmethode ook niet eens meer van toepassing, omdat hij eigenlijk gewoon al een keuze heeft gemaakt (wat toevallig dezelfde keuze dan is bij het correct toepassen van de methode)

Nog een voorbeeld waar het niet van toepassing is:
- De eventuele clash van NIN en Airbourne; voor mij is het hier niet van toepassing omdat ik niks kan met NIN en gewoon fan ben van Airbourne. Het zou vreemd zijn als mijn eigen methode me dwingt om mijn eigen must sees te negeren voor iets dat ik niet leuk vind, dus de eerste stap in de methode is dat er een daadwerkelijke clash met twijfel moet zijn.

Ik vermoed dat dat vorig jaar bij Tool en Cavalera voor @Piebe71 ook zo was, waar de clash jammer was, maar er wel een overduidelijke winnaar was in die clash (waar @jasper79 volgens hem duidelijk de verkeerde keuze heeft gemaakt).

Users who are viewing this thread