Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ook maar even mijn voorlopige looproute delen, zal nog wel een aantal keer veranderen.
Staan ook een aantal acts tussen waar ik waarschijnlijk naar toe ga omdat de vriend waarmee ik naar Graspop fan er groot fan van is, zoals bijvoorbeeld Tremonti, Myles Kennedy, Alestorm, Powerwolf, Gloryhammer
Even los van clashes, zou dit ongeveer mijn loopschema zijn. Ster is first time, dikgedrukt is niet willen missen.
Donderdag: Deafheaven* Psychonaut
Fleshwater*
Landmvrks*
Charlotte Wessels
Alien Ant Farm*
Motionless in White
Paradise Lost JulieChristmas* DreamTheater
OrbitCulture*
Epica
Iron Maiden
Flogging Molly
Vrijdag: SpectralWound
Villagers of IoanninaCity*
Tremonti Windhand*
Myles Kennedy
Employed to Serve GreenLung
Jerry Cantrell* BloodIncantation
Dethklok* Opeth
Jinjer
Slipknot
Zaterdag: Dødheimsgard*
Sylosis* Primordial* UntoOthers
LornaShore
Cattle Decapitation*
Spiritbox Imminence
The HU*
Apocalyptica Amenra
Nine Inch Nails*
Zondag:
Seven Hours After Violet*
Creeper*
Hardy* Fit For an Autopsy*
Beyond the Black Currents* Savatage* Katatonia
Triptykon Alcest
Staat er een band niet in die ik volgens jou absoluut een kans moet geven, laat het me vooral weten!
Even het definitieve schema afwachten, want er loert een (gedeeltelijke) clash met Apocalyptica in de Dome. En da's ook wel een zeer aantrekkelijk idee. Die hebben ook al heel lang niet meer op Graspop gestaan. En er moet ook nog het één en ander bekend worden gemaakt op die dag.
Er gaan intern al stemmen op om niet per se meer met die 8 headliners te werken, dat is gewoon niet altijd haalbaar. Ze gaan in de toekomst nog meer bands omhoog pushen.
Mocht het zo uitpakken dat Spectral wound niet de marquee opent (dat er iets voor wordt geplaatst) dan zou ik overwegen om As everything unfolds mee te pakken, wel een leuke band die live veel energie brengt. Voor mij in ieder geval een fijn begin van de dag waar ik naar uitkijk. Vind het qua genre een beetje lastig te omschrijven, beetje metalcore/posthardcore achtig maar op wikipedia staat prog ook tussen de genres al hoor ik het zelf niet echt.
Even los van clashes, zou dit ongeveer mijn loopschema zijn. Ster is first time, dikgedrukt is niet willen missen.
Fleshwater*
Landmvrks*
Charlotte Wessels
Alien Ant Farm*
Motionless in White
OrbitCulture*
Epica
Iron Maiden
Flogging Molly
Tremonti Windhand*
Myles Kennedy
Dethklok* Opeth
Jinjer
Slipknot
LornaShore
Cattle Decapitation*
Spiritbox Imminence
The HU*
Apocalyptica Amenra
Nine Inch Nails*
Zondag:
Creeper*
Triptykon Alcest
Staat er een band niet in die ik volgens jou absoluut een kans moet geven, laat het me vooral weten!
Heb het hier al vaak gezegd maar starset heeft een dijk van een setlist en show. In Amerika veel populairder dan hier en ik snap niet dat die nog niet tot de logobands gebombardeerd zijn.
Fleshwater*
Landmvrks*
Charlotte Wessels
Alien Ant Farm*
Motionless in White
OrbitCulture*
Epica
Iron Maiden
Flogging Molly
Tremonti Windhand*
Myles Kennedy
Dethklok* Opeth
Jinjer
Slipknot
LornaShore
Cattle Decapitation*
Spiritbox Imminence
The HU*
Apocalyptica Amenra
Nine Inch Nails*
Zondag:
Creeper*
Triptykon Alcest
Fleshwater*
Landmvrks*
Charlotte Wessels
Alien Ant Farm*
Motionless in White
OrbitCulture*
Epica
Iron Maiden
Flogging Molly
Tremonti Windhand*
Myles Kennedy
Dethklok* Opeth
Jinjer
Slipknot
LornaShore
Cattle Decapitation*
Spiritbox Imminence
The HU*
Apocalyptica Amenra
Nine Inch Nails*
Zondag:
Creeper*
Triptykon Alcest
15 bands per dag is toch wel een minimum dus Perturbator er nog bij op vrijdag
Ugly Kid Joe als de opener van de Metaldome tegenvalt en het weer meevalt.
15 bands per dag is toch wel een minimum dus Perturbator er nog bij op vrijdag
Ugly Kid Joe als de opener van de Metaldome tegenvalt en het weer meevalt.
Ugly Kid Joe lijkt te clashen met SHAV en dan wint SHAV het voor mij wel echt heel makkelijk. Die staat enkel niet als must omdat ik soms op zondag wat langer op de camping blijft hangen na drie zware dagen.
Fleshwater*
Landmvrks*
Charlotte Wessels
Alien Ant Farm*
Motionless in White
OrbitCulture*
Epica
Iron Maiden
Flogging Molly
Tremonti Windhand*
Myles Kennedy
Dethklok* Opeth
Jinjer
Slipknot
LornaShore
Cattle Decapitation*
Spiritbox Imminence
The HU*
Apocalyptica Amenra
Nine Inch Nails*
Zondag:
Creeper*
Triptykon Alcest
Villagers of Ioannina City. Misschien moet ik dit lijstje maar eens opslaan. Paar kleine aanpassingen maken - clashes en kheb mijn loopschema. Copy paste op graspp nzorgde voor gek lettertype.
Zo te zien is powermetal gewoon totaal niet jouw ding, maar kan me wel herinneren dat je bij verschillende nummers van het nieuwste Powerwolf album zei dat je het weer meer op de oude sound vond lijken, dat jij wel kon waarderen, We Don't Wanna Be No Saints vooral dacht ik. Misschien als headline show nog een kans geven of het stuk ervan meepakken dat niet met Flogging Molly overlapt.
Is op de donderdag Soen niet prog metal? Dat had ik dan wel in jouw lijst verwacht.
Op de zaterdag, ookal is het weer powermetal, probeer het zo te timen dat je precies bij Through The Fire and Flames bij DragonForce binnenloopt. The Warning kan je misschien wel raar genoeg vinden om het leuk te vinden, en Eisbrecher kan ik niet genoeg aanraden aan mensen met hun nieuwe single Kaltfront (maar ook eerdere nummers FAKK en Was Ist Hier Los? kan ik niet genoeg van krijgen). Allemaal niet echt tips waar jij iets mee kan (misschien The Warning omdat het volgens mij een beetje een vreemde combinatie van genres is?), maar ik vind wel dat je het absoluut een kans moet geven.
En dan speciaal voor jou heb ik bewust niks gezegd over Alestorm, Gloryhammer en Beast in Black.
Momenteel heeft het nog niet heel erg veel nut vanwege nog wat ontbrekende namen en toch ook nog voldoende onzekerheid over het exacte tijdschema, maar tegen de tijd dat het tijdschema er is, ga ik wel weer alle spoorboekjes met elkaar bundelen tot "het meestbezochte spoorboekje van het forum". Afgelopen editie toch een paar dagen met veel plezier in elkaar lopen zetten...