Graspop Metal Meeting 2025

Die dag zal voor mij vooral in het teken staan van Savatage, dat is misschien wel de grootste must-see van het hele festival voor mij (met name vanwege de extreem hoge Koekdoos-factor die daarbij meespeelt)!

Wel heel jammer dat die haast onvermijdelijk met Currents zullen clashen, die had ik (mede op jouw aanraden) ook graag willen zien.
Voor jou zal wel het omgekeerde gelden, en is Currents juist non-negotiable, neem ik aan?
Ik kan inderdaad goed begrijpen dat je dan voor Savatage gaat, als je beide bands wilt zien lijkt me dat inderdaad een no brainer. Heel veel kansen om die te zien zal je niet krijgen. Ik heb persoonlijk niet zo veel met Savatage dus voor mij is het niet echt een clash.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Loek, ik snap echt niet waarom je RA tot headliner blijft promoveren. Het is een prima 013 band en vorige keer speelde ze ergens in de namiddag. Het nieuwe album staat nou niet bepaald bomvol hits waardoor ze opeens meer populair zijn geworden. Qua muziek ook geen 1 op 1 match met Graspop. Zou denk ik de eerste punkrock headliner worden. Ik zie het van verschillende kanten echt niet gebeuren. Ik zie ze wel een van de laatste mainstage plekken pakken maar als headliner, nee echt niet.
Sum 41 was al eens een punk headliner. Was wel Jupiler

Wel echt ellendige clashes. De openingsoverlap tussen Psychonaut en Deafheaven is ronduit debiel. Had met name van die laatste deze lage spot niet verwacht.
Ik had ook nooit verwacht dat ze Psychonaut zó laag zouden zetten, werkelijk bizar.
Staan ze eindelijk voor het eerst op Graspop...
Zal wel een zeer goed gevulde Marquee aan het begin van de dag worden (ik verwacht niet vol, zeker niet gezien het tijdstip, Metal Dome zou een ander verhaal zijn geweest).
Toch kies ik waarschijnlijk voor Deafheaven, want nog nooit gezien (+ wederom 1738433195890.png ;)), waar je dan vlak voor aanvang zo vooraan aan het hek kunt gaan staan..

maar veruit de pijnlijkste is Orbit Culture tijdens Dream Theater. Mijn twee belangrijkste redenen om te gaan maar DT wint wel.
Idem.

• Haha
Waarderingen: Koekdoos
Ik had ook nooit verwacht dat ze Psychonaut zó laag zouden zetten, werkelijk bizar.
Staan ze eindelijk voor het eerst op Graspop...
Zal wel een zeer goed gevulde Marquee aan het begin van de dag worden (ik verwacht niet vol, zeker niet gezien het tijdstip, Metal Dome zou een ander verhaal zijn geweest).
Toch kies ik waarschijnlijk voor Deafheaven, want nog nooit gezien (+ wederom Bekijk bijlage 12683 ;)), waar je dan vlak voor aanvang zo vooraan aan het hek kuntgaan staan..

Idem.

Word ik nou gebruikt als smiley? :LOL:

Nog eens in de lotto arena maar ik schrik toch van de prijzen voor drank. Als dit de toekomst is die Livenation voor festivals in petto heeft zal dat toch vooral inpilsen op de camping worden en af en toe wat bands missen daardoor

Mijn voorlopige:

Donderdag:

Psychonaut
Beast in Black
Motionless in White
Alestorm
Dream Theater
Epica
Maiden
Flogging Molly

Vrijdag:

Spectral Wound
Northlane
The Ghost Inside
Skillet
Blood Incantation
Opeth
Slipknot

Zaterdag:

Eisbrecher
Imminence
Lorna Shore
Spiritbox
The Hu
Amenra
NiN

Nog wel wat gaten te vullen!
He, daar staat een hoop tussen waar ik ook naartoe wil! ;) (@Nutellica en ik zullen samen afzakken naar Dessel, vandaar).

Paar andere opties, afhankelijk van timetable en clashes uiteraard:

Donderdag:

Psychonaut
Municipal Waste
Landmvrks
Beast in Black
Motionless in White
Alestorn
Dream Theater
Orbit Culture
Stick to your Guns
Epica
Iron Maiden
Flogging Molly

Vrijdag:

Spectral Wound
Static Dress
Villagers of Ioannina City
Myles Kennedy
Knocked Loose
North Lane
The Ghost Inside
Skillet
Falling in Reverse
Dethklok
Opeth
Slipknot

Zaterdag:

Whitechapel
Sylosis
Eisbrecher
Lorna Shore
Spiritbox
Imminence
Starset
Dragon Force
Amenra
NiN

Vooral in de avond is het dringen geblazen en zullen er moeilijke keuzes gemaakt worden. Lijkt erop dat ik Korn bijvoorbeeld ga missen ten gunste van Amenra, misschien ook nog stukje Apocalyptica. Ook vrijdagavond wordt heel lastig: Blood Incantation, Me First and the Gimme Gimmes, Falling in Reverse, Dethklok, Opeth: wil het allemaal zien! En dan komt er nog een headliner bij ook die nog niet aangekondigd is. Poh!

Zojuist begonnen met inluisteren van de net aangekondigde bands. Polaris heeft een goede eerste indruk achtergelaten. Iemand tips om de band beter te leren kennen qua albums/nummers?

Users who are viewing this thread