Graspop Metal Meeting 2025

Kom je donderdag zelf maar toe misschien? Goed op tijd vertrekken en komt wel goed. Psychonaut is nu 1 van de weinige bands dat niet op mijn lijst staat, maar zal wel goed zijn voor de fans! Ik ben ook de uitzondering hier waarbij zaterdag mijn minste dag is dus daar heb ik geen bang voor clashes. Maar zoals hier al gezegd is, te veel willen zien is een luxeprobleem en wil alleen maar zeggen dat er weer een fantastische editie van GMM aankomt! 😊
We komen donderdag, maar zijn meestal 10 uur op de camping. In de zonnige edities misten we meestal wel de eerste band door de tentenrij.

Het jaar van de clashes maar alsnog mijn lijstje met bands die ik ga zien:

Donderdag:
Iron Maiden
Municipal Waste
Terror
Soen
Signs Of The Swarm
Orbit Culture
Motionless In White
Lagwagon
Hatebreed
Flogging Molly
Dream Theater
Death Angel
Stick To Your Guns
LANDMVRKS

Vrijdag:
The Ghost Inside
Eagles Of Death Metal
Knocked Loose
Blood Incantation
Opeth
Polaris

Zaterdag:
Korn
Sylosis
Spiritbox
Lorna Shore
Airbourne
Imminence
Nine Inch Nails
The Warning

Zondag:
Savatage
Sacred Reich
King Diamon
Katatonia
In Flames
Currents
Judas Priest
Paleface Swiss

Dan zijn ze toch geen headliner? Dan kunnen we Jinjer ook een headliner noemen dit jaar of Flogging Molly. Laten we die term niet gaan devalueren
Ik zie die eigenlijk ook als headliners eerlijk gezegd ... . Van hun eigen specifieke stages kan ik ze moeilijk dagopeners noemen eh😅

Gisteren in Londen naar Bullet Die My Valentine en Trivium geweest. Ik kon mijn geduld echt niet meer bewaren. Ik had hier al geschreven dat de bands geen pyro gebruikte maar moet nu die reactie bijstellen. BFMV had WEL pyro. Geen idee voor deze show alleen of niet. Misschien iets productioneel dat het in die andere zaal niet kon? Geen idee. Maar ze hadden dus wel pyro gisteren. En ik ga nog meer zeggen over BFMV. Da was FUCKING GRAAF. En boven al mijn verwachtingen. Vooral bassist en zanger was in topvorm. Maar die visuals. Die pyros. Die lasers. Alles. Gewoon zo graaf. Trivium was juist geweest en die hadden niks van showelement. Tegen BFMV vond ik ze eigenlijk maar een schim.

Bij deze is BFMV eigenlijk wel een headliner voor de toekomst. Ik ben ook benieuwd of het volgende week in het filmpje ook over Download gaat gaan of over Graspop

Beide bands bevestigen zich ook nog voor Download maar ik ben niet zeker of die reeds op de poster stonden. Niet dat dit veel zou betekenen voor Graspop denk ik, Trivium zal dan waarschijnlijk niet in Europa zijn en BFMV is Brits dus kan altijd.

BFMV kondige ook aan te beginnen aan een nieuw album. Uitgebreide tour volgend jaar dus schrijf maar al op voor Graspop 2026 als ze er dit jaar niet staan

Ik moet wel zeggen dat ik het een heel leuke shift vindt van Graspop dat ze die spot in het donker op de Jupiler Stage nu voor meerdere genres gebruiken. Een Flogging Molly op die positie is toch super? Normaal staan die ergens midden op de dag in de volle zon hun set te doen en nu is het als het goed is lekker afgekoeld wanneer zij spelen en kan dat enkel een groter feest dan ooit tevoren worden bij een show van hun.

Airbourne idem dito trouwens, als je daar fan van bent. Prachtig geprogrammeerd! Vorig jaar ook al die positie gegeven aan Cavalera en Kamelot. Het is weliswaar geen headliner status, maar op die manier creëer je wel meer memorabele sets voor een breder publiek.

Ik zie die eigenlijk ook als headliners eerlijk gezegd ... . Van hun eigen specifieke stages kan ik ze moeilijk dagopeners noemen eh😅

Maar als het gaat over bands die Graspop headliner zijn geweest, dan heb je het gewoon over mainstage afsluiters van de North en South stage, de mainstage 1 afsluiters en eventueel ook nog de mainstage 2 afsluiters (afhankelijk of je van 2019 en eerder alleen de apart aangekondigde headliners als headliners ziet of ook de andere stage afsluiters)

Dat bands een stage headlinen, betekent niet dat ze Graspop headliners zijn.

Maar als het gaat over bands die Graspop headliner zijn geweest, dan heb je het gewoon over mainstage afsluiters van de North en South stage, de mainstage 1 afsluiters en eventueel ook nog de mainstage 2 afsluiters (afhankelijk of je van 2019 en eerder alleen de apart aangekondigde headliners als headliners ziet of ook de andere stage afsluiters)

Dat bands een stage headlinen, betekent niet dat ze Graspop headliners zijn.
Doet me een beetje denken aan die keer dat ik met mijn band gevraagd werd voor een festival en in de onderhandelingen kwamen we uit op een deal dat we iets minder geld kregen dan gewoonlijk maar dat we als tegenprestatie het festival mochten headlinen, wat dan uiteraard weer wat extra exposure geeft. Dus prima wel, als beginnende band. Bleek dat ze die deal met meerdere bands hadden gesloten en ze voor elke band een aparte poster hadden gedrukt waar jouw band dan bovenaan stond, hahaha. Dus uiteindelijk stonden we ergens in de middag ons setje te spelen.

Sorry voor de off-topic!

Doet me een beetje denken aan die keer dat ik met mijn band gevraagd werd voor een festival en in de onderhandelingen kwamen we uit op een deal dat we iets minder geld kregen dan gewoonlijk maar dat we als tegenprestatie het festival mochten headlinen, wat dan uiteraard weer wat extra exposure geeft. Dus prima wel, als beginnende band. Bleek dat ze die deal met meerdere bands hadden gesloten en ze voor elke band een aparte poster hadden gedrukt waar jouw band dan bovenaan stond, hahaha. Dus uiteindelijk stonden we ergens in de middag ons setje te spelen.

Sorry voor de off-topic!
Graspop zal zelf die spots als headliner voor de Jupiler stage niet verkopen aan de bands als een headlinepositie op het festival neen. Want dan zouden de bands wel eens kwaad kunnen worden. Wel als een headlinepositie van de Jupiler stage. Ik snap de punten wel. Ik heb ook Koekdoos zijn post geliket met een reden. Maar ik mag toch zelf een Jupiler headline positie beschouwen als een headline positie?

En trouwen. Familie. Geen idee of u dat programma kent. Indien niet houden zo. Dikke zever. De enige reden dat ik kijk is omdat ik elk jaar meedoe met een quiz waarvan de presentator vragen stelt over het vorig seizoen. Maar dus Familie. Enkele weken na uw post over Bob of Peter aan de telefoon met het management van Muse was er een scène in Familie. En daarover werd gepraat om Gunther Neefs te boeken voor een benefiet
Linus: belt anders is met het management, dan weten we al of hij vrij is
Mieke: maar we weten nog niet of we hem wel zeker willen boeken
Linus: ge zult daar wel een optie op kunnen nemen zeker?
Nu niet dat Familie DE referentie is (integendeel) maar toch ...

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Graspop zal zelf die spots als headliner voor de Jupiler stage niet verkopen aan de bands als een headlinepositie op het festival neen. Want dan zouden de bands wel eens kwaad kunnen worden. Wel als een headlinepositie van de Jupiler stage. Ik snap de punten wel. Ik heb ook Koekdoos zijn post geliket met een reden. Maar ik mag toch zelf een Jupiler headline positie beschouwen als een headline positie?

Tuurlijk mag je het zien als een headline positie, alleen in een discussie/gesprek over de absolute headliners van het festival heb je er niet veel aan, bedoelde ik vooral. Hier thuis spreek ik ook over een headlineshow van Airbourne (alleen wel in context als "jupiler-headliner") en zou voor mij die dag ook "de absolute headliner" zijn.

Tuurlijk mag je het zien als een headline positie, alleen in een discussie/gesprek over de absolute headliners van het festival heb je er niet veel aan, bedoelde ik vooral. Hier thuis spreek ik ook over een headlineshow van Airbourne (alleen wel in context als "jupiler-headliner") en zou voor mij die dag ook "de absolute headliner" zijn.
Maar in dat gesprek kwam het voor mij over als elke headliner. Dus kunnen we het op een misverstand houden? Ik had er ook wel duidelijk bij gezet "wel van de Jupiler stage"

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Zouden ze moeten wachten totdat BFMV volgende week hun gig gespeeld hebben in de afas voor dat ze ze kunnen/mogen aankondigen ?
En volbeat zou binnenkort tour voor 2025 bekend maken....is daar misschien het wachten op ?

Users who are viewing this thread