Graspop Metal Meeting 2025

Heb je wel een voorkeur welke van de twee eerst speelt? Qua energie van jezelf of het optreden?
Nee dat maakt me niet zo veel uit. Voor mij wordt in de timetable vooral de uren voor de headliners erg spannend
Ik wil namelijk Imminence en The Hu absoluut niet missen, Dragonforce had ik ook graag een stuk van meegepakt, en die subheadliners die nog moeten worden aangekondigd heb ik ook het gevoel dat er wel iets tussen gaat zitten dat ik niet ga willen missen. BFMV met een speciale poison set bijvoorbeeld.

• Leuk
Waarderingen: MartinB
Ook even een lijstje gemaakt:

Donderdag:
Charlotte Wessels*
Alien Ant Farm*
Beast in Black
Motionless in White
Alestorm
Dream Theater*
Epica
Iron Maiden
Powerwolf

En als ik er de rest van het weekend ook zou zijn, met nog eventuele aanvullingen na inluisteren:

Vrijdag:
British Lion
Gloryhammer
Skillet

Zaterdag:
Eisbrecher
Dead Daisies
DragonForce
The Hu*

Apocalyptica
Airbourne

Zondag:
Ugly Kid Joe*
Beyond the Black
Judas Priest

Tipje voor degenen die nog wanhopig op zoek zijn om hun spoorboekje voor de donderdag gevuld te krijgen: WARKINGS!

Lijkt een onnozel bandje (en is dat eigenlijk ook), maar is toch heel vermakelijk en een ideale dagopener (al lijkt Municipal Waste dat te zijn voor de main stages). Fans van power metal, aanstekelijke meezingers en verkleedpartijtjes zullen in ieder geval goed aan hun trekken komen!
En stiekem is het ook niet zomaar een bandje, want met Georg Neuhauser (tevens zanger van Serenity) hebben ze een geweldige zanger die qua stem veel lijkt op (en niet onderdoet voor) Tony Kakko van Sonata Arctica!

Gaat dat dus zien!
Voor fans van Sonata Arctica (obviously), Gloryhammer, Helloween, Kamelot, Powerwolf (cover van Armata Strigoi), Brotherhood Of Metal, etc.

Ik ben echt benieuwd wie er donderdag moeite heeft voor zijn schema samen te stellen. Ik heb letterlijk nog nooit zoveel bands willen zien op 1 dag. Kheb er nu al stress van 😂

Ik ben echt benieuwd wie er donderdag moeite heeft voor zijn schema samen te stellen. Ik heb letterlijk nog nooit zoveel bands willen zien op 1 dag. Kheb er nu al stress van 😂
Heb al stress van het eerste moment of ik wel op tijd bij Psychonaut ben. Er zullen nog wel clashes komen maar weet niet of het onoverkomelijke zijn.

Zaterdag het clash moment
Korn - Amenra - Apocalyptica

Zondag
Ugly kid Joe ( tja wanneer zie je die nog) Angelus apatrida - seven Hours After Violet

En zondag laat ook nog

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en N1tje
Ik wacht nog tot we een volledige line up hebben, top 3 lijstjes met daaruit enkele must sees, en een timetable.
Denk wel dat ik een van de meest geduldige ben hier :ROFLMAO:

Voorlopige route...

Donderdag:
Death angel
Paradise lost
Orbit culture
Psychonaut

Vrijdag:
Opeth
Blood incantation
Green lung
Spectral wound

Zaterdag:
NIN
Cattle Decapitation
Amenra
Unto others

Zondag:
Alcest
Katatonia
Sacred reich
Dayseeker

Moet nog wel wat luisteren maar ben al tevreden zo en steeds meer zin in.

Laatst bewerkt:
Heb al stress van het eerste moment of ik wel op tijd bij Psychonaut ben. Er zullen nog wel clashes komen maar weet niet of het onoverkomelijke zijn.

Zaterdag het clash moment
Korn - Amenra - Apocalyptica

Zondag
Ugly kid Joe ( tja wanneer zie je die nog) Angelus apatrida - seven Hours After Violet

En zondag laat ook nog
Kom je donderdag zelf maar toe misschien? Goed op tijd vertrekken en komt wel goed. Psychonaut is nu 1 van de weinige bands dat niet op mijn lijst staat, maar zal wel goed zijn voor de fans! Ik ben ook de uitzondering hier waarbij zaterdag mijn minste dag is dus daar heb ik geen bang voor clashes. Maar zoals hier al gezegd is, te veel willen zien is een luxeprobleem en wil alleen maar zeggen dat er weer een fantastische editie van GMM aankomt! 😊

• Wow
Waarderingen: Paddy
Eens kijken wanneer ik tijd heb om te eten op donderdag.
Oh, pas tijdens de headliners? ja dat wordt een pittig dagje.

• Haha
Waarderingen: N1tje
Eens kijken wanneer ik tijd heb om te eten op donderdag.
Oh, pas tijdens de headliners? ja dat wordt een pittig dagje.
Euh whaat? Dan eet je maar niet! Als ge het dan toch zolang al hebt volgehouden kunde die 2 toppers er ook nog bijnemen eh 😂

• Haha
Waarderingen: Loek123
Op donderdag staan inderdaad veel toffe dingen, maar voor mijn persoonlijke smaak had het allemaal wel wat beter verdeeld mogen worden over de dag. Direct al een waarschijnlijke clash from hell met Psychonaut en Deafheaven, waar meerderen al naar verwezen. Ontzettend balen en ik vind het qua programmering ook een heel vreemde keuze. Zijn allebei varianten van post-metal en zoveel bands uit dat genre hebben we niet op het affiche.

Extra balen omdat ik daarna allemaal acts heb die niet perse vallen onder de must sees, tot uren later rond 18u een blok van zo'n twee uur begint met Paradise Lost, Julie Christmas, Dream Theater en Orbit Culture, die allemaal met elkaar lijken te gaan overlappen. En ook daarna staan er weliswaar genoeg vermakelijke bands, maar dat zijn stuk voor stuk niet zulke grote must sees als eerder genoemde zes.

Maar goed, you win some, you lose some. Met vijf podia en een redelijk brede muzieksmaak zijn clashes onvermijdelijk. En op andere momenten zal het voor mij allemaal weer net goed vallen en zitten anderen gigantisch te balen van voor hen hele ingewikkelde keuzes.

Op donderdag staan inderdaad veel toffe dingen, maar voor mijn persoonlijke smaak had het allemaal wel wat beter verdeeld mogen worden over de dag. Direct al een waarschijnlijke clash from hell met Psychonaut en Deafheaven, waar meerderen al naar verwezen. Ontzettend balen en ik vind het qua programmering ook een heel vreemde keuze. Zijn allebei varianten van post-metal en zoveel bands uit dat genre hebben we niet op het affiche.

Extra balen omdat ik daarna allemaal acts heb die niet perse vallen onder de must sees, tot uren later rond 18u een blok van zo'n twee uur begint met Paradise Lost, Julie Christmas, Dream Theater en Orbit Culture, die allemaal met elkaar lijken te gaan overlappen. En ook daarna staan er weliswaar genoeg vermakelijke bands, maar dat zijn stuk voor stuk niet zulke grote must sees als eerder genoemde zes.

Maar goed, you win some, you lose some. Met vijf podia en een redelijk brede muzieksmaak zijn clashes onvermijdelijk. En op andere momenten zal het voor mij allemaal weer net goed vallen en zitten anderen gigantisch te balen van voor hen hele ingewikkelde keuzes.
Mss heb je wel geluk en begint er deze keer slechts 1 tent gelijk met de main en kan je ze allebei zien. Zonder de finale timetable blijft het een beetje gokken, maar dat er moeilijke keuzes gemaakt moeten worden is nu al wel zeker. Normaal moet ik nooit in de marquee zijn en nu zijn er op donderdag zelfs 3 (en een halve) bands die ik wil zien daar. Gelukkig is mijn energiepeil op donderdag nog in orde. Op zondag zou het al wat moeilijker worden om van het ene podium naar het andere te lopen 😅

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel
Als ik ga (waarschijnlijk alleen de zaterdag uiteindelijk) dan zou ik nu op het volgende uitkomen:

Donderdag:
Charlotte Wessels*
Julie Christmas
Alien Ant Farm*
Flogging Molly*
Paradise Lost
SOEN
Orbit Culture
Epica

Vrijdag:

Nova Twins*
NorthLane
Jinjer
Blood Incantation*
Opeth*

Falling In Reverse*

Zaterdag:
Apocalyptica
Dodheimsgard*
Imminence

The Hu
Amenra
Lorna Shore*
Korn*

Spiritbox*
NIN*

Zondag:
Beyond the Black*
Alcest
In Flames

Mss heb je wel geluk en begint er deze keer slechts 1 tent gelijk met de main en kan je ze allebei zien. Zonder de finale timetable blijft het een beetje gokken, maar dat er moeilijke keuzes gemaakt moeten worden is nu al wel zeker. Normaal moet ik nooit in de marquee zijn en nu zijn er op donderdag zelfs 3 (en een halve) bands die ik wil zien daar. Gelukkig is mijn energiepeil op donderdag nog in orde. Op zondag zou het al wat moeilijker worden om van het ene podium naar het andere te lopen 😅
Ja is ook zo, tot we het definitieve schema hebben, blijft het vooral een beetje speculeren op basis van de podiumindeling op de poster en hoe ze voorgaande jaren de running orders vulden. Inderdaad maar hopen dat het allemaal toch een beetje gunstig valt voor me. Dat van een bepaalde energiepeil herken ik wel. Stiekem ben ik best wel blij dat ik op zondag twee flinke blokken heb waarin er nauwelijks iets staat wat ik heel erg de moeite waard vind. Een halve dag hangen bij de Belgian Beer Bar, op de camping en/of op de tribune dat is op de vierde dag van zo'n intens festival helemaal niet zo erg. 😅

Grappig dat ik exact dit probleem heb maar dan op de vrijdag en de zaterdag :)
Op donderdag is het voor mij allemaal wel redelijk goed verdeeld gedurende de dag. Al baal ik ook wel van orbit culture net als de meesten hier.

Zo vind ik het bijvoorbeeld heel tof voor Imminence, Jinjer en The Hu dat ze een mooie spot krijgen zo laat op de dag, maar persoonlijk komt het wel echt ruk uit.

Maar zoals je zegt is het inderdaad maar wachten op de timetable, het is wel een pluspuntje dat we ons al mentaal kunnen voorbereiden op bepaalde clashes.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Users who are viewing this thread