Nee, men vergeet gewoon het belangrijkste deel van de methode
De methode is alleen van toepassing in het geval van een clash waar je gewoon niet weet wat je moet doen, of enorm twijfelt. Dan ga je kijken naar minst waarschijnlijk om nog eens langs te komen (eventueel bekeken vanuit positie op het affiche a la headliner van de Marquee of iets dergelijks, kijk naar Lorna Shore die potentieel vanaf nu altijd op de main gaat staan en dus de vorige keer ook zou kunnen winnen op basis van positie).
De methode is dus gewoon niet van toepassing op het moment dat ik voor mijzelf moet gaan bepalen of ik bij Powerwolf of Flogging Molly ga staan, want ik heb niks met Flogging Molly en wel met Powerwolf.
De backdoor zat hem in deze dan in het feit dat Jamel vroeg naar wat wij vonden dat hij echt een kans moest geven en niet zo zeer wat hij dachten dat hij leuk zou vinden... (Maar dat had ik niet vooraf per se op die manier bedacht), maar op het moment dat Jamel zegt dat hij nu denkt bij Flogging Molly te gaan staan, zodat hij daar met Jos nog de dag kan afsluiten, dan is eigenlijk op dat moment de Koekdoosmethode ook niet eens meer van toepassing, omdat hij eigenlijk gewoon al een keuze heeft gemaakt (wat toevallig dezelfde keuze dan is bij het correct toepassen van de methode)
Nog een voorbeeld waar het niet van toepassing is:
- De eventuele clash van NIN en Airbourne; voor mij is het hier niet van toepassing omdat ik niks kan met NIN en gewoon fan ben van Airbourne. Het zou vreemd zijn als mijn eigen methode me dwingt om mijn eigen must sees te negeren voor iets dat ik niet leuk vind, dus de eerste stap in de methode is dat er een daadwerkelijke clash met twijfel moet zijn.
Ik vermoed dat dat vorig jaar bij Tool en Cavalera voor
@Piebe71 ook zo was, waar de clash jammer was, maar er wel een overduidelijke winnaar was in die clash (waar
@jasper79 volgens hem duidelijk de verkeerde keuze heeft gemaakt).