Graspop Metal Meeting 2025

Als jij nog één keer iemand aanraad om Flogging Molly te skippen voor Powerwolf, dan gaan we de naam van de Koekdoosmethode aanpassen naar iets anders :LOL:

Voor mij is het resultaat van de Koekdoosmethode dat Powerwolf het wint van Flogging Molly, omdat Powerwolf gewoon veel gaver is, dus in dit geval klopt de methode wel gewoon! Maar voor iemand die echt niet weet wat ie wil zien op dat moment, dan beter Flogging Molly inderdaad.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Voor mij is het resultaat van de Koekdoosmethode dat Powerwolf het wint van Flogging Molly, omdat Powerwolf gewoon veel gaver is, dus in dit geval klopt de methode wel gewoon! Maar voor iemand die echt niet weet wat ie wil zien op dat moment, dan beter Flogging Molly inderdaad.
Is dat een soort geheime backdoor in de Koekdoosmethode dat Powerwolf altijd wint? Ik sta lekker bij Floging Molly. Heb ze altijd overdag gezien dus ben juist bij hen benieuwd wat ze maken van zo'n afsluitende show. Powerwolf zie ik waarschijnlijk Alcatraz 2026 wel weer als headliner 😅

Is dat een soort geheime backdoor in de Koekdoosmethode dat Powerwolf altijd wint?
Je moet de band kiezen die het minst waarschijnlijk is om nog een keer langs te komen, tenzij @Koekdoos fan is van de andere band, dan moet je die kiezen

Ingewikkeld allemaal hoor :)

Zit overigens zelf nog steeds te twijfelen, hoop dat ze niet volledig overlappen zodat ik na flogging molly nog een uurtje Powerwolf kan mee pakken.

• Haha
Waarderingen: Joslittel
Is dat een soort geheime backdoor in de Koekdoosmethode dat Powerwolf altijd wint? Ik sta lekker bij Floging Molly. Heb ze altijd overdag gezien dus ben juist bij hen benieuwd wat ze maken van zo'n afsluitende show. Powerwolf zie ik waarschijnlijk Alcatraz 2026 wel weer als headliner 😅
Je moet de band kiezen die het minst waarschijnlijk is om nog een keer langs te komen, tenzij @Koekdoos fan is van de andere band, dan moet je die kiezen

Ingewikkeld allemaal hoor :)

Zit overigens zelf nog steeds te twijfelen, hoop dat ze niet volledig overlappen zodat ik na flogging molly nog een uurtje Powerwolf kan mee pakken.

Nee, men vergeet gewoon het belangrijkste deel van de methode :LOL:

De methode is alleen van toepassing in het geval van een clash waar je gewoon niet weet wat je moet doen, of enorm twijfelt. Dan ga je kijken naar minst waarschijnlijk om nog eens langs te komen (eventueel bekeken vanuit positie op het affiche a la headliner van de Marquee of iets dergelijks, kijk naar Lorna Shore die potentieel vanaf nu altijd op de main gaat staan en dus de vorige keer ook zou kunnen winnen op basis van positie).

De methode is dus gewoon niet van toepassing op het moment dat ik voor mijzelf moet gaan bepalen of ik bij Powerwolf of Flogging Molly ga staan, want ik heb niks met Flogging Molly en wel met Powerwolf.

De backdoor zat hem in deze dan in het feit dat Jamel vroeg naar wat wij vonden dat hij echt een kans moest geven en niet zo zeer wat hij dachten dat hij leuk zou vinden... (Maar dat had ik niet vooraf per se op die manier bedacht), maar op het moment dat Jamel zegt dat hij nu denkt bij Flogging Molly te gaan staan, zodat hij daar met Jos nog de dag kan afsluiten, dan is eigenlijk op dat moment de Koekdoosmethode ook niet eens meer van toepassing, omdat hij eigenlijk gewoon al een keuze heeft gemaakt (wat toevallig dezelfde keuze dan is bij het correct toepassen van de methode)

Nog een voorbeeld waar het niet van toepassing is:
- De eventuele clash van NIN en Airbourne; voor mij is het hier niet van toepassing omdat ik niks kan met NIN en gewoon fan ben van Airbourne. Het zou vreemd zijn als mijn eigen methode me dwingt om mijn eigen must sees te negeren voor iets dat ik niet leuk vind, dus de eerste stap in de methode is dat er een daadwerkelijke clash met twijfel moet zijn.

Ik vermoed dat dat vorig jaar bij Tool en Cavalera voor @Piebe71 ook zo was, waar de clash jammer was, maar er wel een overduidelijke winnaar was in die clash (waar @jasper79 volgens hem duidelijk de verkeerde keuze heeft gemaakt).

Gewoon kijken waar je zeker wil zijn
Niet gaan kijken wat je zeker niet wil zijn.
Bij twijfel begin je gewoon ergens.
Doorlopen wanneer het niks is.
Is het nog steeds niks --> bier of eten halen.

• Leuk
Waarderingen: Nutellica en Koekdoos
Gewoon kijken waar je zeker wil zijn
Niet gaan kijken wat je zeker niet wil zijn.
Bij twijfel begin je gewoon ergens.
Doorlopen wanneer het niks is.
Is het nog steeds niks --> bier of eten halen.

Dit komt er aardig bij in de buurt inderdaad. Alleen bij twijfel in plaats van "gewoon ergens", begin je bij dat wat je het minst snel op Graspop terug verwacht. En in eerste instantie gewoon gaan kijken wat je zeker wil zien.

You should choose the band that is least likely to come back, unless @Koekdoos is a fan of the other band, then you should choose that one

It's all complicated, you know.:)

I'm still in doubt myself, I hope they don't overlap completely so that I can still catch an hour of Powerwolf after flogging molly.
I expect that will be the case. Last year we went to watch kamelot, who were headlining the jupiler on the Saturday, they started when a7x were on and then bring me the horizon were on the south stage afterwards

De methode is alleen van toepassing in het geval van een clash waar je gewoon niet weet wat je moet doen, of enorm twijfelt. Dan ga je kijken naar minst waarschijnlijk om nog eens langs te komen (eventueel bekeken vanuit positie op het affiche a la headliner van de Marquee of iets dergelijks, kijk naar Lorna Shore die potentieel vanaf nu altijd op de main gaat staan en dus de vorige keer ook zou kunnen winnen op basis van positie).

De methode is dus gewoon niet van toepassing op het moment dat ik voor mijzelf moet gaan bepalen of ik bij Powerwolf of Flogging Molly ga staan, want ik heb niks met Flogging Molly en wel met Powerwolf.

De backdoor zat hem in deze dan in het feit dat Jamel vroeg naar wat wij vonden dat hij echt een kans moest geven en niet zo zeer wat hij dachten dat hij leuk zou vinden... (Maar dat had ik niet vooraf per se op die manier bedacht), maar op het moment dat Jamel zegt dat hij nu denkt bij Flogging Molly te gaan staan, zodat hij daar met Jos nog de dag kan afsluiten, dan is eigenlijk op dat moment de Koekdoosmethode ook niet eens meer van toepassing, omdat hij eigenlijk gewoon al een keuze heeft gemaakt (wat toevallig dezelfde keuze dan is bij het correct toepassen van de methode)

- De eventuele clash van NIN en Airbourne; voor mij is het hier niet van toepassing omdat ik niks kan met NIN en gewoon fan ben van Airbourne. Het zou vreemd zijn als mijn eigen methode me dwingt om mijn eigen must sees te negeren voor iets dat ik niet leuk vind, dus de eerste stap in de methode is dat er een daadwerkelijke clash met twijfel moet zijn.

Ik vermoed dat dat vorig jaar bij Tool en Cavalera voor @Piebe71 ook zo was, waar de clash jammer was, maar er wel een overduidelijke winnaar was in die clash (waar @jasper79 volgens hem duidelijk de verkeerde keuze heeft gemaakt).
Hi Koekdoes, zet deze methode in een echt stappenplan. Dit is teveel tekst en dus de modale burger (mezelf inclusief) te lang/moeilijk 😉

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Ach ik was ook maar wat aan het grappen, was niet zo serieus bedoeld

Ik begrijp ook wel dat je voor Powerwolf kiest als je fan bent van de band en niet van de andere bands die tegelijkertijd spelen.

Als je mijn oorspronkelijke comment opnieuw leest zie je dan ook dat ik zeg 'wanneer je andere mensen aanraad' ik heb het nooit gehad over de keuzes die je zelf maakt, maar alleen over het tippen van dingen aan anderen. Als iemand Flogging Molly in zijn lijstje heeft en Powerwolf niet kan je ervan uitgaan dat die flogging molly wel wilt zien neem ik aan, dus dan zou het vreemd zijn om Powerwolf te adviseren. Maar nogmaals, het was allemaal niet zo serieus bedoeld :)

Ben zelf ook wel erg benieuwd naar de headline show van Powerwolf overigens

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Hi Koekdoes, zet deze methode in een echt stappenplan. Dit is teveel tekst en dus de modale burger (mezelf inclusief) te lang/moeilijk 😉

1. Kijk wat je wilt zien
2. Twijfel bij clash? Ga naar act die je het minst snel terug verwacht op Graspop.

Minst snel terug kan ook door een speciale set of positie op affiche zijn (laatste keer in een tent, gastoptredens, integrale albums etc)

• Leuk
Waarderingen: Elf
Ach ik was ook maar wat aan het grappen, was niet zo serieus bedoeld

Ik begrijp ook wel dat je voor Powerwolf kiest als je fan bent van de band en niet van de andere bands die tegelijkertijd spelen.

Als je mijn oorspronkelijke comment opnieuw leest zie je dan ook dat ik zeg 'wanneer je andere mensen aanraad' ik heb het nooit gehad over de keuzes die je zelf maakt, maar alleen over het tippen van dingen aan anderen. Als iemand Flogging Molly in zijn lijstje heeft en Powerwolf niet kan je ervan uitgaan dat die flogging molly wel wilt zien neem ik aan, dus dan zou het vreemd zijn om Powerwolf te adviseren. Maar nogmaals, het was allemaal niet zo serieus bedoeld :)

Ben zelf ook wel erg benieuwd naar de headline show van Powerwolf overigens

Ja, ging er ook niet vanuit dat het heel serieus was. In dit geval de schuld van @Jamel die specifiek vroeg om dingen die niet in z'n lijst stonden... Was nog zo vriendelijk om Beast in Black er wel uit te laten!

• Haha
Waarderingen: Loek123
1. Kijk wat je wilt zien
2. Twijfel bij clash? Ga naar act die je het minst snel terug verwacht op Graspop.

Minst snel terug kan ook door een speciale set of positie op affiche zijn (laatste keer in een tent, gastoptredens, integrale albums etc)
Ik heb een vraag over stap 1.

Soms wil ik iets graag zien maar hoef ik het niet per sé te horen en speelt er gelijktijdig iets wat ik niet perse hoef te zien maar wel graag wil horen. Hoe ga ik daar mee om?

Prevaleert het oog boven het oor? Of juist andersom? Of spelen ze gelijk?

Help me! 🙏🏻❤️

• Haha
Waarderingen: Elisa Day

Soms wil ik iets graag zien maar hoef ik het niet per sé te horen en speelt er gelijktijdig iets wat ik niet perse hoef te zien maar wel graag wil horen. Hoe ga ik daar mee om?

Help me! 🙏🏻❤️
Hiervoor is de Graspop livestream in het leven geroepen. Je kunt dan de ene band zien op je telefoon op de livestream, terwijl je het live geluid hebt van de andere band.

1. Kijk wat je wilt zien

Van 42 lijnen naar 3. Zo toch een simpele methode dus.

Help me! 🙏🏻❤️

Ik zou je partner dan meenemen naar dat wat je wil horen, dan heb je beide.

• On fire
Waarderingen: Nutellica
Voor mij is de zondag ook erg zwak dit jaar, zelfs wel de zwakste dag in jaren denk ik
Heb ook al besloten om de zondag na Currents naar huis te rijden
Niet alleen omdat er verder niets op zondagavond staat dat ik wil zien, maar ook omdat het wat beter uitkomt ivm. werk.
Ben er ook niet heel rouwig om, heb op de andere 3 dagen genoeg te zien, en kan dan gewoon die zondag wat rustiger aan doen.
Kan ik me best wat bij voorstellen.
Voor mij wordt de zondag voor het zoveelste jaar op rij ook de rustigste dag , wat ik zeker niet erg vind, zal me net als vorige jaren ook prima amuseren!
Die dag zal voor mij vooral in het teken staan van Savatage, dat is misschien wel de grootste must-see van het hele festival voor mij (met name vanwege de extreem hoge Koekdoos-factor die daarbij meespeelt)!

Wel heel jammer dat die haast onvermijdelijk met Currents zullen clashen, die had ik (mede op jouw aanraden) ook graag willen zien.
Voor jou zal wel het omgekeerde gelden, en is Currents juist non-negotiable, neem ik aan?

Voor Savatage staan nog een paar interessante namen (Beyond The Black, Krokus, Paleface Swiss, Halocene, Crossfaith + nog een paar TBA's), maar geen 100% must-sees, wat de kans groot maakt dat ik een of enkele uurtjes langer uitslaap (andere dagen is dat al zo goed als uitgesloten).
Na Savatage ga ik me ongetwijfeld ook nog prima vermaken, met warempel zelfs meerdere mogelijke clashes (Katatonia, In Flames, Trypticon, Judas Priest, Alcest, Till Lindemann).

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Koekdoos

Users who are viewing this thread