Graspop Metal Meeting 2025

We zouden eens een festileaks clash of the year award moeten maken ofso
maar denk wel dat deze clash zou winnen ja :)

Nou, ik mis op de clashfinders nog de Boneyard-stage. Vooral begin van de middag heb ik vaak keuzestress: blijf ik nog even zitten of ga ik naar het festivalterrein…

• Leuk
Waarderingen: Elf
Andere gedachte voor een kanshebber
Lacuna Coil.

Zijn in de week voor GMM in Italië.
Week na GMM in Estland

Wat is de kans dat die een ommetje via dessel maken?
Weet niet of deze al eerder is besproken.
Had ik ook als een optie maar wordt op het forum vakkundig omheen gesprongen hier. Nog geen idee waarom.

Misschien helpen beide posts.

• Leuk
Waarderingen: wess
Ik ben ermee eens dat het geen hele sterke headliner zou zijn, en dat ze beter gewoon FiR zouden kunnen promoten

Hier ook volledig mee eens

Toch heb ik het idee dat ze er gewoon gaan staan, en denk opzich dat Rise Against met falling in reverse en Slipknot een prima bovenkant zou zijn, maar gevoelsmatig was FiR promoveren voor mij ook de logischere optie.

Avenged sevenfold vind ik echter totaal niet realistisch, vanwege de 3 redenen die ik heb gegeven op de vorige pagina.

Niemand heeft ook echt een meer realistische optie dan Rise Against. Electric callboy is opzich mogelijk maar vrij onwaarschijnlijk omdat ze headliner zijn op Lokerse en een zaalshow hebben staan.

Iets als Disturbed is in principe mogelijk maar ook heel onwaarschijnlijk

The prodigy was al lang aangekondigd geweest lijkt me

Veel meer opties zijn er niet, toch? En zoals ik eerder al aangaf, er is ook niet echt een hele grote bijzondere naam nodig op die dag. Bfmv zou ook kunnen maar vind ik nog zwakker.
Loek, ik snap echt niet waarom je RA tot headliner blijft promoveren. Het is een prima 013 band en vorige keer speelde ze ergens in de namiddag. Het nieuwe album staat nou niet bepaald bomvol hits waardoor ze opeens meer populair zijn geworden. Qua muziek ook geen 1 op 1 match met Graspop. Zou denk ik de eerste punkrock headliner worden. Ik zie het van verschillende kanten echt niet gebeuren. Ik zie ze wel een van de laatste mainstage plekken pakken maar als headliner, nee echt niet.

Loek, ik snap echt niet waarom je RA tot headliner blijft promoveren. Het is een prima 013 band en vorige keer speelde ze ergens in de namiddag. Het nieuwe album staat nou niet bepaald bomvol hits waardoor ze opeens meer populair zijn geworden. Qua muziek ook geen 1 op 1 match met Graspop. Zou denk ik de eerste punkrock headliner worden. Ik zie het van verschillende kanten echt niet gebeuren. Ik zie ze wel een van de laatste mainstage plekken pakken maar als headliner, nee echt niet.

Kunnen ze niet gewoon op de zaterdag staan op een van de twee sub plekken?

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Eisbrecher is geweldig! Beter dan Rammstein!
Helemaal mee eens. Dat Rammstein bekender is zegt niks over de kwaliteit. En mensen die denken dat Eisbrecher Rammstein nadoet kennen de geschiedenis niet.
Het is een genre: Neue Deutsche Härte waarvan Oomph! de grondleggers zijn, komen toevallig ook. Nog voordat Rammstein bestond maakte Eisbrecher zanger Alexx Wesselsky al dit soort muziek met zijn vorige band Megaherz.
frontman die meer interactie heeft met het publiek en wat sympathieker overkomt dan Till. Leuke band, absolute aanrader!
Dit ook vooral, en bij Eisbrecher hangen er ook geen vervelends aanrandingsrechtzaken rondom ze, dat maakt het ook wat makkelijker om fan te zijn vind ik persoonlijk ;)

Had ik ook als een optie maar wordt op het forum vakkundig omheen gesprongen hier. Nog geen idee waarom.

Misschien helpen beide posts.
Past idd perfect in hun schema en hebben toch al strepen verdiend voor deze positie in te vullen...

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Past idd perfect in hun schema en hebben toch al strepen verdiend voor deze positie in te vullen...
Voor welke positie?

Ze hebben trouwens gisteren een uitgebreide zaaltour aangekondigd in het najaar met oa. de AB in Brussel en twee Nederlandse shows.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Mijn voorlopige programma:

Donderdag:

The Raven Age
Landmvrks
Beast in Black
MIW? / Hot Milk / Soen?
Terror
Dream Theater
Iron Maiden
Hatebreed?

Vrijdag:

As Everything Unfolds
Kim Dracula
The Ghost Inside
Skillet
FiR
Opeth

Zaterdag:

Oomph! /Sylosis
Eisbrecher
Novelists
Spiritbox / Imminence
Korn

Zondag:

Crossfaith
Nothing More / Dayseeker?
Krokus
Currents / Savatage
In Flames
Judas Priest / King Diamond

• Leuk
Waarderingen: won666 en Loek123
Ik zit gewoon nog steeds na te genieten van de drop van donderdag en de podiumverdeling erna. Tuurlijk valt er ook het één en ander aan te merken op het programma, maar dat weegt voor mij niet op tegen mijn enthousiasme over met name de Marquee op vrijdag en zaterdag. Het gros van wat daar staat wil ik graag zien. En dan staat er ook nog veel moois op andere dagen en andere podia. Zo vind ik Katatonia en Alcest achter elkaar als afsluiters van de Dome op zondag ook geweldig geprogrammeerd. Vervelende clashes ten spijt, dit gaat voor mij weer een geweldige editie worden!

Helemaal mee eens. Dat Rammstein bekender is zegt niks over de kwaliteit. En mensen die denken dat Eisbrecher Rammstein nadoet kennen de geschiedenis niet.
Het is een genre: Neue Deutsche Härte waarvan Oomph! de grondleggers zijn, komen toevallig ook. Nog voordat Rammstein bestond maakte Eisbrecher zanger Alexx Wesselsky al dit soort muziek met zijn vorige band Megaherz.

Dit ook vooral, en bij Eisbrecher hangen er ook geen vervelends aanrandingsrechtzaken rondom ze, dat maakt het ook wat makkelijker om fan te zijn vind ik persoonlijk ;)
Even los van dat smaken verschillen, vind ik het toch wel kort door de bocht om Eisbrecher qua kwaliteit nu op dezelfde hoogte als Rammstein te plaatsen.

Eisbrecher heeft zeker pluspunten (sympathieke frontman, geen nare geruchten rondom de band), is ouder (wat op zich weinig met kwaliteit te maken heeft) maar wat mij betreft grossiert Rammstein in catchy songs. Eisbrecher heeft die ook, maar niet in dezelfde aantallen.

PS: ben geen fanboy van Rammstein
Nog een PS: heb de vorige passages van Eisbrecher op GMM meegemaakt. Goed vermaakt. Maar ook heel veel ruimte om me heen (op ca 10m van het podium)
En nog een PS: gaat Eisbrecher vooral checken op Graspop! Stelt niet teleur, fijne show, dikke lach op je smoel gegarandeerd. Zelf ga ik sowieso

Mijn voorlopige lijstje:

Donderdag:
- Psychonaut, Soen, Warkings, Beast in Black, Alestorm, Dream Theater, Epica, Iron Maiden, Powerwolf
Als ik tijd heb: Motionless in White, The Raven Age, Landmvrks (omdat ik positieve geluiden hoor)
Jammer van Flogging Molly

Vrijdag:
- Gloryhammer, Myles Kennedy, Tremonti, Jerry Cantrell, Opeth, Falling in Reverse, Slipknot
Als ik tijd heb: Northlane, Polaris, Orange Goblin, Skillet

Zaterdag:
- Airbourne, Dragonforce, Eisbrecher, KoRn, Starset, Imminence
Als ik tijd heb: The Dead Daisies, The Warning, Nine Inch Nails
Airbourne en KoRn blijft jammer

Zondag:
- Beyond the Black, Creeper, In Flames, Savatage, Judas Priest, Till Lindemann
Als ik tijd heb: Currents
Jammer van King Diamond maar dat was verwacht

Iemand nog aanbevelingen?

Mijn voorlopige programma:
Mijn voorlopige:

Donderdag:

Psychonaut
Beast in Black
Motionless in White
Alestorm
Dream Theater
Epica
Maiden
Flogging Molly

Vrijdag:

Spectral Wound
Northlane
The Ghost Inside
Skillet
Blood Incantation
Opeth
Slipknot

Zaterdag:

Eisbrecher
Imminence
Lorna Shore
Spiritbox
The Hu
Amenra
NiN

Nog wel wat gaten te vullen!

Mijn voorlopige:

Donderdag:

Psychonaut
Beast in Black
Motionless in White
Alestorm
Dream Theater
Epica
Maiden
Flogging Molly

Vrijdag:

Spectral Wound
Northlane
The Ghost Inside
Skillet
Blood Incantation
Opeth
Slipknot

Zaterdag:

Eisbrecher
Imminence
Lorna Shore
Spiritbox
The Hu
Amenra
NiN

Nog wel wat gaten te vullen!
Met een exacte timetable gaat dat makkelijker en als je het niet weet gewoon rondlopen en kijken waar het live goed is

Het is een genre: Neue Deutsche Härte waarvan Oomph! de grondleggers zijn, komen toevallig ook.
Oomph! is zeker gaaf. Ik zag ze voor het eerst in W2 in 's-Hertogenbosch.
Ik vond de vorige zanger, Dero Goi, wel veel charismatischer dan Schulz.
Maar ik sta waarschijnlijk weer vooraan.

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Oomph! is zeker gaaf. Ik zag ze voor het eerst in W2 in 's-Hertogenbosch.
Ik vond de vorige zanger, Dero Goi, wel veel charismatischer dan Schulz.
Maar ik sta waarschijnlijk weer vooraan.

Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik word wel megablij van hun muziek bij het luisteren. Zonder clash ga ik zeker ook eens kijken :)

• Leuk
Waarderingen: madeira en Steph85

Users who are viewing this thread