Graspop Metal Meeting 2025

Er is een hele logische reden ja, ze hebben volgende week een concert in België dat nog niet is uitverkocht

Dat ze Vorst niet krijgen uitverkocht, zegt dan ook wel weer iets over de grootte van de band. Kan best dat die op Graspop staan, maar heb toch twijfels bij de plek op de affiche.

Dat ze Vorst niet krijgen uitverkocht, zegt dan ook wel weer iets over de grootte van de band. Kan best dat die op Graspop staan, maar heb toch twijfels bij de plek op de affiche.
Lamb of god en parkway drive spelen toch niet in grotere zalen dan de Vorst, of wel? Dat is juist mijn hele punt, dat je niet zo'n grote headliner nodig hebt voor die spot.

• Leuk
Waarderingen: Blommie
Misschien wat overdreven om t beter dan Rammstein te noemen, maar ben wel oprecht fan geworden. Nieuwe album Kaltfront al op pre-order staan!

Nummers als FAKK, Was Ist Hier Los en Kaltfront… Heerlijk!
2022 stonden ze er nog geloof ik? Bloedheet, midden op de dag. Wat was ik blij dat ik oordoppen in mijn zak had! Werd weggeblazen vooraan, de bas stond erg hard afgesteld. Maar moet gezegd worden: was een tof optreden!

Tuurlijk wordt het vergeleken met Rammstein: Duitstalig en Industrial. Zanger met zware stem, beukende gitaren/drums/bas met hier en daar een keyboard. Echt het kleine broertje van Rammstein, met een frontman die meer interactie heeft met het publiek en wat sympathieker overkomt dan Till. Leuke band, absolute aanrader!

Lamb of god en parkway drive spelen toch niet in grotere zalen dan de Vorst, of wel? Dat is juist mijn hele punt, dat je niet zo'n grote headliner nodig hebt voor die spot.
Maar Vorst blijkt echt niet zo vlot te verkopen. En zijn toch ook al voorbij hun piek lijkt me, vreemd moment om ze dan naar headliner te promoveren. Terwijl Falling in Reverse gevoelsmatig de grotere naam is. Die staan op alle festivals bij de 2 grootste acts van de dag.

Punt hier is dat RA gewoon geen HL materiaal is. LoG is bijvoorbeeld misschien geen ‘grote’ HL maar zeker wel HL materiaal (2019 nog onder Slipknot). Ander kaliber dan RA vind ik. Zou kunnen hoor, maar RA zou daarmee de minste HL zijn deze editie.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Nutellica
Maar Vorst blijkt echt niet zo vlot te verkopen. En zijn toch ook al voorbij hun piek lijkt me, vreemd moment om ze dan naar headliner te promoveren. Terwijl Falling in Reverse gevoelsmatig de grotere naam is. Die staan op alle festivals bij de 2 grootste acts van de dag.
Ik ben ermee eens dat het geen hele sterke headliner zou zijn, en dat ze beter gewoon FiR zouden kunnen promoten
RA zou daarmee de minste HL zijn deze editie.
Hier ook volledig mee eens

Toch heb ik het idee dat ze er gewoon gaan staan, en denk opzich dat Rise Against met falling in reverse en Slipknot een prima bovenkant zou zijn, maar gevoelsmatig was FiR promoveren voor mij ook de logischere optie.

Avenged sevenfold vind ik echter totaal niet realistisch, vanwege de 3 redenen die ik heb gegeven op de vorige pagina.

Niemand heeft ook echt een meer realistische optie dan Rise Against. Electric callboy is opzich mogelijk maar vrij onwaarschijnlijk omdat ze headliner zijn op Lokerse en een zaalshow hebben staan.

Iets als Disturbed is in principe mogelijk maar ook heel onwaarschijnlijk

The prodigy was al lang aangekondigd geweest lijkt me

Veel meer opties zijn er niet, toch? En zoals ik eerder al aangaf, er is ook niet echt een hele grote bijzondere naam nodig op die dag. Bfmv zou ook kunnen maar vind ik nog zwakker.

Gaat me niet over de grootte van de zaal, maar over de zaal uitverkopen. Iedereen kan in een te grote zaal spelen.

Dit is de organisatie die Limp Bizkit in het Sportpaleis hebben gezet, dus qua inschattingsvermogen zijn die niet altijd even scherp.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ik ben ermee eens dat het geen hele sterke headliner zou zijn, en dat ze beter gewoon FiR zouden kunnen promoten

Hier ook volledig mee eens

Toch heb ik het idee dat ze er gewoon gaan staan, en denk opzich dat Rise Against met falling in reverse en Slipknot een prima bovenkant zou zijn, maar gevoelsmatig was FiR promoveren voor mij ook de logischere optie.

Avenged sevenfold vind ik echter totaal niet realistisch, vanwege de 3 redenen die ik heb gegeven op de vorige pagina.

Niemand heeft ook echt een meer realistische optie dan Rise Against. Electric callboy is opzich mogelijk maar vrij onwaarschijnlijk omdat ze headliner zijn op Lokerse en een zaalshow hebben staan.

Iets als Disturbed is in principe mogelijk maar ook heel onwaarschijnlijk

The prodigy was al lang aangekondigd geweest lijkt me

Veel meer opties zijn er niet, toch? En zoals ik eerder al aangaf, er is ook niet echt een hele grote bijzondere naam nodig op die dag. Bfmv zou ook kunnen maar vind ik nog zwakker.
Veel meer opties zien wij niet. De organisatie zal er wel andere mogelijkheden in zien. Daarom zitten wij hier op het forum en zetten zij een festivalletje op😉

• Leuk
Waarderingen: saurus
Als Rise Against geen headlinermateriaal is, dan is Lamb Of God dat zeker niet met hun AB-showke (samen met Kreator nog eens!)
Het is gewoon een heel grote naam, die een breed publiek aantrekt. Ideale naam om in een constructie te zetten met Slipknot en FiR.
Veel van de kleinere headliners kregen (of krijgen) Vorst trouwens niet uitverkocht: Parkway Drive, Ghost, Machine Head, Gojira, Powerwolf...

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Als Rise Against geen headlinermateriaal is, dan is Lamb Of God dat zeker niet met hun AB-showke (samen met Kreator nog eens!)
Het is gewoon een heel grote naam, die een breed publiek aantrekt. Ideale naam om in een constructie te zetten met Slipknot en FiR.
Veel van de kleinere headliners kregen (of krijgen) Vorst trouwens niet uitverkocht: Parkway Drive, Ghost, Machine Head, Gojira, Powerwolf...
I beg to differ. Als we naar legacy kijken dan is LoG toch zeker wel een grote band hoor. Nu niet meer op hoogtepunt. Is Judas ook niet. Maar waren in de 90s toch echt de vaandeldragers van de thrash/groove metal scene.

Dat zou een verrassende headliner zijn.
Maar wel eentje waarvan ik zou zeggen: hoe dan! In mijn ogen dan een headliner die ik niet verdiend zou vinden. Zo uit het niets en dan headliner? Ik zou dat in ieder geval niet begrijpen. Hoezeer ik ook voor nieuwe headliners ben.
Eens met je hoor Piebe. Ik ben best fan van Rise Against maar die zijn in de verste verte geen headliner. Bands als FiR en Alestorm staan beduidend lager en Rise Against heeft de afgelopen niks gedaan om aan populariteit te winnen.

• Leuk
Waarderingen: mvl1980 en Piebe71
Op Werchter speelde rise against (2015) een uur later dan parkway drive (2024) en min of meer op dezelfde positie. Sub (op zaterdag) zou ik overigens een logischere plek vinden.

Staan op rock am ring als 2e naam na Slipknot op het affiche voor dag 2 btw.

Op Werchter speelde rise against (2015) een uur later dan parkway drive (2024) en min of meer op dezelfde positie. Sub (op zaterdag) zou ik overigens een logischere plek vinden.

Staan op rock am ring als 2e naam na Slipknot op het affiche voor dag 2 btw.
Maar dat zijn wel ander type festivals. Daar zou ik ze dan ook wel wat hoger verwachten

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
2022 stonden ze er nog geloof ik? Bloedheet, midden op de dag. Wat was ik blij dat ik oordoppen in mijn zak had! Werd weggeblazen vooraan, de bas stond erg hard afgesteld. Maar moet gezegd worden: was een tof optreden!

Tuurlijk wordt het vergeleken met Rammstein: Duitstalig en Industrial. Zanger met zware stem, beukende gitaren/drums/bas met hier en daar een keyboard. Echt het kleine broertje van Rammstein, met een frontman die meer interactie heeft met het publiek en wat sympathieker overkomt dan Till. Leuke band, absolute aanrader!

Ja dat zal de editie zijn dat ik de vanuit de signing heb gezien!

Sabaton was aan het signeren en ik weet dat we Europe toen op de south stage hadden om naar te kijken. Want je moest echt ruim op tijd zijn wilde je een kans maken voor Sabaton… Toen wij klaar waren met signeren stond de rij nog tot voorbij de geluidstoren midden op het veld…

Maar Eisbrecher kwam daar direct achteraan zag ik in de clashfinder, dus dat moet wel die editie zijn, want toen The Final Countdown bezig was, moesten we nog best een stukkie in de rij. (Of misschien moesten ze nog beginnen met signeren, dat kan ook nog)

Ja dat zal de editie zijn dat ik de vanuit de signing heb gezien!

Sabaton was aan het signeren en ik weet dat we Europe toen op de south stage hadden om naar te kijken. Want je moest echt ruim op tijd zijn wilde je een kans maken voor Sabaton… Toen wij klaar waren met signeren stond de rij nog tot voorbij de geluidstoren midden op het veld…

Maar Eisbrecher kwam daar direct achteraan zag ik in de clashfinder, dus dat moet wel die editie zijn, want toen The Final Countdown bezig was, moesten we nog best een stukkie in de rij. (Of misschien moesten ze nog beginnen met signeren, dat kan ook nog)
“Halt! Stopp! Nein danke, nein danke!!”

Laatst bewerkt:
@mattman Heb niet per se veel verstand van de muziek die jij leuk vindt, maar naast de aanbeveling van Jamel van Unto Others, klinkt The Warning denk ik ook wel als iets dat kan werken? Klinkt in ieder geval als iets dat ook zo op Werchter had kunnen staan denk ik.

jaja uit MEXICO

Users who are viewing this thread