Graspop Metal Meeting 2025

Leuk altijd als ze met een pakketje komen op een dag dat je nauwelijks gelegenheid hebt om te checken. 😑
Gisteren hele dag weg met collega's naar Utrecht voor een seminar, middenin een lezing om 16:00 een mailtje ontvangen, vluchtig even poster checken, rest van dag en hele terugreis in trein in gesprek met collega's, maar op hete kolen zitten voor een grondiger analyse... 😤😝

Nu uiteraard weer ruim 20 pagina's achter, maar zonder bij te lezen verwacht ik dat deze aankondiging bij de meesten wel tot veel tevredenheid zal hebben gestemd. Niet alleen een flink pak mooie namen (verwacht en onverwacht), maar ook gelijk de podiumindeling en duidelijkheid over de headlinesituatie van de vrijdag. Daarnaast ook nog genoeg mysterie over om naar uit te kijken, met nog een paar uitgekraste TBA's (een primeur volgens mij voor GMM?) op (sub)headline-posities op de poster.
We zijn in ieder geval weer een flink stuk wijzer. :)

Zelf in eerste instantie vooral blij met Blood Incantation (vrij recent pas ontdekt, geweldige band!), Dethklok, Oomph!, Unto Others, en de verwachte namen Alcest, Alestorm, Eisbrecher.
Verder ook Warkings, The Warning, British Lion, Crossfaith, Tremonti, al zijn dat allemaal namen die vrij snel zullen sneuvelen in geval van clashes.
Daarnaast ook nog wat namen om (beter) te leren kennen, zoals Paleface Swiss, Dødheimsgard, Windhand, Green Lung.

Zo, nu maar eens gaan bijlezen, alvast excuses voor alle voorbarige, overbodige, achterhaalde reacties die gaan volgen... ;)

Laatst bewerkt:
Leuk altijd als ze met een pakketje komen op een dag dat je nauwelijks gelegenheid hebt om te checken. 😑
Gisteren hele dag weg met collega's naar Utrecht voor een seminar, middenin een lezing om 16:00 een mailtje ontvangen, vluchtig even postert checken, rest van dag en hele terugreis in trein in gesprek met collega's, maar op hete kolen zitten voor een grondiger analyse... 😤😝

Nu uiteraard weer ruim 20 pagina's achter, maar zonder bij te lezen verwacht ik dat deze aankondiging bij de meesten wel tot veel tevredenheid zal hebben gestemd. Niet alleen een flink pak mooie namen (verwacht en onverwacht), maar ook gelijk de podiumindeling en duidelijkheid over de headlinesituatie van de vrijdag. Daarnaast ook nog genoeg mysterie over om nog naar uit te kijken, met nog een paar uitgekraste TBA's (een primeur volgens mij voor GMM?) op (sub)headline-posities op de poster.

Zelf in eerste instantie vooral blij met Blood Incantation (vrij recent pas ontdekt, geweldige band!), Dethklok, Oomph!, Unto Others, en de verwachte namen Alcest, Alestorm, Eisbrecher.
Verder ook Warkings, The Warning, British Lion, Crossfaith, Tremonti, al zijn dat allemaal namen die vrij snel zullen sneuvelen in geval van clashes.
Daarnaast ook nog wat namen om (beter) te leren kennen, zoals Paleface Swiss, Dødheimsgard, Windhand, Green Lung.

Zo, nu maar eens gaan bijlezen, alvast excuses voor alle voorbarige, overbodige, achterhaalde reacties die gaan volgen... ;)
Dan zullen wij ondertussen de mensen van Graspop uitleggen dat bij een volgende bekendmaking er is contact met jou gezocht wordt of het wel uitkomt met jouw agenda😉

Gisteren hele dag weg met collega's naar Utrecht voor een seminar, middenin een lezing om 16:00 een mailtje ontvangen, vluchtig even poster checken, rest van dag en hele terugreis in trein in gesprek met collega's, maar op hete kolen zitten voor een grondiger analyse... 😤😝

Nu uiteraard weer ruim 20 pagina's achter, maar zonder bij te lezen verwacht ik dat deze aankondiging bij de meesten wel tot veel tevredenheid zal hebben gestemd. Niet alleen een flink pak mooie namen (verwacht en onverwacht), maar ook gelijk de podiumindeling en duidelijkheid over de headlinesituatie van de vrijdag. Daarnaast ook nog genoeg mysterie over om naar uit te kijken, met nog een paar uitgekraste TBA's (een primeur volgens mij voor GMM?) op (sub)headline-posities op de poster.

Ik kijk weer uit naar jouw blik op de ontwikkelingen 😎

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Daarnaast ook nog wat namen om (beter) te leren kennen, zoals (...) Dødheimsgard, Windhand, Green Lung.
Oh, jij gaat een mooie tijd tegemoet met inluisteren! Dat zijn, naast NIN, nu ongeveer net alle namen bij elkaar waarvan ik denk: shit, eigenlijk wil ik dat niet missen... Denk dat het meeste jou ook wel kan smaken :)

Nieuwe bands even beluisterd deze avond. Blij over Alestorm, Oomph!, Eisbrecher en dergelijke.Weinig nieuws ontdekt, behalve the Warning, Unto Others en misschien Polaris. De meeste andere bands zijn mijn ding toch niet echt.

Ik ga me nog niet te veel zorgen maken over de clashfinder (pas wanneer de timetable er is), maar 't zullen zware keuzes zijn 😅

The Raven Age vs Warkings
Beast in Black vs Charlotte Wessels
Flogging Molly vs Powerwolf
As Everything Unfolds vs British Lion
The Hu vs Dragonforce

Keuze Airbourne vs Korn is rap gemaakt. Eindelijk eens Airbourne zien zonder een halve zonnesteek op te lopen

Ach we zien wel. Straks toch eindelijk mijn combi ticket kopen.

• Leuk
Waarderingen: won666
Als ik de podium indeling en nieuwe namen zo zie, word de vrijdag een enorm probleem.
Tot nu toe wil ik alle bekende podium afsluiters gewoon zien. En als Slipknot fan vind ik het heel mooi dat zij dus nu onderaan het lijstje van de 4 bekende afsluiters staan. Dit vooral door wat ik een tijdje terug al zei, ik heb het onderhand wel vaker gezien. Hoe vaak gaan we Dethklok zien? Opeth is ook altijd heel sterk en na hun set op Wacken staan ze zeker ver boven mijn lijst. En om Jinjer de Jupiler te zien afsluiten is ook een dingetje wat ik niet wil missen.

Also, ik ben deze hele week niet aanwezig geweest. Buiten de aankondiging, heb ik sinds pagina 529 iets spannends gemist? gezien we al bijna 70 pagina's verder zijn :ROFLMAO:

(Edit: de hele vrijdag word interessant. van de 31 namen die nu bekend zijn die dag, wil ik er 20 al zien/lijken me interessant. En dan moeten er nog 3, waaronder 1 headliner, bij komen. RIP)

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Piebe71
Als ik de podium indeling en nieuwe namen zo zie, word de vrijdag een enorm probleem.
Tot nu toe wil ik alle bekende podium afsluiters gewoon zien. En als Slipknot fan vind ik het heel mooi dat zij dus nu onderaan het lijstje van de 4 bekende afsluiters staan. Dit vooral door wat ik een tijdje terug al zei, ik heb het onderhand wel vaker gezien. Hoe vaak gaan we Dethklok zien? Opeth is ook altijd heel sterk en na hun set op Wacken staan ze zeker ver boven mijn lijst. En om Jinjer de Jupiler te zien afsluiten is ook een dingetje wat ik niet wil missen.

Also, ik ben deze hele week niet aanwezig geweest. Buiten de aankondiging, heb ik sinds pagina 529 iets spannends gemist? gezien we al bijna 70 pagina's verder zijn :ROFLMAO:

(Edit: de hele vrijdag word interessant. van de 31 namen die nu bekend zijn die dag, wil ik er 20 al zien/lijken me interessant. En dan moeten er nog 3, waaronder 1 headliner, bij komen. RIP)
We zouden eens een festileaks clash of the year award moeten maken ofso
maar denk wel dat deze clash zou winnen ja :)

Clashes, clashes… uiteindelijk zijn clashes natuurlijk een luxeprobleem. En zoals de wijze metalcavia Spike Thunderpaw ooit zei: “luxeproblemen zijn als golven op een rustige zee: ze lijken groot als je erin staat, maar verdwijnen zodra je het bredere perspectief ziet”.

Any questions, let me know. Kusje.

Clashes, clashes… uiteindelijk zijn clashes natuurlijk een luxeprobleem. En zoals de wijze metalcavia Spike Thunderpaw ooit zei: “luxeproblemen zijn als golven op een rustige zee: ze lijken groot als je erin staat, maar verdwijnen zodra je het bredere perspectief ziet”.

Any questions, let me know. Kusje.
🤣🤣 ik weet niet wat je gerookt hebt, maar het doet zijn ding wel!

Andere gedachte voor een kanshebber
Lacuna Coil.

Zijn in de week voor GMM in Italië.
Week na GMM in Estland

Wat is de kans dat die een ommetje via dessel maken?
Weet niet of deze al eerder is besproken.

Tegen beter in hoop ik nog steeds op Volbeat of Disturbed. Maar die wens gaat hoogstwaarschijnlijk niet uitkomen. Ik denk dat die ook voor de zalen en het grote geld gaan🤦🏼
Had Disturbed ook verwacht ja, zou best passen op vrijdag. Maar denk dat beide bands al wel ergens bekend waren gemaakt als ze deze zomer zouden touren, dus zal eerder voor 2026 zijn.

Denk dat ze hebben moeten improviseren op vrijdag en daarom nog geen headliner bekend hebben kunnen maken. Prodigy die is weggevallen? Dat maakt een noodgreep aannemelijk, een band op herhaling bijvoorbeeld. A7X? Of Electric Callboy, al zouden ze dan 4 dagen op rij op een festival staan, lijkt wat veel.

Hoop niet op EC, want zou betekenen dat ik Opeth of Dethklok zou missen. EC wil ik graag zien op een volle weide, A7X, Disturbed of Volbeat zou ik kunnen missen (al meerdere keren gezien).

Heel benieuwd welk konijn ze uit de hoge hoed trekken!

• Leuk
Waarderingen: Nutellica
Had Disturbed ook verwacht ja, zou best passen op vrijdag. Maar denk dat beide bands al wel ergens bekend waren gemaakt als ze deze zomer zouden touren, dus zal eerder voor 2026 zijn.

Denk dat ze hebben moeten improviseren op vrijdag en daarom nog geen headliner bekend hebben kunnen maken. Prodigy die is weggevallen? Dat maakt een noodgreep aannemelijk, een band op herhaling bijvoorbeeld. A7X? Of Electric Callboy, al zouden ze dan 4 dagen op rij op een festival staan, lijkt wat veel.

Hoop niet op EC, want zou betekenen dat ik Opeth of Dethklok zou missen. EC wil ik graag zien op een volle weide, A7X, Disturbed of Volbeat zou ik kunnen missen (al meerdere keren gezien).

Heel benieuwd welk konijn ze uit de hoge hoed trekken!
Er zou toch geen reden zijn om Avenged Sevenfold of The Prodigy nog niet aan te kondigen?
Gaat gewoon Rise Against zijn.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Euhm, ik ben hier wrs rijkelijk laat op het feestje..kende eisbrecher niet

Mr dat is toch gewoon Rammstein bis he.

Wel goed. Ma mijn madam dacht dak gwn Rammstein aant luisteren was

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Steph85

Users who are viewing this thread