Graspop Metal Meeting 2025

die avond is sowieso wel echt stacked, ik denk niet dat dat zo'n probleem zal zijn
mogelijke overlap met airbourne/amenra en 1 van de mainstage headliners
vreemd genoeg staat er op de zaterdagavond eigenlijk geen enkele band die ik echt niet zou willen zien, dus dat wordt een flinke puzzel straks
Bekijk bijlage 12668

In Trouble GIFs | Tenor
Gebruik je nu de clasfinder van je eerste link of de 2e? Want bij degene die ik gebruik clasht Airbourne met NiN

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Gebruik je nu de clasfinder van je eerste link of de 2e? Want bij degene die ik gebruik clasht Airbourne met NiN
Die screenshot was uit deze clashfinder van Rockbeer
https://clashfinder.com/s/gmm25/
Maar welke clashfinder ik gebruik maakt verder niet heel veel verschil als ik de laatste 3 bands wil zien op alle 5 de stages :D
Opzich kan ik er wel mee leven verder, zo lang ik die 4 groene gewoon kan zien zonder overlap, wat wel redelijk lijkt te lukken :)
Dus dan wordt het Imminence en The Hu in de marquee en dan door naar de mainstages.

Aangezien er hier al gesproken is over schermen aan de jupiler stage en deze dus misschien een upgrade gaat krijgen. Zou het ook niet kunnen dat de Metal Dome ook een upgrade (grotere tent) krijgt en daardoor sommige namen die normaal op grotere plekken (main? marquee?) verwacht worden daar terecht komen?

of is daar geen plaats voor?

Laatst bewerkt:
Airbourne en Apocalyptica gaan in ieder geval niet clashen, maar zullen wel vrijwel zonder tussentijd in elkaar overvloeien. Metaldome en Jupiler is volgens mij richting het einde van de dag nooit meer met overlap, misschien zelfs helemaal nooit met overlap?
Er was daar in 2023 heel veel soundbleed van het ene podium naar het andere (vooral achterin de metal dome had je last van de jupiler buiten), in 2024 hebben ze die podia inderdaad afwisselend gemaakt.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Kiezen tussen KoRn en Airbourne is wel bruut. In 2023 heb ik mateloos genoten van Airbourne, dus dat zou mijn voorkeur hebben, maar ik hoop toch stiekem dat ik KoRn kan zien en dat ze Airbourne tijdens NIN zetten. Dan ben ik als het goed is net op tijd terug voor Hurt!
Als NIN gaat afsluiten, waar het wel op lijkt gezien ze op South staan, zal Airbourne overlappen met KoRn. Jupiler begint volgens mij niet later dan 23:00, NIN zal om middernacht beginnen denk ik. Airbourne vind ik toch meer een MS band dan een JL band, maar de zaterdagavond is erg dringen dus ergens moet er een keuze gemaakt worden qua indeling.

Airbourne en Apocalyptica gaan in ieder geval niet clashen, maar zullen wel vrijwel zonder tussentijd in elkaar overvloeien. Metaldome en Jupiler is volgens mij richting het einde van de dag nooit meer met overlap, misschien zelfs helemaal nooit met overlap?
Nooit het geluid van de jupiler vlamt anders de metaldome in.
Als ik uit de metaldome kom start jupiler meestal.
Dus die gaan om en om net als de mains.

Marquee is eigenlijk de vreemde omdat die niemand in de weg zit, kan daar een compleet eigen programma gedraaid worden.

Edit: had eigenlijk niet door dat dit pas laatste jaar zo geregeld was

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Nooit het geluid van de jupiler vlamt anders de metaldome in.
Als ik uit de metaldome kom start jupiler meestal.
Dus die gaan om en om net als de mains.

Marquee is eigenlijk de vreemde omdat die niemand in de weg zit, kan daar een compleet eigen programma gedraaid worden.
op te lossen met de metal moose als geluidscherm tussen de 2 te zetten (ik blijf proberen)

Is ook wel logisch dat die marquee niet 100% gelijk loopt met een andere stage, aangezien dat de enige stage is waar ze volledige vrijheid hebben om het in te plannen om te voorkomen dat er te grote volverplaatsingen zijn. Zal wel een belangrijke factor zijn in crowd management gok ik.

• Leuk
Waarderingen: Projunk
Is ook wel logisch dat die marquee niet 100% gelijk loopt met een andere stage, aangezien dat de enige stage is waar ze volledige vrijheid hebben om het in te plannen om te voorkomen dat er te grote volverplaatsingen zijn. Zal wel een belangrijke factor zijn in crowd management gok ik.
Denk ik ook maar is anderzijds ook clashfeest oorzaak nr 1.
Maar ook een alternatief wanneer er juist niks op main draait

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Als NIN gaat afsluiten, waar het wel op lijkt gezien ze op South staan, zal Airbourne overlappen met KoRn. Jupiler begint volgens mij niet later dan 23:00, NIN zal om middernacht beginnen denk ik. Airbourne vind ik toch meer een MS band dan een JL band, maar de zaterdagavond is erg dringen dus ergens moet er een keuze gemaakt worden qua indeling.
Daar vrees ik ook voor, maar dan lijkt het logischer om Kittie van mainstage te kukelen en Airbourne op dat tijdslot neer te zetten toch? Tenzij Airbourne zelf graag een stage afsluit.

Uit interesse: waarom zou Hatebreed tijdens Powerwolf spelen zoals in de clashfinder staat? Speelt Powerwolf niet gewoon net als elke andere afsluiter alleen.

• Leuk
Waarderingen: mvl1980
@mattman Heb niet per se veel verstand van de muziek die jij leuk vindt, maar naast de aanbeveling van Jamel van Unto Others, klinkt The Warning denk ik ook wel als iets dat kan werken? Klinkt in ieder geval als iets dat ook zo op Werchter had kunnen staan denk ik.

Daar vrees ik ook voor, maar dan lijkt het logischer om Kittie van mainstage te kukelen en Airbourne op dat tijdslot neer te zetten toch? Tenzij Airbourne zelf graag een stage afsluit.

Uit interesse: waarom zou Hatebreed tijdens Powerwolf spelen zoals in de clashfinder staat? Speelt Powerwolf niet gewoon net als elke andere afsluiter alleen.
Eens hoor, denk dat Airbourne meer aanspraak op MS maakt dan Kittie. Zou kunnen dat Airbourne graag later op de avond speelt, in dat geval is Jupiler logischer aangezien ze op MS hooguit vroeg in de avond zouden staan.

Donderdag is het programma gewoon net wat anders. MS start later en eindigt eerder. Denk dat Iron Maiden 21:00-23:00 gaat doen, zoals de vorige keer. Dan zou Powerwolf 23:15 starten denk ik? Hatebreed dan 22:30 / 23:00. Zal dus wel deels overlappen, maar misschien nog meer met Iron Maiden als ze net zoals Polyphia vorig jaar om 22:30 beginnen. Lastig vergelijken omdat donderdag net wat anders is dan de andere dagen qua tijdsindeling van de stages en daarnaast Iron Maiden ook een aparte plek inneemt als dé headliner (door niet af te sluiten).

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Aangezien er hier al gesproken is over schermen aan de jupiler stage en deze dus misschien een upgrade gaat krijgen. Zou het ook niet kunnen dat de Metal Dome ook een upgrade (grotere tent) krijgt en daardoor sommige namen die normaal op grotere plekken (main? marquee?) verwacht worden daar terecht komen?

of is daar geen plaats voor?
Vind ik een goeie vraag! Ze zijn ook met de campings aan de slag gegaan, dus er zijn sowieso weer wat wijzigingen te verwachten in de plattegrond. Maar vanuit de 2024-situatie geredeneerd lijkt me een grotere tent op die plek vrij lastig.

Users who are viewing this thread