Graspop Metal Meeting 2025

Zaken als amenra en alcest staan als laatste in hun tent, dus gaan zeker na 22.00 optreden :D
Deafheaven staat wel schandalig laag op de line up
Aangezien de opmerking over hun lage positie al enkele keren gemaakt werd: Deafheaven staat op 19 juni ook als voorprogramma van Russian Circles in Frankrijk. Dus puur praktische redenen.

• Leuk
Waarderingen: kaiser
Hoe zit het met Landmvrks, verwacht je daar bij te zijn of kan Charlotte Wessels voor jou ook nog een probleem vormen?
Dat is ook een lastige ja, mocht het daartoe komen. In principe ligt Charlotte me meer, maar ik zie haar over een paar weken met een headlineset in Dordrecht, dus daarmee verdwijnt iets van de must op Graspop wel. Anderzijds ben ik sinds kort lid van haar fanclub en wellicht dat ik het dan leuk vind om met anderen van die club de set te gaan bekijken. Maar Landmvrks trekt ook zeker om samen met jou en wellicht Jos te beleven.

Ingewikkeld wel hoor, een loopschema samenstellen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Dat we nu al keuze stress hebben zegt alleen maar iets over de sterkte van de lineup💪
Dat geldt voor mij wel voor de donder- en zaterdag, maar niet voor de vrijdag. De paar bands die ik die dag wil zien, clashen waarschijnlijk ook nog:

Tremonti - Myles Kennedy (en Villagers of Ioannina City)

Opeth - Jinjer - Slipknot

Dat is ook een lastige ja, mocht het daartoe komen. In principe ligt Charlotte me meer, maar ik zie haar over een paar weken met een headlineset in Dordrecht, dus daarmee verdwijnt iets van de must op Graspop wel. Anderzijds ben ik sinds kort lid van haar fanclub en wellicht dat ik het dan leuk vind om met anderen van die club de set te gaan bekijken. Maar Landmvrks trekt ook zeker om samen met jou en wellicht Jos te beleven.

Donderdag ergens op de mainstages te vinden? Epica met het nieuwe album misschien?

Edit: voor de mainstages als je het letterlijk neemt!

Lastig inderdaad, het is nog maar een beetje afwachten wat de uiteindelijke timetable wordt.
We moeten nog wel even samen naar een metalcore band gaan :P
Met Imminence, Currents, Landmvrks, Motionless in white samen moet het vast met 1 van de 4 wel lukken in het tijdschema :)
Imminence valt nu nog weinig over te zeggen aangezien die zaterdag nog redelijk wat veel gaat veranderen, en ze waarschijnlijk clashen met een mainstage sub die nog niet bekend is.

Donderdag ergens op de mainstages te vinden? Epica met het nieuwe album misschien?

Edit: voor de mainstages als je het letterlijk neemt!
Landmvrks dus wellicht. Verder wordt het even wachten op de uiteindelijke clashfinder. Maar zoals het er nu naar uitziet valt Epica er inderdaad weer mooi tussen en clashen ze niet echt met iets anders. Wellicht Perturbator, maar daar moet ik me nog wat meer in verdiepen.

Verder pak ik Motionless in White waarschijnlijk wel mee, als ik nu het schema zie. Wellicht Municipal Waste, maar moet Signs of the Swam eerst nog even luisteren. En dan hopelijk Dream Theater, maar dat ligt eraan of en hoe ze clashen met Julie Christmas en Orbit Culture. Zal verder sowieso wel een gedeelte van Maiden meepakken, maar zal ook van de setlist af hangen of ik die helemaal doe of dat ik hem splits met Mass Hysteria/Flogging Molly. En Powerwolf hangt vervolgens een beetje af van mn energie en wat de rest wil. Wellicht vanaf de tribune, maar kan ook dat ik bij Flogging Molly sta.

Heel veel woorden voor: ik weet het nog niet precies. 🤣

Landmvrks dus wellicht. Verder wordt het even wachten op de uiteindelijke clashfinder. Maar zoals het er nu naar uitziet valt Epica er inderdaad weer mooi tussen en clashen ze niet echt met iets anders. Wellicht Perturbator, maar daar moet ik me nog wat meer in verdiepen.

Verder pak ik Motionless in White waarschijnlijk wel mee, als ik nu het schema zie. Wellicht Municipal Waste, maar moet Signs of the Swam eerst nog even luisteren. En dan hopelijk Dream Theater, maar dat ligt eraan of en hoe ze clashen met Julie Christmas en Orbit Culture. Zal verder sowieso wel een gedeelte van Maiden meepakken, maar zal ook van de setlist af hangen of ik die helemaal doe of dat ik hem splits met Mass Hysteria/Flogging Molly. En Powerwolf hangt vervolgens een beetje af van mn energie en wat de rest wil. Wellicht vanaf de tribune, maar kan ook dat ik bij Flogging Molly sta.

Heel veel woorden voor: ik weet het nog niet precies. 🤣

Maar dus wel heel veel mogelijkheden! Niet op voorhand al vrijwel onmogelijk door een hele sterke Marquee.

Een ding is zeker: bij Beast in Black zal ik ook jou wel niet zien

• Haha
Waarderingen: Piebe71 en nikita
Voor de Werchter-gangers die voor het eerst een dagje Graspop doen vanwege Nine Inch Nails en nog op zoek zijn naar wat vermaak voor de rest van de dag: ik kan jullie van harte aanbevelen om Unto Others een kans te geven. Vorig jaar op Alcatraz gezien en ik vond ze super goed. Enorme 80's vibe, wat een beetje doet denken aan iets als The Cure, maar dan met een klein metal sausje er overheen. Denk een ideale band voor indie/rock fans voor wie de screams en de blastbeats in metal er vaak net teveel aan zijn.

No one asked but here's my plan for 2025.

Thursday:
Iron Maiden
Mass Hysteria
Julie Christmas
Deafheaven

Terror
Carcass
Landmvrks

Friday:
Falling In Reverse
Knocked Loose
Dethklok
Windhand
Spectral Wound
House Of Protection

Green Lung
Eagles Of Death Metal
Blood Incantation

Saturday:
Nine Inch Nails
Korn
Amenra
Cattle Decapitation

Whitechapel
Lorna Shore

Sunday:
Till Lindemann
King Diamond
Triptykon
Thrice
Speed
SiM
Alcest
Savatage
Paleface Swiss
Hardy (because why not)

There's a bunch of other that are always welcome (Opeth, Alestorm, Spiritbox, Slipknot etc) but I've just seen them too many times to prioritize their sets.

Even de clashfinder bekeken, valt opzich nog wel mee;

Donderdag:

Paradise Lost - Julie Christmas*
Orbit Culture - Dream Theater

Vrijdag:

Dethklok - TBA* (valt weg als de band mij niet interesseert)

Zaterdag:

Lorna Shore - Cattle Decapitation (ik hoop dat deze 2 niet samen vallen, vreemde clash)
KoRn - Amenra

Zondag:

Alcest - Judas Priest - King Diamond* - Till Lindemann* (yikes)

* Gedeeltelijke clash

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Voor de Werchter-gangers die voor het eerst een dagje Graspop doen vanwege Nine Inch Nails en nog op zoek zijn naar wat vermaak voor de rest van de dag: ik kan jullie van harte aanbevelen om Unto Others een kans te geven. Vorig jaar op Alcatraz gezien en ik vond ze super goed. Enorme 80's vibe, wat een beetje doet denken aan iets als The Cure, maar dan met een klein metal sausje er overheen. Denk een ideale band voor indie/rock fans voor wie de screams en de blastbeats in metal er vaak net teveel aan zijn.
Unto Others was na Satyricon vorig jaar mijn favorite optreden van Alcatraz en één van mijn favorieten van 2024.

• On fire
Waarderingen: Jamel
accept net bevestigt voor south of heaven.
Is een mooi topic voor ;)

• Leuk
Waarderingen: wenteldave

Users who are viewing this thread