Graspop Metal Meeting 2025

Hier ook blij met de drop, nog een aantal leuke toevoegingen. Donderdag en vrijdag zijn stacked voor mij, zaterdag ook veel te zien. Zondag is het lichtst dus ik hoop op goed weer en een zwaar biertje.

Ik luister voornamelijk grunge, stoner, doom, sludge, prog, heb een zwak voor nu metal maar kan mij ook kostelijk amuseren met metalcore/hardcore. Ik probeer elke editie een goede balans te vinden en de 'betere' metalcore mee te pikken. Ik vind metalcore live al snel plat klinken.

Op dit moment heb ik in dat genre volgende aangestipt:
  • LANDMVRKS
  • Motionless in White
  • Stick to your guns
  • The Raven Age
  • Knocked Loose
  • Polaris
  • Imminence
  • Spiritbox
  • Currents
Bovenstaande uiteraard onder voorbehoud van clashes met andere bands die ik nog liever wil zien.

Welke hiervan raden jullie zeker aan live rekening houdend met mijn voorkeuren qua genre? Welke kan ik gerust skippen volgens jullie?
Knocked loose reken ik niet echt bij metalcore, maar als je inderdaad geen fan van generische metalcore bent is dat zeker een must see

Als je het zo bekijkt, dan is geen enkele herhaling per se vervelend. Ik zie zelf toch wel het liefst een standaard cyclus van jaar x op Graspop spelen, jaar x+1 en x+2 daar niet spelen en dan jaar x+3 weer op Graspop. Ik begrijp dat dit met 8 te vullen headliners lastig is en dat je dan soms ook om het jaar iemand moet boeken.

Een headliner die letterlijk back-to-back speelt, vind ik in geen geval te rechtvaardigen. Dan gooi je gewoon een unieke kans voor een andere band om te headlinen weg. Al moet ik toegeven dat ik op dit moment ook niet echt een alternatief weet voor op de zondag. In Flames zou dan nog de meest geschikte kandidaat zijn.
Het probleem is dat graspop gewoon een gigantisch festival is, en hierdoor heeft het dus ook grote namen nodig als headliners om genoeg tickets te verkopen. Een band als In flames op de headliner positie zou gewoon niet genoeg dagtickets verkopen imo

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Zijn we dan niet in overkill aan het gaan? Van 2023 tot nu Lotto Arena - Alcatraz - Graspop - Pukkelpop - Graspop - Lokeren - Lotto Arena.
Een overkill is het sowieso ja, maar het veld zal toch wel weer afgeladen vol staan
Hier ook blij met de drop, nog een aantal leuke toevoegingen. Donderdag en vrijdag zijn stacked voor mij, zaterdag ook veel te zien. Zondag is het lichtst dus ik hoop op goed weer en een zwaar biertje.

Ik luister voornamelijk grunge, stoner, doom, sludge, prog, heb een zwak voor nu metal maar kan mij ook kostelijk amuseren met metalcore/hardcore. Ik probeer elke editie een goede balans te vinden en de 'betere' metalcore mee te pikken. Ik vind metalcore live al snel plat klinken.

• LANDMVRKS
  • Motionless in White
  • Stick to your guns
  • The Raven Age
  • Knocked Loose
  • Polaris
  • Imminence
  • Spiritbox
  • Currents
Bovenstaande uiteraard onder voorbehoud van clashes met andere bands die ik nog liever wil zien.

Welke hiervan raden jullie zeker aan live rekening houdend met mijn voorkeuren qua genre? Welke kan ik gerust skippen volgens jullie?
Persoonlijk vind ik motionless in white, imminence en landmvrks allemaal fantastische live bands.

Polaris is ook goed live, maar zou ik eerder laten vallen dan bovenstaande 3 bands.

Currents heb ik nog niet live gezien, maar kijk ik erg naar uit.

Knocked Lose is niet mijn ding vanwege de vocals maar hebben wel een goede live reputatie.

• Leuk
Waarderingen: Davidov90
Een overkill is het sowieso ja, maar het veld zal toch wel weer afgeladen vol staan

Persoonlijk vind ik motionless in white, imminence en landmvrks allemaal fantastische live bands.

Polaris is ook goed live, maar zou ik eerder laten vallen dan bovenstaande 3 bands.

Knocked Lose is niet mijn ding vanwege de vocals maar hebben wel een goede live reputatie.
Hier wil ik nog aan toevoegen dat Spiritbox live ook zeer goed is! zeker een aanrader

Zelf best blij met de nieuwe drop:

Alestorm, Tremonti & Myles Kennedy komen sowieso op de lijst. (Wat is de kans op Alter Bridge? :LOL:)
Interessante namen op eerste gehoor: Polaris, Knocked Loose, British Lion, Landmarks, Warkings & Green Lung. Maar moet nog verder inluisteren.

Als ik mag kiezen dan hopelijk nog eentje uit onderstaand lijstje voor erbij:
- Rise Against
- BFMV
- The Prodigy
- Breaking Benjamin (ik blijf proberen)
- Memphis May Fire (laatste nieuwe ontdekking, een mens kan maar hopen nietwaar?)

(ik ga alleen donderdag & vrijdag)

Papa Roach hoeft van mij niet, 2j geleden al gezien en komende maandag in Vorst!

• Leuk
Waarderingen: N1tje en MarcoReusel

Motionless in White op PKP was top. Op de veel te kleine Backyard.

• Leuk
Currents clasht waarschijnlijk met Savatage. Daar baal ik wel echt van, want die zondag heeft al de minste must sees voor me. Wordt wel Savatage in dat geval, omdat het zomaar de laatste kans kan zijn en ik Currents de komende jaren nog wel vaker terug verwacht. Maar toch, had wel zin om daar live ook kennis mee te gaan maken.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en MarcoReusel
Currents clasht waarschijnlijk met Savatage. Daar baal ik wel echt van, want die zondag heeft al de minste must sees voor me. Wordt wel Savatage in dat geval, omdat het zomaar de laatste kans kan zijn en ik Currents de komende jaren nog wel vaker terug verwacht. Maar toch, had wel zin om daar live ook kennis mee te gaan maken.
Die clash ga ik ook nog wel effe over moeten nadenken!

• Verdrietig
Waarderingen: Jamel
gaat sepultura eigenlijk belgië helemaal overslaan?
Anderhalf jaar dacht ik? Misschien volgend jaar nog? Of misschien Alcatraz dit jaar of volgend jaar? Misschien is dat anderhalf jaar aan showdagen en dus nog 365 + de helft van 365 wat uit mijn hoofd 182 is denk ik en 365 +182 dat is nog 542 dagen aan shows (542 shows nog in totaal) als ik goed kan rekenen. Te rekenen vanaf de eerste show. Ik weet het niet.

Misschien dat dit ook was wat Scorpions bedoelde toen ze zeiden er mee te stoppen? 🤣

• LANDMVRKS
  • Motionless in White
  • Stick to your guns
  • The Raven Age
  • Knocked Loose
  • Polaris
  • Imminence
  • Spiritbox
  • Currents

Maar degene die je hebt aangestipt staan bij mij ook heel hoog op de MUST-SEE
Spiritbox al zeker (heb me laten wijsmaken dat ze live absoluut top zijn)
Stick To Your Guns (afgelopen zondag in Brussel gezien, gvd wat een show, zeker niet plat)
Knocked Loose (van wat ik van recordings heb gezien, ook moeilijk plat klinken te noemen)

Motionless in White heeft ook een best goede reputatie als ik alles mag geloven.

Ik vraag het me eigenlijk af hoe definitief de poster is en hoe zeker de volgorde / timetable daardoor. Er staan wat bands onbegrijpelijk hoog danwel laag, al is dat natuurlijk altijd discutabel. Er zijn blijkbaar verschillen tussen de poster en de website met betrekking tot op welk podium bands staan. Judas Priest werd duidelijk als afsluiter van het festival genoemd, met de huidige poster is dat eigenlijk onmogelijk. Het zou me niet verbazen als de definitieve poster hier en daar afwijkt en er dan weer andere clashes ontstaan 😊

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Loek123
Is deze indeling van de poster iets nieuws trouwens? Met podia indeling erbij? Zo vroeg althans. Dat maakt een clashfinder maken wel makkelijker toch?

• Leuk
ik denk ook dat dit de eerste keer is, wel heel tof
Jah dit is de eerste keer anders had je gewoon een stapel namen per dag.
De ene groter als de andere. Je kon wel uitvogelen wie er globaal op north and south afsloot.
De rest was gokken aangezien een grotere naam op het main kon staan of een tent of jupiler kon afsluiten.

Dit is dus veel duidelijker, al schuift er heus nog wel iets.

• Leuk
Waarderingen: J00st en Loek123
dat is inderdaad wel een vervelende clash dan ja, het is dat ik niet veel met savatage heb maar kan heel goed begrijpen dat je dan voor savatage gaat inderdaad, lijkt me niet iets dat snel terug komt.

Hoe zit het met Landmvrks, verwacht je daar bij te zijn of kan Charlotte Wessels voor jou ook nog een probleem vormen?

Persoonlijk vind ik het wel een stuk minder overzichtelijk dan de indeling van voorgaande jaren, maar wel handig dat we zo vroeg al kunnen zien wat er waarschijnlijk gaat clashen
Je was toch niet degene op instagram die er van overtuigt was dat Slipknot in het weekend zou spelen? (Persoon dacht dat band van dag was veranderd)

Die persoon was gmm al voor rotte vis aan het uitmaken en vroeg zich al af hoe die dit aan de wederhelft verkocht moest krijgen.

• Haha
Waarderingen: festivalryo
Je was toch niet degene op instagram die er van overtuigt was dat Slipknot in het weekend zou spelen?

Die persoon was gmm al voor rotte vis aan het uitmaken en vroeg zich al af hoe die dit aan de wederhelft verkocht moest krijgen.
Nee haha dat ben ik niet, ik vond het wel heel komisch om te lezen. Misschien zijn er meer mensen met dit probleem en is dat de reden dat de kaartverkoop op vrijdag nog niet zo lekker loopt :ROFLMAO:

Users who are viewing this thread