Graspop Metal Meeting 2025

dacht net als vorige jaren op donderdag 5 bands per mainstage rest van de dagen 6. beginnen op donderdag dus later.

Ja de meeste clashfinders die er nu zijn, hebben dat ook allemaal. En dan lijkt Charlotte Wessels inderdaad met Landmvrks te clashen

Nu Landmvrks is aangekondigd ga ik deze er weer eens in gooien, echt een fantastisch optreden
Niet dit soort producties verwachten op Graspop, het is een wat kleinere band die door Hellfest is gebombardeerd tot ms2 headliner door de last minute cancellation van Bad Omens, waarbij de organisatie ze waarschijnlijk heeft geholpen om een flinke productie neer te zetten. Toch heel tof dat die band zo'n performance heeft neer kunnen zetten op zo'n groot festival. De opname is ook echt uitstekend.

Misschien toch wel mijn favoriete live metalcore band van het moment.

Mooie nieuwe namen. Nu hopen dat de tweede headliner op vrijdag The Prodigy is, dan kan ik met een gerust hart naar Opeth!
Ik zou bijna hopen dat die laatste headliner iets verschrikkelijks wordt, zodat die avond niet nog moeilijker wordt.
Jinjer, Opeth, Dethklok en nog een onbekende headliner tegelijk
Echt by far de meest verschrikkelijke clash van de editie, ik wil ze eigenlijk gewoon allemaal zien.
Helemaal als die headliner Rise Against wordt wat toch mijn verwachting is, dan wordt het allemaal nog moeilijker.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
De laatste keer dat ik op graspop ben geweest was al 10 jaar geleden, maar moet toegeven dat ik dit jaar wel erg zit te twijfelen. Voor het eerst in lange tijd staan er verschillende bands op de line-up waar ik erg enthousiast over ben, waarvan een aantal parels die ik nog niet gezien heb. Bands als: Amenra (oke heb ik letterlijk al 10x gezien 😅 ), alcest, blood incantation, deafheaven, dodsheimsgard, heaven shall burn, julie christmas, lagwagon, nine inch nails, opeth, psychonaut...

Enige waar ik voor vrees is dat ik de meeste dagen niets meer zou willen zien na 22u, aangezien ik echt niks heb met de meeste graspop headliners, aangezien ik absoluut geen fan ben van heavy metal of hard rock.

• Leuk
Waarderingen: won666
De laatste keer dat ik op graspop ben geweest was al 10 jaar geleden, maar moet toegeven dat ik dit jaar wel erg zit te twijfelen. Voor het eerst in lange tijd staan er verschillende bands op de line-up waar ik erg enthousiast over ben, waarvan een aantal parels die ik nog niet gezien heb. Bands als: Amenra (oke heb ik letterlijk al 10x gezien 😅 ), alcest, blood incantation, deafheaven, dodsheimsgard, heaven shall burn, julie christmas, lagwagon, nine inch nails, opeth, psychonaut...

Enige waar ik voor vrees is dat ik de meeste dagen niets meer zou willen zien na 22u, aangezien ik echt niks heb met de meeste graspop headliners, aangezien ik absoluut geen fan ben van heavy metal of hard rock.
Aangezien je met Opeth, Amenra, NIN, en Alcest al 4 podium afsluiters wil zien denk ik dat je de meeste dagen ook nog wel iets te beleven zult hebben na 22u. Enkel op donderdag ben je misschien wat eerder klaar, ook wel lekker voor de eerste dag.

• Leuk
Waarderingen: nikita en DJ_Tjorre
Persoonlijk blijft een soort cohead constructie voor mij de meest realistische mogelijkheid.
Falling In Reverse - 75 minuten speeltijd
Rise Against - 75 minuten speeltijd
Slipknot - 90 minuten speeltijd
Je krijgt dan exact dezelfde speeltijden als in 2019, als je dus Rise Against op de plek van LoG zet, en FiR op de plek van Disturbed.
1738313527182.png
Lijkt me op dit moment de enige realistische mogelijkheid voor die laatste headliner.
Als het The Prodigy was dan was dit allang aangekondigd geweest

• Leuk
Waarderingen: festivalryo en MartinB

Zaken als amenra en alcest staan als laatste in hun tent, dus gaan zeker na 22.00 optreden :D
Deafheaven staat wel schandalig laag op de line up

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en DJ_Tjorre
Persoonlijk blijft een soort cohead constructie voor mij de meest realistische mogelijkheid.
Falling In Reverse - 75 minuten speeltijd
Rise Against - 75 minuten speeltijd
Slipknot - 90 minuten speeltijd
Je krijgt dan exact dezelfde speeltijden als in 2019, als je dus Rise Against op de plek van LoG zet, en FiR op de plek van Disturbed.
Bekijk bijlage 12656
Lijkt me op dit moment de enige realistische mogelijkheid voor die laatste headliner.
Als het The Prodigy was dan was dit allang aangekondigd geweest
Zou rise against echt headliner positie krijgen? Toffe band, ga volgende woensdag ook zien, maar lijken me net niet groot genoeg voor die positie. Lijkt me eerder een van de 2 missende bands voor zaterdag te zijn?

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Zou rise against echt headliner positie krijgen? Toffe band, ga volgende woensdag ook zien, maar lijken me net niet groot genoeg voor die positie. Lijkt me eerder een van de 2 missende bands voor zaterdag te zijn?
Rise Against speelt gewoon in de Vorst net als veel andere Graspop headliners. Daarnaast stonden ze vorige keer als south stage sub dus het is slechts 1 positie omhoog. Ik vind eigenlijk persoonlijk FiR een sterkere headliner, denk dat die ook een grotere productie mee hebben voor in het donker en denk dat FiR ook meer tickets verkoopt. Maar toch lijkt dit me realistische headliner.

Ik zou beginnen met het bekijken van een clashfinder, denk dat die redelijk accuraat zijn.
https://clashfinder.com/s/graspopmetalmeeting/ (heb hem zelf niet gemaakt maar iemand hier op het forum wel)
Denk inderdaad dat je je prima zult vermaken tot een uur of 12 's nachts

Oh bedankt voor de antwoorden, had niet door dat al bekend was gemaakt wie de podium afsluiters waren. Nu heb ik er meteen nog meer zin in...
Vanavond toch maar eens mijn vriendin en een paar van mijn vrienden proberen te overtuigen dan.
De precieze speeltijden zijn nog niet bekend, maar de volgorde valt af te lezen aan de poster waarbij de bovenste namen per podium als laatste zullen spelen. Succes met je pitch :)

Edit: en zoals Loek inderdaad al aanhaalt, de clashfinders die op basis van deze postervolgorde gemaakt zijn geven nog een duidelijker beeld, ook al kan er nog best wat verschuiven in de exacte tijden wanneer die definitief worden, dus hou daar rekening mee.

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre en Loek123
1738313954219.png

Skillet staat hoog op vrijdag, blij mee!

Vetgedrukte zijn de must must sees, die wegen wat zwaarder door om een dag te kiezen.

Met mogelijk BFMV en Rise against er nog bij voor mijn mijn must sees zou zaterdag de beste dag kunnen worden (en dan heeft ashes to new al afgezegd..) Hoe dan ook lijkt het drie dagen te worden dit jaar al. Geen idee hoe ik dit thuis verkocht ga krijgen o_O

Rise Against speelt gewoon in de Vorst net als veel andere Graspop headliners. Daarnaast stonden ze vorige keer als south stage sub dus het is slechts 1 positie omhoog. Ik vind eigenlijk persoonlijk FiR een sterkere headliner, denk dat die ook een grotere productie mee hebben voor in het donker en denk dat FiR ook meer tickets verkoopt. Maar toch lijkt dit me realistische headliner.

Ik zou beginnen met het bekijken van een clashfinder, denk dat die redelijk accuraat zijn.
https://clashfinder.com/s/graspopmetalmeeting/ (heb hem zelf niet gemaakt maar iemand hier op het forum wel)
Denk inderdaad dat je je prima zult vermaken tot een uur of 12 's nachts
Oh deze is erg handig, enorm bedankt! Neemt inderdaad wel wat van mijn twijfels weg. Al hoop ik wel enorm zwaar dat Deafheaven niet om 12u 's middags moet spelen...

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Pfff tering

FF schrikken, had gisteren ineen een wegtrekker/viel weg(flauw) dus naar ziekenhuis iets met vasovogale enscopy maar kon ook een epileptische aanval zijn geweest ,... lekker dan.

Dokter vroeg heb je iets van stress of grote spanning ervaren recent,...wilde zeggen "heb je de mogelijke clashes van Graspop gezien" maar maar niet gedaan al kan dat best een verband hebben.

Users who are viewing this thread