Graspop Metal Meeting 2025

nog een onrealistische headliner in de mix gooien: Electric Callboy
ze staan natuurlijk al in Lokeren, maar ze hebben vaker een headliner gedeeld met de Lokerse feesten.
daarnaast is er een duidelijke reden om ze nog niet aan te kondigen, zodat ze in lokeren wat tickets kunnen verkopen.

• Leuk
Waarderingen: MartinB
ze staan natuurlijk al in Lokeren, maar ze hebben vaker een headliner gedeeld met de Lokerse feesten.
daarnaast is er een duidelijke reden om ze nog niet aan te kondigen, zodat ze in lokeren wat tickets kunnen verkopen.
Dat zou ik ze ook nog wel zien doen als ze echt niks anders vinden!

Oh deze is erg handig, enorm bedankt! Neemt inderdaad wel wat van mijn twijfels weg. Al hoop ik wel enorm zwaar dat Deafheaven niet om 12u 's middags moet spelen...
Graag gedaan! Ik ben nog wel erg benieuwd hoeveel er nog gaat veranderen aan de volgorde zodra de nog niet bekende acts bekend gemaakt worden. En ook nog wel heel erg benieuwd naar met name de laatste subs op de zaterdag. Maar één van de onderstaande namen doen? Zie Soulfly nog niet echt langskomen hier, terwijl die toch ook op South Of Heaven staan in juni in Maastricht... of heb ik iets gemist wat maakt dat die uitgesloten zijn?

A Day To Remember
Satchvai Band
Biffy Clyro
Rise Against
Bullet For My Valentine
Meshuggah
Soulfly

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Er vanuit gaande dat Slipknot de dag afsluit, hoop ik op een voor mij oninteressante north headliner, omdat die dan zeer waarschijnlijk clashen met Opeth. Electric Callboy lijkt me een uitstekende kandidaat.

• Leuk
Waarderingen: nikita en Loek123
Zijn we dan niet in overkill aan het gaan? Van 2023 tot nu Lotto Arena - Alcatraz - Graspop - Pukkelpop - Graspop - Lokeren - Lotto Arena.

• Leuk
Waarderingen: LastResort en Loek123
You like Julie Christmas but skip her to see Alestorm? That is a strange decision as she does 4 shows worldwide next year, so very unlikely to see her again anytime soon. Alestorm probably does 4 shows in a year in Belgium alone :)
I'm from Greece, she plays live here on May, and in Greece we don't see Alestorm that often 🤣!

• Leuk
Waarderingen: nikita
Zijn we dan niet in overkill aan het gaan? Van 2023 tot nu Lotto Arena - Alcatraz - Graspop - Pukkelpop - Graspop - Lokeren - Lotto Arena.

Nee, want ook hier geldt dat je niet naar elke show hoeft te gaan. Kan me niet voorstellen dat iemand naar alle bovenstaande shows is geweest, tenzij je zo erg fan bent dat het je niet uitmaakt dat ze ook wéér op Graspop verschijnen.

Nu Landmvrks is aangekondigd ga ik deze er weer eens in gooien, echt een fantastisch optreden
Niet dit soort producties verwachten op Graspop, het is een wat kleinere band die door Hellfest is gebombardeerd tot ms2 headliner door de last minute cancellation van Bad Omens, waarbij de organisatie ze waarschijnlijk heeft geholpen om een flinke productie neer te zetten. Toch heel tof dat die band zo'n performance heeft neer kunnen zetten op zo'n groot festival. De opname is ook echt uitstekend.

Misschien toch wel mijn favoriete live metalcore band van het moment.
Echt een top band met een goede discografie, ondanks het korte bestaan van de band. Wij gaan nog veel van hun horen in de toekomst en is zeker één van de bands waar ik het meest naar uitkijk deze graspop!

Rise Against vind ik een super goeie band, maar die gaan echt niet headlinen, Graspop heeft nog nooit een Punk headliner gehad en zie het ook niet snel gebeuren, dan nog eerder Sex Pistols.

Nu Landmvrks is aangekondigd ga ik deze er weer eens in gooien, echt een fantastisch optreden
Niet dit soort producties verwachten op Graspop, het is een wat kleinere band die door Hellfest is gebombardeerd tot ms2 headliner door de last minute cancellation van Bad Omens, waarbij de organisatie ze waarschijnlijk heeft geholpen om een flinke productie neer te zetten. Toch heel tof dat die band zo'n performance heeft neer kunnen zetten op zo'n groot festival. De opname is ook echt uitstekend.

Misschien toch wel mijn favoriete live metalcore band van het moment.
Ik zal me er eens bovenop gaan gooien. Gelukkig zie ik Charlotte Wessels al met een volle show in Bibelot dus kan die clash wel overleven en kiezen voor Landmvrks als ze me weten te pakken.

• On fire
Hier ook blij met de drop, nog een aantal leuke toevoegingen. Donderdag en vrijdag zijn stacked voor mij, zaterdag ook veel te zien. Zondag is het lichtst dus ik hoop op goed weer en een zwaar biertje.

Ik luister voornamelijk grunge, stoner, doom, sludge, prog, heb een zwak voor nu metal maar kan mij ook kostelijk amuseren met metalcore/hardcore. Ik probeer elke editie een goede balans te vinden en de 'betere' metalcore mee te pikken. Ik vind metalcore live al snel plat klinken.

Op dit moment heb ik in dat genre volgende aangestipt:
  • LANDMVRKS
  • Motionless in White
  • Stick to your guns
  • The Raven Age
  • Knocked Loose
  • Polaris
  • Imminence
  • Spiritbox
  • Currents
Bovenstaande uiteraard onder voorbehoud van clashes met andere bands die ik nog liever wil zien.

Welke hiervan raden jullie zeker aan live rekening houdend met mijn voorkeuren qua genre? Welke kan ik gerust skippen volgens jullie?

• Leuk
oorspronkelijk had ik die ook verwacht, maar omdat ze dit jaar al op Lokeren en in de lotto arena staan is de kans klein. Maar die mannen touren non stop en als gmm niks anders kan vinden is het nog mogelijk als last resort neem ik aan.
Zou er wel blij mee zijn, ik ga morgen naar hun escalation fest in Duitsland met ook landmvrks op de affiche

Nee, want ook hier geldt dat je niet naar elke show hoeft te gaan. Kan me niet voorstellen dat iemand naar alle bovenstaande shows is geweest, tenzij je zo erg fan bent dat het je niet uitmaakt dat ze ook wéér op Graspop verschijnen.
Als je het zo bekijkt, dan is geen enkele herhaling per se vervelend. Ik zie zelf toch wel het liefst een standaard cyclus van jaar x op Graspop spelen, jaar x+1 en x+2 daar niet spelen en dan jaar x+3 weer op Graspop. Ik begrijp dat dit met 8 te vullen headliners lastig is en dat je dan soms ook om het jaar iemand moet boeken.

Een headliner die letterlijk back-to-back speelt, vind ik in geen geval te rechtvaardigen. Dan gooi je gewoon een unieke kans voor een andere band om te headlinen weg. Al moet ik toegeven dat ik op dit moment ook niet echt een alternatief weet voor op de zondag. In Flames zou dan nog de meest geschikte kandidaat zijn.

• Leuk

Users who are viewing this thread