Graspop Metal Meeting 2025

Offspring for Friday / Saturday🤘✌️🍻
die zijn pas september-november in europa, lijkt me kleine kans helaas
Iemand al een Clashfinder gemaakt?
er zijn al een aantal up to date clashfinders ja (niet van mij)
Ik vind Spiritbox ook erg hoog staan trouwens.
Spiritbox is wel één van de hardst groeiende metalbands, had verwacht dat die gewoon gingen subben eerlijk gezegd maar blijkbaar komen daar nog 2 bands boven

Clashes waar ik bang voor ben:

Donderdag: Iron Maiden / Flogging Molly/ Pertubator / Stick to your guns

Zaterdag: Eisbrecher / The Hu

Zondag: In Flames / Savatage

In 2023 In Flames gemist ivm Sleep Token, zal toch niet weer, misschien toch ook maar naar Into the Grave

Eisbrecher gaat echt veel eerder op de dag spelen dan The Hu, no way dat dat clasht!

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Loek123
Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Een clash tussen alle 5 laatste groepen op de podia op zaterdag. Dus 3 niet 😞. Ik vind de line up echt wel goed. Veel beter als vorig jaar.

• Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en nikita
Heel fijn dat Alestorm er op de donderdag bij is gekomen en dat vrijwel alles op de mainstage staat.

Vanaf Beast in Black niet meer weg te slaan bij de mainstages en signing sessions. Feest.

De zaterdag voorlopig nog niet als extra dagticket erbij; lijkt allemaal net niet lekker uit te komen met Eisbrecher in de middag en dan een grote hoop in de avond dat ongetwijfeld gaat clashen met DragonForce, The Hu, Apocalyptica en Airbourne.

Waarschijnlijk gewoon keer Eisbrecher in een zaal meepakken!

• Confetti
Waarderingen: Piebe71
wijst de perongeluke zelfaankondiging van poppy op snel nog een extra aankondiging. Zijn ze dr vergeten aan te kondigen, heel benieuwd waaruit deze fout komt

Ik hoop stiekem op Pendulum voor de zaterdag. Het zal wel niet, maar toch. Ik laat Jera wel schieten voor Graspop en ik had ze echt graag gezien. Vorig jaar letterlijk de Marquee afgebroken, was zo goed!

Nanowar of steel verdient absoluut een plekje maar ze treden niet zo heel veel op, en ze staan al in Italië op de zaterdag, dus dat zal wel niet...
De week ervoor wel o.a. Wind Rose en Feuerschwanz op Into the grave. Dus die misschien nog?

Is de postervolgorde ook al direct de showvolgorde, of kan dat nog een beetje schuiven?

wijst de perongeluke zelfaankondiging van poppy op snel nog een extra aankondiging. Zijn ze dr vergeten aan te kondigen, heel benieuwd waaruit deze fout komt
Dit soort foutjes gebeuren ieder jaar wel, het festival besluit gewoon welke bands er wel en niet in de volgende aankondiging komen
Dan is er iets van miscommunicatie, waardoor de band denkt dat ze mee gaan in de aankondiging en het festival heeft het anders gepland
Poppy zal waarschijnlijk gewoon in de volgende aankondiging zitten, maar dat kan nog best even duren

Ik hoop stiekem op Pendulum voor de zaterdag. Het zal wel niet, maar toch. Ik laat Jera wel schieten voor Graspop en ik had ze echt graag gezien. Vorig jaar letterlijk de Marquee afgebroken, was zo goed!

Nanowar of steel verdient absoluut een plekje maar ze treden niet zo heel veel op, en ze staan al in Italië op de zaterdag, dus dat zal wel niet...
De week ervoor wel o.a. Wind Rose en Feuerschwanz op Into the grave. Dus die misschien nog?

Is de postervolgorde ook al direct de showvolgorde, of kan dat nog een beetje schuiven?
Maar waarom wil je zo graag een herhaling. Mijn ervaring is dat je een wereld optreden niet meer op afroep kan herhalen. Gewoon nog een paar jaar geduld hebben en misschien slaat de bliksem wèl 2 keer....

• Leuk
Waarderingen: festivalryo en Loek123

Ik verwacht het niet, maar man wat was dat vet vorig jaar. Dit jaar bij Pertubator weer

Ik verwacht het niet, maar man wat was dat vet vorig jaar. Dit jaar bij Pertubator weer
Ik heb een driedubbele clash. Niet te doen dit. Hoop echt dat het nog een beetje schuift; Epica op zo'n hoge spot gaat vast en zeker een heel gave show ervan maken, Flogging Molly is alweer een hele tijd geleden dat ik die zag, en Pertubator is gewoon altijd enorm sterk.

Was inderdaad echt een legendarisch optreden dat ik niet snel meer zal vergeten, maar denk ook niet dat je dat snel opnieuw zal beleven. Op Jera op zo'n veld zal het ook wel weer een anders sfeer geven.

Graspop heeft trouwens ook geen marquee headline spots meer over dus dan zouden ze in het zonnetje staan op de mainstage dat is ook niks, gaat hem gewoon niet worden dit jaar (en ze staan al op Lokerse)

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Was inderdaad echt een legendarisch optreden dat ik niet snel meer zal vergeten, maar denk ook niet dat je dat snel opnieuw zal beleven. Op Jera op zo'n veld zal het ook wel weer een anders sfeer geven.

Graspop heeft trouwens ook geen marquee headline spots meer over dus dan zouden ze in het zonnetje staan op de mainstage dat is ook niks, gaat hem gewoon niet worden dit jaar (en ze staan al op Lokerse)
Oh dat laatste had ik nog gemist, dan zal het wel niet nee.
Jera heeft alleen maar tenten toch? Of nouja, ook een schuur, maar daar zullen ze wel niet staan.

Wat ik vooral vet vond is dat ze duidelijk hun setlist hadden toegespitst op het festival. Ik heb ze het jaar ervoor ook op Lowlands gezien, en dat was meer een 'hitjes' setlist. Op GMM was het gewoon stampen met de meest grimmige nummers uit hun arsenaal. Super gaaf dat ze daar wel echt over hadden nagedacht.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Piebe71

Users who are viewing this thread