Graspop Metal Meeting 2025

Keurige worp hoor. Wel enorm jammer van Filter, zoals sommige anderen al aangeven. Zal ongetwijfeld een breed publiek aanspreken!

Zo... nu we dan toch min of meer compleet zijn wordt het ook tijd om mijn volledige lijst te delen van interessante acts. Vetgedrukt de must-see(s).

Donderdag
Iron Maiden
Dream Theater
Motionless in White
Paradise Lost
Soen
Psychonaut
Pertubator
Julie Christmas
The Raven Age
Deafheaven

Vrijdag
Slipknot
Jerry Cantrell
Opeth
Blood Incantation
Eagles of Death Metal
Jinjer
Villagers of Ioannina City

Zaterdag
Nine Inch Nails
Spiritbox
Korn
Amenra
The HU
Cattle Decapitation
Primordial
Dødheimsgard
Airbourne
DragonForce
The Dead Daisies
Apocalyptica

Zondag
Judas Priest
Krokus
Till Lindemann
Alcest
Katatonia

Zouden ze I prevail boeken op PKP?

Zijn dat weekend (17e) al op dynamo festival en dat staat dubbel op hun site.

Toch ook een kritische noot: Meshuggah is niet geboekt. Er lijkt geen plek meer op de line-up voor deze helden. Maar ja, voor de rest vind ik het een van de betere line-ups. Zeker dag 1, 2 en 3 zijn heel erg naar mijn smaak.

De meeste clashes die ik heb of ga hebben zijn ontstaan doordat veel van die middelgrote bands die ik in de middag op de mainstage had verwacht, als headliner hebben gezet van een andere stage.
Airbourne, Dragonforce, Flogging Molly, Jinjer, The Hu bijvoorbeeld (en mindere mate apocalyptica en dethklok als metaldome headliners, apocalyptica had ik eerder iets vroeger in de marquee verwacht)
Hierdoor heb ik meerdere dagen in de middag vrijwel niets te doen en in de avond speelt alles wat ik wil zien tegelijk. (vooral vrijdag en zaterdag)
Erg jammer, maar het gaat nog steeds een mooi weekend worden met een goedgevulde timetable, dus ik vermaak me wel. Het inluisteren kan ook weer beginnen in ieder geval.
Op zaterdag zie ik dat probleem ook al.
Zeker Flogging Molly had ik ook best in de middag zon kunnen zien.
Hardy naar het eerste slot van het jupiler en Flogging naar het main.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Toch ook een kritische noot: Meshuggah is niet geboekt. Er lijkt geen plek meer op de line-up voor deze helden. Maar ja, voor de rest vind ik het een van de betere line-ups. Zeker dag 1, 2 en 3 zijn heel erg naar mijn smaak.
Meshuggah is inderdaad een opvallende afwezige, ik krijg de indruk dat die niet beschikbaar waren in het Graspop weekend.
Valt namelijk wel op dat ze ook niet op Hellfest of Copenhell staan, en dat ze een pauze van 2 weken hebben na Download.

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer en Dr. Hannibal
Keurige worp hoor. Wel enorm jammer van Filter, zoals sommige anderen al aangeven. Zal ongetwijfeld een breed publiek aanspreken!

Zo... nu we dan toch min of meer compleet zijn wordt het ook tijd om mijn volledige lijst te delen van interessante acts. Vetgedrukt de must-see(s).

Donderdag
Iron Maiden
Dream Theater
Motionless in White
Paradise Lost
Soen
Psychonaut
Pertubator
Julie Christmas
The Raven Age
Deafheaven

Vrijdag
Slipknot
Jerry Cantrell
Opeth
Blood Incantation
Eagles of Death Metal
Jinjer

Zaterdag
Nine Inch Nails
Spiritbox
Korn
Amenra
The HU
Cattle Decapitation
Primordial
Dødheimsgard
Airbourne
DragonForce
The Dead Daisies
Apocalyptica

Zondag
Judas Priest
Krokus
Till Lindemann
Alcest
Katatonia
Gaan we dan nu toch eindelijk de legende een keer ontmoeten op Graspop? In het uiterste geheim natuurlijk 😉

En daar heb je mij ook precies. Die had ik echt verwacht. Maar helaas

Edit: En dag 4 ben je toch al op Pinkpop.
Perfect weekend voor jou dus?

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer
Op zaterdag zie ik dat probleem ook al.
Zeker Flogging Molly had ik ook best in de middag zon kunnen zien.
Hardy naar het eerste slot van het jupiler en Flogging naar het main.
Ja in de middagzon op een afstandje met een biertje in de hand, daar is het de perfecte band voor
Als dagafsluiter heb ik toch mijn twijfels

Maar lekkere drop hoor! Alestorm zeker een welkome aanvulling. Wat verrassingen qua plaatsing; Airbourne op Jupiler (gegarandeerde clash) of een Hatebreed in de Marquee ( Hopenlijk tijdens Powerwolf).
Ik zie nog wat clashes ontstaan, maar dat is dan maar zo. En dankzij @JB. Nog een bandje ontdekt wat ik heel waarschijnlijk ook ga zien. Het wordt weer een fijne editie. Oh ja! En heel blij met Opeth! Dat wordt een legendarische!!!!

Up the irons!!!!!

Donderdag
Iron Maiden
Dream Theater
Motionless in White
Paradise Lost
Soen
Psychonaut
Pertubator
Julie Christmas
The Raven Age
Deafheaven

Vrijdag
Slipknot
Jerry Cantrell
Opeth
Blood Incantation
Eagles of Death Metal
Jinjer

Zaterdag
Nine Inch Nails
Spiritbox
Korn
Amenra
The HU
Cattle Decapitation
Primordial
Dødheimsgard
Airbourne
DragonForce
The Dead Daisies
Apocalyptica

Zondag
Judas Priest
Krokus
Till Lindemann
Alcest
Katatonia
Nu rest alleen nog maar hopen dat er geen clashes zijn tussen al je must-sees! :ROFLMAO:

Je krijgt inderdaad wel een mooie indeling met zondag als zwakste dag, hoef je er helemaal niets mee in te zitten dat je die dag laat voor wat hij is en naar landgraaf trekt.

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer
Alestorm, British Lion, Opeth, Paleface Swiss en Warkings zijn leuken toevoegingen. Al hoop ik wel dat Warnings eens eindelijk een goed geluid heeft (lees: soundguy ontslagen en een nieuwe ingehuurd?)

Crossfaith. Ooit eens gezien en die hadden maar een goed nummer voor mij. Iets over het mixen van bier met Jägermeister ofzoiets. Als dat nummer nog steeds in de set zit, en ik heb niks te doen, misschien dan. Die hadden toen 3 walls of death in een nummer. Amusant om te zien en dit jaar misschien leuk om eens mee te doen

Wat ik opvallend vind
1a. Wat doet Hatebreed in de marquee?
1b. En waarom wordt die marquee zo vroeg geopend door Psychonaut? Ik bedoel, waarom door Psychonaut? Psychonaut heeft toch al genoeg bewezen om daar tegen 16 h te staan?
2. Ik hoop voor de fans van Falling In Reverse dat Ronnie deze poster pas na zijn performance ziet, want in zijn hoofd is hij headliner denk ik
3. Steve Harris gaat er voor. Spelen tot 11 h met Maiden en amper 12 h later er al terug staan, om dan waarschijnlijk direct naar UK te moeten vertrekken. En dat op zijn leeftijd. Respect. Gaat hij een tent bij de mainstage zetten?
4. Amen Ra dat de marquee mag afsluiten op zaterdag. Dik verdient natuurlijk. Best trots op deze Belgische helden
5. Dit jaar opnieuw is de zaterdag blijkbaar een meer rock georiënteerde dag op de Jupiler stage. Allesiens geen core dag.
6. Over de zondag heb ik niet echt iets te zeggen

Ik zelf zie The Prodigy nog wel als ontbrekende vrijdag headliner maar ik snap niet waarop ze dan wachten? En daardoor durf ik er op dit moment zelfs geen 5 euro op in te zetten, terwijl ik op Judas Priest zelfs 100 euro had durven in te zetten.

Enkele bands met nog niet uitverkochte shows die binnenkort in België spelen en goed op die zaterdag zouden passen zijn Rise Against, Bullet For My Valentine en Dropkick Murphy's. Al lijkt Rise Against hun tour al voorbij. Voor Dropkickers weet ik het niet. BFMV zijn Britten dus die kunnen altijd

De eindspurt is bij de meeste festivals ingezet.

Greenfield Festival (CH) (12-14 jun): heeft de lineup compleet met de laatste headliner Avenged Sevenfold en verder Powerwolf, Sex Pistols feat. Frank Carter, Cemetery Skyline, Good Riddance, Grandson, Selbstbedienung, Sickret, Talco and The Warning

475784521_1142870020543349_7428484613704888768_n.jpg

Nova Rock (AT) (12-14 jun): lineup compleet met toevoeging van namen voor de Red Bull Stage:
Wednesday: BOSTON MANOR – ITCHY – FROM FALL TO SPRING – AMIRA ELFEKY – BLACKGOLD – VANDANS
Thursday: HEALTH – DEAFHEAVEN – NORMANDIE – HOUSE OF PROTECTION – STESY – THE GENERATION
Friday: CALL ME KARIZMA – FILTH – GLUEBOYS – GYFTH
Saturday: DANKO JONES – ADEPT – PALEFACE SWISS – SELF DECEPTION – HALFLIVES – LEONS MASSACRE

474833973_18487064917055757_6575315785524565538_n.jpg

Z! Live Rock (ES) (12-14 jun): ANGELUS APPATRIDA

Iron Fest Open Air (DE) (12 - 14 jun): Sacred Reich

Nummirock (FI) (18 - 21 jun): Paleface Swiss , Patriarkh, Lähiöbotox, The Man Eating Tree, Assemble the Chariots, Husk Crown, Shereign

475686421_1148340326758026_4184068951198454895_n.jpg

Zou Boston Manor voor Graspop ook nog kunnen? Ik vond hun vorige keer echt tof op de jupiler stage en er zit precies nog een gat in hun tour schema voor Graspop. Voor de rest ook heel blij met de laatste drop. Alestorm, Landmvrks, British Lion, Polaris, Tremonti, Stick to your Guns. Voor mij wordt de donderdag een regelrechte ramp. Ik wil bijna alles zien 😅

• Leuk
Waarderingen: Ahbon
Voor mij is dat de vrijdag trouwens
Pfoe, die is helemaal goedgemaakt bij mij door de marquee hahaha (muv Villagers of IC en Cantrell; enkel hopen dat die laatste overlapt met Eagles of DM en die eerste niet met Spectral wound, zorgen voor later)

Maar ik kan me voorstellen dat er voor jou niet erg veel bijzonders staat die dag, nee. Rustdagje op dag 2. Kan je knallen op dag 1 (en dag 0)

De meeste clashes die ik heb of ga hebben zijn ontstaan doordat veel van die middelgrote bands die ik in de middag op de mainstage had verwacht, als headliner hebben gezet van een andere stage.

Hierdoor heb ik meerdere dagen in de middag vrijwel niets te doen en in de avond speelt alles wat ik wil zien tegelijk.
Exact mijn gevoel. Laatste worp bevat veel mooie namen, die mijn affiche plots volpropt. Helaas zal de clashfinder aardig leeg zijn 😅 dubbeltje op zn kant. Nu ga ik toch weer even twijfelen tussen Dessel en Kortrijk

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Users who are viewing this thread