Graspop Metal Meeting 2025

Hier een lijstje van wat bands die op die zaterdag nog zouden passen die nog een show hebben in België voor april. Ik houd geen rekening met tourschema's en uitverkocht of niet

Dropkick Murphy's
Papa Roach
Rise Against
Bullet For My Valentine
Trivium
Pantera
Bloodywood
Life Of Agony
Biohazard
Napalm Death
Sloper
Dirkschneider
Nanowar Of Steele
Limp Bizkit

Voor mij is de zondag ook erg zwak dit jaar, zelfs wel de zwakste dag in jaren denk ik
Heb ook al besloten om de zondag na Currents naar huis te rijden
Niet alleen omdat er verder niets op zondagavond staat dat ik wil zien, maar ook omdat het wat beter uitkomt ivm. werk.
Ben er ook niet heel rouwig om, heb op de andere 3 dagen genoeg te zien, en kan dan gewoon die zondag wat rustiger aan doen.

Pfoe, die is helemaal goedgemaakt bij mij door de marquee hahaha (muv Villagers of IC en Cantrell; enkel hopen dat die laatste overlapt met Eagles of DM en die eerste niet met Spectral wound, zorgen voor later)

Maar ik kan me voorstellen dat er voor jou niet erg veel bijzonders staat die dag, nee. Rustdagje op dag 2. Kan je knallen op dag 1 (en dag 0)
Dat is voor mij misschien maar goed ook. Die dag 1 is zo stacked! En de donderdag ga ik sowieso al vaak veel te hard😉

Gezien de poster hebben de jongens en/of meiden van '+ 1 act' een moordend tourschema.

Vrijdag helemaal goed gemaakt met de komst van Opeth en Blood Incantation. Daar had ik enkel nog maar Villagers (thanks voor de tip @johanra ) en spectral wound staan.
Bij de nieuwkomers is Green Lung ook wel een sterke aanrader, was zeer goed vorig jaar op Alcatraz

Voor mij is de zondag ook erg zwak dit jaar, zelfs wel de zwakste dag in jaren denk ik
Heb ook al besloten om de zondag na Currents naar huis te rijden
Niet alleen omdat er verder niets op zondagavond staat dat ik wil zien, maar ook omdat het wat beter uitkomt ivm. werk.
Ben er ook niet heel rouwig om, heb op de andere 3 dagen genoeg te zien, en kan dan gewoon die zondag wat rustiger aan doen.
Vind zondag ook duidelijk de minste dag. Heb dit jaar voor het eerst een combi en was al van plan om zondag bijtijds terug te gaan. Met dit programma wordt die keuze wat makkelijker. Currents al twee keer gezien vorig jaar, dus niet erg als ik die niet mee kan pikken (maar zou wel leuk zijn, misschien als ze ‘s middags staan). King Diamond ook leuk maar dat wordt einde avond dus gaat hem niet worden. Al met al heel blij met de line-up donderdag t/m zaterdag, elke dag heeft meer dan genoeg te bieden!

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Joslittel
Na al die tips van Green Lung ging ik eens opzoeken wat voor band het was
Eerste resultaat dat ik krijg is een artikel van 3 voor 12 met de titel:

Paaspop 2024: Green Lung is vooral nutteloos geschreeuw met weinig inhoud​

Na het lezen van het artikel was het al direct duidelijk dat die persoon geen verstand van zaken had en wat aan het raaskallen was, dus toen was ik wel nieuwschierig, en heb ik heb ook maar eens opgezet.

Klinkt inderdaad wel leuk, goede optie voor de vrijdag middag, thanks mensen(y)

Zéér mooie drop, al zeg ik het zelf, maar zoals hier al aangehaald is, vind ik bepaalde podiumafsluiters wel jammer. Had idd ook gehoopt dat bepaalde andere bands op andere posities geboekt waren. Nu vrees ik dat Graspop momenteel één groot clashfest gaat worden, met zaterdag op voorsprong (Nine Inch Nails, Spiritbox, Korn, Lorna Shore, Amenra, The Hu, Imminence, Dragonforce & Apocalyptica ...)

• Leuk
Waarderingen: Projunk
Zéér mooie drop, al zeg ik het zelf, maar zoals hier al aangehaald is, vind ik bepaalde podiumafsluiters wel jammer. Had idd ook gehoopt dat bepaalde andere bands op andere posities geboekt waren. Nu vrees ik dat Graspop momenteel één groot clashfest gaat worden, met zaterdag op voorsprong (Nine Inch Nails, Spiritbox, Korn, Lorna Shore, Amenra, The Hu, Imminence, Dragonforce & Apocalyptica ...)
Ja inderdaad, die zaterdagavond is fucking stacked en dan te bedenken dat daar nog 2 subheadliners bij gaan komen ook. BFMV bijvoorbeeld verwacht ik daar wel, maar geen idee hoe ik nog tijd ga hebben om die ook nog tussen te proppen.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
@Jamel @Koekdoos We hadden het laatst volgens mij over Epica geloof ik dat die belachelijk laag stonden de laatste keer
Ben heel blij voor ze dat ze eindelijk de spot krijgen die ze verdienen! Als subhead, tussen Dream Theater en Iron Maiden, prachtige spot voor die band. Echt verdiend met hoe goed ze laatste keer waren op Graspop.

Ja inderdaad, die zaterdagavond is fucking stacked en dan te bedenken dat daar nog 2 subheadliners bij gaan komen ook. BFMV bijvoorbeeld verwacht ik daar wel, maar geen idee hoe ik nog tijd ga hebben om die ook nog tussen te proppen.
Inderdaad. Echt absurd dat zo'n dag nog 2 subheadliners mist ... Ben vrij eerlijk hierin, maar al bij al vind ik dit écht wel een héél goede Graspopaffiche. Stiekem zelfs (op papier) beter dan die van vorig jaar ...

Vrijdag is momenteel voor mij de zwakste dag. Kijk wel erg uit naar Knocked Loose, The Ghost Inside en Slipknot, vooral met de 25-year set van de laatstgenoemde.

Is er nog iemand die vindt dat Skillet wel érg hoog staat? Helemaal niet slecht bedoeld naar de band, hé! Maar ik had ze niet zo hoog verwacht.

• Winning
Waarderingen: Piebe71
De 2e headliner van vrijdag kan overigens nog altijd Avenged Sevenfold zijn op herhaling.

Is er nog iemand die vindt dat Skillet wel érg hoog staat? Helemaal niet slecht bedoeld naar de band, hé! Maar ik had ze niet zo hoog verwacht.

Eens, ik heb persoonlijk helemaal niets met die band, dus neem dat mee, maar ik begrijp écht niet waarom ze zo hoog staan. Ik vind Spiritbox ook erg hoog staan trouwens.

Inderdaad. Echt absurd dat zo'n dag nog 2 subheadliners mist ... Ben vrij eerlijk hierin, maar al bij al vind ik dit écht wel een héél goede Graspopaffiche. Stiekem zelfs (op papier) beter dan die van vorig jaar ...

Vrijdag is momenteel voor mij de zwakste dag. Kijk wel erg uit naar Knocked Loose, The Ghost Inside en Slipknot, vooral met de 25-year set van de laatstgenoemde.

Ik vind Skillet inderdaad ook erg hoog staan, viel mij ook al op. heb niet echt het idee dat die heel hard gegroeid zijn. Knocked Lose had ik groter ingeschat.

Ik zal ook eens een lijstje delen met de bands die ik direct aanstip. In het vet gedrukt mijn absolute dag favorieten. Ik vermoed dat als ik mezelf inluister hier nog wel wat bij zal komen.

donderdag
Psychonaut
Deafheaven
Soen
Orbit Culture
Epica
Iron Maiden

vrijdag
Villagers of Ioannina City
Opeth
Jinjer
Gloryhammer
Employed to serve

zaterdag
Lorna Shore
Amenra

Imminence
Korn
Spiritbox

zondag
Alcest
Katatonia

In Flames

• Leuk
Waarderingen: won666
Je vergeet bij Flogging Molly nog:
- Bodhrán
- tin whistle
- Mandoline
- concertina

The Hu:
- mondharp
-Morin Khuur
- Tovshuur
Flogging Molly voelt bijna als teveel om op te noemen :ROFLMAO:
The Hu was ik inderdaad vergeten.

Villagers of Ioannina City
- Klarinet
- Doedelzak
- Kaval

Korn
- Doedelzak
Te bedenken dat ik mezelf een fan noem van Villagers of Ioannina City en ze een absolute must-see zijn voor mij, maar hun dan wel vergeten in deze lijst 🤦‍♂️

alestorm: keytars of accordeon?
Keytar wist ik, accordeon niet. Maar kijk, zo leer je bij!

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en johanra

Users who are viewing this thread