Graspop Metal Meeting 2025

Ik hoop stiekem op Pendulum voor de zaterdag. Het zal wel niet, maar toch. Ik laat Jera wel schieten voor Graspop en ik had ze echt graag gezien. Vorig jaar letterlijk de Marquee afgebroken, was zo goed!

Nanowar of steel verdient absoluut een plekje maar ze treden niet zo heel veel op, en ze staan al in Italië op de zaterdag, dus dat zal wel niet...
De week ervoor wel o.a. Wind Rose en Feuerschwanz op Into the grave. Dus die misschien nog?

Is de postervolgorde ook al direct de showvolgorde, of kan dat nog een beetje schuiven?

wijst de perongeluke zelfaankondiging van poppy op snel nog een extra aankondiging. Zijn ze dr vergeten aan te kondigen, heel benieuwd waaruit deze fout komt
Dit soort foutjes gebeuren ieder jaar wel, het festival besluit gewoon welke bands er wel en niet in de volgende aankondiging komen
Dan is er iets van miscommunicatie, waardoor de band denkt dat ze mee gaan in de aankondiging en het festival heeft het anders gepland
Poppy zal waarschijnlijk gewoon in de volgende aankondiging zitten, maar dat kan nog best even duren

Ik hoop stiekem op Pendulum voor de zaterdag. Het zal wel niet, maar toch. Ik laat Jera wel schieten voor Graspop en ik had ze echt graag gezien. Vorig jaar letterlijk de Marquee afgebroken, was zo goed!

Nanowar of steel verdient absoluut een plekje maar ze treden niet zo heel veel op, en ze staan al in Italië op de zaterdag, dus dat zal wel niet...
De week ervoor wel o.a. Wind Rose en Feuerschwanz op Into the grave. Dus die misschien nog?

Is de postervolgorde ook al direct de showvolgorde, of kan dat nog een beetje schuiven?
Maar waarom wil je zo graag een herhaling. Mijn ervaring is dat je een wereld optreden niet meer op afroep kan herhalen. Gewoon nog een paar jaar geduld hebben en misschien slaat de bliksem wèl 2 keer....

Ik verwacht het niet, maar man wat was dat vet vorig jaar. Dit jaar bij Pertubator weer

Ik verwacht het niet, maar man wat was dat vet vorig jaar. Dit jaar bij Pertubator weer
Ik heb een driedubbele clash. Niet te doen dit. Hoop echt dat het nog een beetje schuift; Epica op zo'n hoge spot gaat vast en zeker een heel gave show ervan maken, Flogging Molly is alweer een hele tijd geleden dat ik die zag, en Pertubator is gewoon altijd enorm sterk.

Was inderdaad echt een legendarisch optreden dat ik niet snel meer zal vergeten, maar denk ook niet dat je dat snel opnieuw zal beleven. Op Jera op zo'n veld zal het ook wel weer een anders sfeer geven.

Graspop heeft trouwens ook geen marquee headline spots meer over dus dan zouden ze in het zonnetje staan op de mainstage dat is ook niks, gaat hem gewoon niet worden dit jaar (en ze staan al op Lokerse)

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Was inderdaad echt een legendarisch optreden dat ik niet snel meer zal vergeten, maar denk ook niet dat je dat snel opnieuw zal beleven. Op Jera op zo'n veld zal het ook wel weer een anders sfeer geven.

Graspop heeft trouwens ook geen marquee headline spots meer over dus dan zouden ze in het zonnetje staan op de mainstage dat is ook niks, gaat hem gewoon niet worden dit jaar (en ze staan al op Lokerse)
Oh dat laatste had ik nog gemist, dan zal het wel niet nee.
Jera heeft alleen maar tenten toch? Of nouja, ook een schuur, maar daar zullen ze wel niet staan.

Wat ik vooral vet vond is dat ze duidelijk hun setlist hadden toegespitst op het festival. Ik heb ze het jaar ervoor ook op Lowlands gezien, en dat was meer een 'hitjes' setlist. Op GMM was het gewoon stampen met de meest grimmige nummers uit hun arsenaal. Super gaaf dat ze daar wel echt over hadden nagedacht.

Flogging Molly moet je juist van voren meepakken. Niet stil staan, maar gaan!

Is er guinness op de tap op Graspop ?
Helemaal eens komt de stemming er lekker in en ben je weer fris de rest.
Tja sommige dagen zitten nu zo vol dat overdaad bijna schaadt.

Goed het wordt ook op de dag zien wie er in vorm is of dat je dan maar snel moet doorlopen.
Tijdens clashfeest gewoon de parels zoeken

@Jamel @Koekdoos We hadden het laatst volgens mij over Epica geloof ik dat die belachelijk laag stonden de laatste keer
Ben heel blij voor ze dat ze eindelijk de spot krijgen die ze verdienen! Als subhead, tussen Dream Theater en Iron Maiden, prachtige spot voor die band. Echt verdiend met hoe goed ze laatste keer waren op Graspop.
Ja, dat maakt Graspop nu helemaal goed met een prachtige plek als sub voor ze. Ik heb ze uiteraard als liefhebber van de Marquee nog steeds het liefst als Marquee afsluiter, maar ik snap heel goed dat Graspop ze het liefst op Mainstage heeft. Dan is dit een heel goede plek voor ze!

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel

Op de vraag van de postvolgorde / showvolgorde

Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de podia waar nog +1 act (of 2 act) de volgorde zal veranderen. Bij de andere lijkt me het vrij vast te staan, al kunnen er nog altijd zaken wijzigen tegen dat we de echte timetable krijgen.

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en MartinB

Users who are viewing this thread