Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
En dan heb ik het idd nog niet eens over Kings of Leon. Muse was trouwens ook toen al echt wel een dikke headliner hoor.

Niet zo dik als nu. Al die namen zijn gigantisch gegroeid de afgelopen jaren, en daarom raakt je bericht kant noch wal.

@DeadRinu5<br>
Haha ja goeie research… Het enige wat ik er op aan te merken heb is dat zowel Queens Of The Stone Age als Arctic Monkeys sinds die tijd toch aardig gegroeid zijn. Je ziet dat ze in 2007 nog subben en sub-subben, om het maar even zo te noemen, in 2009 subben ze al allebei, en nu zouden ze zelfs, als het tegenzit, allebei headliner kunnen zijn, bijvoorbeeld naast Muse en Metallica. Als onze hoge verwachtingen toch uitkomen, wat inderdaad best mogelijk is, dan zul je geen bands à la Snow Patrol er meer bij krijgen (diezelfde band zit bij de Pinkpopgeruchten op headlinerniveau), maar ik ben het met je eens dat het zeker wel kan!
ja, ik denk dat het een top jubileum editie zal worden. Maar Linkin Park zullen we waarschijnlijk niet hebben met Metallica en Pearl jam op de affiche lijkt me wat raar als ze komen zou ik natuurlijk geen bezwaar hebben :p

Nee hoor, dat was mijn bericht toch? Anyway, maakt niet uit. Ik gooi er nog maar eens wat namen in, nu ik zo door die ouwe line-ups zit te scrollen: The Gaslight Anthem? Limp Bizkit? Rise Against?

Nee hoor, dat was mijn bericht toch? Anyway, maakt niet uit. Ik gooi er nog maar eens wat namen in, nu ik zo door die ouwe line-ups zit te scrollen: The Gaslight Anthem? Limp Bizkit? Rise Against?

De laatste zin was bedoeld naar @DeadRinu5, Verder geen idee of die namen gaan touren. Ze mogen van mij wel komen, The Gaslight Anthem en Rise Against graag zelfs.

zou kunnen ik was er niet bij in 2007 maar ik ken iemand die limp bizkit een jaar geleden gezien had en ze playbackte naar het schijnt ook, Blink-182? als rock-punk band?

Voorspelling die rekening houdt met de prijs van alle grote namen, album/tourplannen én de populariteit van de acts in België:

Do: Placebo - QOTSA - The Prodigy
Vr: Pixies - Pearl Jam (- evt nog een afsluitende dansact: Major Lazer/Goose)
Za: Elbow - Arctic Monkeys - Deadmau5
Zo: Black Keys - Metallica

Ik heb Limp Bizkit afgelopen maand in Utrecht gezien en dat was zonder twijfel live!

@Joske
Nog steeds, ik denk dat je Muse er wel bij mag rekenen. Welk festival zouden ze anders staan? Misschien zijn er enkele andere opties te bedenken, maar werchter is de meest waarschijnlijke...

Blink-182 lijkt me eerder 2014, hebben onlangs bevestigt dat ze nieuwe muziek gaan maken binnen de 90 dagen en denk dat ze eerst de vs touren en pas volgend jaar naar europa afzakken

Als metallica komt en die kans is erg groot dan hoop ik dat ze de zondag afsluiten. Kan ik tenminste op tijd naar huis haha. Maar het is een grote naam en ik gun
een ander ook wat. Ik hoop zelf op Arcade Fire, QOTSA, Muse, Black Keys en Elbow. Best realistisch toch

Lijstje van namen die ik wel zie komen:

Main Stage: Linkin Park, Metallica, Arctic Monkeys, Pearl Jam, Skrillex ,Stromae, Billy Talent,Chase&Status,Fall Out Boy, Biffy Clyro, Rise Against

Klub C: Nero, Camo & Krooked, De Jeugd Van Tegenwoordig, Tinie Tempah, Macklemore, Gesaffelstein, Sub Focus, TNGHT, Twenty one Pilots, Crossfaith,Enter Shikari,

Barn: Ed Sheeran, Foals, John Newman, Tom Odell, Bastille, Selah Sue, Ellie Goulding, The 1975, Dropkick Murphys, Imagine Dragons

Main Stage: Linkin Park, Metallica, Arctic Monkeys, Pearl Jam, Skrillex ,Stromae, Billy Talent,Chase&Status,Fall Out Boy, Biffy Clyro, Rise Against

Klub C: Nero, Camo & Krooked, De Jeugd Van Tegenwoordig, Tinie Tempah, Macklemore, Gesaffelstein, Sub Focus, TNGHT, Twenty one Pilots, Crossfaith,Enter Shikari,

Barn: Ed Sheeran, Foals, John Newman, Tom Odell, Bastille, Selah Sue, Ellie Goulding, The 1975, Dropkick Murphys, Imagine Dragons

Dat hoop ik toch niet eerlijk gezegd, in The Barn en KluB C staan nauwelijks dingen die ik goed vind, en op Main Stage valt het ook een beetje tegen. Er zitten wel veel kanshebbers tussen inderdaad. John Newman en Ellie Goulding ben ik in mijn lijstje vergeten. En waar komen die geruchten van Ed Sheeran vandaan? Heeft een nieuw nummertje op een filmsoundtrack, maar verder niets dacht ik.

Camo & krooked was ik idd ook vergeten. Die hebben echt een knaller van een plaat gemaakt dit jaar. Skrillex zou vet zijn, maar ik vind de rest van @jarne toch wel wat minimalistisch ingeschat. Voor Nero zie ik geen enkele reden waarom ze iets zouden gaan doen. Laatste album is uit 2011. In 2012 hebben ze volgens mij voor het laatst iets in de richting van een track uitgebracht, maar het zou goed een remix kunnen zijn. Vooral voorspelling van de Barn valt me een beetje tegen zo. Alleen Imagine Dragons en Dropkick murphys fleuren het zo wat op qua formaat. Linkin Park zie ik nogsteeds niet komen met zulke headliners, in tegenstelling tot Qotsa... Bovendien denk ik dat van het rijtje Kasabian - White Lies - Interpol er toch minimaal een of twee aanwezig zijn.

Wauw het is echt niet meer bij te houden dit topic!

Ik hoop op: AM, Muse en Pearl Jam als headliners (laatste zou ik U2 of Coldplay willen, maar dat gaat niet gebeuren dus die laat ik dan maar open) en als subs graag Placebo, QOTSA, Black Keys(onwaarschijnlijk nog), Snow Patrol (geloof er niks van, maar hopen mag) en Jay-Z.

Qua dance hoop ik op Skrillex, Disclosure, Major Lazer, Chemical Brothers, Prodigy, Netsky en Calvin Harris.

Andere acts: Imagine Dragons, Franz Ferdinand, Paolo Nutini, The Wombats, Stromae, Macklemore, Jake Bugg, Bastille en The Kooks.

Limp Bizkit is al tijden niet relevant meer. Kijk maar wat voor zaaltjes die spelen.

Joske zit er dicht bij denk ik. Met veel geluk zit Muse er nog bij. Snap overigens niet waarom mensen hier praten over U2 en Coldplay.. is dat geen gesloten boek ondertussen, die gaan niet komen mensen. Coldplay doet lekker 2015, samen met radiohead ( om alvast op de zaken vooruit te lopen ;) )

ik snap het niet met de jeugd van tegewoordig ze zijn echt slecht geworden, ik heb ze al drie keer live gezien en het werd als maar slechter neem dan the opposites ze zijn veel populairder

<div class="d4p-bbt-quote-title">jarne wrote:</div>

ik snap het niet met de jeugd van tegewoordig ze zijn echt slecht geworden, ik heb ze al drie keer live gezien en het werd als maar slechter neem dan the opposites ze zijn veel populairder

Daar denk ik dan heel anders over. De Jeugd is een originele, leuke en grappige groep. En The Opposites hebben voornamelijk voorspelbare clubbangers (Jaja, vorige week een nieuw woordje geleerd!), die mij echt niet kunnen pakken. Een van deze twee zal er inderdaad wel staan.

Ik geloof er ook totaal niet (meer) in, ik hoop het alleen. Maja t is wel zo, ieder jaar zit er wel een headliner tussen die niemand zag aankomen, en iets zegt me dat dat ook nu weer zo zal zijn. Wie? No idea. (Foo Fighters, RaTM, RHCP, Coldplay, U2 zijn allemaal namen die je niet uit kunt sluiten, maar waar ook geen reden voor is om te denken dat ze wel komen)

Users who are viewing this thread