Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
Even er vanuit gaande dat RW David Bowie wel had kunnen boeken, dat zou verschrikkelijk duur zijn(mede doordat het (bijna) exclusief zou zijn). Muse is lijkt mij het zelfde verhaal: verschrikkelijk duur doordat het exclusief is. Mij lijkt het daarom niet raar dat Muse niet zal komen, anders had RW niet geprobeerd om nog zo’n dure act te halen.

Muse gaat nog geen handvol optredens doen waarvan één in Europa, heeft een goede band met Werchter, Werchter bestaat 40 jaar. Daarnaast boekt Glastonbury dit jaar headliners die er nog niet eerder gespeeld hebben. Muse valt dus af voor hen. Ik zie eigenlijk geen ander festival voor de band, en het lijkt mij erg goed mogelijk dat ze op RW spelen.

Klopt helemaal. UK festivals zijn wel mogelijk, maar ik schat echt dat het een EU festival is. en Werchter maakt hier een goede kans in. Andere festivals die ze eventueel kunnen doen is (EU); Roskilde, Rock in Rio (portugal), etc. Moet het beetje daarin zoeken, hebben aangegeven in de zomer al aan nieuwe album te willen werken. ik gok dan dat ze rond augustus daarmee willen starten, dus elk festival in augustus valt dan al af.

<div class="d4p-bbt-quote-title">LuudGoossens wrote:</div>
Dan krijg je dit:

The Black Keys – Pearl Jam – Deadmau5<br><br>
Snow Patrol – Arctic Monkeys – The Prodigy<br><br>
Placebo – Queens Of The Stone Age – Metallica<br><br>
Triggerfinger – Elbow – Muse

Denk dat ik er dan niet heel ver naast zit.

Ohja, Nine Inch Nails heb ik nog niet afgeschreven als Barn Headliner. Denk dat die best tevreden gaan zijn met het afsluiten van een podium. hebben ze ook geen last van moeilijke fans. En what about Linkin Park en The Strokes, ook die kunnen we nog niet volledig afschrijven.

Placebo speelt in Belgie in dezelfde zalen als Editors en Muse. Oke, ze krijgen het niet uitverkocht, maar die gaan ook nog niet zakken tot iets lager dan sub.

NIN komt simpelweg niet, anders speel je geen optreden in Belgie in een zaal van 8000 man amper een maand voor Werchter. En The Strokes kan je wel afschrijven, de zanger gaat begin 2014 een nieuwe soloplaat brengen, dus die zal eerder solo in de barn staan.
Laatste dag op RW dit jaar zag wel; 30STM (redelijk populair, veel fans, krijgen ook wel redelijke grote zalen vol), Depeche Mode(hele grote band, minder populair in Benelux, maar krijgt wel de ziggo en sportpaleis uitverkocht hier), en dan Editors (vooral in Belgie erg populair, maar verder een grote band die eigenlijk sub zou zijn voor iets zoals DM)
dus kan opzich wel. al gebeurt dat niet zovaak.

Camo & krooked was ik idd ook vergeten. Die hebben echt een knaller van een plaat gemaakt dit jaar. Skrillex zou vet zijn, maar ik vind de rest van @jarne toch wel wat minimalistisch ingeschat. Voor Nero zie ik geen enkele reden waarom ze iets zouden gaan doen. Laatste album is uit 2011. In 2012 hebben ze volgens mij voor het laatst iets in de richting van een track uitgebracht, maar het zou goed een remix kunnen zijn. Vooral voorspelling van de Barn valt me een beetje tegen zo. Alleen Imagine Dragons en Dropkick murphys fleuren het zo wat op qua formaat. Linkin Park zie ik nogsteeds niet komen met zulke headliners, in tegenstelling tot Qotsa… Bovendien denk ik dat van het rijtje Kasabian – White Lies – Interpol er toch minimaal een of twee aanwezig zijn.

Nero brengt in januari nieuw album

Ik hoop dat Biffy Clyro en Gaslight Anthem nog een keer langs willen komen al verwacht ik dat niet. Wie ik dan weer wel zie komen is Frank Turner.

Waarom heeft eigenlijk niemand het hier meer over Iron Maiden? Het argument vlak na de RaR bekendmaking was dat dat te kort geleden was, namelijk 2011, maar intussen worden hier wel vrolijk Arctic Monkeys, Queens Of The Stone Age en The Gaslight Anthem genoemd (allen 2011), en zelfs Rise Against, Pearl Jam, Elbow, Kasabian, Deadmau5, The Editors en Snow Patrol genoemd, uit 2012 nota bene!
Ik zeg niet dat Iron Maiden dus zeker komt, maar het is een band die blijkbaar gaat touren van de zomer en die we dus zou ik zeggen ook in de overwegingen mee moeten nemen. Of ik moet ergens een ijzersterk argument gemist hebben waarom ze niet zouden komen (En nee, een Fransoos die beweert dat Metallica komt, en dat Iron Maiden en Metallica samen te veel zou zijn vind ik geen ijzersterk argument).

Da's niet zo moeilijk. Het is veel waarschijnlijker dat Linkin Park of Metallica naar Werchter komt. Aangezien twee gelijke headliners met RaR al te veel zou zijn (dat wil Werchter gegarandeerd niet), kun je er het beste van uitgaan dat die ene overeenkomstige Metallica of Linkin Park is. Het moet gek lopen mocht dat Iron Maiden worden.

Een ijzersterk argument hebben we nergens voor, we kunnen nu alleen maar speculeren. Ik weet eigenlijk wel zeker dat er geen 2 metal headliners gaan komen en Metallica lijkt me een stuk waarschijnlijker dan Iron Maiden.

Ik zeg niet dat Iron Maiden dus zeker komt, maar het is een band die blijkbaar gaat touren van de zomer en die we dus zou ik zeggen ook in de overwegingen mee moeten nemen. Of ik moet ergens een ijzersterk argument gemist hebben waarom ze niet zouden komen (En nee, een Fransoos die beweert dat Metallica komt, en dat Iron Maiden en Metallica samen te veel zou zijn vind ik geen ijzersterk argument).

Ijzersterk is het niet, maar wel enorm logisch: Werchter mikt voornamelijk op pop-rock-alternative publiek, dan ga je geen twee metalheadliners neerzetten. Het verschil met die andere herhalingsacts is ook dat de dag van Iron Maiden het niet zo goed deed, omdat het leger IM fans er niet mee kon lachen dat ze op dezelfde dag als Kaiser Chiefs en Black Eyed Peas stonden. Dan boek je nog liever een QOTSA als headliner, want die hun populariteit is massaal gestegen wat misschien beter is voor de ticketverkoop.

Organisatie Roskilde:

Roskilde people, help us decide...

We’re working hard on closing the deals with the first headlining acts for Roskilde 2014. However, it can still take some time. So, what do you say:

1) That’s ok, I am going to spend the next month listening to Christmas songs anyway!

2) Take my mind off Wham, please! Give me something to remind me that summer is coming back…

Die hebben blijkbaar nog steeds niet alles rond.. Hopelijk is het anders bij Werchter en maken ze snel iets bekend.

Organisatie Roskilde:

Roskilde people, help us decide…

We’re working hard on closing the deals with the first headlining acts for Roskilde 2014. However, it can still take some time. So, what do you say:

1) That’s ok, I am going to spend the next month listening to Christmas songs anyway!

2) Take my mind off Wham, please! Give me something to remind me that summer is coming back…

Die hebben blijkbaar nog steeds niet alles rond.. Hopelijk is het anders bij Werchter en maken ze snel iets bekend.

Verschil is dat Roskilde Metallica, Pearl Jam en QOTSA al zeker niet gaat hebben. Dus zij zijn waarschijnlijk bezig met andere headliners, en die vertraging hoeft daarom geen impact te hebben op Werchter.

Ok vooruit, logisch verhaal ivm Iron Maiden. Ik dacht, ik gooi nog maar eens een naam in de groep, om te voorkomen dat we ons blindstaren op 5-6 namen. Er zit altijd wel iets tussen wat niet logisch lijkt...

En wat betreft Roskilde, je zou kunnen denken dat ze nog met oa Werchter aan het touwtrekken zijn om Muse, en wachten met andere headliners definitief bevestigen tot ze daar zekerheid over hebben. Aan de andere kant, je zou denken dat de Muse-deal al lang ergens vast ligt, als ze zo stellig hebben aangegeven slechts één festival te doen. Either way, ik ben benieuwd wat de Roskilde people gaan zeggen, en ik hoop dat ze snel met namen komen. Zelfde geldt voor Werchter natuurlijk!

Roskilde namen zullen wel komen, no way dat er gekozen word voor wachten tot na kerst. Wat kleinere namen is ook wel leuk om te horen :) Ik geloof trouwens ook niet dat Roskilde nog geen enkele headliner definitief heeft, kan wel dat ze er nog 1 of 2 missen en dat ze de andere 2 nog niet mogen aankondigen ofzo.

Roskilde namen zullen wel komen, no way dat er gekozen word voor wachten tot na kerst. Wat kleinere namen is ook wel leuk om te horen
icon_smile.gif
Ik geloof trouwens ook niet dat Roskilde nog geen enkele headliner definitief heeft, kan wel dat ze er nog 1 of 2 missen en dat ze de andere 2 nog niet mogen aankondigen ofzo.

Precies, die namen liggen allang vast. Dat is met Werchter ook het geval lijkt me, er is helaas toch nog iets wat het bekendmaken tegenhoud. Anders was er waarschijnlijk al het één en ander bevestigd.

Er zal op de achtergrond wel meer vastgelegd zijn inderdaad, maar ik heb het ook over het bekendmaken. En ik ben wel benieuwd of we er ook achter gaan komen waarom dat nu zo lang duurt...

En wat betreft Roskilde, je zou kunnen denken dat ze nog met oa Werchter aan het touwtrekken zijn om Muse, en wachten met andere headliners definitief bevestigen tot ze daar zekerheid over hebben. Aan de andere kant, je zou denken dat de Muse-deal al lang ergens vast ligt, als ze zo stellig hebben aangegeven slechts één festival te doen. Either way, ik ben benieuwd wat de Roskilde people gaan zeggen, en ik hoop dat ze snel met namen komen. Zelfde geldt voor Werchter natuurlijk!

Ik denk niet dat die quote moet betekenen dat de deal al vast lag. Kan zijn dat de band voor zichzelf maanden geleden al uitgemaakt had dat ze er slechts een willen doen, en ze op dat moment nog niet verder dan vroege onderhandelingen zaten. Of dat ze met die uitspraak de concurrentie tussen meerdere onderhandelende festivals wilden aanzwengelen.

Maar zoals ik al zei: voor Roskilde moet je voor de headliners aan Beck, NIN, Pixies, etc denken. Dus hun vertraging heeft niks te maken met de vertraging van Werchter. We weten ondertussen dat Metallica hun data in groepjes wil aankondigen (vertraging 1), en dat PJ nog nergens bevestigd is lijkt me een teken dat die alles in een keer willen aankondigen (vertraging 2).

De reden dat ik vermoedde dat Muse al vast lag, was gebaseerd op mijn gedachte dat zo'n band zolang ze nog in de onderhandelingsfase zitten zichzelf niet vast willen le
ggen aan één optreden, als ze mogelijk twee goede deals kunnen sluiten, voor hoge bedragen. Dat zou ik althans niet doen. Aan de andere kant heb je gelijk dat die uitspraak ook bedoeld kan zijn om potentiële deals tegen elkaar uit te spelen.
Verder zul je wel ongeveer gelijk hebben over de oorzaak vsn de vertraging bij Werchter.

Muse heeft zelf aangegeven dat ze een festival doen en verder nog niets over kunnen zeggen. (dus ik neem aan dat ze dan al aan het onderhandelen waren of juist niet.) [video]https://www.youtube.com/watch?v=60x-vCKZECw[/video]
(rond 3.03)

Toch nog even iets over Roskilde:

The Roskilde people have spoken. You want music announcements!

So, we’re filling next week up with Roskilde acts.

And we’ll make sure to be all over the genre map. Look forward to both rock, hip hop, metal, pop and electronica - as some kind of concentrate of that unpredictable diversity that is Roskilde.

And then you’ll get the big guns later in the season.

Het lijkt me nu dus wel zeker dat we volgende week namen gaan krijgen voor Werchter.

Noooou Gloeilamp, dit gaat duidelijk over kleinere namen, die gaat Werchter zeker nog niet bekend maken...

Users who are viewing this thread