Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Kan niet wachten op die namen... En dat Prinsenkind was gewoon een leukigheidje, ik vond het zelf wel vet dus ik hoop dat ze de Werchter organisatie ook zijn opgevallen.

Kan niet wachten op die namen… En dat Prinsenkind was gewoon een leukigheidje, ik vond het zelf wel vet dus ik hoop dat ze de Werchter organisatie ook zijn opgevallen.

Eerder Pukkelpop-materiaal. Wanneer zo'n Nederlandse artiest een beetje op gang komt staat die meestal eerst op Pukkelpop. Overleefd het de beproeving, dan gaat Werchter eraan denken.

Over 4 dagen komen ook Reading&Leeds met namen, niet extreem interessant maar mochten ze toch Muse hebben kan je hun afschrijven

Over 4 dagen komen ook Reading&Leeds met namen, niet extreem interessant maar mochten ze toch Muse hebben kan je hun afschrijven

Dat hadden we al afgeschreven, want Reading/Leeds doet hun uiterste best om geen herhaling te krijgen in de headliners (en ze stonden er nog in 2011). Trouwens, dat zouden 2 festivals zijn ipv 1.

Ja klopt op zich wel, maar ik weet niet ik kan echt gewoon niet geloven dat echt naar RW komen, dat zou gewoon te mooi zijn om waar te zijn...

Hoewel als je naar dat interview kijkt, kan je er wel van uitgaan dat ze echt een festivaloptreden gaan doen in europa, en ja, wie zijn de kanshebbers nog?

Roskilde, Werchter, T in the Park en Isle Of Weight lijkt mij? Heel misschien Pinkpop maar dan ben ik ook gelukkig dan ga ik daar ook gewoon heen. En als ie zegt Europe, dan zal hij het vast land waarschijnlijk wel bedoelen...

Ik ben gewoon extreem fan van de muziek van Muse. Ik ben niet zo'n typische fanboy die alles interviews kijkt en persoonlijke shit van de bandleden weet, maar de muziek is gewoon perfect!

Ik denk persoonlijk dat Werchter niet een kleine groep namen naar buiten gaat brengen, waaronder twee headliners. Dat breekt met de traditie, en ik denk dat ze eerst de belangrijke namen binnen willen hebben, voordat ze met minder 'belangrijk' materiaal gaan onderhandelen. Mijn voorspelling is dat ze maandag met Metallica en Arctic Monkeys komen(of Queens of the stone age als we pech hebben)

Ik denk persoonlijk dat Werchter niet een kleine groep namen naar buiten gaat brengen, waaronder twee headliners. Dat breekt met de traditie, en ik denk dat ze eerst de belangrijke namen binnen willen hebben, voordat ze met minder ‘belangrijk’ materiaal gaan onderhandelen. Mijn voorspelling is dat ze maandag met Metallica en Arctic Monkeys komen(of Queens of the stone age als we pech hebben)

Kan ja. daar heb je wel gelijk in. En QOTSA zou ik ook prima vinden ipv van AM. QOTSA vind ik zelf echt geweldig. Als het iets is zoals QOTSA, Muse, Metallica en Pearl Jam, ook helemaal prima. maar denk toch eerder AM misschien. maar wie weet.

Ja klopt op zich wel, maar ik weet niet ik kan echt gewoon niet geloven dat echt naar RW komen, dat zou gewoon te mooi zijn om waar te zijn…

Hoewel als je naar dat interview kijkt, kan je er wel van uitgaan dat ze echt een festivaloptreden gaan doen in europa, en ja, wie zijn de kanshebbers nog?

Roskilde, Werchter, T in the Park en Isle Of Weight lijkt mij? Heel misschien Pinkpop maar dan ben ik ook gelukkig dan ga ik daar ook gewoon heen. En als ie zegt Europe, dan zal hij het vast land waarschijnlijk wel bedoelen…

Ik ben gewoon extreem fan van de muziek van Muse. Ik ben niet zo’n typische fanboy die alles interviews kijkt en persoonlijke shit van de bandleden weet, maar de muziek is gewoon perfect!

Nee klopt, ja die hebben wel kans op Muse de festivals die je benoemt. Pinkpop denk ik eigenlijk niet (zou wel tof zijn na 6 jaar weer een festivaloptreden van Muse in ons land)
En ja, ik durf het ook bijna niet te geloven, maar ik heb soort gevoel dat het toch echt Werchter kan zijn. Ze hebben natuurlijk Werchter Boutique dit jaar gedaan, dus misschien zijn ze toen al over gaan praten.(wie weet)
Ik ben zelf ook heel groot fan(Muse = favo band), ik ben wel iemand die veel interviews kijkt. ik dacht plaats het hier zodat mensen het zelf ook even kunnen horen wat er precies gezegt is, want de meeste lezen het hier en daar. :)

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>
Kan niet wachten op die namen… En dat Prinsenkind was gewoon een leukigheidje, ik vond het zelf wel vet dus ik hoop dat ze de Werchter organisatie ook zijn opgevallen.

Eerder Pukkelpop-materiaal. Wanneer zo’n Nederlandse artiest een beetje op gang komt staat die meestal eerst op Pukkelpop. Overleefd het de beproeving, dan gaat Werchter eraan denken.

Dat kan ook. Maar hopen mag altijd...

Weet je wat ook vet zou zijn? Als Bon Jovi zou komen! En dit is niet zomaar een hoopvol bericht zonder enige aanleiding, het behoort best tot te mogelijkheden. Hij gaat in 2014 en 2015 volop door met touren, en "...wants to play at as many venues as possible." Hij heeft vorig jaar natuurlijk Isle of Weight afgesloten, 2014 Werchter afsluiten? Zou vet zijn, line-up van AM/QOTSA - Pearl Jam - Metallica - Bon Jovi. Als ie niet komt ben ik net zo blij met Muse hoor, daar niet van ;-) Maar wellicht heeft de Werchter organisatie dit geprobeerd nadat Bowie niet is gelukt?
Dit is de bron, btw: http://bonjovitouring.com/

zou kunnen maar ik denk niet da ze als afsluiter goed zijn, ik denk ook dat ze niet zo veel sfeer maken maar dat is natuurlijk mijn mening.

denk ik ook niet want dan word de line up echt wel oud als je ziet metallica, pearl jam, bon jovi...

Laat die alstublieft thuis (of op pinkpop) zou ik echt verspilling van budget vinden is ook gewoon totaal niet relevant meer (als het dat ooit al geweest is). En alsie komt weet ik al waar ik me bevind niet voor de mainstage. Ik zie trouwens wel wat in een dag qotsa/ arctic monkeys mogen ze onderling uitvechten wie sub is en wie headliner of even groot op het affiche kan ook.

@DeadRinu5
Misschien geen afsluiter, maar ik denk echt wel een vette show! Heel veel energie, veel hits en meezingers...

Het past ook perfect in het plaatje voor andere festivals: ze hebben nog nooit op Glastonbury gestaan, dus ze zijn grote kanshebber een van de vier first-time headliners daar te worden. Tussen het Pinkpop vs Werchter geneuzel door heb ik op het Pinkpoptopic ook begrepen dat Jan iets heeft geroepen over een klassieke rockact. Daar werd terecht bij genoemd dat Jan zijn uitspraken in het geruchtenseizoen met een emmer zout genomen moeten worden, maar desalniettemin zou dit best op Bon Jovi kunnen slaan. Dit maakt ook de Pinkpop line-up enogszins compleet, met Pearl Jam en Bon Jovi als grote namen, plus nog een kleinere naam. En dan zijn er nog een heel stel andere festivals waar Bon Jovi prima zou kunnen headlinen, waaronder wellicht Roskilde en Reading/Leeds? Ik hoop dat we volgende week meer duidelijkheid krijgen...

@juw: Een beetje respect voor bands als Bon Jovi mag wel. Ik ben zelf ook geen fan hoor maar zeggen dat zo'n band nooit relevant is geweest slaat natuurlijk nergens op als je ziet hoeveel hits ze hebben. Het past waarschijnlijk niet in jouw straatje en dat kan natuurlijk maar het is wel degelijk een grote act die stadions uitverkoopt, of in ieder geval stadions heeft uitverkocht.

@WeckoJ
Helemaal mee eens. Als Bon Jovi inderdaad op Glastonbury en Pinkpop staat, en nog een aantal andere festivals, dan zal de Werchter organisatie hem ook serieus overwegen, hoe bizar @Stockholm Syndrome het ook mag vinden. En wat een ouwe line-up betreft, dat valt a) wel mee en b) dat zou met Bowie ook zo zijn geweest, maar daar hoor je dan weer niemand over. Niet iedereen hier is er fan van blijkbaar, maar Jovi is echt wel een relevante optie hier.

Jullie vergeten hier precies dat Werchter met TW Classic een apart festival heeft waar de klassieke rockacts terechtkunnen die de jeugd niet zo veel meer aanspreken.

ja want wat gaat het fan zijn dag1: pearl jam dag2: metallica dag3: bon jovi. hier gaat de jeugd niet op afkomen denk ik

Users who are viewing this thread