Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
ja want wat gaat het fan zijn dag1: pearl jam dag2: metallica dag3: bon jovi. hier gaat de jeugd niet op afkomen denk ik

Lijkt me niet essentieel. In 2012 had je ook een dag met The Cure. Daarnaast heb ik genoeg vrienden die Metallica en Pearl Jam tof vinden. Daarnaast kan Werchter ook altijd een hippe artiest tegelijkertijd programmeren.

Eens met @Gloeilamp. Ik behoor zelf ook tot de catagorie 'jeugd' en ik zou het geweldig vinden, net als een aantal vrienden van mij.

Jullie kunnen lullen wat je wilt, maar Bon Jovi gaat echt niet komen, dan gaan zelfs mensen als ik die werkelijk alles aan RW geweldig vinden afhaken...

En toch gaat niet gebeuren wat jullie hier zeggen, daar kan ik zeker 5 redenen voor opnoemen. 100% zeker geen Bon Jovi.

Ik vindt dat ze ook terug een dance act als afluiter moeten hebben ( niet de laatste dag) maar bijvoorbeeld: Deadmau5, Chase & status, The Prodigy, The Chemical Brothers, Goose, Pendulum (al dan niet dj set want ik denk dat ze niet meer live doen), Justice,...

@DeadRinu5 Op donderdag zal Werchter dit jaar zeker weer met een danceact de mainstage afsluiten. Dat hebben ze de afgelopen jaren consequent zo gedaan, en het is goed bevallen ook. Welke act dat gaat doen is enkel nog gissen. Van de namen die je hebt genoemd zijn de meeste idd wel relevant, maar welke het word en welke de donderdag op mainstage mag gaan afsluiten is alleen nog maar gissen. Ik wil graag nog Kraftwerk aan het rijtje toevoegen. Die hebben met een ongelofelijk leipe 3d lichtshow getourd afgelopen jaar, en ze waren ook even gerucht voor werchter. Hun tour loopt nog door tot januari meen ik. Ik weet niet of dat ze nog doortouren deze zomer, maar het zou zomaar kunnen(het is misschien geen mainstage afsluiter materiaal, niet echt dansbaar...)

@DeadRinu5 Op donderdag zal Werchter dit jaar zeker weer met een danceact de mainstage afsluiten. Dat hebben ze de afgelopen jaren consequent zo gedaan, en het is goed bevallen ook. Welke act dat gaat doen is enkel nog gissen. Van de namen die je hebt genoemd zijn de meeste idd wel relevant, maar welke het word en welke de donderdag op mainstage mag gaan afsluiten is alleen nog maar gissen. Ik wil graag nog Kraftwerk aan het rijtje toevoegen. Die hebben met een ongelofelijk leipe 3d lichtshow getourd afgelopen jaar, en ze waren ook even gerucht voor werchter. Hun tour loopt nog door tot januari meen ik. Ik weet niet of dat ze nog doortouren deze zomer, maar het zou zomaar kunnen(het is misschien geen mainstage afsluiter materiaal, niet echt dansbaar…)

Kraftwerk is sowieso geen main stage materiaal, want dan moeten ze 80.000 van die brilletjes uitdelen.

De donderdag wordt inderdaad sowieso door een dance act afgesloten. Op andere dagen hangt het af van wie wanneer beschikbaar is, en niet onbelangrijk: de wensen van de headliner.

Ja ik wou net zeggen, Bowie is gewoon een rock&roll held, en Bovi is de koning van de kitscherige Amerikaanse (shit) muziek.

Ja ik wou net zeggen, Bowie is gewoon een rock&roll held, en Bovi is de koning van de kitscherige Amerikaanse (shit) muziek.

Haha! precies. Zal best leuk zijn om Bon Jovi te zien, maar niet op Rock Werchter. past eerder op iets als TW Classic.

De Jovi-Bowie vergelijking ging mij alleen om de ouderdom, niks anders, beste @juw. En als je hier alleen maar komt om te haten, wil ik je vriendelijk vragen op te rotten. Ik probeer hier gewoon een normale discussie te voeren, daarbij kan ik jou gezeik missen als kiespijn.
Wat betreft @Stockholm Syndrome, dat is een kwestie van smaak, ik heb niks met Bowie, en wel met Jovi. Persoonlijke smaak is geen argument voor wel/geen werchter...
En @Joske, laat maar horen die 5 redenen, ik ben benieuwd. Wellicht is het bullshit dat Jovi zou komen, maar dan wil ik graag weten waarom...

En @Joske, laat maar horen die 5 redenen, ik ben benieuwd. Wellicht is het bullshit dat Jovi zou komen, maar dan wil ik graag weten waarom…

1) Als je naar de tourdata van Bon Jovi in de voorbije jaren kijkt, zie je dat ze weinig op festivals staan. Ze geven de voorkeur aan shows die rond hen draaien, en als ze al een festival doen is het zo eentje in Zuid-Amerika waar 150.000 man aan de main stage past.
2) Zoals al eerder aangehaald: als ze al naar Werchter zouden komen is er nog altijd Boutique (waar alles rond hen draait) of TW Classic (waar de line up meer bij de doelgroep van Bon Jovi past)
3) Bon Jovi is zo'n groep die de Benelux als één markt ziet. Ze staan ofwel in Nl, ofwel in Belgie, nooit de twee landen op een paar maanden tijd. Dus dat Pinkpop-Werchter scenario gaat al niet.
4) In de verhouding 'prijs - hoeveelheid in het doelpubliek van RW dat aangesproken wordt' scoort Bon Jovi meer dan waarschijnlijk niet zo goed, toch niet in vergelijking met andere classics als vb The Who. Het is dan voor de organisatie een kleiner risico om voor de prijs van Bon Jovi + een klein beetje extra een combinatie QOTSA - Deadmau5 (om maar iets te zeggen) neer te zetten. Trek je evenveel bezoekers, en loop je niet het risico afgekraakt te worden op die headliner.

Oke, dat waren er vier, maar toch. Ik ga wel akkoord dat, hoewel ik absoluut geen fan ben van Bon Jovi, dat je een band moet afschrijven op basis van argumenten en niet op basis van persoonlijke smaak.

@Dr.Hannibal Tuurlijk is dat geen argument, maar het is gewoon geen Werchter naam. Dat heeft meer met gevoel te maken. Dat is hetzelfde met waarom bijvoorbeeld Green Day nooit op Glastonbury zal staan.

Ohw en Hannibal, zo erg was dat gehaat niet, ik vind je reactie een beetje fel...

@Joske
Dank je wel, hier heb ik wat aan! Ik ben het alleen met je eerste punt niet helemaal eens, zoals genoemd sloot hij vorig jaar Isle of Wight af (en dit jaar weer zo te zien: http://www.isleofwightfestival.com/line-up.aspx) wat tegenwoordig max. rond de 50.000 man trekt, ipv 150.000.
Ik snap nu wel dat Bon Jovi blijkbaar in een andere categorie namen hoort, die blijkbaar niet op Werchter past, al snap ik nog steeds niet helemaal waarom. Dat zal inderdaad wel met gevoel te maken hebben, zoals @Stockholm Syndrome het zegt, en mijn gevoel is een beetje anders dan dat van jullie.
Verder denk ik zeker wel dat Bon Jovi een grote hoeveelheid publiek kan trekken, ook binnen het Werchter-publiek. De band heeft een enorme schare fans, en waarschijnlijk ook genoeg liefhebbers binnen de Werchter-doelgroep. Ook lijkt het me sterk dat, zoals eerder gesuggereerd, trouw Werchter-publiek het hele festival links zou laten liggen omdat één headliner niet helemaal in hun straatje past.
Maar goed, wat je zegt over de Benelux snijdt wel hout, wellicht dat Bon Jovi dan op Pinkpop staat. Hebben die ook nog wat unieks t.o.v. Werchter...

Ik kon het moeilijk in mijn argumenten zetten, maar dat gevoel speelt inderdaad ook een rol. Ik ga al sinds 2007 naar Werchter, en ik volg sinds begin 2009 de aankondigingen en geruchten ook op de voet. Als ik nu een geopperde naam lees kan ik dus al snel een beeld vormen van het festival waar die logischerwijs het beste past, en indien op Werchter: op welke spot.

Natuurlijk hoeft dat gevoel niet altijd onfeilbaar te zijn, want de organisatie is niet helemaal voorspelbaar (zo was iedereen in 2010 99% zeker dat Iron Maiden in 2011 op Graspop ging staan, tot het plots Werchter was dat hen aankondigde).

Ohw en Hannibal, zo erg was dat gehaat niet, ik vind je reactie een beetje fel…

Natuurlijk, heel erg was het niet, maar ik wilde wel even fel reageren. Het viel mij namelijk op dat @juw zijn gehele bijdrage aan dit forum nu bestaat uit twee reacties waarin hij in de eerste mijn idee over Jovi probeerde te ontkrachten op basis van de volstrekt misplaatste claim dat Bon Jovi niet relevant is en dat ook nooit is geweest, gewoon totaal niet, en in de tweede mij aanvalt op een punt wat ik niet maak. Al met al, ik vind dat hij niet bepaald een toevoeging aan dit forum is en dat wilde ik even laten blijken. Bovendien kan ik slecht tegen mensen die op zo'n manier discussiëren, met misplaatste claims en misplaatst sarcasme.

Als de verdere toon van mijn bericht iets te fel was naar jou zin: voel je vooral niet aangevallen, het is niet tegen jou noch tegen een andere member van dit forum gericht, maar het kwam voort uit mijn irritatie aan @juw. Dus als je dit leest, @juw: doe effe normaal voortaan!

@Joske
En dat is precies de reden dat ik hier af en toe een wellicht wat rare naam in de groep gooi: omdat de organisatie nooit volledig voorspelbaar is, en het mij sterk lijkt dat het rijtje AM/QOTSA-Pearl Jam-Metallica-Muse, wat hier het meeste genoemd wordt, het ook daadwerkelijk letterlijk wordt. Alleen al het nieuws dat er een poging is gedaan Bowie binnen te halen doet hieraan twijfelen. Dus om te voorkomen dat we ons blindstaren op 4-5 namen noem ik af en toe wat nieuws. Maar daar lijkt weinig animo voor te zijn in de groep. Ook anderen die hier en daar een nieuwe naam noemen stuiten op kritiek (ook van mijzelf, merk ik). Dus ik ben benieuwd wat voor verassing de Werchter organisatie voor ons in petto heeft. Is het RHCP? Is het AC/DC? Is het toch wel Bowie? (Zou natuurlijk de ultieme grap zijn). Maar in ieder geval, wellicht komt er toch een naam die we hier helemaal niet bedacht hebben, of één die wel al afgeschreven hadden. Ik hoop dat het iets leuks is.
-
En mensen. Ga nu niet zeuren op de namen die ik hier noem. Dat was bij wijze van spreken

Edit: dat Bon Jovi dit jaar weer Isle of Wight zou afsluiten, klopt natuurlijk niet, ik was alleen even misleidt door het feit dat er groot 2014 boven de site staat, er er vervolgens vrolijk de line-up van 2013 onder wordt gezet.
http://www.isleofwightfestival.com/line-up.aspx
Excuses.

Klopt wel hoor, maar ik vind Bovi gewoon een naam die zo niet op Werchter past, dat ik die gewoon uitsluit. Maar het slaat inderdaad nergens op dat je dit soort namen niet mag noemen, want je kan namen niet uitsluiten als ze niet genoemd worden.

Ik voelde me ook niet aangevallen hoor, ik denk alleen dat je niet iemand aan moet vallen op het internet. Je kent deze man/vrouw niet en misschien is het in real life wel een heel leuk persoon. Internet leid snel tot misverstanden.

Mee eens, maar ik werd hier een beetje chagrijnig van en dat moest ik even ventileren. Verder hoop ik dat de boodschap duidelijk is.
En wat Bon Jovi betreft, we zullen zien of 'ie gaat touren en waar 'ie dan staat. Ik zou nog steeds niet al te verbaasd opkijken als hij straks wél op het Werchter-affiche prijkt. We zien wel.

Users who are viewing this thread