Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
en wat kunnen we verwachten van belgische acts? ik denk eerder aan: The Black Box Revelation, Goose, Netsky nog een keer?(niet beginnen zagen alstublieft), 't hof van commerce?

Dat wordt inderdaad spannend, Roskilde of Werchter. Denk toch nog steeds dat RW de beste papieren heeft.

Op de vraag wie staan er voor Metallica en Pearl Jam: ik gok op Queens Of The Stone Age voor Metallica en The Black Keys voor Pearl Jam. Placebo zou ook nog kunnen natuurlijk maar daar gok ik eigenlijk niet op.

@Deadrinu5, qua Belgische acts zou ik rekenen op: The Black Box Revelation, Goose, Isbells, School is Cool, Stromae, Selah Sue, Arsenal. Dit zijn namen die allemaal kans maken.

Als de Editors is dit een soort zelfmoord voor de Werchter organisatie. Drie jaar dezelfde headliner kan gewoon echt niet in mijn ogen, en die van veel festival bezoekers. Ook als je ze als sub neer gaat zeggen ga je al veel gehaat krijgen op die naam, en denk dat ze het risico niet gaan nemen. Pukkelpop zou daar in tegen wel een zeer goede zet doen met Editors. Omdat ze niet op Werchter ( kunnen ) staan en ze al lang niet meer op Pukkelpop gestaan hebben zouden die daar top staan.

Ohja en even iets over Bon Jovi: TW Classic. Die gaan niet op Werchter staan. En Lady Gaga staan op Boutique denk ik.

En als laatste wil ik nog wat zeggen over The Who, die heb ik hier ook voorbij zien komen. Die doen inderdaad een laatste tour, maar zie ik ook niet echt op Werchter staan. Die krijgen als headliner geen weide meer vol op Werchter. Depeche Mode heeft de Ziggo dome uitverkocht, The Who ( net ) niet. Die voelde zich eigenlijk al te goed voor een festival, met uitzondering van 2006, dus die zullen geen genoegen nemen met een plek als sub.

Denk overigen wel dat er nog een oude 'held' ( dit kan je zelf invullen ) gaat komen, klein of groot. Denk daarbij maar aan bands als, Simple Minds, Lenny Kravitz, Satus Quo, Paul McCartney ( maar daar hebben we genoeg argumenten voor van niet ). Iets in die richting dus.

Ohja en nog eeeeen laatste ding, U2, Die gaan gaan lekker in de de Amsterdam Arena staan. Prima spot voor deze mannen. Denk dat deze ook de BeNeLux als een 'markt' zien. Dus die zullen alleen voor Nederland ( of België maar denk meer kans voor Nederland ) gaan. Dus geen Werchter voor deze mannen. ( klein beetje oftopic maar daar zullen we maar niet lastig over doen ;) )

@LuudGoossens goede tekst denk ik, ja idd zal bon jovi niet op Rock Werchter staan maar eerder op TW Classic en U2 is ook niet meer ter sprake ze zullen eerder zoals je al vermeld in een arena staan zoals in het sportpaleis 3 jaar geleden. en ik zie (ik zeg het nog is) Tenacious d ook op het programma staan op de dag van Metallica (nog nooit op RW gestaan en deden net hetzelfde op RaR vorig jaar). Maar de Vraag is welke act zien jullie na Metallica staan? Pendulum Dj set?

Nog even over de belgische acts ik heb zo een vermoeden dat triggerfinger ook komt, sinds dat die een album zijn op aan het nemen en ik mijn facebook open staat er elke dag wel een foto of filmpje van hun in mijn timeline, of van stubru of 3fm of iets dergelijks. Denk dus dat als ze klaar zijn met het album dat ze dan wel weer op tour gaan en onder ander werchter en pinkpop aan zullen doen. Dan nog over de act die na een headliner de mainstage afsluit, ik denk dat er als het even mee zit wordt gekozen voor een live- act of het moet gaan om een vrij grote naam zoals skrillex (wat overigens niet uit is te sluiten hij heeft gezegd dat hij bezig is met zijn nieuwe album en weer klaar is om op tour te gaan)

Het gaat eigenlijk meer om een danceact in het algemeen er zal er zowieso wel een op de donderdag staan wie daarvoor speelt zien we later wel maar dit hoeft metallica inderdaad niet te zijn.

Ik denk trouwens dat het niet gaat om hoe interessant ze België vinden, de meeste bands zullen toch aankijken tegen werchter als een van de grotere festivals van europa waar ze een erg groot publiek kunnen bereiken. Het gaat denk ik dus eerder om de organisaties die achter de boekingen zit, misschien vinden ze het niet interessant genoeg om een tenacious d wat ik me goed kan voorstellen muzikaal stelt het natuurlijk ook niet zo veel voor. Het gaat bij tenacious d volgens mij vooral om de heren die erachter zitten en het showtje wat ze erbij opvoeren.

Er wordt hier trouwens ook te veel van uit gegaan dat Werchter alles zo boekt dat acts die bij elkaar passen ook bij elkaar worden gezet (bvb ruige acts voor en na Metallica). Maar Werchter hangt ook af van de tourschema's van de bands, dus voor hetzelfde geld staat Elbow daar vlak voor Metallica en Arsenal erna.

Ze zullen er toch hopelijk wel een beetje naar kijken zijn genoeg voorbeelden waarbij duidelijk wordt dat er toch echt wel wat rekening me gehouden moet worden, dit jaar nog combinatie NIN eminem leek niet zo goed te werken. Voor het hierboven genoemde voorbeeld lijkt het me trouwens heel pijnlijk voor elbow haha.

@Joske welke act zie je dan wel na Metallica staan? en dat ze België niet interessant genoeg vinden daar ga je puur vanuit en kunnen we ook van andere bands zeggen omdat ze bijna nooit komen, vergeet niet dat RW nog altijd 1 van de beste backstages attributen/outlook (meest geliefd bedoel ik dus) heeft. En juist omdat Tenacious d nog nooit in België heeft gestaan kan dit misschien deze editie wel gebeuren want ze touren gewoon voort.

Misschien staat er wel niets na metallica, zie rammstein en blur dit jaar.

Ja maar ik hoop dat ze deze editie wat langer door gaan in de nacht, Rammstein eindigde al om 1u??? dan is het feesje juist echt op gang en blur om 2u ok (hier ga ik me niet echt over uitspreken omdat ik niet echt fan ben van blur)

Ze zullen er toch hopelijk wel een beetje naar kijken zijn genoeg voorbeelden waarbij duidelijk wordt dat er toch echt wel wat rekening me gehouden moet worden, dit jaar nog combinatie NIN eminem leek niet zo goed te werken. Voor het hierboven genoemde voorbeeld lijkt het me trouwens heel pijnlijk voor elbow haha.

In de mate van het mogelijke zullen ze het altijd proberen, uiteraard. Maar jouw voorbeeld bevestigt eigenlijk mijn punt: NIN was de andere Pukkelpopdagen al bezet, dus ze hadden de keuzen tussen geen NIN boeken of een riskante combo NIN - Eminem plaatsen. Dus als het niet anders kan gebeuren zo'n dingen helaas.

Dat gezegd zijnde bestaan er geen Werchter-geschikte bands die je als sub voor Metallica kan zetten. Het zal hoe dan ook altijd foutlopen.

@Joske welke act zie je dan wel na Metallica staan? en dat ze België niet interessant genoeg vinden daar ga je puur vanuit en kunnen we ook van andere bands zeggen omdat ze bijna nooit komen, vergeet niet dat RW nog altijd 1 van de beste backstages attributen/outlook (meest geliefd bedoel ik dus) heeft. En juist omdat Tenacious d nog nooit in België heeft gestaan kan dit misschien deze editie wel gebeuren want ze touren gewoon voort.

Misschien wel geen? Er moet niet per se een dansact komen op het einde van de dag he.

En voorlopig touren ze nog niet voort tot volgende zomer. Trouwens, dat 'misschien kan het dan deze keer wel gebeuren' vind ik een flauw argument. Dat zei men immers de vorige tours ook met Linkin Park en The Strokes (nog zo'n band die Belgie altijd overslaat), en toen sloegen ze telkens Werchter over (goede reputatie is blijkbaar ook niet alles) terwijl ze hetzelfde weekend wel in Frankrijk stonden... Trouwens, er is nog altijd een groot hardrockfestival in Belgie kort voor Werchter, en wie zegt dat Werchter een act wil boeken die de helft van de show theater speelt en playbackt?

Of one direction boeken een bak popcorn kopen en kijken hoe alle metallica fans gestresst het voorvak proberen in te komen terwijl het bezet wordt door en enorme groep tienermeisjes. Ben er geen voorstander van maar kan best leuke beelden opleveren.

Denk dat er dit jaar twee dance act afsluiters zijn voor de main-stage. Na ( als ze komen dan he ) Pearl Jam en Arctic Monkeys. En dan gok ik op The Prodigy, Skrillex, Deadmau5, Major Lazer, Chemical Brothers. Metallica en Muse zie ik de mainstage zelf afsluiten. Metallica die pas rond half 2 klaar is ( of deze mannen willen niet meer tot zo laat spelen, dan zie ik nog wel een dance act ) en Muse als festival afsluiten.

Trouwens, heeft iemand al gedacht aan The Chemical Brothers in Klub C als afsluiter. Je hoort er nauwelijks nog veel van, en de relevantie is er ondertussen ook wel een beetje van af, zelfde voor 2 many dj's ( maar die zijn wel Belgisch ). Misschien hebben ze van oudsher een te grote status voor Klub C, maar toch is het niet uit te sluiten. Boys Noise was ook ooit een hele grote dance act, en die stond ook als Klub C afsluiter geprogrammeerd.

the chemical brothers? te groot voor in een tent zf te sluiten en @joske wie zegt dat tenacious d playbackt? dit doen ze helemaal niet

the chemical brothers? te groot voor in een tent zf te sluiten en @joske wie zegt dat tenacious d playbackt? dit doen ze helemaal niet
Master Exploder word voor zover ik weet altijd geplaybackt. (omdat er gezongen word, I did not need a microphone) Verder spelen ze volgensmij alles live.

En is avenged sevenfold geen kanshebber om te spelen voor metallica?

ja dat zou kunnen maar ze spelen bijna nooit master explowder live nu dat ze een nieuwe album hebben en iedereen weet als ze die tekst eventueel playbacken is dat een deel van hun show maar voor derest spelen ze alles zelf kijk maar tenacious d live at rock am ring de hele show staat er op

Trouwens, heeft iemand al gedacht aan The Chemical Brothers in Klub C als afsluiter. Je hoort er nauwelijks nog veel van, en de relevantie is er ondertussen ook wel een beetje van af, zelfde voor 2 many dj’s ( maar die zijn wel Belgisch ). Misschien hebben ze van oudsher een te grote status voor Klub C, maar toch is het niet uit te sluiten. Boys Noise was ook ooit een hele grote dance act, en die stond ook als Klub C afsluiter geprogrammeerd.

Zie ik nooit gebeuren. Die twee vergelijken gaat trouwens ook niet, want zelfs op zijn hoogtepunt was Boys Noize niet groot genoeg voor de main stage.

En @WilcoLamers, Avenged Sevenfold is in Belgie net groot genoeg om om 15-16u op de main stage te staan, die zullen wel gaan subben op Graspop.

@joske sorry ik bedoelde natuurlijk vóór Metallica, erna zie ik ook niks meer komen

Users who are viewing this thread