Dat wordt inderdaad spannend, Roskilde of Werchter. Denk toch nog steeds dat RW de beste papieren heeft.
Op de vraag wie staan er voor Metallica en Pearl Jam: ik gok op Queens Of The Stone Age voor Metallica en The Black Keys voor Pearl Jam. Placebo zou ook nog kunnen natuurlijk maar daar gok ik eigenlijk niet op.
@Deadrinu5, qua Belgische acts zou ik rekenen op: The Black Box Revelation, Goose, Isbells, School is Cool, Stromae, Selah Sue, Arsenal. Dit zijn namen die allemaal kans maken.
Als de Editors is dit een soort zelfmoord voor de Werchter organisatie. Drie jaar dezelfde headliner kan gewoon echt niet in mijn ogen, en die van veel festival bezoekers. Ook als je ze als sub neer gaat zeggen ga je al veel gehaat krijgen op die naam, en denk dat ze het risico niet gaan nemen. Pukkelpop zou daar in tegen wel een zeer goede zet doen met Editors. Omdat ze niet op Werchter ( kunnen ) staan en ze al lang niet meer op Pukkelpop gestaan hebben zouden die daar top staan.
Ohja en even iets over Bon Jovi: TW Classic. Die gaan niet op Werchter staan. En Lady Gaga staan op Boutique denk ik.
En als laatste wil ik nog wat zeggen over The Who, die heb ik hier ook voorbij zien komen. Die doen inderdaad een laatste tour, maar zie ik ook niet echt op Werchter staan. Die krijgen als headliner geen weide meer vol op Werchter. Depeche Mode heeft de Ziggo dome uitverkocht, The Who ( net ) niet. Die voelde zich eigenlijk al te goed voor een festival, met uitzondering van 2006, dus die zullen geen genoegen nemen met een plek als sub.
Denk overigen wel dat er nog een oude 'held' ( dit kan je zelf invullen ) gaat komen, klein of groot. Denk daarbij maar aan bands als, Simple Minds, Lenny Kravitz, Satus Quo, Paul McCartney ( maar daar hebben we genoeg argumenten voor van niet ). Iets in die richting dus.
Ohja en nog eeeeen laatste ding, U2, Die gaan gaan lekker in de de Amsterdam Arena staan. Prima spot voor deze mannen. Denk dat deze ook de BeNeLux als een 'markt' zien. Dus die zullen alleen voor Nederland ( of België maar denk meer kans voor Nederland ) gaan. Dus geen Werchter voor deze mannen. ( klein beetje oftopic maar daar zullen we maar niet lastig over doen
)