Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
The Stone Roses toeren ook weer. Lijkt me ook een goeie optie! "Ian George Brown (born 20 February 1963) is an English musician, best known as the lead singer of the alternative rock band The Stone Roses, which broke up in 1996 but are, since 2012, reunited and touring again"

@juw
Mijn excuses voor mijn (te) snelle conclusie. Ik was gewoon even geirriteerd door je eerste twee reacties, maar ik zie nu dat ik te snel mijn conclusies trok. Dus mijn excuses, en alsnog welkom hier... Dat dan weer wel.

En nu dat achter de rug is: ik denk dat we Pearl Jam en Metallica wel als zekerheden kunnen zien, wellicht voor de vrijdag en zaterdag. Dan heb je donderdagavond Arctic Monkeys/QOTSA of iets anders relatief goedkoops (Lenny Kravitz? Of is die ook duur?) en als afsluiter Muse of een andere grote, onverwachte naam in die categorie.
Dan vermoed ik inderdaad op do/vr dance-afsluiters, een van de namen die hier veel voorbij komen. Mijn persoonlijke hoop gaat uit naar Deadmau5, en ik hoop dat Skrillex lekker wegblijft. Maar we gaan het zien.
Dan, als subs: Triggerfinger maakt grote kans, wel vaak geweest maar ook een graag geziene Belgische gast met een nieuw album dit voorjaar. Van Arctic Monkeys/QOTSA degene die niet headlined, AM voor Muse of QOTSA voor Metallica. Al zou ik daar persoonlijk liever A7X zien, maar dat is blijkbaar geen grote naam in België (in Nederland trekken ze een redelijk volle Ziggo dome, btw). En dan nog iets van Elbow, Placebo, Franz Ferdinand oid.

Metallica zou op 5 juli op Sonisphere staan, pak voor hen maar de donderdag of zondag.

AM gaat nooit of te nimmer nog subben in 2014. En Triggerfinger is daar te klein voor (pak late namiddag ofzo).

Ik denk dat het uit dit lijstje gaat komen:
Headliners: Arctic Monkeys - Pearl Jam - Metallica - Muse - Foo Fighters - eventueel QOTSA
Subs: Placebo - Elbow - Black Keys - QOTSA - Florence + The Machine - Lenny Kravitz
Dance acts voor main stage: The Prodigy - Deadmau5 - Major Lazer - Netsky - Goose - Skrillex

Maar ik acht de kans eigenlijk groter dat we nog verrassingen krijgen in het subgedeelte, eerder dat dan bij de headliners.

ja allemaal mogelijk en heb je een bevestiging van metallica op sunisphere

Geen officiele bevestiging. Maar Sonisphere UK is in 2014 op 5 juli, en ze komen morgen of dinsdag met de headliner, toevallig op de dag dat Metallica met nieuwe data komt. Om niet te vergeten dat Metallica al bevestigd is voor Sonisphere Duitsland.

Oh en bij dance acts wil ik nog Fatboy Slim toevoegen. Nieuw album en volgens mij ook tourplannen. Wellicht leuk voor Klub-C. Mainstage zal hij niet groot genoeg meer voor zijn. Ik zag hier iemand trouwens ook nog zeggen dat hij naast de headliners ook nog een 'gouwe ouwe' verwachtte, maar volgens mij vallen 3 van de 4 meest waarschijnlijke headliners toch al in die categorie? Lenny Krevitz gaf aan België niet over te slaan dit jaar, maar ik gok dat hij op TW classic staat. The Who doet hun afscheidstour in 2015, met het 50jarig jubileum, dus dat is nog niet voor dit jaar. Paul McCartney zie ik eerlijk gezegd ook niet op Werchter staan met het formaat van deze Headliners. Veel te duur...

@mynoseknows Fatboy Slim is totaal niets voor Rock Werchter, hij is ten slotte een Tommorowland act en dan zie ik hem nog meer op Pukkelpop staan dan op RW

@mynoseknows Fatboy Slim is totaal niets voor Rock Werchter, hij is ten slotte een Tommorowland act en dan zie ik hem nog meer op Pukkelpop staan dan op RW

Ho Ho, Fatboy Slim is een prachtige act voor een festival, evenals Moby (ook een nieuwe album uitgebracht). Dit zijn de oude rakkers die perfect aansluiten op een dag met een oudere band als Pearl Jam. De muziek is geen typische Tommorowland muziek, dus hoezo geen Werchter?

@DeadRinu5

Ik heb het je vaker zien roepen, maar Pendulum zal geen main stage staan. Al helemaal niet als ze met een dj-setje komen. Om de Main Stage af te sluiten moet je een behoorlijke show kunnen neerzetten. Daarom zijn acts als Chase & Status, Netsky, Chemical Brothers, The Prodigy, Skrillex, Deadmau5 en ook misschien Major Lazer enz. enz. kanshebbers hiervoor en namen als Knife Party, Pendulum, Dj Fresh, Moby, Noisia, Paul Kalkbrenner zeker niet. Tevens heeft Pendulum zijn beste tijd gehad.. Zie ze wel heel graag in Klub C staan!

Wat mij betreft mag Skrillex een dagje afsluiten op Rock Werchter. Als ik die shows steeds zie, met gigantische robots, de gekste dj-booths en prachtige licht- en vuureffecten, dan zie ik dat wel mooi op zijn main stage staan! En die nieuwe muziek klinkt ook zeker niet slecht!

Goose hoeft van mij niet. Lijkt me ook niet groot genoeg voor een main stage afsluiten. Goose valt bij de Nederlanders niet in de smaak en overtuigde niet op RW en PKP (main stage) dit jaar, zoals Netsky dat 2 jaar terug deed.

how roepen ik zei maar wat, ik vond gewoon dat de muziek van fatboy slim niet op rw past dat is mijn mening, en btw pendulum is uit elkaar, soms doen ze nog dj set
en nooit dat Dj fresh/moby/noisia zullen afsluiten. ze zijn heel goed maar lang niet goed genoeg voor de main stage (vind ik)

how roepen ik zei maar wat, ik vond gewoon dat de muziek van fatboy slim niet op rw past dat is mijn mening, en btw pendulum is uit elkaar, soms doen ze nog dj set
en nooit dat Dj fresh/moby/noisia zullen afsluiten. ze zijn heel goed maar lang niet goed genoeg voor de main stage (vind ik)

Ik zeg ook dat Dj Fresh, Moby en Noisia niet groot genoeg zijn om de main stage af te sluiten. En ik ben er ook van op te hoogte dat Pendulum uit elkaar is. Die DJ-set stelt ook helemaal niks voor. Maar daarom zeg ik juist dat ze niet main stage zullen spelen. beste tijd gehad, geen mega-sensatie, dj-set enz.

Wat goose betreft, het dak ging er echt wel af vond ik in KlubC dit jaar. Ik was niet op pkp aanwezig maar volgens mij was het echt wel de moeite. Wat niet wegneemt dat ik ze waarschijnlijk niet zie afsluiten

Over de dance-acts gesproken, ik hoorde van het weekend enigszins zorgwekkend bericht over The Prodigy. Ik sprak iemand die ze Indian Summer heeft zien afsluiten, en op een show van een uur hadden ze halverwege een kwartier pauze nodig om op adem te komen. Het publiek heeft in stilte staan wachten tot de show weer verder ging. De mannen worden oud, blijkbaar...
Begrijp me niet verkeerd, ik zou het gaaf vinden om ze op Werchter te zien, en die persoon vertelde dat het ook een knallende show was zo lang ze wel op het podium stonden. Maar ik hoop dat ze voor die tijd wat conditietraining doen, anders mogen ze van mij wegblijven...

Wat goose betreft, het dak ging er echt wel af vond ik in KlubC dit jaar. Ik was niet op pkp aanwezig maar volgens mij was het echt wel de moeite. Wat niet wegneemt dat ik ze waarschijnlijk niet zie afsluiten

Waarom niet? Het zou precies hetzelfde zijn zoals het het bij Netsky ging:

Netsky: 2012 - Marquee, 2012 - Main Stage Pukkelpop, 2013 - Main Stage Pukkelpop
Goose: 2013 - Klub C, 2013 - Main Stage Pukkelpop, 2014 - ...

Het zou allesinds een logische zet zijn van de organisatie. En ik heb liever Goose dan Major Lazer of Skrillex.

Excuses, ik bedoel natuurlijk:

Netsky: 2012 – Marquee, 2012 – Main Stage Pukkelpop, 2013 – Main Stage Rock Werchter
Goose: 2013 – Klub C, 2013 – Main Stage Pukkelpop, 2014 – …

Ik was bij die show, en dat had niets met op adem komen te maken. Er was brand onder het podium dus ze moesten wel stoppen.
http://theprodigy.com/fire-on-stage/

Er was bij the Prodigy op Indian Summer een pauze van 10min vanwege technische storingen dus niet omdat ze oud worden. Lijkt me ook sterk dat ze op een set van een uur 15min pauze nodig hebben, ik heb Meatloaf in Zwolle gezien en die kan het zelfs nog minstens een uur aan 1 stuk door volhouden.

EDIT: minkok was me voor

Users who are viewing this thread