Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Het RATM gerucht kunnen we ondertussen volledig afschrijven, Hurricane heeft al zijn headliners aangekondigd.

Elbow speelt op 14 juni in brussel, verlaagt de kansen op werchter volgens mij. Alhoewel, the national vorig jaar was hetzelfde verhaal

Elbow speelt op 14 juni in brussel, verlaagt de kansen op werchter volgens mij. Alhoewel, the national vorig jaar was hetzelfde verhaal

The National speelde toen wel in een zaal van 2000 man en was op enkele minuten uitverkocht. Elbow speelt in een zaal van 15.000 (!) man, die komen dus niet naar Werchter.

Elbow stond er in 2012 ook al dus is misschien maar goed ook, zie al genoeg namen van 2012 langskomen in de geruchtlijsten.

Haim op Roskilde, lijkt me een zekerheidje.

Dat zou zo vet zijn. Ik heb ze gister in Doornroosje gezien en wat was dat een top show.

Metallica bevestigd, dat is 1 van de 4. Hopelijk deze week nog een mooie naam.

@Shaverion
Daar heb je wel gelijk in... QOTSA lijkt mij wel een logische sub, aangezien A7X blijkbaar in België te klein is voor die positie en ik zo snel geen andere toepasselijke band kan bedenken, of je moet Nine Inch Nails laten subben. Of je krijgt inderdaad van die taferelen dat de fans van de headlinerband het optreden van de sub compleet verpesten, en ik kan mij zo voorstellen dat de organisatie dit zoveel mogelijk wil voorkomen.
En verder, de inmiddels traditiegetrouwe dance-act op donderdag is meestal toch een grote naam... Of ze moeten natuurlijk met die traditie breken, en donderdag door Metallica zelf laten afsluiten of een kleinere afsluiter plannen, en de grote dance-act voor vrijdag bewaren, wat voor mij persoonlijk op zich niet verkeerd lijkt...

Hmmm, Pinkpop schijnt bezig te zijn met The Stones...
http://www.pinkpopcentral.nl/blog/pinkpop-bezig-met-the-rolling-stones/

Lijkt me niet echt waarschijnlijk dat het ze lukt, maar mochten ze zoals genoemd in het artikel toch een Europese tour gaan plannen, dan is het wel iets om in de gaten te houden voor Werchter. Al denk ik dat je Muse dan wel af kan schrijven, het is natuurlijk kiezen of delen. En ik zie het eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren. Maar toch, het is iets om in de gaten te houden.

Hmmm, Pinkpop schijnt bezig te zijn met The Stones…

http://www.pinkpopcentral.nl/blog/pinkpop-bezig-met-the-rolling-stones/

Lijkt me niet echt waarschijnlijk dat het ze lukt, maar mochten ze zoals genoemd in het artikel toch een Europese tour gaan plannen, dan is het wel iets om in de gaten te houden voor Werchter. Al denk ik dat je Muse dan wel af kan schrijven, het is natuurlijk kiezen of delen. En ik zie het eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren. Maar toch, het is iets om in de gaten te houden.

Dan zullen ze wel op Boutique staan, in 2007 hebben ze ook gewoon een eigen concert in Werchter gegeven.

En wat betreft die dance-afsluiter op donderdag: het zou inderdaad kunnen dat ze met die traditie breken. In 2007 was Muse toen ook gewoon dagafsluiter op donderdag, en kregen zaterdag/zondag dan een dance-afsluiter. Zal ook wel te maken hebben met de eisen van Metallica, en wanneer The Prodigy/Skrillex/Deadmau5/etc beschikbaar zijn.

Klinkt logisch ja. Ik vergeet telkens dat er ook nog van die dingen als Werchter Boutique enzo bestaan...

ik denk met de bevestiging van
pearl jam en metallica dat we linkin park
nu wel kunnen vergeten (ook al hoop ik tog dat ze komen). en ook verassend dat metallica op dat 1 headlined maar dat maakt allemaal
niet zoveel uit

en
voor de mensen die het nog niet zouden weten, de site is terug online --> rockwerchter.be

macklemore kunnen we ook als zekerheid zien. Net bevestigd voor Hurricane festival!Baauer zie ik ook wel komen. En Bring Me The Horizon als harde act, oké ja we hebben metallica al, maar vorig jaar stonden er toch ook meerdere harde bands op de podia in werchter (Ramstein, A Day To Remember, Trash Talk, Volbeat)

ik denk met de bevestiging van<br>
pearl jam en metallica dat we linkin park<br>
nu wel kunnen vergeten (ook al hoop ik tog dat ze komen). en ook verassend dat metallica op dat 1 headlined maar dat maakt allemaal<br>
niet zoveel uit

Welke bevestiging van Pearl Jam? Er is nog niks bevestigd hoor.

oei ik dacht dat ik hier op festileaks een bevestiging had gezien en dat david bowie? of wie was het juist niet kwam

oei ik dacht dat ik hier op festileaks een bevestiging had gezien en dat david bowie? of wie was het juist niet kwam

Niet bepaald, was alleen gebaseerd op wat geruchten. De organisatie heeft niks bevestigd, en het is erg stil rond PJ. Dat Pearl Jam er zal staan is veel minder zeker dan de geruchten over Metallica van de laatste dagen.

@gloeilamp kijk hier http://festileaks.com/2013/11/rock-werchter-heeft-pearl-jam-binnen-en-vangt-bot-bij-david-bowie/

Users who are viewing this thread