Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Festileaks bevestigd het ook niet, ze zeggen alleen maar dat ze het uit een enigszins betrouwbare bron hebben vernomen. Hoe betrouwbaar die bron is zullen we wel merken.

Als Pearl Jam inderdaad komt wil dat niet meteen zeggen dat ook de bron betrouwbaat is. Aangezien er overal al geruchten zijn dat PJ komt en de kans is groot dat ze ook komen. Net als het verhaal david bowie komt niet, de kans is inderdaad groot dat die niet komt.
Als ik nu roep dat Queen niet komt wil niet zeggen dat ik een betrouwbare bron ben voor de werchter line up ondanks dat queen niet komt.

in 2012 waren er ook maar 3 namen bekend voordat de tickets in de verkoop gingen dus het wil niet zeggen dat ze komende week alle headliners bekend maken. de namen waren in dat geval PJ, RHCP en Florence + The Machine. De andere headliners: snow patrol, editors en the cure zijn later pas bekend gemaakt.

Maar ik verwacht wel komende week zowiso 1 of 2 namen, We wachten af

Oh jongens hoe moeilijk is het nou. Zolang de Werchter organisatie/de band het niet officieel bevestigen, is het een gerucht. Als Festileaks het ook roept en beweert een goede bron te hebben, is het een heel sterk gerucht maar niettemin een gerucht. Je mag natuurlijk uit gaan van wat je wilt, maar ik ga er pas vanuit dat een band naar een festival komt zodra het door een van de twee partijen bevestigd is. Tot die tijd is het hoogstens een heel aannemelijk gerucht, meer niet. Voordat we hier nou een enorme spraakverwarring krijgen...

ik vind metallica een heel goede band maar iedereen weet dan RW dan weer zal eindigen tegen 1a2u snachts, teleurstelling toch wel een beetje

Krijgen we trouwens de setlist van een normaal metallica concert met de gebruikelijke nummers als one, enter sandman, nothing else matters, the memory remains, seek & Destroy, Ride The Lightning, For Who the bells, etc. of krijgen we enkele verassingen.

Zelf ga ik stemmen op:(er vanuitgaand dat 3 nummers gekozen mogen worden)
Fade To Black, The Unforgiven en toch een hard nummer: Disposible Heroes

ik vind metallica een heel goede band maar iedereen weet dan RW dan weer zal eindigen tegen 1a2u snachts, teleurstelling toch wel een beetje

1.00u à 2.00u 's nachts? Dat is toch altijd ongeveer het geval, of ben ik nou gek? Of max. 2.30u, maar of dat nu een verschil is om over te gaan zeuren... Ik vind het bovendien wel chill om de eerste dag gewoon (redelijk bijtijds) af te sluiten met Metallica en dan vrijdag en zaterdag tot diep in de nacht door te feesten met vette dance-acts.

Eerste namen voor Roskilde, en ik denk alleen maar: "Mooi, (nog) geen Muse, des te meer kans voor Werchter :D "

Eerste namen voor Roskilde, en ik denk alleen maar: “Mooi, (nog) geen Muse, des te meer kans voor Werchter
icon_biggrin.gif

Ze hebben al hints gegeven over alle acts die deze week komen, en er zit geen act bij die op Werchter zou headlinen.

Donderdag begint altijd iets later dus is het wel fijn (vooral voor de dag-ticket kopers) dat ze niet ook nog eens vroeg stoppen, krijg je zo veel mogelijk festival voor je geld. Maar Metallica zal wel om 1uur eindigen, verwacht in de Barn nog wel een grote alternatieve band tijdens Metallica.

Dr. Hannibal ik zeur niet ik hoopte gewoon op een andere afsluiter, ooit naar pukkelpop geweest? daar konden de liefhebbers na de laatste act nog terecht in de boiler room en met succes er blijft naar schatting zeker 25.000 in de boiler room ( en erbuiten ) ik hoopte dus dat er nog een act na was en tot 2u30 zal metallica nooit willen spelen

Ik heb nog wel wat te melden over Roskilde & Muse, maar heel erg helpt het niet. Ik heb ze namelijk eens getweet, en ze hebben erop gereageerd. De tweets helpen niet veel, maar zijn toch interessant; Ik zelf tweete hun '@Roskilde I wanna go to Roskilde or Rock Werchter, depending on which was has Muse' waarop zei reageerde: 'So it's down to one band huh' Waarop ik weer zei 'Well I don't have much money so I'm gonna tot the one with best line-up' waarop zei weer reageerde: 'Well we'll see you next summer then'.

Dit slaat waarschijnlijk op mijn tweede opmerking, maar het kan ook op dat eerste slaan. Naja ik vond dat ik het wel even moest delen, trek er zelf je conclusies maar uit :)

IRON MAIDEN will return to Europe in Summer 2014 starting in late May with a short run of major festivals and a few select arena shows to round off their Maiden England World Tour which ends with a headline performance at the UK Sonisphere Festival in July as part of the 40th Anniversary celebrations at Knebworth Park.

Zelfde weekend als werchter natuurlijk Sonisphere UK, maar laat ze maar opnieuw Graspop doen :p

Geen Iron Maiden op Werchter dus: Sonisphere is de laatste show van hun tour, en daar staan ze blijkbaar op 4 juli.

Dr. Hannibal ik zeur niet ik hoopte gewoon op een andere afsluiter, ooit naar pukkelpop geweest? daar konden de liefhebbers na de laatste act nog terecht in de boiler room en met succes er blijft naar schatting zeker 25.000 in de boiler room ( en erbuiten ) ik hoopte dus dat er nog een act na was en tot 2u30 zal metallica nooit willen spelen

En daar ben ik tevreden mee ook! Die Boiler is me toch even een kuttent. Vol met leeftijdsgenoten die een pilletje geslikt hebben, en dat is de sfeer erg tot last. Ik ben blij dat het nachtpodium van Werchter buiten het terrein komt, dan heb ik minder last van die vervelende types.

Ik heb nog wel wat te melden over Roskilde & Muse, maar heel erg helpt het niet. Ik heb ze namelijk eens getweet, en ze hebben erop gereageerd. De tweets helpen niet veel, maar zijn toch interessant; Ik zelf tweete hun ‘@Roskilde I wanna go to Roskilde or Rock Werchter, depending on which was has Muse’ waarop zei reageerde: ‘So it’s down to one band huh’ Waarop ik weer zei ‘Well I don’t have much money so I’m gonna tot the one with best line-up’ waarop zei weer reageerde: ‘Well we’ll see you next summer then’.

Dit slaat waarschijnlijk op mijn tweede opmerking, maar het kan ook op dat eerste slaan. Naja ik vond dat ik het wel even moest delen, trek er zelf je conclusies maar uit
icon_smile.gif

Ten eerste moet ik echt even kwijt dat je engels behoorlijk treurig is en ik het knap vind dat ze je snappen. Ten tweede bedoelen ze daar natuurlijk alleen maar mee dat zij vinden dat ze de beste line-up hebben, meer niet.

Zo dat was even teruglezen. Fatboy Slim is uitermate geschikt voor een 'niet-dance' festival. Toegankelijke en originele muziek voor fans die oorspronkelijk niet in dat genre thuis zijn, en enkele krakers die iedereen wel kent. Verder is het voor mij wel een beetje een verassing dat Metallica zelf afsluit, en ik hoop dat ze het dan toch nog een beetje laat maken(met 1u ben ik al blij), en anders zal het in Klub C nog wel wat langer doorgaan met een matig bekende dance act ofzo. Ik vraag me af wanneer de bevestiging van Muse zou moeten komen, als die er komt. Roskildefans hebben er namelijk voor gekozen om na de kerst pas headliners te krijgen, waar dan waarschijnlijk toch wel redelijk grote namen bij zullen zitten. Geen idee dus wat dat wordt met Muse. Ik denk dat we komende week Queens of the Stone Age nog krijgen te horen, en ik hoop op Pearl Jam, maar het is inderdaad erg stil rond hen...

Users who are viewing this thread