Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
De geruchten voor Rock Werchter zijn geupdate! HAIM, Pixies en Macklemore & Ryan Lewis zijn toegevoegd

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
Festileaks heeft Pearl Jam NIET bevestigd!!! Ze citeren in de titel van het artikel, dat is toch duidelijk of niet… ‘Ze hebben van diverse bronnen vernomen…’ dat is waarschijnlijk die flapdrol die hier op dat forum zat rond te lullen dat hij een bron had. Pearl Jam kan best op RW staan, maar als het echt serieus zou zijn zou het het hele internet rond zijn gegaan. Festileaks kan niks bevestigen tot de band zelf of het festival met het verlossende woord komt.

Dan nog zal Festileaks niet zomaar die bron gebruiken. Ze hebben neem ik aan wel genoeg research gedaan naar de bron.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
Festileaks heeft Pearl Jam NIET bevestigd!!! Ze citeren in de titel van het artikel, dat is toch duidelijk of niet… ‘Ze hebben van diverse bronnen vernomen…’ dat is waarschijnlijk die flapdrol die hier op dat forum zat rond te lullen dat hij een bron had. Pearl Jam kan best op RW staan, maar als het echt serieus zou zijn zou het het hele internet rond zijn gegaan. Festileaks kan niks bevestigen tot de band zelf of het festival met het verlossende woord komt.

Dan nog zal Festileaks niet zomaar die bron gebruiken. Ze hebben neem ik aan wel genoeg research gedaan naar de bron.

Weet jij als moderator dan misschien wat meer over PJ Thijs? :)

Weet jij als moderator dan misschien wat meer over PJ Thijs?
icon_smile.gif

haha betrapt! Nou, ik weet alleen meer over de bron, maar die blijft liever anoniem aangezien hij wel gewoon naar Werchter wil dit jaar. Maar ik geef het een 90% kans

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

Weet jij als moderator dan misschien wat meer over PJ Thijs?
icon_smile.gif

haha betrapt! Nou, ik weet alleen meer over de bron, maar die blijft liever anoniem aangezien hij wel gewoon naar Werchter wil dit jaar. Maar ik geef het een 90% kans

Begrijpelijk, maar dan is het nu voor mij ook stukken makkelijker te geloven. Bedankt voor je reactie, ik was een beetje bang dat PJ op Werchter alsnog stuk zou lopen namelijk!

Ah @Thijs leuk dat er nog een halve bevestiging volgt ook :p. Tnx voor de reactie, had niet gezien dat je moderator was...

Jupp vroeg ik me eerder ook al af, maar ik verwacht ze wel. Nieuwe plaat zoals gezegd, en ze zijn tot april aan het touren. Denk dat ze de festivals er meteen achteraan doen. zou een mooi feestje worden, dat is zeker.

Trouwens is Beady Eye ook niet een kanshebber voor de Barn? Ook al een nieuwe plaat, en ze touren t/m februari nog...

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat nog niet alle headliners voor de kaartverkoop er zijn. Vorig jaar waren er zelfs 6 headliners bekend (KoL en Depeche Mode meegerekent). Muse en Pearl Jam zijn dan sowieso wel bekend, heel misschien dat ze langer wachten met AM maar dat kan ik mij niet voorstellen.

Wat betreft Roskilde, ik vind Roskilde een prachtig een heel bijzonder festival met een grote staat van dienst, maar toch lijkt het me dat ze een verjaardag van RW zullen verkiezen. Indien dat niet het geval is en ze toch voor Roskilde gaan, ga ik met pijn in mijn hart in hetzelfde weekend voor het eerst naar Roskilde...

Ik ben extreem Muse fan en een 20th anniversairy optreden met alle hits en ook oud onbekend werk zou echt een droomoptreden zijn voor mij. Maar wat heb ik een voorkeur voor RW zeg...

Eens met Stockholm Syndrome betreft Muse. Die meest recente setlists van Muse heeft zoveel nummers die ik helemaal niet live hoef te horen. Heb liever dat ze weer gewoon Bliss en New Born in elke setlist opnemen. Dus een anniversary concert heeft misschien weer wat meer Absolution en vooral OoS :). Weet niet of ik ervoor naar Denemarken zou gaan tho.

Zoals velen reken ik nog steeds op PJ/Metallica/AM/Muse op Werchter :P. Hoop zelf nog op Aerosmith ipv PJ dan zou RW echt een droomline-up hebben qua headliners.

setlists van de laatste paar shows zijn (erg) goed, in Perth deden ze bijv. Hyper Music en Citizen Erased in 1 show. :)

Ok, ik zal wel even stoppen met de nerd uit te hangen, haha. ik ben zelf ook heel groot Muse fan(heel erg fanatiek eigenlijk, maar goed doet er niet toe :P) en ik zal gaan waar hun gaan, om het maar even zo uit te drukken, setlist is belangrijk maar zijn niet het belangrijkst(voor mij dan). maar ik heb inderdaad het gevoel als ze dus Werchter kiezen of Roskilde of waar dan ook, dat het 20th anniversary achtige show wordt met hits en wat nummers die ze normaal bijna nooit spelen(dus idd oud onbekend werk).
daar zal Werchter heel veel fans meetrekken, ik denk dat veel europese Muse fans die kant op zullen komen. :)
Zal wel even stoppen voor dat dit een Muse topic veranderd haha!

@Black Lies, De laaste set had wel Citizen Erased, Hyper Music en Sunburn, dat zijn ouder klassiekers. Ik was trouwens zeer content met de set in de ArenA hoor, Bliss en Butterflies&Hurricanes waren voor mij echt geweldig om te horen. Het vervelende aan Muse optredens nu zijn dat je altijd een handvol hits niet krijgt. Dat terwijl hun hele set vol staat met matige songs als Explorers, Liquid State, Guiding Light (gadvedamme wat een klote lied), Blackout, Follow Me en Panic Station...

Ik weet zeker dat dat enige festivaloptreden van hun nauwelijks zal bestaan uit nummers van het laatste album, en vooral veel van het 2e en 3e album inderdaad.

T2L nummers kan ik nog begrijpen, aangezien dat hun nieuwste album is, maar van The Resistance kiezen ze echt precies de verkeerde nummers uit om live te doen (geen MK Ultra/Unnatural Selection maar wel Guiding Light???). Citizen Erased live zien lijkt me wel heel gaaf haha, vind dat nog steeds een van hun beste nummers.

Ik denk dat Muse gewoon moet doen wat Metallica nu ook doet. Metallica draait al veel langer mee, maar toch. Als Muse op RW staat neem ik aan dat ze de laatste dag afsluiten en dus een grotere headliner zijn dan Metallica.

Ja het zou enorm gaaf zijn als ze ons de set laten bepalen, dan kan je Citizen Erased iig alvast opschhrijven, en Muscle Museum, Space Demantia (mijn favoriet) en ander pareltjes alvast opschrijven :)

Ben overigens wel blij dat ik eindelijk mijn Spotify Rock Werchter 2014 playlist heb kunnen aanvullen, heb die lijst in September aangemaakt lol

Stel je voor dat ze openen met Apocalypse Please, dan Citizen Erased spelen en eindelijk eens Assassin of Exo-Politics erachteraan spelen haha. Dromen mag denk ik maar.

Ik zal ook eens een afspeellijst maken, kan Metallica er alvast in (:

Hahaha jaja ik wil vooral MOTP, Stockholm Syndrome, United States of Euresia, Hyper Music, Space Dementia, Showbiz (!!!) en Darkshines horen. Maar die van jou mogen er ook wezen zeg :)

Ok ik zal nu ophouden, voor de mensen die minder into Muse zijn is dit denk ik vrij irritant :P

Ik kan je wel vertellen, als ze daadwerkelijk worden aangekondigd wil je niet in mijn buurt zijn, dan word ik HELEMAAL GEK.

Haha wat een feest met al die Muse-fans hier. Ik moet bekennen dat ik zelf ook behoorlijk fan ben, het was mijn eerste echte rockband in feite. God, wat klinkt dat sentimenteel zeg, maar het is wel zo...
Ik hoop persoonlijk dat ze van The 2nd Law iets uit het rijtje Supremacy - Panic Station - Survival - Liquid State doen, de wat hardere nummers zeg maar. En misschien Follow Me, ik moet bekennen dat ik die dubstep erin ook heel vet vind uitpakken.
Verder natuurlijk de grote hits, van Plug in Baby tot Uprising, die ze sowieso wel spelen.
En dan, wat betreft minder bekende nummers, ben ik persoonlijk wel fan van Nature_1, Fillip, Showbiz en In Your World.
Dus, dat word duimen dat ze op Werchter staan, en dat ze zoiets spelen. Ik denk niet dat ik ze naar Denemarken achterna ga reizen, maar als Werchter niet met goede alternatieven komt ga ik het wel overwegen. Ik probeer mijn verwachtingen een beetje te beteugelen, anders valt het zo tegen als ze toch niet komen...

Ik kan je wel vertellen, als ze daadwerkelijk worden aangekondigd wil je niet in mijn buurt zijn, dan word ik HELEMAAL GEK.

Haha, nou zo te zien heel veel Muse fans hier!
Nogmaals, zelf maakt me setlist minder uit, maar ik zal dolgraag nummers horen zoals Fury, Citizen Erased, Assassin, Futurism(gekke werk dat dit gespeeld werd in Tokyo), Muscle Museum. etc
Maar inderdaad, als het eenmaal is aangekondigd word ik helemaal gek ook. :P
Nou moet ik niet teveel gaan hopen, want ja, inderdaad zoals Dr. Hannibal zegt, straks dat komen ze toch niet naar Werchter.. maar goed, waar ze ook gaan, ik ben er. :)

Users who are viewing this thread