Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Placebo zal het niet worden deze week, die staan op zaterdag en zondag in Rusland, dus die kunnen enkel nog de donderdag komen. Maar dan waren ze ondertussen al aangekondigd, zal voor later zijn.

Ik denk dat QOTSA de sub wordt die we deze week krijgen, hyperpopulair in Belgie.

@gloeilamp:

<div class="d4p-bbt-quote-title">Shaverion wrote:</div>
Black Keys – Pearl Jam<br><br>
Arcade Fire – Artic Monkeys (NIN in de barn)<br><br>
QOTSA – Metallica<br><br>
Placebo – Muse

En dan achter Pearl Jam en Artic Monkeys nog een dance act.

Dat was bijna een maand voordat jij je eerste post plaatste en ik was nog niet eens de eerste die dit riep
icon_wink.gif

Nou, high five! Ik heb 5 weken terug mijn lijstje op het Graz forum geplaatst. Maar goed, we moeten nog maar zien of Muse en Pearl Jam gaan komen. Hopelijk weten we deze week meer/

Nou, high five! Ik heb 5 weken terug mijn lijstje op het Graz forum geplaatst. Maar goed, we moeten nog maar zien of Muse en Pearl Jam gaan komen. Hopelijk weten we deze week meer/

De helft van dit forum zit ook op Graz zo te zien. De andere helft zou het er geen dag uithouden :D

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

De helft van dit forum zit ook op Graz zo te zien. De andere helft zou het er geen dag uithouden
icon_biggrin.gif

Haha inderdaad, maar helaas zijn de Pinkpop en Werchter topics daar niet zo serieus te nemen. Ik zag gisteren dat onze @DeadRinu5 zich ook op Graz gemeld heeft :p

Zit zelf ook ( vrij non-actief ) op Graz en vind het zelf niet echt een top forum. Vind het hier dan een stuk beter!

Maar even over de namen, Arctic Monkeys en Metallica zijn wel toppers voor de eerste twee dagen zeg! Denk ook dat vrijwel iedereen deze namen, ongeacht vanaf wanneer ( een maand of een week ) in zijn lijstje had staan. Dus het was wel vrij voorspelbaar. Nu morgen Pearl Jam en erna een sub headliner zijn mijn verwachtingen. Kan nu al niet wachten!

Arctic Monkeys, niet echt een verassende naam. Ben benieuwd of ze de status van headliner op een festival als werchter kunnen waarmaken, werchter is toch wat anders als BKS. Vraag me trouwens ook af of deze dag uitverkocht zal worden met AM aks headliner, heb geen idee hoe groot hun achterban is. Ik denk dat er een grote sub of barn/klub C headliners voor nodig zijn.(alhoewel ik fan ben vanaf Favourite Worst Nightmare)

Arctic Monkeys, niet echt een verassende naam. Ben benieuwd of ze de status van headliner op een festival als werchter kunnen waarmaken, werchter is toch wat anders als BKS. Vraag me trouwens ook af of deze dag uitverkocht zal worden met AM aks headliner, heb geen idee hoe groot hun achterban is. Ik denk dat er een grote sub of barn/klub C headliners voor nodig zijn.(alhoewel ik fan ben vanaf Favourite Worst Nightmare)

Die gaan het veld helemaal platspelen, geloof mij maar. Daarnaast hebben ze ook Glastonbury geheadlined, dat zegt toch genoeg lijkt me :)

Ik denk dat het wel goed komt met de Arctic Monkeys, ze zullen ook wel in de breedte een goed programma neerzetten op die dag denk ik. Editors konden ook gewoon hun dag uitverkopen dus waarom Arctic Monkeys niet?

@ Shaverion, De dag van Editors stond beide keren een goede dagopvulling: Kasabian, Wolfmother, M&S en het jaar erna, DM 30STM. Maarja waarom zou er dit jaar een slecht dagprogramma zijn?. Ik denk dat je wel gelijk zult hebben aangezien AM al 5 succesvolle studioalbums gemaakt heeft vergeleken met de drie van Editors. Ondanks dat de Editors grotere hits gehad hebben: No Sound but the wind en Papillion. Maarja het zal wel uitverkopen en doet ze dat niet: Who Cares?! zolang het een feest wordt.

@ Gloeilamp, Je kunt nogmaals UK festivals niet vergelijken met deze festivals. AM heeft niet gezorgd dat Glas uitverkocht was, het was (en is) al uitverkocht zonder een enkele naam. En nogmaals populairiteit verschilt: Biffy Clyro, Editors, The Strokes, Kasabian, Etc

@ Gloeilamp, Je kunt nogmaals UK festivals niet vergelijken met deze festivals. AM heeft niet gezorgd dat Glas uitverkocht was, het was (en is) al uitverkocht zonder een enkele naam. En nogmaals populairiteit verschilt: Biffy Clyro, Editors, The Strokes, Kasabian, Etc

Zo kan ik het ook. Het is natuurlijk bullshit om Biffy Clyro met AM te gaan vergelijken, dat is echt een hele andere situatie. Bovendien staat er in het bericht van Rock Werchter dat Arctic Monkeys bovenaan de tiplijst stond. BOVEN Metallica en Muse dus. Zegt dit dan wel genoeg?

Zo kan ik het ook. Het is natuurlijk bullshit om Biffy Clyro met AM te gaan vergelijken, dat is echt een hele andere situatie. Bovendien staat er in het bericht van Rock Werchter dat Arctic Monkeys bovenaan de tiplijst stond. BOVEN Metallica en Muse dus. Zegt dit dan wel genoeg?

Beetje vreemd eigenlijk naar mijn idee dat AM boven zulke bands staat in de tiplijst.
Dat er meer mensen AM willen zien dan bv Muse of Metallica vind ik gewoon rond uit heel vreemd.

Niet dat AM slecht is of wat dan ook!

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

Beetje vreemd eigenlijk naar mijn idee dat AM boven zulke bands staat in de tiplijst.<br>
Dat er meer mensen AM willen zien dan bv Muse of Metallica vind ik gewoon rond uit heel vreemd.

Niet dat AM slecht is of wat dan ook!

Tja, ik stond er ook van te kijken. Maar het staat er echt.

Het is niet zo moeilijk om zo iets er neer te zetten hoor, Pinkpop doet dat ook. Net alsof Passenger de nr2 van vorig jaar was bij de gouden tip... Is gewoon om wat goodwill te kweken bij de festivalgangers.

En al zou het wel echt kloppen (AM is natuurlijk een stuk realistischer dan Passenger xD) dan nog zegt het niks over wie meer mensen trekt. De groep mensen die al vroeg bezig is met Rock Werchter vind blijkbaar AM leuk (merk je hier ook wel) Maar dat is natuurlijk maar een klein deel van de uiteindelijke festivalgangers. Metallica zou bij zo iets ook nooit bovenaan staan want hun fans interesseren zich niet in RW maar alleen in Metallica en misschien Graspop ofzo, toch brengen die meer fans met zich mee dan AM.

Het is niet zo moeilijk om zo iets er neer te zetten hoor, Pinkpop doet dat ook. Net alsof Passenger de nr2 van vorig jaar was bij de gouden tip… Is gewoon om wat goodwill te kweken bij de festivalgangers.

En al zou het wel echt kloppen (AM is natuurlijk een stuk realistischer dan Passenger xD) dan nog zegt het niks over wie meer mensen trekt. De groep mensen die al vroeg bezig is met Rock Werchter vind blijkbaar AM leuk (merk je hier ook wel) Maar dat is natuurlijk maar een klein deel van de uiteindelijke festivalgangers. Metallica zou bij zo iets ook nooit bovenaan staan want hun fans interesseren zich niet in RW maar alleen in Metallica en misschien Graspop ofzo, toch brengen die meer fans met zich mee dan AM.

Natuurlijk heb je hier gelijk. Maar dat bewijst toch dat er genoeg mensen voor Arctic Monkeys te porren zijn. De groep met wie ik altijd naar Werchter ga heb ik zelfs nog nooit zo enthousiast gezien over een aankondiging. Maar als het klopt (wat ik wel geloof) dan zegt het toch wat dat AM boven bijvoorbeeld Muse is geëindigd. En natuurlijk baseer ik dat nergens op, maar ik denk dat de organisatie van Werchter echt een eerlijke is en ik geloof hen stukken eerder dan die Smeets van Pinkpop. Die vent loopt al jaren achter de feiten aan. En Passenger was toen inderdaad wel de grap van het jaar :p

Zit zelf ook ( vrij non-actief ) op Graz en vind het zelf niet echt een top forum. Vind het hier dan een stuk beter!

Maar even over de namen, Arctic Monkeys en Metallica zijn wel toppers voor de eerste twee dagen zeg! Denk ook dat vrijwel iedereen deze namen, ongeacht vanaf wanneer ( een maand of een week ) in zijn lijstje had staan. Dus het was wel vrij voorspelbaar. Nu morgen Pearl Jam en erna een sub headliner zijn mijn verwachtingen. Kan nu al niet wachten!
je ik zit er ook op maar het is geen serieus forum :p ik lees nu meer dan ik iets post

<div class="d4p-bbt-quote-title">LuudGoossens wrote:</div>

je ik zit er ook op maar het is geen serieus forum :p ik lees nu meer dan ik iets post

oei verkeerd ik bedoelde dit naar @Gloeilamp

De nieuwe plaat van Arctic Monkeys is nog wat nieuwer dan die van Muse, dus mensen die er misschien niet per se vroeg mee bezig zijn en dachten 'ach laat ik het eens invullen,' hebben waarschijnlijk eerder aan Arctic Monkeys gedacht dan aan Muse.

Arctic Monkeys maakt mijn dag helemaal goed! Begin bijna bang te worden dat het festival uitverkoopt voordat ik een kaartje kan halen.

The Rolling Stones praat met Pinkpop, die zullen dus ook zeker met onze Schuuermans lullen. Laten we het hopen, of tenminste ik! Ik ben ook tevreden met Muse, maar zou wel heel gelukkig zijn met de Stones. Enja, dat is zeker een klapper voor die 40ste editie!

Nou stop ik weer met dromen. Ik verwacht wel nog een vrij sterke act met een grote achterban voor of na Arctic Monkeys. The Prodigy en Deadmau5 zijn dan namen voor erna. Ervoor Placebo ofzo? wat denken jullie?

Ik heb zo het gevoel dat dit een topeditie word, Metallica, Arctic Monkeys, Pearl jam (?), Muse (?)als dit de 4 headliners zijn is het toch stukken beter dan vorig jaar: Green day, Blur, Rammstein en The Editors. wat ook niet slecht was

Users who are viewing this thread