Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
genoeg over bon jovi laten we het nu misschien meer hebben over acts in the barn/KluB C, wat zouden we kunnen verwachten? nero/skrillex als dubstepartiesten? sub focus als drum & bass? ik ken niey verl van alternatief/rock wat denken jullie?

Nou aangenaam meneer hannibal, ik zal m'n post even verklaren. Ten eerste was het geen aanval op een punt wat jij al dan niet maakt maar gewoon puur mijn mening dat ik er in ieder geval niet om sta te springen dat bon jovi langs zou kunnen komen. En over de relevantie van deze band ik ben 18 dus dat van nooit relevant geweest zijn staat niet voor niets tussen haakjes hiermee wilde ik zeggen dat ik hier niet echt over kan oordelen. Echter ben ik er wel van overtuigd dat een band als bon jovi NU niet relevant genoeg meer is om een festival als werchter te headlinen. Ik begrijp het dat je zegt dat de organisatie soms niet echt voorspelbaar te werk gaat, vorig jaar bijvoorbeeld had niemand blur aan zien komen voor mij was dit echt een positieve verassing maar bon jovi zou voor mij (let op mening) gewoon niet positief zijn, vandaar dat ik besloot om een bericht te plaatsen met (goed dan) misschien een beetje haat richting bon jovi. Owja en ik ben pas net op de hoogte van dit forum vandaar dat ik nu pas mijn 3de bericht post misschien is het dan wel een beetje snel om te oordelen dat ik alleen maar kom om te haten vind je niet?

Muse gaat dus geen festival in de UK doen, kansen voor Werchter worden wel stukken groter dan http://www.gigwise.com/news/86565/muse-not-planning-any-uk-festivals-before-new-album

Gaslight Anthem komt met een b-sides album en een nieuw album komend jaar. Hopelijk is t op tijd af voor t festivalseizoen en komen ze weer mooi naar RW :)

Gaslight Anthem komt met een b-sides album en een nieuw album komend jaar. Hopelijk is t op tijd af voor t festivalseizoen en komen ze weer mooi naar RW
icon_smile.gif

Laat hen maar overslaan. Ik ben zelf fan van hun muziek, maar 4 keer op 5 edities is een serieuze overkill.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
Gaslight Anthem komt met een b-sides album en een nieuw album komend jaar. Hopelijk is t op tijd af voor t festivalseizoen en komen ze weer mooi naar RW
icon_smile.gif

Laat hen maar overslaan. Ik ben zelf fan van hun muziek, maar 4 keer op 5 edities is een serieuze overkill.

Aj ja snap ik dan zullen ze inderdaad niet zo snel komen. Ik was er alleen afgelopen jaar en heb ze overgeslagen voor 30STM/DM/Editors, maar als ze er zo vaak zijn snap ik dat een keer niet ook wel fijn is ;)

Ik denk eerlijk gezegd dat Bowie meer was van 'een nee hebben we, een ja kunnen we krijgen'. Nu hij niet komt, krijgen we volgens mij toch de verwachte headliners, met ijzersterke subheadliners eronder. Ik ben er bijvoorbeeld zeker van dat Editors nog gaan touren in de zomer van 2014, 3keer op rij Werchter is voor velen misschien van het goede te veel, maar ze zijn volgens mij niet te beroerd om als subheadliner te fungeren..

Ik denk eerlijk gezegd dat Bowie meer was van ‘een nee hebben we, een ja kunnen we krijgen’. Nu hij niet komt, krijgen we volgens mij toch de verwachte headliners, met ijzersterke subheadliners eronder. Ik ben er bijvoorbeeld zeker van dat Editors nog gaan touren in de zomer van 2014, 3keer op rij Werchter is voor velen misschien van het goede te veel, maar ze zijn volgens mij niet te beroerd om als subheadliner te fungeren..

Lijkt mij te veel van het goede. Maar je hebt denk ik wel gelijk dat ze niet te beroerd zijn om sub te zijn voor PJ of Muse. Voor AM zullen ze het misschien niet zo snel doen omdat ze hier ongeveer net zo groot zijn. Metallica zie ik ook niet zo snel gebeuren, omdat dat toch een ander publiek trekt dat Editors niet zo waardeert.(sorry voor het generaliseren)

*er van uit gaande dat dit de headliners worden*

Ze zullen inderdaad nog wel touren in de zomer van 2014, want pas dan is hun plaat een jaartje oud. Maar Werchter weet ook goed genoeg dat ze risico's hebben genomen met Editors de voorbije jaren, en dat die band ondertussen het symbool is van herhaling op Werchter.

Mijn verwachting: Pukkelpop. Hebben ze sinds 2008 niet meer gestaan.

ik volg je volledig :) het was maar een idee. Wie zou dan voor Metallica kunnen spelen? Vorig jaar had je Volbeat bij Rammstein

@joske dat is inderdaad de logische redenering. Ze spelen in italie in februari dus er komen ook nog zaalshows waarschijnlijk in het voorjaar

De frontman (Tom Smith) van Editors heeft zelf al aangegeven dat het 'onwaarschijnlijk is dat ze Rock Werchter zullen doen', maar zegt hij er bij dat 'je het nooit zeker weet'.

Oftewel, lijkt me zeer onwaarschijnlijk (van mij mag het hoor, ben fan)

Nee hoor, The Editors stonden 2 jaar geleden en vorig jaar al op werchter en niet dat ze het slecht deden maar ze sloten vorig jaar het festival af en dat vond ik dan een teleurstelling tegenover RHCP 2 jaar geleden, Ik blijf Pearl Jam als afsluiter verwachten

Nee hoor, The Editors stonden 2 jaar geleden en vorig jaar al op werchter en niet dat ze het slecht deden maar ze sloten vorig jaar het festival af en dat vond ik dan een teleurstelling tegenover RHCP 2 jaar geleden, Ik blijf Pearl Jam als afsluiter verwachten

Als Muse komt lijkt het me toch vrijwel zeker dat zij het festival afsluiten

Ja dan waarschijnlijk wel maar dat is nog helemaal niet zeker dus laten we daar niet van uit gaan, als ze komen des te beter maar AM kan je ook verwachten als afsluiter als ze komen denk ik

Naja voor Muse zijn nog twee grote kanshebbers; Werchter en Roskilde. Nou lijkt me Roskilde ook een enorm bijzonder festival, dus misschien hebben we pech. Pinkpop zou heel misschien ook nog kunnen maar dat lijkt me niet.

Ik vond juist RHCP erg tegen vallen als afsluiter in 2012 had er in ieder geval veel meer van verwacht, wat dat betreft vond ik dat editors ook al was het een herhalingsoefening het beter aanpakte.

We zien wel, was het morgen niet dat Metallica hun eerste tourdata's (buiten RaR/RiP dan) ging bekend maken? Ik denk dat Rock Werchter dit ook zal doen met inclusief Metallica dan

Naja voor Muse zijn nog twee grote kanshebbers; Werchter en Roskilde. Nou lijkt me Roskilde ook een enorm bijzonder festival, dus misschien hebben we pech. Pinkpop zou heel misschien ook nog kunnen maar dat lijkt me niet.

Roskilde heeft meestal wel 1 of 2 grote bands als headliner maar ze redden het ook prima met wat kleinere bands headliners van vorig jaar bijvoorbeeld waren: Kraftwerk, The National, Queens of The Stone Age, Rihanna, Sigur Ros, Slipknot en volbeat. Neemt natuurlijk niet weg dat muse een van die headliners van groot formaat kan zijn.

Users who are viewing this thread