UK Glastonbury 2025

Rod Stewart ook zeker luisteren, prachtwerk heeft die man!
Niet verkeerd wat ik ervan hoorde en ken de klassiekers natuurlijk wel. Moet wel zeggen dat Faces me meer pakt dan zijn solo werk. Maar Neil Young > (x10) Rod Stewart in mijn optiek.

Niet verkeerd wat ik ervan hoorde en ken de klassiekers natuurlijk wel. Moet wel zeggen dat Faces me meer pakt dan zijn solo werk. Maar Neil Young > (x10) Rod Stewart in mijn optiek.

Voor mij dan weer precies andersom, al ken ik van Neil Young maar 2 nummers (en misschien herken ik meer als ik bekende nummers aan zet), dus misschien niet de eerlijkste vergelijking. Maar Rod Stewart komt dan wel voor mij in het rijtje Bee Gees en Tom Jones te staan, de grote drie!

Ik heb al wel lekker veel albums van Neil Young aan het luisteren idd, blijft lekker!
Fu##in'Up is een fijn live-album, live-registratie van een concert met Crazy Horse uit 2024. De songs zijn bekend, de titels van die songs zijn misleidend :)

• Leuk
Waarderingen: Brian
Neil Young - Down By The River live versie opzoeken. Het wordt niet veel beter dan dat. Kan wel een minuutje of 20-25 duren😅

• Geweldig
Waarderingen: Brian
Voor mij blijft dat album Comes A Time toch wel een hoogtepuntje elke keer als ik hem opzet. Komt ook doordat ik vroeger dacht aan oude muziek van mijn ouders, altijd daaraan moest denken gewoon omdat die hoes er zo oud uit ziet.

Massive Attack dus met een zelf bevestiging begrijp ik van Thijs. Daar ben ik zelf dus heel blij mee! Heb ze nog nooit live gezien en de laatste tijd veel voorbij gekomen in mijn playlist. Hebben echt prachtige nummers. Een nummer als Inertia Creeps kende ik niet maar is erg mooi. Lijkt me de perfecte afsluiter voor een van de dagen.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Massive Attack dus met een zelf bevestiging begrijp ik van Thijs. Daar ben ik zelf dus heel blij mee! Heb ze nog nooit live gezien en de laatste tijd veel voorbij gekomen in mijn playlist. Hebben echt prachtige nummers. Een nummer als Inertia Creeps kende ik niet maar is erg mooi. Lijkt me de perfecte afsluiter voor een van de dagen.
Zou dat een Other Stage of West Holts headliner zijn?

Oh? Waar komt dit nieuws vandaan?

Ik zie Massive Attack ook nog wel op West Holts belanden als headliner, trouwens. Podium is er groot genoeg voor en de programmacommissie daar weet de laatste jaren wel vaker een dergelijk konijn uit de hoed te toveren. Maar een zogenaamde zelfbevestiging heb ik verder nergens langs zien komen, hoe serieus is dit gerucht? En is er meer info, zoals dag?

Met grote dank aan Thijs voor het uitpluizen van Discord hierbij nog een update over de wat grotere namen.
  • Rod Stewart en Neil Young hebben we al bevestigd gekregen met die laatste als headliner.
  • Pulp wordt met redelijke zekerheid als sub voor Neil Young. Een heel mooi duo vind ik.
  • Sam Fender schijnt afgevallen te zijn als headliner, The 1975 nog wel. Dus dan heb je het headlinetrio Neil Young, Olivia Rodrigo en The 1975.
  • Sabrina Carpenter was in gesprek als sub maar schijnt het niet aan te durven. Chappel Roan en Charli XCX worden nog wel genoemd als namen die er staan.
  • Duran Duran kan ook niet missen qua data.
Als ik het zo bekijk weet Glasto er nog steeds een bijzondere line-up van te maken ondanks het feit dat het aanbod deze zomer beperkt is.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Met grote dank aan Thijs voor het uitpluizen van Discord hierbij nog een update over de wat grotere namen.
  • Rod Stewart en Neil Young hebben we al bevestigd gekregen met die laatste als headliner.
  • Pulp wordt met redelijke zekerheid als sub voor Neil Young. Een heel mooi duo vind ik.
  • Sam Fender schijnt afgevallen te zijn als headliner, The 1975 nog wel. Dus dan heb je het headlinetrio Neil Young, Olivia Rodrigo en The 1975.
  • Sabrina Carpenter was in gesprek als sub maar schijnt het niet aan te durven. Chappel Roan en Charli XCX worden nog wel genoemd als namen die er staan.
  • Duran Duran kan ook niet missen qua data.
Als ik het zo bekijk weet Glasto er nog steeds een bijzondere line-up van te maken ondanks het feit dat het aanbod deze zomer beperkt is.
Pulp - Ome Neil is wel fantastisch ja. Bij nader inzien ook wel blij met 1975. Kan ik tenminste een avond met een gerust hart de headliner skippen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Op Rodrigo na weinig interesse in de headliners en ook de legend spot doet het niet echt voor mij. Vooral jammer dat Sabrina afgevallen is.

Pulp zou top zijn. Hoop voor nu vooral dat die Massive Attack rumor klopt. :D

• Leuk
Nou. Als de trend van afgelopen jaren gevolgd wordt dan hebben we binnen nu en twee weken eindelijk de line-up! Ik neem dan ook een week vrij om een playlist te maken..

Heb inmiddels al wel een ei gelegd hoe ik om wil gaan met de indeling van mijn dagen. De logica uitgelegd:
  1. Elke dag slechts enkele must sees. Hiervoor kies ik alleen artiesten die je in de Benelux zelden tot nooit op festivals tegenkomt (of waarbij het extra sfeervol gaat zijn om die op Engelse bodem te zien). Ik denk dan aan: Rod Stewart, Pulp, Alanis Morrissete, Neil Young, Duran Duran, Pet Shop Boys, Massive Attack en Basement Jaxx.
  2. Het schema vul ik vervolgens op met klassieker waarvan ik weet dat de hele groep alles mee kan zingen, leuk voor de sfeer. Ik denk dan aan Snow Patrol, Franz Ferdinand, Biffy Clyro of Kaiser Chiefs.
  3. Genoeg ruimte in het schema houden voor eten, drinken maar vooral alle andere gekke dingen op GLasto ervaren.
  4. Als er dan nog ruimte over blijft ga ik bij andere acts kijken. Want heb er nog wel een paar die ik hoop mee te kunnen pakken zoals Beth Gibbons of Bright Eyes. Maar dit zijn acts die je ook in de Benelux kan meepakken dus dat hoeft voor mij dan niet perse daar.

Well. If the trend of the past years is followed, we will finally have the line-up within two weeks! I will also take a week off to make a playlist..

I have already laid an egg on how I want to deal with the division of my days. The logic explained:
  1. Every day just a few must sees. For this I only choose artists that you rarely or never encounter at festivals in the Benelux (or where it will be extra atmospheric to see them on English soil). I am thinking of: Rod Stewart, Pulp, Alanis Morrissete, Neil Young, Duran Duran, Pet Shop Boys, Massive Attack and Basement Jaxx.
  2. I then fill the schedule with classics that I know the whole group can sing along to, which is nice for the atmosphere. I think of Snow Patrol, Franz Ferdinand, Biffy Clyro or Kaiser Chiefs.
  3. Leave enough room in the schedule for eating, drinking and especially experiencing all the other crazy things at GLasto.
  4. If there is still room left I will look at other acts. Because I still have a few that I hope to catch, such as Beth Gibbons or Bright Eyes. But these are acts that you can also catch in the Benelux, so for me it doesn't necessarily have to be there.
Have you ever been before? If not, the 1 thing I’d say is when you’re planning leave enough time between acts (it can take a lot of time to get anywhere especially weather dependant) and also, try not to plan too much , I did first time and you just miss too many things.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje
Have you ever been before? If not, the 1 thing I’d say is when you’re planning leave enough time between acts (it can take a lot of time to get anywhere especially weather dependant) and also, try not to plan too much , I did first time and you just miss too many things.
Thanks voor de tip! Is mijn eerste keer en ik hoor dit van iedereen. Normaal gesproken plan ik mijn gehele dag vol van 12 uur in de middag tot 2 uur 's nachts. Dus het is voor mij een hele stap om per dag maar 2 of 3 must sees aan te kruisen en de rest wat leger te laten met enkel 'wensen'.

Maar eigenlijk staat er zoveel leuks en moois dat wat je ook gaat doen je een toptijd hebt. Dat geeft een heel relax gevoel.

Ik had in 2022 een hele planning gemaakt en vond dat ook wel weer chill ergens. Je houdt je er niet helemaal aan maar je weet wel wat wanneer speelt. Vond het prettig hem er op momenten wel even bij te pakken.

Dus dit jaar maak ik weer een route maar wel met het idee dat niks vaststaat.

• Leuk

Users who are viewing this thread