Pinkpop 2016

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Snow Patrol ?

Zouden kunnen headlinen, maar er is geen enkele aanwijzing daarvoor, zijn bezig met een nieuwe plaat, maar daar is nog niets over bekend, laat staan over een toekomstige tour. Als Jan zou zeggen dat hij applaus zou krijgen voor de laatste headliner, dan moet je denk ik niet met Snow Patrol (hoe tof het ook zou zijn) aan komen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Zouden kunnen headlinen, maar er is geen enkele aanwijzing daarvoor, zijn bezig met een nieuwe plaat, maar daar is nog niets over bekend, laat staan over een toekomstige tour. Als Jan zou zeggen dat hij applaus zou krijgen voor de laatste headliner, dan moet je denk ik niet met Snow Patrol (hoe tof het ook zou zijn) aan komen.

Idd...

Het moet dan echt wel iets zijn wat groots is.....niet te verwachten is.....Prince, AC/DC, Stones, Coldplay..dat soort artiesten.....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Even een dingetje aansluitend aan het David Gilmour en Roger Waters verhaal, maar meer misschien het Pink Floyd dingetje...
Een reünie tussen Gilmour en Waters is ver te zoeken, maar deze 'hommage' aan Pink Floyd valt me wel op...
Pink Floyd's Wish You Were Here Symphonic
Regulars to the Brain Damage Facebook page will have seen three teaser videos this week, all relating to a new release coming from the Decca record label, on February 5th, 2016.
Marking over 40 years of Pink Floyd's seminal album Wish You Were Here, Decca are releasing the first ever symphonic reworking of the classic record. The release has an interesting musician line-up, featuring Alice Cooper, Rick Wakeman, the London Orion Orchestra and Stephen McElroy and Dave Fowler from Australian Pink Floyd. Cooper takes on vocal duties on classic tracks such as 'Wish You Were Here' and 'Welcome to the Machine,' with Rick Wakeman on keyboards. Wish You Were Here Symphonic was recorded at Abbey Road Studios, the same studios where Pink Floyd recorded the original album.
Wish You Were Here Symphonic will be performed live in London and Birmingham in February next year, with Frank Dunnery, guitarist from 80s rock band It Bites and long-time collaborator with Robert Plant, playing guitar. More dates are also set to be announced, with international dates and festival appearances on the horizon.
http://www.brain-damage.co.uk/latest/pink-floyds-wish-you-were-here-symphonic.html
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Zouden kunnen headlinen, maar er is geen enkele aanwijzing daarvoor, zijn bezig met een nieuwe plaat, maar daar is nog niets over bekend, laat staan over een toekomstige tour. Als Jan zou zeggen dat hij applaus zou krijgen voor de laatste headliner, dan moet je denk ik niet met Snow Patrol (hoe tof het ook zou zijn) aan komen.

Idd…

Het moet dan echt wel iets zijn wat groots is…..niet te verwachten is…..Prince, AC/DC, Stones, Coldplay..dat soort artiesten…..

We hebben het hier over een uitspraak van Jan Smeets, die zou nog zeggen een groot applause te verwachten als hij K3 als headliner had geboekt.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
We hebben het hier over een uitspraak van Jan Smeets, die zou nog zeggen een groot applause te verwachten als hij K3 als headliner had geboekt.

Pensionering is dan zeker een optie :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
We hebben het hier over een uitspraak van Jan Smeets, die zou nog zeggen een groot applause te verwachten als hij K3 als headliner had geboekt.
nou.... 10.000 luchtballonnen en hele korte rokjes met leuke achtergrond danseresjes...

maar serieus, als je het idd moet stoelen op de exacte uitspraak van Jan Smeets, dan is Neil Young de man waardoor Jan Smeets op de schouders door een juichende menigte gejonast zal worden en de hemel zal openbreken en Pinkpop een heerlijke mooie zomerdag eindigt met "Keep On Rockin' In The Free World"...

Ik verwacht wel iets wat je nu misschien niet ziet aankomen...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.451
7.444
Shaverion wrote:
We hebben het hier over een uitspraak van Jan Smeets, die zou nog zeggen een groot applause te verwachten als hij K3 als headliner had geboekt.


nou…. 10.000 luchtballonnen en hele korte rokjes met leuke achtergrond danseresjes…

maar serieus, als je het idd moet stoelen op de exacte uitspraak van Jan Smeets, dan is Neil Young de man waardoor Jan Smeets op de schouders door een juichende menigte gejonast zal worden en de hemel zal openbreken en Pinkpop een heerlijke mooie zomerdag eindigt met “Keep On Rockin’ In The Free World”…

Ik verwacht wel iets wat je nu misschien niet ziet aankomen…

Ik denk dat de fans van Young de leeftijd van ''mensen kunnen Jonassen'' wel ruimschoots zijn gepasseerd. :p
Ik blijf op Kanye hopen.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Wolfmother ...... zou fijn zijn deze "grootheden' ook weer op PP te zien ..... daarbij hoorde ik dat Graveyard weer te bewonderen is .... heb helemaal geen headliners nodig dit jaar ...... hahahaha
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Kaiser Chiefs gaan ook weer touren hebben ze vanochtend aangekondigd. 17 juni eerste show in de UK.
Laatste keer Pinkpop was 2011, als sub voor de Foo Fighters. Main stage zie ik ze niet meer doen... Iets voor 3FM of Brand stage?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Lucas Hamming gaat alles meepakken dit jaar denk ik, zo ook CAS, Pinkpop, Zwarte Cross etc. Zou niet weten waarom het een het ander zou uitsluiten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Wolfmother …… zou fijn zijn deze “grootheden’ ook weer op PP te zien ….. daarbij hoorde ik dat Graveyard weer te bewonderen is …. heb helemaal geen headliners nodig dit jaar …… hahahaha
Wolfmother in april zaaltjes en in mei festivals in VS, dat zit er dik in in juni ook festivals in Europa te gaan doen.

Kaiser Chiefs gaan ook weer touren hebben ze vanochtend aangekondigd. 17 juni eerste show in de UK.
Laatste keer Pinkpop was 2011, als sub voor de Foo Fighters. Main stage zie ik ze niet meer doen… Iets voor 3FM of Brand stage?
oké, Kaiser Chiefs eens even in de gaten houden, thnx...

Lucas Hamming gaat alles meepakken dit jaar denk ik, zo ook CAS, Pinkpop, Zwarte Cross etc. Zou niet weten waarom het een het ander zou uitsluiten.
Idd, niet afstrepen. Ik denk ook veel festivals voor Hamming deze zomer.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Kaiser Chiefs gaan ook weer touren hebben ze vanochtend aangekondigd. 17 juni eerste show in de UK.
Laatste keer Pinkpop was 2011, als sub voor de Foo Fighters. Main stage zie ik ze niet meer doen… Iets voor 3FM of Brand stage?

denk 3fm stage
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Kaiser Chiefs in 2014 nog gezien op Lowlands, ze hebben nog steeds de hits. Leuke show voegt imo wel wat toe want het is een feest!

Toen stonden ze +- 16:00 in de Alpha, ik zie ze rond 17:00 op de 3FM wel staan, ze hebben hun hoogtepunt wel al gehad dus Subben/3FM afsluiter zie ik ze echt niet meer.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Lijst bijgewerkt en categorieën op waarschijnlijkheid, laat maar even weten wat jullie vinden dat moet veranderen volgens jullie.
Het nieuws zal nog wel 4 weken uitblijven, dus misschien puzzelen we de headliner er wel uit.
De hoogste waarschijnlijkheid heb ik een top van gemaakt met naar mijn idee de meest logische waarschijnlijkheid, dus naar mijn idee hé.
In feite heb ik alle (door jullie) genoemde namen hierin terug laten komen, maar de lijst met minst waarschijnlijk is daardoor langer.
Dit is wat ik er van gemaakt heb, ik zeg, schiet los....


Mogelijkheid hoog
1 . Springsteen – werkt aan Europese leg van River-tour http://festileaks.com/2016/01/bruce-springsteen-naar-europa-zomer-2016/
2 . Paul McCartney – 25 juni Children in Need Dine en bekijkt tourdata voor 2016 en al een hele tijd een main-target voor headlinespot op Pinkpop
3 . Maroon 5 – Op Rock in Rio eind mei, verder niets van bekend van de Europese tour (in headliner speculaties)
4 . Chemical Brothers – aankomende zomer weer op festivals, Pinkpop al een tijdje niet aangedaan (in headliner speculaties)
5 . Kiss – 3 juni festival in Italie en lijkt beschikbaar week later in juni (diverse headliner spots op festivals bekleed in 2015 o.a.)
6 . Lionel Richie – tot 18 mei in VS, 14 juni in UK, kan zomaar 2 dagen eerder in Nederland zijn 12 juni vrij (afgelopen jaar verrassing op Glastonbury) (mogelijk headliner waardig voor Pinkpop)

Mogelijkheid minder waarschijnlijk
Neil Young – staat al in Ziggo Dome maar wel grote wens van Jan Smeets en 12 juni een gaatje in de tour.
The Killers – enkele dagen voor Pinkpop in VS op Governorsball NYC, nog geen aawijzing voor Europa
Kanye West - enkele dagen voor Pinkpop in VS op Governorsball NYC, nog geen aawijzing voor Europa
Stevie Wonder – op festival BottleRock in Californie met RHCP, nog geen aawijzing voor Europa
Pink Floyd – festivals mogelijk in de planning voor een tribute formatie met top artiesten http://www.brain-damage.co.uk/latest/pink-floyds-wish-you-were-here-symphonic.html
David Gilmour - tourt met nieuw album in de zomer van 2016, maar wel ruim gat in planning rond Pinkpop
Roger Waters - nieuw album is klaar en komt uit, een soort als The Wall-tour zal komen in de zomer van 2016 http://ultimateclassicrock.com/roger-waters-2016-tour/

Minst waarschijnlijk
Guns n’ Roses – reünie tour, maar niet op Pinkpop aldus Smeets in 2016
Prince – Het nieuws rond Prince komt weer op gang. Eerst het vervolg van zijn uitgestelde ‘solo’ tour in VS. Europa zal wel volgen, het gaat om het spelen van veel hits. De vraag is nog in welke periode jij in Europa is en in welke vorm (stadions, kleine settings, festivals?). De kleine man staat bekend om heel laat aan te kondigen en er blijft altijd heel veel goed geheim…
The Prodigy – tour maar al reeds op Paaspop, wel beschikbaar maar door Paaspop headliner niet waarschijnlijk voor Pinkpop
U2 – aangegeven geen festivals te doen, naar verwachting pas eind 2016 na 2de album deel nieuws, niet heel waarschijnlijk maar onvoorspelbare band
Radiohead – nieuw album, tour kan er aan vast zitten maar tour waarschijnlijk pas laat in het jaar of pas in 2017
Linkin Park – werd genoemd in geruchten voor Frankrijk, werkt aan nieuw album maar nog geen tour concreet in panning
Bon Jovi – nieuw album in maart, nieuwe tour in de zomer was een gerucht
Snow Patrol – werkt aan nieuw album… toch?
Green Day – nieuw album, maar niet veel concrete berichten
Metallica – komt waarschijnlijk nieuw album, gerucht gaat dat ze wat stevige rock/metal festivals kunnen doen dit jaar en eventueel Pinkpop meepakken als compensatie voor bezoekers die in 2014 de show gemist hebben of de show over te doen zoals deze had moeten zijn.
Foo Fighters – *koekoek, verrassing, gefopt*
The Rolling Stones – nieuw album en touren begin dit jaar in Zuid-Amerika, geruchten voor Noord-Amerika nemen al toe.
Billy Joel - kan in principe tussen 27 mei in New York en 17 juli in New York in juni in Europa zijn?
Kings of Leon – Nemen op dit moment een nieuw album op. Weekend na Pinkpop op Firefly in de USA, maar lijkt inhaalshow.
Bryan Adams - tourt tot en met april, daarna?
Fleetwood Mac - Tusk special edittion, maar geen tournieuws voorlopig. geen info
Depeche Mode - denk het niet... geen info.
Beyoncé - werkt mee met partner Jay-Z aan album en gaan erna samen op tournee, zal vast in VS zijn.
Sting - mogelijk een nieuw album, verder geen info.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Haha ik bedoelde niet per se specifiek Depeche Mode of Fleetwood Mac als mogelijke headliner, maar meer een klassieke band als deze twee.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.349
926
@DennisvdBr: Neil Young kun je afschrijven: speelt in Ziggo Dome en Mojo wil hem niet op Pinkpop (heeft Smeets duidelijk aangegeven).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken