Pinkpop 2016

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Het gaat volgens mij om een act waarvan nog geen of bijna geen tourdata van bekend zijn. In Europa dan wel te verstaan. In dat kader zou ik Bon Jovi toch als een goede kanshebber zien want die gaan gewoon op Tour na het uitbrengen van hun album zoals ze dat altijd doen. Ik zou ze dan ook wat hoger zetten op je lijstje.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Ik denk dat het Macca of Springsteen gaat worden. Het maakt me niet uit welke van die twee dan, maar voor Pinkpop zou McCartney beter zijn voor de originaliteit.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Land Graaf wrote:
Of ze een dag uitverkopen weet ik niet….Of ze samen dus een weekend uitverkopen weet ik ook niet.

En of ze dit doen. Er zijn veel mensen die zich niet zoveel in muziek interesseren die RHCP als grote, goede naam met leuke muziek kennen. Dit zijn dan vooral mensen die Coldplay etc. ook waarderen. Pinkpop verkoopt met deze 2 namen + de hype rondom Pinkpop in een halfuurtje uit (weekendtickets + dagtickets vrijdag en zaterdag).

Dat denk ik ook maar ik heb het puur over RHCP en niet de hype of de mensen die het wel prima vinden als ze wat hits horen. Zet Rammstein, Coldplay, Springsteen in de Goffert en ze zijn goed voor 50.000+. Ik vraag me af of RHCP dat redt. Denk het niet.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Met de show van Wolfmother in 013 in april vind ik de kans op Pinkpop echt niet groter geworden.
Kiss was beschikbaar vorig jaar om Foo's te vervangen begreep ik. Was geen optie voor Pinkpop; forel W.
mocht afsluiten.
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Denk (en hoop) niet dat Pinkpop het aandurft om Bon Jovi te boeken. De laatste 3 tours hebben ze niet voor niks Nederland overgeslagen. De laatste keer was in Scheveningen (2010). De organisatie van dat festival mikte op 100.000 bezoekers. Er kwamen er (volgens de organisatie 45.000). Terwijl Kane (toen nog populair) en Di-rect ook optraden.

Zie :

http://www.podiuminfo.nl/review/1377/Bon_Jovi_-_56_-_Strand_Scheveningen/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Met de show van Wolfmother in 013 in april vind ik de kans op Pinkpop echt niet groter geworden.
Kiss was beschikbaar vorig jaar om Foo’s te vervangen begreep ik. Was geen optie voor Pinkpop; forel W.
mocht afsluiten.
Kiss was niet beschikbaar, ze sloten exact op die dag Download af als headliner.
Wat ik er aan opvallend vond is dat Jan Smeets dat noemde tegenover L1, als zijnde niet zijn persoonlijke voorkeur.
Wat echter dus totaal niet relevant was, omdat ze specifiek in UK stonden. Dat maakt het contact vreemd en opvallend in mijn ogen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Land Graaf wrote:
Met de show van Wolfmother in 013 in april vind ik de kans op Pinkpop echt niet groter geworden.
Kiss was beschikbaar vorig jaar om Foo’s te vervangen begreep ik. Was geen optie voor Pinkpop; forel W.
mocht afsluiten.


Kiss was niet beschikbaar, ze sloten exact op die dag Download af als headliner.
Wat ik er aan opvallend vond is dat Jan Smeets dat noemde tegenover L1, als zijnde niet zijn persoonlijke voorkeur.
Wat echter dus totaal niet relevant was, omdat ze specifiek in UK stonden. Dat maakt het contact vreemd en opvallend in mijn ogen.

Maar het is en blijft een overweging die ze enkel gemaakt hebben omwille van het last minute een headliner nodig hebben. Idem voor Lionel Richie. Dat zijn namen waar ze in een normale situatie in de verste verte niet bij gaan aankloppen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
DennisvdBr wrote:
Land Graaf wrote:
Met de show van Wolfmother in 013 in april vind ik de kans op Pinkpop echt niet groter geworden.
Kiss was beschikbaar vorig jaar om Foo’s te vervangen begreep ik. Was geen optie voor Pinkpop; forel W.
mocht afsluiten.


Kiss was niet beschikbaar, ze sloten exact op die dag Download af als headliner.
Wat ik er aan opvallend vond is dat Jan Smeets dat noemde tegenover L1, als zijnde niet zijn persoonlijke voorkeur.
Wat echter dus totaal niet relevant was, omdat ze specifiek in UK stonden. Dat maakt het contact vreemd en opvallend in mijn ogen.


Maar het is en blijft een overweging die ze enkel gemaakt hebben omwille van het last minute een headliner nodig hebben. Idem voor Lionel Richie. Dat zijn namen waar ze in een normale situatie in de verste verte niet bij gaan aankloppen.
Juist, dat klopt in principe. Maar beide zijn genoemd vorig jaar, waren op zeer grote evenementen / festivals en zijn ook dit jaar blijkbaar op 12 juni beschikbaar.
Van Lionel Richie is zelfs zo dat hij genoemd was door Leon Ramakers.
Dat is echt de Big Chief als het om Pinkpop boekings gaat, zelfs nog meer dan Rob Trommelen.
Lionel Richie noemen als 'niet echt passen' vond ik wel opvallend van hem.
Een mening kan veranderen.
Als ik dan bedenk dat Rammstein en RHCP uit de portfolio van Rob Trommelen komen, zit er vast nog iets in het artiesten bestand van Ramakers "Paul McCartney, Bruce Springsteen, U2, Lionel Richie, Bryan Adams, Nick Cave, Rod Stewart of P!nk". Deze "Big Chief" bracht The Rolling Stones naar Pinkpop, hij heeft een hele hoge hoed waar best iets uit kan komen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Morgen 2 belangrijke line ups van festivals in de VS. Bonnarroo, dan weten wat zeker niet naar PP komt. Maar ook morgen de line up van het New Orléans Jazz Fest. Dit festival is eind april en hiervan kunnen best nog enkele namen op PP verschijnen.

http://www.offbeat.com/news/jazz-fest-confirms-lineup-announcement-date/

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Morgen 2 belangrijke line ups van festivals in de VS. Bonnarroo, dan weten wat zeker niet naar PP komt. Maar ook morgen de line up van het New Orléans Jazz Fest. Dit festival is eind april en hiervan kunnen best nog enkele namen op PP verschijnen.

http://www.offbeat.com/news/jazz-fest-confirms-lineup-announcement-date/
Pearl Jam lijkt daar wel bij te zitten, voor deze festivals.
zie ook Bonnaroo-topic: http://forum.festileaks.com/forums/topic/us-bonnaroo-2016/
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Ik kan niet quoten op mijn mobiel, maar de Peppers hebben in 2012 volgens mij nog het goffertpark uitverkocht, en volgens mij is dat de laatste keer dat ze in Nederland waren.
 

Jeremy

Campingartiest
10 dec 2015
92
0
Ik kan niet quoten op mijn mobiel, maar de Peppers hebben in 2012 volgens mij nog het goffertpark uitverkocht, en volgens mij is dat de laatste keer dat ze in Nederland waren.

Ik heb ze geloof ik in 2011 gezien in AHOY, en geloof me, het was niet best. MAAR.. het blijven de Peppers en ze kunnen legendarische optredens geven. Ik denk dat men onderschat hoe bekend ze zijn. Ik wil ze sowieso nog wel een keer zien hoor!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
PJ wrote:

Morgen 2 belangrijke line ups van festivals in de VS. Bonnarroo, dan weten wat zeker niet naar PP komt. Maar ook morgen de line up van het New Orléans Jazz Fest. Dit festival is eind april en hiervan kunnen best nog enkele namen op PP verschijnen.

http://www.offbeat.com/news/jazz-fest-confirms-lineup-announcement-date/

Pearl Jam lijkt daar wel bij te zitten, voor deze festivals.
zie ook Bonnaroo-topic: http://forum.festileaks.com/forums/topic/us-bonnaroo-2016/


Weet jij hoe laat die show van Conan O Brien is @Dennisvdbr Dus wanneer die Nederlandse tijd wordt uitgezonden?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Zal in de loop van dinsdag nacht zijn, dus woensdag ochtend voor ons. Dan zijn de afvallers voor Pinkpop wel duidelijk.
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Op Facebook van PJ staat:
Announcement Soon!
Th wait is almost over!
#pjtour2016

Waarschijnlijk het bericht waarmee we PJ definitief kunnen doorhalen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ja is niet geheel toevallig dat dat met Bonnaroo etc samenvalt...
Meer Pearl Jam info zal toegevoegd kunnen worden in desbetreffende topic:
http://forum.festileaks.com/forums/topic/pearl-jam/page/6/#post-93314
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Op Facebook van PJ staat:
Announcement Soon!
Th wait is almost over!
#pjtour2016

Waarschijnlijk het bericht waarmee we PJ definitief kunnen doorhalen.


PJ hoeft van mij niet...ben ook geen superfan. Doe dan maar iets wat ik nog niet eerder heb gezien en me leuk lijkt...BP, Snowpatrol, Bon Jovi,
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken