Pinkpop 2016

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Paddy wrote:
http://dslegacy.com/the-project/

Da’s wel met originele bandleden, maar zonder Mark Knopfler.


Dire Straits zonder Mark knopfler is natuurlijk geen Dire Straits. Hij maakt de sound met zijn manier van zingen (/praten) en vooral gitaar spelen.

Klopt natuurlijk. Maar dat er enkele originele bandleden meespelen, maakt het wel net wat specialer dan het bandje waar mijn buurjongen in speelt.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ook dat klopt natuurlijk, maar Dire Straits zonder Mark Knofler is geen headlinermateriaal voor Pinkpop.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Brian wrote:
Paddy wrote:
http://dslegacy.com/the-project/

Da’s wel met originele bandleden, maar zonder Mark Knopfler.


Dire Straits zonder Mark knopfler is natuurlijk geen Dire Straits. Hij maakt de sound met zijn manier van zingen (/praten) en vooral gitaar spelen.


Klopt natuurlijk. Maar dat er enkele originele bandleden meespelen, maakt het wel net wat specialer dan het bandje waar mijn buurjongen in speelt.

Laat ik dit even verduidelijken wat dan wordt verstaan onder originele bandleden.
Danny Cummings. Speelde percussie tijdens de laatste Tour van de Dire Straits en heeft daarna nog mogen drummen tijdens enkele solo tours van Knopfler. Is verder op geen enkel studio album van DS te horen.
Mel Collins. Was tijdens de tour begin jaren 80 onderdeel van de band. Is later vervangen door Chris White en verder op geen enkel studio album te horen.
Phil Palmer. Tweede gitarist tijdens de laatste tour, ook verder niet betrokken bij studioalbums
Alan Clark. De enigste die van 1980 tot het einde van de band deel heeft uitgemaakt en bij alle tours en studioalbums betrokken is geweest.
De andere bandleden van dit project zijn mij onbekend maar hebben zeker geen connectie met DS.
Kortom zeker geen band die PP zou moeten boeken. Leuk voor Bospop om de dag mee te beginnen zou ik zeggen....
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Überhaupt niet echt iets voor een festival. In Zwolle kun je bv dire straits experience gaan zien: http://www.destentor.nl/kort/dire-straits-experience-komt-naar-kampen-1.5597513
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.723
7.488
Überhaupt niet echt iets voor een festival. In Zwolle kun je bv dire straits experience gaan zien: http://www.destentor.nl/kort/dire-straits-experience-komt-naar-kampen-1.5597513

Klopt, dit soort "veredelde"cover bands komen toch niet op pinkpop. Mark Knopfler solo zal kunnen in de spot als Robert Plant in 2014. Al zie ik Mark Knopfler zelf dat minder snel doen, die houdt het liever bij zit concerten (wat ik trouwens iedereen aan kan raden om het te gaan zien, ik vond het fantastisch!).

Dire Straits reünie zal te gek zijn, maar gaat ook nooit gebeuren ben ik bang ...
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Ben ik de enigste die de negatieve reactie’s niet snapt over Rammstein?
Als avicci en robbie williams er staan is er alleen maar comentaar en als Rammstein er staat idemdito.
Samen met RHCP verkopen die gemakkelijk de weekend kaarten uit.

Zijn sowieso veel negatieve reacties op het forum hoor. Om maar niet over de reacties op Kensington te spreken.
Ieder heeft zijn eigen voorkeur, maar hier is het fijn om dan de artiest flop te noemen.
Ik hoop bijvoorbeeld niet op Bruce Springsteen. Goede zanger, goede nummers. Maar vond een keer op Pinkpop genoeg, maar moest toch nog een tweede keer doorstaan. Als hij wel komt, dan is het zo. Dan drie dagen uitverkocht. Met Rammstein en RHCP zijn weekendkaarten al binnen uur uitverkocht.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ben ik de enigste die de negatieve reactie’s niet snapt over Rammstein?
Als avicci en robbie williams er staan is er alleen maar comentaar en als Rammstein er staat idemdito.
Samen met RHCP verkopen die gemakkelijk de weekend kaarten uit.

Die reacties zijn een kwestie van smaak en onbenulligheid (in combinatie met negativisme).
Mijn laatste keer Rammstein was Forta 2013 en het was een vette show. Als men er niet van houdt ok maar dit zijn rasartiesten die op de top van hun kunnen presteren in de bloei van hun carrière. Die staan garant voor een uitverkochte dag.
RHCP is over hun top heen. Doen goeie pogingen maar hun top ligt al jaren achter ons. Ik reken echter wel op een overtuigd optreden en een goeie show. Of ze een dag uitverkopen weet ik niet....Of ze samen dus een weekend uitverkopen weet ik ook niet. Zeker wel als de breedte goed (lees: gevarieerd) is.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Zo heeft iedereen zijn eigen mening maar ik vind RHCP gewoon slecht. Live vind ik het echt niet om aan te horen. Springsteen is 10 keer beter, Rammstein ook. Om nog maar niet spreken van bands/artiesten als U2, Mark Knopfler, David Gilmour, Sting, Pearl Jam en AC/DC. Maar is puur mijn mening, RHCP maken goede muziek alleen je kan beter een cd opzetten dan ze live aan het werk te zien.
 

Tara

Playlistbediener
5 nov 2015
22
0
Land Graaf wrote:
Of ze een dag uitverkopen weet ik niet….Of ze samen dus een weekend uitverkopen weet ik ook niet.

En of ze dit doen. Er zijn veel mensen die zich niet zoveel in muziek interesseren die RHCP als grote, goede naam met leuke muziek kennen. Dit zijn dan vooral mensen die Coldplay etc. ook waarderen. Pinkpop verkoopt met deze 2 namen + de hype rondom Pinkpop in een halfuurtje uit (weekendtickets + dagtickets vrijdag en zaterdag).

Dat wordt weer es een fijne zaterdagochtend met 3 laptops aan en een gillend zusje -_-
 
G

Guest

Guest
Billy Talent heeft grote kans om te komen. Hun tourdata ligt 9 Juni in Australië en 12 Juni in Engeland.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
837
Zeg het maar of dit wat is voor Pinkpop.

03.22.04 lang en dit was de setlist:

Setlist:
Meet Me in the City
The Ties That Bind
Sherry Darling
Jackson Cage
Two Hearts
Independence Day
Hungry Heart
Out in the Street
Crush On You
You Can Look (But You Better Not Touch)
I Wanna Marry You
The River
Point Blank
Cadillac Ranch
I'm a Rocker
Fade Away
Stolen Car
Ramrod
The Price You Pay
Drive All Night
Wreck on the Highway
Badlands
Wrecking Ball
Backstreets
Because the Night
Brilliant Disguise
The Rising
Thunder Road
* * *
Rebel Rebel
Bobby Jean
Dancing in the Dark
Born to Run
Rosalita (Come Out Tonight)
Shout
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Zeg het maar of dit wat is voor Pinkpop.

03.22.04 lang en dit was de setlist:

Setlist:
Meet Me in the City

'The River'
The Ties That Bind
Sherry Darling
Jackson Cage
Two Hearts
Independence Day
Hungry Heart
Out in the Street
Crush On You
You Can Look (But You Better Not Touch)
I Wanna Marry You
The River
Point Blank
Cadillac Ranch
I’m a Rocker
Fade Away
Stolen Car
Ramrod
The Price You Pay
Drive All Night
Wreck on the Highway

Badlands
Wrecking Ball
Backstreets
Because the Night
Brilliant Disguise
The Rising
Thunder Road
* * *
Rebel Rebel
Bobby Jean
Dancing in the Dark
Born to Run
Rosalita (Come Out Tonight)
Shout

Even voor de duidelijkheid hierboven aangegeven wat allemaal 'The River' is. Een flink gedeelte van de setlist dus. Kijk voor mij is het vrijwel altijd prima dus wat mij betreft kan het.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
De drummer van Billy Talent heeft MS en had weer een terugval. Hij was niet meer in staat om te drummen. Weet niet of dat invloed heeft op de kans dat ze op Pinkpop staan? Ze zitten nu in de studio en hebben de drummer voor t opnemen tijdelijk vervangen. Zou dus kunnen dat ze diezelfde drummer ook mee laten spelen op de geplande festivals als Aaron Solowoniuk nog steeds te veel last heeft zijn ziekte.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik weet niet hoor met Springsteen. 3 keer in 8 jaar tijd, maakt het niet bijzonder vind ik. Als je dan bij zo'n mysterieus aankondiging veel applaus wilt ontvangen, zoals Smeets aangaf. Dan moet er toch iets polpulairs en speciaal in zitten imo...
Dan ga je niet uit van een reactie als ' o, komt die weer'...
Naar mijn idee is het dat er wel iets bijzonders in zit, telefoonmoment op de persconferentie als in 2014.
Het gaat dan denk ik voor Pinkpop om een nieuw gezicht, geen idee verder maar slechts vermoedens...
1 van de door mij eerder genoemde in die lange lijst was Prince.
Prince – er was sprake van een hit-n-run tour met het nieuwe album, maar nieuws blijft uit.
Het nieuws rond Prince komt weer op gang. Eerst het vervolg van zijn uitgestelde 'solo' tour in VS. Europa zal wel volgen, het gaat om het spelen van veel hits. De vraag is nog in welke periode jij in Europa is en in welke vorm (stadions, kleine settings, festivals?). De kleine man staat bekend om heel laat aan te kondigen en er blijft altijd heel veel goed geheim...
http://www.billboard.com/articles/news/6844017/prince-paisley-park-piano-microphone-gala-event-2016
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Volgens de laatste berichten heeft ook Roger Waters aangegeven op Tour te gaan dit jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Volgens de laatste berichten heeft ook Roger Waters aangegeven op Tour te gaan dit jaar.
Niet echt volgens de laatste berichten hoor, had hij in augustus al aangegeven.
Paar nieuwe nummers en eerst de Super Deluxe Editie van The Wall uitbrengen (inmiddels al uit btw)
http://ultimateclassicrock.com/roger-waters-2016-tour/
en het uitgebreide interview is ook mooi leesvoer:
http://www.haaretz.com/beta/1.668705

Hij gaat niet met Gilmour op tour, dus Pink Floyd reünie hoeft men geen rekening te houden. Ze gaan afzonderlijk van elkaar op tour.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken