Pinkpop 2016

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Geen Guns 'n Roses "want Guns 'n Roses is te riskant", ja doei, dat zou nog harder gaan met de kaarten dan met de Stones.
Geen Pearl Jam, nouja jammer dan.
Dan moet het toch wel Bruce zijn?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Nou nou... Pearl Jam wisten we al en Guns n' Roses is niet is nu ook niet echt de grootste verrassing. Verder niet zo heel erg boeiend helaas. Het blijft gissen naar de headliner, enige wat we weten is dat het wel een 'oude' headliner is, tja...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Geen Guns ‘n Roses “want Guns ‘n Roses is te riskant”, ja doei, dat zou nog harder gaan met de kaarten dan met de Stones.
Geen Pearl Jam, nouja jammer dan.
Dan moet het toch wel Bruce zijn?

Nee, te riskant qua kwaliteit. Guns en Roses staan namelijk nogal bekend voor hun kutshows. Ik vind het wel mooi als je als festivalorganisator zoiets zegt.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Beter nieuws had ik me niet kunnen voorstellen, geen Axl Rose-rotzooi, en met het noemen dat het een ervaren naam is wordt de kans op Bruce of Paul McCartney weer groter. En ik denk dat als Paul McCartney niet op Bonnaroo staat maar in Europa is, dat hij dit keer geen reden heeft om Pinkpop niet te doen.

En dan nog dit: ''Verder geeft die festivalbaas aan dat hij de Gouden Tip altijd in zijn achterhoofd houdt tijdens het boeken, maar daar zitten ook grenzen aan. Zo zou Kensington dit jaar weer hoog zijn geëindigd, maar aangezien de band vorig jaar ook al op de affiche stond, boekt Smeets de band liever niet opnieuw voor 2016.''

Gelukkig.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Als Paul McCartney komt dan hoef ik in ieder geval niet af te reizen naar Landgraaf, scheelt weer een hoop centjes.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Het wordt dus een ervaren festival act...... Ik zet m'n geld dan nu maar op Springsteen of McCartney....
Benieuwd of Pearl jam idd niet naar Europa komt dit jaar. Geloof ik helemaal niets van. Ze bestaan 25 jaar en dan zullen ze tijdens hun tour Europa overslaan. Geloof je het zelf. Die staan gewoon dit jaar nog in de Ziggo Dome....
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
722
453
Persoonlijk zit ik niet echt te wachten op Paul McCartney of Bruce Springsteen. Ik zou het dan een mindere line-up vinden dit jaar. RHCP? meh, die zijn al lang niet goed meer. Rammstein? zijn wel oké, maar nou niet echt een topkaliber headliner. Dan zou een Bruce Springsteen daarbij toch echt een line-up zijn voor het wat meer casual publiek. Niet dat daar iets mis mee is, maar dan zou het misschien toch maar eens beter zijn om naar wat andere festivals te gaan.


Maar als ik het artikel zo lees dan zegt Jan nergens dat het een oude act gaat zijn. Hij zegt dat 'Nieuwe namen niet uitverkopen'. Dit kan denk ik dus nog betekenen dat het eigenlijk elke grote act wel kan zijn. Ik denk als Arctic Monkeys in 2014 headliner kon zijn, dat er nog heel veel mogelijk is. Onder nieuwe namen versta ik eigenlijk alleen bands als 'CHVRCHES (2011 opgericht), Royal Blood (2013 opgericht), of misschien een Tame Impala (2007 opgericht).
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Die bands die jij noemt is zeker niets mee maar ik zie ze voorlopig PP nog niet headlinen. Misschien komt jan wel weer bij Artic Monkeys uit. Van hen weet ik eigenlijk helemaal niet of ze touren dit jaar....
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
@forumrunner,

Rammstein geen topkaliber headliner? Goed iedereen zijn smaak maar welke plek verwacht je dan voor Rammstein?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Het laatste nieuws rond Springsteen:

Zijn tour is verlengd tot vermoedelijk begin mei. Hierna gaat hij door naar Europa om vervolgens weer terug te gaan naar Amerika voor nog een serie concerten. Dit laatste is verwonderlijk en men verwacht niet dat hij dan weer het The River album integraal zal spelen.

http://www.blogitallnight.com/rumors

 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
722
453
Rammstein is wel groot genoeg om headliner te zijn, maar ik vind ze verder niet heel spannend ofzo. Een beetje net als Volbeat of Avenged Sevenfold. Bands die groot genoeg zijn om headliner te zijn, maar waarvan de populariteit niet evenredig loopt met de kwaliteit van de muziek in mijn vind ik. Ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar naar mijn mening zijn ze een beetje een saaie headliner.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Saai? Dan heb je ze nog nooit gezien zeker? Saai is dat allerminst. Natuurlijk kan het zijn dat je de muziek niet interessant vind. Ik vond dat ook niet zo, maar vind het nu wel oke, maar luister het niet zo vaak. Maar Rammstein live zien is alles behalve saai. Ik heb ze dus al een keer gezien en hoef ze daarom niet persee te zien maar het is wel de moeite waard en ik zou het ook zeker niet erg vinden om ze nog eens te zien.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Het zal wel Springsteen worden, die is zo groot, dat wanneer hij z'n tour over +/- een maand aankondigt, hij die tour alsnog uitverkoopt voordat het mei/juni is.

Maar toch hoop ik (wishful thinking) nog steeds dat Jan bij de persconferentie ineens de Foo Fighters uit z'n zwarte telefoon tovert.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Het laatste nieuws rond Springsteen:

Zijn tour is verlengd tot vermoedelijk begin mei. Hierna gaat hij door naar Europa om vervolgens weer terug te gaan naar Amerika voor nog een serie concerten. Dit laatste is verwonderlijk en men verwacht niet dat hij dan weer het The River album integraal zal spelen.

http://www.blogitallnight.com/rumors

Als dat waar is dan zou zijn europese tour ook best eens uit festivals kunnen bestaan waar die dan niet The River gaat spelen waarschijnlijk. Eigenlijk hoop ik liever dat die weer naar Goffertpark komt, ik heb liever zo lang mogelijk Bruce :)
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
722
453
@weckoj
Daar moet ik je wel gelijk in geven, ja. Het is wel echt een spektakel live.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.349
926
Yeah! Met het nieuws over PJ (jammer) en GNR (vind ik geen ramp) én het nieuws dat Springsteen misschien Amerika verlengt en dan The River misschien niet meer integraal speelt, is een Europese tussendoortje een prima mogelijkheid.

Jaja, een hoop "misschien", maar ik vind het geweldig mocht het gebeuren. Twee keer Springsteen voor mij dit jaar! :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Men heeft het bij Springsteen wel over stadions steeds. Verbaasd me niets als hij dat in Europa ook doet. Daarbij 2009, 2012 en 2016 is niet bijzonder vind ik dan. Ik verwacht eerder een speciale act met jarenlange ervaring met grote mensen massa's entertainen...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken