Pinkpop 2016

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Qua headliners kan je natuurlijk ook nog aan een oude bekende band denken, die nog wat geld probeert binnen te halen met wat festivals. Categorie Fleetwood Mac of Depeche Mode.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Qua headliners kan je natuurlijk ook nog aan een oude bekende band denken, die nog wat geld probeert binnen te halen met wat festivals. Categorie Fleetwood Mac of Depeche Mode.
Depeche Mode zie ik zo 1, 2 , 3 niet langs komen.
Maar Fleetwood Mac, wow, dat is zou een classic headliner zijn van top formaat. Met Fleetwood Mac’s Tusk remastered in special edition uit nu, ik weet niet of ze gaan touren eigenlijk. Wel in de categorie lang niet geweest (Pinkpop 1971).
Wat betreft Kanye West en Beyoncé.... *zucht*
... hoop het niet zeg ...
Ik geloof graag dat beide zeer populair zijn, maar ik denk niet onder mensen die naar festivals als Pinkpop gaan.
Daarbij Beyoncé zal vast een bepaalde groep mensen aanspreken, maar die stemoefeningen vind ik geen zingen.
Helaas staat Kanye West met the Killers op Governors Ball NY, dus een week later Pinkpop Europa kan zomaar.
Beyonce gaat waarschijnlijk op stadiontour met haar partner Jay-Z nadat het album klaar is waar ze samen aan werken.

edit, Axwell^Ingrosso staan op Hu/So als ik me niet vergis hé...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.468
709
Paul McCartney – 25 juni Children in Need Dine en bekijkt tourdata voor 2016
<span style="text-decoration:line-through;">The Prodigy – tour maar al reeds op Paaspop, wel beschikbaar</span> Lijkt me dom om een headliner te nemen die 2 maand eerder op een goedkoper festival staat
Maroon 5 – Op Rock in Rio eind mei, verder niets van bekend van de Europese tour
<span style="text-decoration:line-through;">Prince – er was sprake van een hit-n-run tour met het nieuwe album, maar nieuws blijft uit.</span> Prince zijn shows worden relatief laat geboekt en bekend gemaakt, niet maanden op voorhand (en zeker niet de hit-n-run shows)
<span style="text-decoration:line-through;">U2 – aangegeven geen festivals te doen, naar verwachting pas eind 2016 na 2de album deel nieuws, niet heel waarschijnlijk maar onvoorspelbare band</span> Lijkt me sterk dat die er plots nog tussen komen
<span style="text-decoration:line-through;">Lionel Richie – tot 18 mei in VS, 14 juni in UK, kan zomaar 2 dagen eerder in Nederland zijn (afgelopen jaar verrassing op Glastonbury)</span> In de verste verte geen headliner
Guns n’ Roses – reünie tour, komt die wel of niet in juni 2016 in Europa?
<span style="text-decoration:line-through;">Kiss – 3 juni festival in Italie en lijkt beschikbaar week later in juni</span> Zou maar een vreemde keuze zijn, krijgen festivals van het kaliber Fortarock al niet uitverkocht
<span style="text-decoration:line-through;">Neil Young – staat al in Ziggo Dome maar wel grote wens van Jan Smeets en 12 juni een gaatje in de tour.</span> Smeets zei al dat MOJO Neil Young niet op Pinkpop wilde
<span style="text-decoration:line-through;">Springsteen – werkt aan Europese leg van River-tour</span> Twijfelachtig, net door die The River show
<span style="text-decoration:line-through;">Radiohead – nieuw album, tour kan er aan vast zitten</span> Absoluut geen Pinkpopheadliner
<span style="text-decoration:line-through;">Linkin Park – werd genoemd in geruchten voor Frankrijk, werkt aan nieuw album maar nog geen tour</span> Zouden wel op een van die Duitse festivals gestaan hebben indien tour in juni
Bon Jovi – nieuw album in maart, nieuwe tour in de zomer was een gerucht
Chemical Brothers – aankomende zomer weer op festivals, Pinkpop al een tijdje niet aangedaan
<span style="text-decoration:line-through;">The Killers – enkele weken/dagen voor Pinkpop in VS op een festival</span> Smeets gaf na 2013 toe dat ze geen echte headliner meer zijn
<span style="text-decoration:line-through;">Stevie Wonder – op festival BottleRock in Californie met RHCP</span> Zou niet echt passen als headliner, eerder Bospop of CAS
Snow Patrol – werkt aan nieuw album… toch?
<span style="text-decoration:line-through;">Green Day – nieuw album, maar niet veel concrete berichten</span> Niet beschikbaar in juni volgens Copping
<span style="text-decoration:line-through;">Metallica – komt waarschijnlijk nieuw album, gerucht gaat dat ze wat stevige rock/metal festivals kunnen doen dit jaar en eventueel Pinkpop meepakken als compensatie voor bezoekers die in 2014 de show gemist hebben of de show over te doen zoals deze had moeten zijn.</span> Niet echt veel gaatjes meer over op de stevigere festivals, en ik zie eigenlijk geen reden tot 'compensatie'
<span style="text-decoration:line-through;">Pink Floyd – omdat Tjoptjop dat maanden terug aangaf</span> Lol
<span style="text-decoration:line-through;">Foo Fighters – *koekoek, verrassing, gefopt*</span> Lol
<span style="text-decoration:line-through;">The Rolling Stones – nieuw album en touren begin dit jaar in Zuid-Amerika</span> Ja, niet dus
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik verwacht, en stiekem hoop ik, enkele namen op Pinkpop dit jaar die de meeste mensen op dit forum verafschuwen. Maar hé op Pinkpop komen ook andere mensen.

Dat is zeker waar, sterker nog zeker niet iedereen van dit forum zal aanwezig zijn op Pinkpop.

Als eerste verwacht ik Axwell^Ingrosso. Zij komen zo rond maart met hun album en hebben afgelopen jaar enkele radio hit(je)s gehad waarmee ze hun opkomst definitief ingezet hebben. Gezien het feit dat Avicii vorig jaar voor een vol veld stond te draaien acht ik de kans groot dat Pinkpop deze ingeslagen weg door wil zetten en daar acht ik Axwell^Ingrosso als grote en betaalbare optie voor. Daarnaast draaiden ze afgelopen oktober nog in een bomvol HMH. Dat schijnt ook een criteria te zijn waar de forumposters hier mee oordelen. Dit kan dus afgevinkt worden
1f609.png

Ik heb alleen maar negatieve reacties gehoord over Avicii, wellicht dat het een vol veld was toen die begon met draaien maar het was dus geen succes voor zover ik begrepen heb. En dus zullen ze dat dus NIET snel nog een keer doen, kortom ik verwacht die naam van jou niet.

Als derde en laatste headliner verwacht ik een echte pop-artiest. Afgelopen jaar was dit vooraf ook zo gepland met rockers Muse en Foo Fighters en Popper Robbie. Dit is zoals iedereen weet helaas wat anders gelopen… Ik kan me daarnaast niet voorstellen dat Pinkpop drie rock headliners de bühne laat betreden. Gezien het feit dat er afgelopen jaar veel jeugdig volk rondliep op het Pinkpop terrein zie ik Pinkpop een headliner contracteren welke bij de jongere generatie <25 zeer bekend in de oren klinkt.
Mijn persoonlijke favoriet in deze is Kanye West. Maar ook een Beyoncé juich ik met open armen toe. Eigen mening.

Iemand anders zijn mening geven is dan ook erg lastig ;) Ik zou niet rekenen op Beyonce, al zie ik dat in de toekomst wellicht nog weleens gebeuren. Kanye West lijkt me nog onrealistischer aangezien zijn komst op Glastonbury vorig jaar niet echt in goede aarde viel en Pinkpop nooit zoveel rapmuziek heeft.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Oke, doorstrepen wil niet zo goed lukken
Is bekend ja, zal aangewerkt worden zodra er ruimte voor is. Wellicht bij volgende site-vernieuwing...

btw, heb je opmerkingen ter kennisneming aangenomen. Na het aanvullen van de lijst zullen we kunnen opsplitsen in categorie van "waarschijnlijkheidsgraad".
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Ik hoop dat Werchter vanmiddag wat namen dropt, zit misschien ook wel wat tussen voor PP. Ik vermoed zomaar dat ze the Prodigy gaan aankondigen....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Qua headliners kan je natuurlijk ook nog aan een oude bekende band denken, die nog wat geld probeert binnen te halen met wat festivals. Categorie Fleetwood Mac of Depeche Mode.

Beiden hebben voor zover ik weet geen tourplannen enkel plannen voor een nieuwe plaat. Zeker Fleetwood Mac zal niet snel komen want die hebben in november hun wereldtour net afgesloten in Australië.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Mensen, ik denk/vrees dat we eerder naar een nieuwe(re) band/act gaan moeten zoeken dan naar een oudere RHCP en ook Rammstein trekt een iets ouder publiek. Dat gaan ze allicht met iets dat minder gitaar rijk is, en recenter. Denk ik hé. Ik vrees effectief voor iets als Maroon 5.

Beyoncé of Kanye zou ik in alle eerlijkheid wel eens een mooie headliner vinden. Trekken beide een vrij breed publiek en kunnen een dag dragen.
 

Dansen met Janssen

Playlistbediener
9 mrt 2015
33
6
Ik probeerde met mijn reactie alleen een vernieuwende blik aan dit forum toe te voegen. Tot op heden heb ik namelijk veel bands die bekendheid hebben verworven in het (verre) verleden als mogelijke optie gehoord om de derde stek als headliner in te vullen. Ik probeerde aan te geven dat het ook zomaar een niet Rock act kan zijn die haar bekendheid in de afgelopen jaren heeft opgebouwd. Denk bijvoorbeeld aan een Arctic Monkeys, headliner in 2014, welke deze eeuw is ontstaan. (Echter is dit ook een rock act).


Daarnaast wilde ik aangeven dat een bekende dance-act (bijvoorbeeld als afsluiting van 3fm stage) sinds afgelopen jaar tot de serieuze mogelijkheden behoort. Hier heb ik op dit forum ook vrij weinig discussie over opgemerkt. Los van ieders mening was Avicii afgelopen jaar een grote naam welke vooral de jongeren aantrok. Want hoe vaak draait Avicii in Nederland? Pinkpop was een uitgelezen kans voor de veelal jongere fans om hem te zien. Je zag ook afgelopen jaar, maar vooral op die zaterdag (welke razendsnel was uitverkocht), veel jeugdig volk rondlopen op het Pinkpopterrein. Los van de uiteenlopende meningen over het optreden van Avicii is het Pinkpop gelukt om een nieuwe doelgroep met potentie binnen te halen. Deze potentie zou dit jaar mogelijk opnieuw gevoed kunnen worden met alweer een dance afsluiter op 3FM stage of een voor die doelgroep bekend in de oren klinkende derde headliner.

Ik wil het niet overdrijven en hoop dus ook niet dat Pinkpop een jongerenfestival gaat worden, het moet natuurlijk wel een familyfestival blijven ;)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Mensen, ik denk/vrees dat we eerder naar een nieuwe(re) band/act gaan moeten zoeken dan naar een oudere RHCP en ook Rammstein trekt een iets ouder publiek. Dat gaan ze allicht met iets dat minder gitaar rijk is, en recenter. Denk ik hé. Ik vrees effectief voor iets als Maroon 5.

Beyoncé of Kanye zou ik in alle eerlijkheid wel eens een mooie headliner vinden. Trekken beide een vrij breed publiek en kunnen een dag dragen.

Ik vind het alle drie bagger maar je zou zomaar gelijk kunnen hebben. Als ik dan toch moet kiezen dan kijk ik wel naar Beyonce :wink:
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Als derde headliner mag ik toch zeker wel een echte knaller verwachten? En dan bedoel ik in de categorie band / artiest die makkelijk 50.000 kaarten verkoopt. Het is de afsluiter van de laatste dag en dan zullen ze niet nogmaals willen eindigen met 25.000 man zoals afgelopen jaar. (Goed op tv in beeld gebracht trouwens want daar leek het veld nog behoorlijk vol.)
Tevens zouden ze toch niet wachten met een kleinere naam. Stel je voor, Maroon 5 bevestigen dmv de 'rode telefoon'.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Noem mij even een handvol artiesten op die met gemak 50.000 kaarten verkoopt en ook nog beschikbaar zijn dan.......
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.004
Met alleen Rammstein en RHCP moet Pinkpop al het merendeel van de combi-tickets kunnen verkopen, zouden eerder op een band rekenen in de categorie daaronder dan naar een naam van een vergelijkbare grootte.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
We krijgen gewoon een David Bowie hologram als headliner.

Ik hoop en verwacht eigenlijk wel een grote rock naam als afsluiter van Pinkpop. Er is vast wat geld over van vorig jaar, daarmee moet Guns N' Roses of Springsteen wel mogelijk zijn naast RHCP en Rammstein.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Smeets zou een interview doen lees ik op het RW forum.......... is daar verder iets van bekend waar en met wie dat zou zijn?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Smeets zou een interview doen lees ik op het RW forum………. is daar verder iets van bekend waar en met wie dat zou zijn?
Eurosonic, tip Festileaks in de gaten houden
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken