Pinkpop 2016

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
GnR heb ik ook wel aan gedacht maar die schijnen wel heel veel te vragen en de organisator van Roskilde had aangegeven dat zij pas een optie zijn voor 2017 dus vandaar dat ik ze maar heb weggelaten.
Maar veel anders blijft er dan toch wel niet over denk ik zo.........
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Ik begin er toch een hard hoofd in te krijgen, alles wat mij een toffe headliner leek begint zowat af te vallen (of is natuurlijk nooit een 100% optie geweest). Pearl Jam, Bruce Springsteen, Radiohead, Neil Young: allemaal geen Pinkpop headliner waarschijnlijk. Zul je zien dat ze dadelijk met iets als Ellie Goulding of Maroon 5 gaan komen als co headliner, dat is niet wat je wil toch.
 

Earlgrey

Playlistbediener
10 jan 2016
41
0
PJ,
Dat weet ik niet, want ik las ergens dat Guns n Roses 3 miljoen per show vroeg (weet niet meer waar). Rolling Stones hebben op PP wel 4 miljoen gekregen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Ik quote even Kereltje op het RW forum een paar weken geleden:

Niet onbelangrijk: Live Nation heeft een aanvraag ingediend om eind juni (een tiental dagen na Graspop) een eendagsevenement te mogen organiseren op de weide van Graspop. Aangezien Coldplay die dagen al bezet is en AC/DC in Werchter staat, kan dat wel eens om een los concert van GnR gaan.

Kijk, dit zou zomaar samen kunnen vallen met de bekendmaking van de laatste headliner van PP in februari...... dan toch GnR???????
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Ik zet op het moment mijn geld op Guns N' Roses en Bruce Springsteen, en ik neig toch naar Springsteen aangezien ik denk dat ze die een stuk goedkoper kunnen krijgen dan Guns N' Roses. En waar er veel wordt gesproken over een zogenaamde, niet bestaande, band tussen Pinkpop en Pearl Jam denk ik dat die band er met Bruce tot op zekere hoogte wel is. Pinkpop 2009 is toch zijn eerste festival ooit geweest, en hij zal het festival niet voor niets aanprijzen bij Paul McCartney (als dat gerucht waar is). En hoewel the Boss dan wel weer op herhaling zou komen (ook al is het wel 4 jaar geleden) ik zie hem in ieder geval 1000x liever dan GN'R, want bij Bruce weet je gewoon zeker dat die show staat als een huis, en dat kan je over Guns N' Roses niet zeggen (tenminste niet over die Axl Flapdrol).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.468
709
Ik verwacht dan weer dat Springsteen geen festivals gaat aandoen met zijn komende tour. Hij speelt integraal The River (+/- 2 uur), en dan de rest van de settijd opgevuld met zijn hits. Aangezien The River niet bepaald het meest toegankelijke album van Bruce is (lees: niet gevuld met nummers die iedereen kent) lijkt zo'n show enkel interessant voor de grote fans.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik verwacht dan weer dat Springsteen geen festivals gaat aandoen met zijn komende tour. Hij speelt integraal The River (+/- 2 uur), en dan de rest van de settijd opgevuld met zijn hits. Aangezien The River niet bepaald het meest toegankelijke album van Bruce is (lees: niet gevuld met nummers die iedereen kent) lijkt zo’n show enkel interessant voor de grote fans.

Of hij zou dus voor de festivals zijn setlist moeten aanpassen....kijk The River, Born to Run, Born in the USA, The Streets of Philadelphia etc die moet ie gewoon spelen...Rammstein gaat ook Herzeleid niet integraal spelen..

Het is een festival en als artiest weet je ook dat je niet voor je eigen fans staat op te treden dus het is eigenlijk of The River integraal spelen en Ziggo of Goffertpark doen of setlist aanpassen en dan festivals doen.

Als je dan een beetje pretentieuze band of artiest bent en je wil echt alleen maar datgene doen wat je zelf wilt doen (zoals Radiohead dat ook kan) ga dan zalenshows doen voor je echte fans............ Of je gaat naar BKS of DTRH..die houden wel van pretentieus
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
The Streets of Philadelphia heb ik hem nog nooit horen spelen (heb hem nu 4 x gezien), dus ik denk niet dat hij vind dat hij die moet spelen ;)

Verder komen vele hits wel vaak langs maar nooit allemaal, dat kan ook haast niet want het zijn er nog al veel. En zo houdt hij het voor zichzelf ook leuk denk ik.
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Ik verwacht dan weer dat Springsteen geen festivals gaat aandoen met zijn komende tour. Hij speelt integraal The River (+/- 2 uur), en dan de rest van de settijd opgevuld met zijn hits. Aangezien The River niet bepaald het meest toegankelijke album van Bruce is (lees: niet gevuld met nummers die iedereen kent) lijkt zo’n show enkel interessant voor de grote fans.

Of hij zou dus voor de festivals zijn setlist moeten aanpassen….kijk The River, Born to Run, Born in the USA, The Streets of Philadelphia etc die moet ie gewoon spelen…Rammstein gaat ook Herzeleid niet integraal spelen..

Het is een festival en als artiest weet je ook dat je niet voor je eigen fans staat op te treden dus het is eigenlijk of The River integraal spelen en Ziggo of Goffertpark doen of setlist aanpassen en dan festivals doen.

Als je dan een beetje pretentieuze band of artiest bent en je wil echt alleen maar datgene doen wat je zelf wilt doen (zoals Radiohead dat ook kan) ga dan zalenshows doen voor je echte fans………… Of je gaat naar BKS of DTRH..die houden wel van pretentieus
Hoezo is dat meteen pretentieus? Als hij dat album integraal wil spelen moet hij dat vooral doen. Artistieke vrijheid enzo.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.468
709
Ik verwacht dan weer dat Springsteen geen festivals gaat aandoen met zijn komende tour. Hij speelt integraal The River (+/- 2 uur), en dan de rest van de settijd opgevuld met zijn hits. Aangezien The River niet bepaald het meest toegankelijke album van Bruce is (lees: niet gevuld met nummers die iedereen kent) lijkt zo’n show enkel interessant voor de grote fans.

Of hij zou dus voor de festivals zijn setlist moeten aanpassen….kijk The River, Born to Run, Born in the USA, The Streets of Philadelphia etc die moet ie gewoon spelen…Rammstein gaat ook Herzeleid niet integraal spelen..

Het is een festival en als artiest weet je ook dat je niet voor je eigen fans staat op te treden dus het is eigenlijk of The River integraal spelen en Ziggo of Goffertpark doen of setlist aanpassen en dan festivals doen.

Als je dan een beetje pretentieuze band of artiest bent en je wil echt alleen maar datgene doen wat je zelf wilt doen (zoals Radiohead dat ook kan) ga dan zalenshows doen voor je echte fans………… Of je gaat naar BKS of DTRH..die houden wel van pretentieus

Waar slaat deze post nu weer op? Nergens is gezegd dat hij graag festivals wil aandoen met die The River tour? De verwachting is net dat hij er enkel een paar zaalshows mee gaat doen in de grote Europese landen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Mocht er nog iemand hoop houden op U2 dan kan je daar ook mee stoppen, van het forum:

Adam Clayton has told Q magazine that U2 is planning to restart the Innocence + Experience tour -- with new material -- "towards the end of the year," a reference to 2016. The quote, along with a couple song titles that we haven't seen mentioned anywhere else, appears in the just-published February 2016 issue and serves as part of the magazine's 2016 preview.

Kortom, niet voor het einde van 2016 op tour.........
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
@joske Dat staat er ook niet. Er staat dat als een artiest een festival aandoet IK (das dus MIJN mening) vind dat hij daar in zijn setlist rekening mee moet houden.

@tooomash Nee ik heb hem nog nooit live gezien en ja dat ik wel eens willen zien maar dan geen integraal album

@loveless artistieke vrijheid is leuk.....tot op zekere hoogte. Goed voorbeeld was Lenny Kravitz op CAS vorig jaar. Mooi concert, leuke setlist, perfecte ambiance....maar als je dan van 4 nummers oneindige lange jammsessions gaat maken tsja....met 1 nummer ok. Maar dan nog 3?? Dan wordt het vervelend
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.468
709
@joske Dat staat er ook niet. Er staat dat als een artiest een festival aandoet IK (das dus MIJN mening) vind dat hij daar in zijn setlist rekening mee moet houden.

Maar als een artiest specifiek tourt met het concept van een integraal album, dan weet het festival dit reeds op het moment dat ze de artiest boeken. Dus in mijn ogen is het dan aan het festival om te bepalen of die boeking wel geschikt is voor hun typische publiek. Als Springsteen een 'gewone' tour doet en spontaan beslist om een avond The River integraal te spelen, dan is het inderdaad aan hem om rekening te houden met het publiek dat voor hem staat.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Linkin Park wordt hier vergeten, net als 30 Seconds to Mars.

30 seconds to Mars hebben net 2 jaar getourd. Gestopt in september 2015 Plus Jared Leto zal Suicide Squad wel moeten pluggen. Dus die verwacht ik niet.

LP heb ik nog helemaal niet langs horen komen. Wel dat ze met een nieuw album bezig zijn
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Lange jamsessies en integrale uitvoeringen van albums zijn alleen voor patrician muziekluisteraars. En die zijn inderdaad ver te zoeken op Pinkpop, dus ik kan je klacht enigszins begrijpen @bcmrmaybe
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Tenzij ik het verkeerd lees maar hier staat toch echt dat Pearl Jam is confirmed voor Bonnaroo.

http://www.musictimes.com/articles/61770/20160114/bonnaroo-lineup-2016-leaks-pearl-jam-lcd-soundsystem-dead-co-headline.htm

http://consequenceofsound.net/2016/01/bonnaroos-2016-lineup-prematurely-leaks-online/


Helaas voor PP maar na alle berichtgeving had ik al weinig hoop meer dat ze er dit jaar eens wel zouden staan....
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
@loveless artistieke vrijheid is leuk…..tot op zekere hoogte. Goed voorbeeld was Lenny Kravitz op CAS vorig jaar. Mooi concert, leuke setlist, perfecte ambiance….maar als je dan van 4 nummers oneindige lange jammsessions gaat maken tsja….met 1 nummer ok. Maar dan nog 3?? Dan wordt het vervelend
Kijk, ik kan goed begrijpen dat je Bruce Springsteen geen half uur lang wil zien jammen hoor, zou ik zelf ook totaal geen zin in hebben. Maar alsnog; het is zijn eigen optreden, als fan/luisteraar/bezoeker van een concert heb je weinig te zeggen over de nummers die hij speelt. Daarnaast zijn integrale uitvoeringen van albums juist heel bijzonder en gaaf om te zien vind ik, neem bijvoorbeeld Patti Smith die vorig jaar Horses integraal uitvoerde (niet dat ik een snoozefest als Bruce Springsteen nou met een legende als Patti Smith zou willen vergelijken, maar goed).
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Ik vind dat jammen live juist wel mooi. De Peppers doen het ook veel, en daar klagen sommige mensens over, maar anders kan je toch ook net zo goed het album thuis luisteren?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken