Pinkpop 2016

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Ik wil nog even reageren op Springsteen. Het album the River kent 20 nummers en daar staan niet meer dan 4 a 5 bekende nummers op. Nu speelt Springsteen meestal een set van rond de 30 nummers. Als hij dan nog zeg maar 10 bekendere nummers speelt heb je de helft van zijn set bestaan uit enkel hits. In mijn optiek moet dat kunnen, ook voor een festival. Hij heeft het al vaker gedaan enkel toen was volgens mij oa Born in the USA een van de albums die hij integraal speelde.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
@Ivo jij bent gek! Bruce Springsteen 'snoozefest' en Patti Smith 'legende'? Ga jij is even snel je mond spoelen. The Boss himself heeft een nummer geschreven voor Patti Smith, het is dat ik Patti ook goed vind, maar ik zou jou beweringen eerder omdraaien.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
@black-lies Hey niet zo van die moeilijke termen gebruiken. Ben niet zo van linksdragende echte muziek liefhebbers.........brrrrrrrrrr. Wordt ik spontaan Pegida van.?
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
De Peppers doen het ook veel, en daar klagen sommige mensens over
Dat komt meer omdat die nieuwe gitarist er niet zo veel van bakt denk ik. En van de peppers zet je tegenwoordig inderdaad liever een plaat op.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.468
709
Ik wil nog even reageren op Springsteen. Het album the River kent 20 nummers en daar staan niet meer dan 4 a 5 bekende nummers op. Nu speelt Springsteen meestal een set van rond de 30 nummers. Als hij dan nog zeg maar 10 bekendere nummers speelt heb je de helft van zijn set bestaan uit enkel hits. In mijn optiek moet dat kunnen, ook voor een festival. Hij heeft het al vaker gedaan enkel toen was volgens mij oa Born in the USA een van de albums die hij integraal speelde.

Je vergeet even dat Springsteen op festivals niet dezelfde settijd krijgt als bij zijn eigen shows. De vorige 2 keren dat hij op Pinkpop stond speelde hij respectievelijk 24 en 23 nummers (+/- 2u30). Als hij dan vasthoudt aan die integrale uitvoering krijg je The River + 3 à 4 nummers die iedereen kent.


Christiaan wrote:
De Peppers doen het ook veel, en daar klagen sommige mensens over

Dat komt meer omdat die nieuwe gitarist er niet zo veel van bakt denk ik. En van de peppers zet je tegenwoordig inderdaad liever een plaat op.

Nochtans werd daar ook al over geklaagd onder Frusciante. Echt bizar eigenlijk: een geniale gitarist, een geniale bassist en een goede drummer die al eeuwen samen spelen, en toch ruk klinken.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
@kereltje.
Dat zet het Springsteen verhaal inderdaad in een ander daglicht als hij niet een volwaardige set zou kunnen spelen. Had ik even niet bij stil gestaan. Zal hem ook wel niet worden dan.
Er blijft niets meer over....................
 

Stefan

Campingartiest
7 okt 2014
51
0
Ik weet dat giel deze week met Jan Mister Pinkpop Smeets heeft gebeld.

Maar op welke dag en tijd was dat ook al weer?
 

Tara

Playlistbediener
5 nov 2015
22
0
@stefan dinsdag ochtend, conclusie was dat we deze maand geen nieuws over de derde headliner krijgen
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.723
7.488
Black Lies wrote:
Spoiler: de derde headliner wordt net zo slecht als de eerste twee. Bron: het is Pinkpop.


Dan weten we dus zeker dat het geen Bruce word
1f609.png

Shit, wordt dus Taylor Swift of Drake :p
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Spoiler: de derde headliner wordt net zo slecht als de eerste twee. Bron: het is Pinkpop.

Miley?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Even serieus...

Nou, over ca een maand is de persconferentie.
Wat kunnen we verwachten nog als 3de headliner?

Heeft iemand zin een lijstje met mogelijke headliners aan te vullen?

Misschien krijgen we met z'n allen zo een groter overzicht?
Ik zal even een start maken...
Acts waar naar geïnformeerd is na afzegging Foo Fighters in 2015, kan verrassend veel van.
Uit voorgaand artikel: http://festileaks.com/2015/06/headliners-pinkpop-2016-liggen-al-vast/
Mojo heeft afgelopen weekend stad en land afgebeld om een vervanger te zoeken voor Foo Fighters. Is in één van die telefoontjes misschien ook een afspraak gemaakt voor Pinkpop 2016? Om Foo Fighters te vervangen probeerde de organisatie niet de minste namen te boeken. Zo laat Jan Smeets aan 3FM weten Paul McCartney geprobeerd te hebben. Bij 3voor12 verklapt Smeets dat The Prodigy bijna de zondagafsluiter was geweest (maar de crew was aan het vissen in Schotland). Een (interne) bron kon Festileaks bovendien vertellen dat er ook belletjes zijn gegaan naar Pearl Jam en Lenny Kravitz. Volgens Limburgs Dagblad heeft de organisatie tot slot Maroon 5 gepolst, werd er naar Prince en U2 gekeken en zelfs Lionel Richie zou geopperd zijn als vervanging.
Daarna aangevuld met KISS die vorig jaar niet konden omdat ze op Download UK speelden, Neil Young omdat Jan het zal willen, Springsteen lijkt aan tourdata te werken, sommige noemen Radiohead omdat ze aan een album werken.
Verder hieronder een kleine opsomming, ik zou zeggen.
Als jullie willen, kopie-paste maken en in een quote vakje laten staan en zeker aanvullen mag...

Paul McCartney - 25 juni Children in Need Dine en bekijkt tourdata voor 2016
The Prodigy - tour maar al reeds op Paaspop, wel beschikbaar
Maroon 5 - Op Rock in Rio eind mei, verder niets van bekend van de Europese tour
Prince - er was sprake van een hit-n-run tour met het nieuwe album, maar nieuws blijft uit.
U2 - aangegeven geen festivals te doen, naar verwachting pas eind 2016 na 2de album deel nieuws, niet heel waarschijnlijk maar onvoorspelbare band
Lionel Richie - tot 18 mei in VS, 14 juni in UK, kan zomaar 2 dagen eerder in Nederland zijn (afgelopen jaar verrassing op Glastonbury)
Guns n' Roses - reünie tour, komt die wel of niet in juni 2016 in Europa?
Kiss - 3 juni festival in Italie en lijkt beschikbaar week later in juni
Neil Young - staat al in Ziggo Dome maar wel grote wens van Jan Smeets en 12 juni een gaatje in de tour.
Springsteen - werkt aan Europese leg van River-tour
Radiohead - nieuw album, tour kan er aan vast zitten
Linkin Park - werd genoemd in geruchten voor Frankrijk, werkt aan nieuw album maar nog geen tour
Bon Jovi - nieuw album in maart, nieuwe tour in de zomer was een gerucht
Chemical Brothers - aankomende zomer weer op festivals, Pinkpop al een tijdje niet aangedaan
The Killers - enkele weken/dagen voor Pinkpop in VS op een festival
Stevie Wonder - op festival BottleRock in Californie met RHCP
Snow Patrol - werkt aan nieuw album... toch?
Green Day - nieuw album, maar niet veel concrete berichten
Metallica - komt waarschijnlijk nieuw album, gerucht gaat dat ze wat stevige rock/metal festivals kunnen doen dit jaar en eventueel Pinkpop meepakken als compensatie voor bezoekers die in 2014 de show gemist hebben of de show over te doen zoals deze had moeten zijn.
Pink Floyd - omdat Tjoptjop dat maanden terug aangaf
Foo Fighters - *koekoek, verrassing, gefopt*
The Rolling Stones - nieuw album en touren begin dit jaar in Zuid-Amerika
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Ik vul even aan iemand die al jaren niet meer heeft opgetreden in Nederland. Wel op Tour is maar hoofdzakelijk In the US concerten geeft. Staat wel in Londen volgend jaar. Billy Joel. Ook mis ik nog steeds data van David Gilmour. Daar wordt aan gewerkt alleen verwacht ik hem eerder in de Ziggo Dome.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
@Ivo jij bent gek! Bruce Springsteen ‘snoozefest’ en Patti Smith ‘legende’? Ga jij is even snel je mond spoelen. The Boss himself heeft een nummer geschreven voor Patti Smith, het is dat ik Patti ook goed vind, maar ik zou jou beweringen eerder omdraaien.

Ja, ga jij je mond eens spoelen en snel!

In de vorige tour deed hij regelmatig een album integraal spelen zoals in Nijmegen het geval was met 'Darkness on the Edge of Town'. Maar ook 'Born to Run' en 'Born in the U.S.A.' deed hij regelmatig.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Mooi lijstje, bijna alles is wel genoemd. Heb onderaan een band toegevoegd. Weet dat veel mensen ze niet graag zien komen, maar het zou zomaar kunnen gebeuren.

Paul McCartney – 25 juni Children in Need Dine en bekijkt tourdata voor 2016
The Prodigy – tour maar al reeds op Paaspop, wel beschikbaar
Maroon 5 – Op Rock in Rio eind mei, verder niets van bekend van de Europese tour
Prince – er was sprake van een hit-n-run tour met het nieuwe album, maar nieuws blijft uit.
U2 – aangegeven geen festivals te doen, naar verwachting pas eind 2016 na 2de album deel nieuws, niet heel waarschijnlijk maar onvoorspelbare band
Lionel Richie – tot 18 mei in VS, 14 juni in UK, kan zomaar 2 dagen eerder in Nederland zijn (afgelopen jaar verrassing op Glastonbury)
Guns n’ Roses – reünie tour, komt die wel of niet in juni 2016 in Europa?
Kiss – 3 juni festival in Italie en lijkt beschikbaar week later in juni
Neil Young – staat al in Ziggo Dome maar wel grote wens van Jan Smeets en 12 juni een gaatje in de tour.
Springsteen – werkt aan Europese leg van River-tour
Radiohead – nieuw album, tour kan er aan vast zitten
Linkin Park – werd genoemd in geruchten voor Frankrijk, werkt aan nieuw album maar nog geen tour
Bon Jovi – nieuw album in maart, nieuwe tour in de zomer was een gerucht
Chemical Brothers – aankomende zomer weer op festivals, Pinkpop al een tijdje niet aangedaan
The Killers – enkele weken/dagen voor Pinkpop in VS op een festival
Stevie Wonder – op festival BottleRock in Californie met RHCP
Snow Patrol – werkt aan nieuw album… toch?
Green Day – nieuw album, maar niet veel concrete berichten
Metallica – komt waarschijnlijk nieuw album, gerucht gaat dat ze wat stevige rock/metal festivals kunnen doen dit jaar en eventueel Pinkpop meepakken als compensatie voor bezoekers die in 2014 de show gemist hebben of de show over te doen zoals deze had moeten zijn.
Pink Floyd – omdat Tjoptjop dat maanden terug aangaf
Foo Fighters – *koekoek, verrassing, gefopt*
The Rolling Stones – nieuw album en touren begin dit jaar in Zuid-Amerika
Kings of Leon – Nemen op dit moment een nieuw album op. Weekend na Pinkpop op Firefly in de USA, komen ongetwijfeld meer toudata bij. Voor of na Firefly naar Europa?

En dan nog iets wat denk ik totaal onrealistisch is: Bryan Adams, 24 mei in de Ziggo Dome en 3 juni laatste Europese show in Frankfurt. Vanaf 2 juli weer in de USA.
 

Dansen met Janssen

Playlistbediener
9 mrt 2015
33
6
Ik verwacht, en stiekem hoop ik, enkele namen op Pinkpop dit jaar die de meeste mensen op dit forum verafschuwen. Maar hé op Pinkpop komen ook andere mensen.

Als eerste verwacht ik Axwell^Ingrosso. Zij komen zo rond maart met hun album en hebben afgelopen jaar enkele radio hit(je)s gehad waarmee ze hun opkomst definitief ingezet hebben. Gezien het feit dat Avicii vorig jaar voor een vol veld stond te draaien acht ik de kans groot dat Pinkpop deze ingeslagen weg door wil zetten en daar acht ik Axwell^Ingrosso als grote en betaalbare optie voor. Daarnaast draaiden ze afgelopen oktober nog in een bomvol HMH. Dat schijnt ook een criteria te zijn waar de forumposters hier mee oordelen. Dit kan dus afgevinkt worden ;)


Als derde en laatste headliner verwacht ik een echte pop-artiest. Afgelopen jaar was dit vooraf ook zo gepland met rockers Muse en Foo Fighters en Popper Robbie. Dit is zoals iedereen weet helaas wat anders gelopen... Ik kan me daarnaast niet voorstellen dat Pinkpop drie rock headliners de bühne laat betreden. Gezien het feit dat er afgelopen jaar veel jeugdig volk rondliep op het Pinkpop terrein zie ik Pinkpop een headliner contracteren welke bij de jongere generatie <25 zeer bekend in de oren klinkt.
Mijn persoonlijke favoriet in deze is Kanye West. Maar ook een Beyoncé juich ik met open armen toe. Eigen mening.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken