Pinkpop 2016

Lenny

Playlistbediener
5 jan 2016
48
1
Lana Del Rey?
Ik vind Lana Del Rey ook nog steeds een kanshebber voor Pinkpop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Mogelijk een lekje van de Bonnaroo line-up??
http://forum.festileaks.com/forums/topic/us-bonnaroo-2016/#post-92701
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Mogelijk een lekje van de Bonnaroo line-up??
http://forum.festileaks.com/forums/topic/us-bonnaroo-2016/#post-92701

Zou kunnen. Zie alleen geen headlinerwaardige artiesten of bands.

OT Jazzfest en Bonnaroo komen dus allebei dinsdag met de line-up
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Yep!
Beide met mogelijk Pearl Jam als headliner.
Headliners nog niet in de leak.
Leak stond blijkbaar in de “Bonnaroo Festival app”, inmiddels weer leeg gemaakt zegt men.

Als ze allebei headlinen dan heb je een uitgebreide USA tour van PJ. Dan zouden ze eind van de zomer richting Europa kunnen komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
(...)
Beide met mogelijk Pearl Jam als headliner.
(...)

Als ze allebei headlinen dan heb je een uitgebreide USA tour van PJ. Dan zouden ze eind van de zomer richting Europa kunnen komen.
Uitgebreide USA tour - Waarschijnlijk JA
zomer richting Europa - Waarschijnlijk NEE
http://forum.festileaks.com/forums/topic/pearl-jam/page/6/#post-92709
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
http://www.blogitallnight.com/rumors

Laatste geruchten rond Springsteen is dat een Europese tour er zeker gaat komen. De verwachting is dat het Amerikaanse leg van de tour wordt verlengd tot ergens eind april begon mei. Daarna zal hij voor een korte leg van de tour naar Europa. Ik denk zelf dat hij niet langer dan 4 weken door Europa tourt. En als je het tijdsbestek wat nu geschetst wordt bekijkt behoort PP zeker tot de mogelijkheid.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
http://www.blogitallnight.com/rumors

Laatste geruchten rond Springsteen is dat een Europese tour er zeker gaat komen. De verwachting is dat het Amerikaanse leg van de tour wordt verlengd tot ergens eind april begon mei. Daarna zal hij voor een korte leg van de tour naar Europa. Ik denk zelf dat hij niet langer dan 4 weken door Europa tourt. En als je het tijdsbestek wat nu geschetst wordt bekijkt behoort PP zeker tot de mogelijkheid.

idd...
Dit is geheel nieuwe info.
Eerst was sprake van niet ivm iets rondom Olypische Spelen.
Nu blijkt dat slechts recent data met promotors bekeken word in Europa!!
http://www.blogitallnight.com/rumors/willtheestreetbandhiteuropein2016
Claudio Trotta, an Italy promoter, posted this message on Facebook: "Maybe I've been working on a hypothetical tour for some time and both as a fan and as a touring manager, as much as I'm allowed in my role which requires some confidentiality, I like to share with you my work in progress...doing that seems to me a legitimate, nice and funny thing. Our man has announced an American tour and it seems obvious to imagine that he is considering whether to make one in Europe, it is equally obvious to think that his promoters in Europe are working on that and they hope to have confirmations as soon as possible...that's all." Sounds like things may be heating up for some sort of possible European shows.


Overigens ook KISS heeft een nieuwe data toegevoegd 29 juli weer in VS.
Ze hebben maar 4 data in Europa staan 3 in mei in duitsland en op 3 juni in Italië op Gods Of Metal Festival.
Dus in Europa in mei en juni is redelijk aan te nemen, stonden vorig jaar op de DEAG festivals, Download UK en zaalshows.
Geef ze wel een kans eventueel op enkele festivals te verschijnen rond 3 juni.
Is KISS iets voor Pinkpop, dacht dat ze benaderd waren na Foo Fighters canceling (tevergeefs want waren headliner die dag op Download UK)
http://www.kissonline.com/tour
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Persoonlijk vind ik KISS niets voor PP. Meer iets voor Bospop of zijn ze daar weer te groot voor? Ik hoop nog steeds op Pearl Jam. Ook denk ik dat Springsteen bij deze Tour geen festivals gaat aandoen. En ik vrees voor Marroon 5.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Op het RW forum wordt aangegeven dat PJ eigenlijk begin december aangekondigd zou worden...is dat dan ook van toepassing geweest op PP?

En mbt Bruce...als PP de derde headliner al vast heeft liggen (uit een eerdere post van @dennisvdBr) dan lijken de kansen op Bruce wel verkeken. Vooral omdat die leg eigenlijk nog niet vaststond........en KISS...neuh...die hoef ik niet te zien..denk ook niet wat voor PP
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Dat de buitenwereld niets wist van een tour hoeft niet te zeggen dat het niet al lang bekend was natuurlijk. En wellicht had PP ook PJ en is die dus weggevallen waardoor er naar vervanging werd gezocht.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Dat de buitenwereld niets wist van een tour hoeft niet te zeggen dat het niet al lang bekend was natuurlijk. En wellicht had PP ook PJ en is die dus weggevallen waardoor er naar vervanging werd gezocht.

Dan nog, ik heb bij BP niet het gevoel dat ie PP gaat doen dit jaar. En nee ik kan het niet staven...Ik denk serieus dat PP met G n' R komt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
PJ : Ik weet niet hoor met KISS. Punt viel me op met die vrije data rond 3 juni. Als ze vorig jaar Download UK deden, zie ik ze best Download FR doen de 11e. Dan is de kans voor Pinkpop de 12e een mogelijkheid in mijn ogen. Als ik zie welke festivals ze in 2014/2015 in de The KISS 40th Anniversary World Tour gespeeld hebben, vind ik het niet eens gek gedacht, onverwacht zelfs.

bcmrmaybe : mijn vermoeden is idd dat de 3de headliner geboekt is, uitgaande van de reactie van Jan Smeets aan de telefoon bij Giel op 3FM voorafgaande aan Eurosonic, waar hij nog niets kwijt wil maar met Rob Trommelen gaar bespreken "of het nieuws gebracht mag worden". Dit hint naar: we hebben iets, maar mogen het niet zeggen...

WeckoJ : Er waren sterke aanwijzingen dat PJ idd naar PP had moeten komen. Er is echter iets waardoor dat niet meer aan de orde is. Dus wederom niet meer gelukt. Daarentegen het springsteen verhaal is in dat opzicht wel opvallend. Maar ik heb het vermoeden dat de Eurotour niet lang geleden bekeken uitgaande van enkele reacties. o.a. deze:
@PointBlankSpain tweeted out today: "From 3 diff. sources: Eurotour for River 2016 in the works. Pending confirmation." Sounds like the rumblings are getting louder and louder. However, if this does happen I would not expect a prolonged European tour. Probably just hit the major markets but that is just my opinion.
Ik weet alleen niet of major markets ook major festivals inhoudt. Ik denk wel in tijd van headliner-nood bij MOJO en men belt Springsteen of locatie Pinkpop past in het tourschema het wel eens goed kan komen. Al is een stadionshow voor The River als specifiek wellicht logischer.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
in de leak zijn Pearl Jam, LCD en Dead & co de headliners.
Juist, in de leak met het affiche wel idd...
http://forum.festileaks.com/forums/topic/us-bonnaroo-2016/#post-92747

Pearl Jam dus 12 juni op Bonnaroo, afschrijving lijkt hiermee definitief (uitgaande van de festileak)
 

Amber

Randprogramma
8 dec 2014
128
2
Nou ja die poster ziet er op het eerste gezicht wel betrouwbaar uit... alleen als je goed gaat kijken zie je wel dat al die namen op alfabetische volgorde staan en dat bijvoorbeeld Tame Impala ergens onderaan het affiche staat... dus sowieso dat het niet de echte poster is, al lijkt die lineup best legit.

Overigens; Damien Rice op Cactusfestival in België op 10 juli... (verder staat er alleen nog een datum van 1 juli ergens in Finland) Geen idee of hij vanaf begin juni al in Europa zit of dat hij in Amerika tourt rondom Pinkpop..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Damien Rice op Cactusfestival in België op 10 juli… (verder staat er alleen nog een datum van 1 juli ergens in Finland) Geen idee of hij vanaf begin juni al in Europa zit of dat hij in Amerika tourt rondom Pinkpop..

Damien Rice is een Ierse zanger, dus ik denk dat hij veel in Europa is.... LOL :mrgreen:
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
jarne wrote:
in de leak zijn Pearl Jam, LCD en Dead & co de headliners.


Juist, in de leak met het affiche wel idd…
http://forum.festileaks.com/forums/topic/us-bonnaroo-2016/#post-92747

Pearl Jam dus 12 juni op Bonnaroo, afschrijving lijkt hiermee definitief (uitgaande van de festileak)

Als je het nuchter bekijkt is het ook wel logisch. PP en RW hebben al veel te lang niets bijzonders meer bekend gemaakt. Pearl Jam zal daar idd wel gestaan hebben maar in december is daar verandering in gekomen waardoor men moest overschakelen naar een andere headliner. Dat is denk ik zomaar geen voor de hand liggende want dan hadden we het wel al geweten. Als ik het goed begrepen heb wordt de laatste headliner dan ook pas op de persconferentie bekend gemaakt. Dat kan alleen maar betekenen dat deze band/artiest nog geen data bekend heeft gemaakt deze zomer en dat in die week van de persconferentie gaat gebeuren. Tenzij bv plotseling enkele tourdata van bv Radiohead bekend wordt gemaakt waardoor zij dan weer een grotere mogelijkheid zijn voor PP.
Afgaande op alles wat ik lees denk ik dan dat de laatste headliner komt uit het volgende rijtje namen:
Marroon 5. Nog maar 1 datum bekend in Europa en meer gaan zeker volgen.
Bon Jovi. Alleen datum bekend van nieuwe album, ergens in maart en gaan zeker op tour in 2016.
Radiohead. Hebben zelf aangegeven te hopen op tour te gaan in 2016.
Bruce Springsteen. Gaat nagenoeg voor zeker op tour in Europa rond de PP periode.
Paul McCartney. Geeft geloof ik in juni een benefiet ergens in Europa en heeft aangegeven in die periode meerdere shows te doen. Nu is het bij PM wel gebruikelijk om tourdata 2 tot 4 mnd van te voren pas te aan te kondigen. Rijkelijk laat voor Europese begrippen maar in zijn geval maakt dat niet veel uit. Hij verkoopt toch wel. Maar ja dat geld voor die andere ook...... Echter normaal gesproken is het toch wel zo dat bands 5 tot 8 manden van te voren een concert aankondigen. Dat maakt het nu ook zo interessant wat die laatste headliner zou kunnen zijn maar ik denk dus dat hij komt uit het rijtje namen hierboven waarvan de 1 meer kans maakt dan de ander. Of vergeet ik nog wat???????????????????????????? Outsider die wel bezig zijn met nieuw album maar waar we niets meer over horen: Snow Patrol.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Marroon 5. Nog maar 1 datum bekend in Europa en meer gaan zeker volgen.

Daar geen zeker meer data volgen maar nee die gaan echt niet headlinen op Pinkpop daar geloof ik helemaal niks van!

Bon Jovi. Alleen datum bekend van nieuwe album, ergens in maart en gaan zeker op tour in 2016.

Is al een betere optie maar ook die zie ik Pinkpop anno 2016 niet headlinen. Wellicht een paar x Ziggo-Dome ofzo.

Radiohead. Hebben zelf aangegeven te hopen op tour te gaan in 2016.

Radiohead zie ik Pinkpop anno 2016 ook niet meer headlinen. Ik denk dat het niet iets is voor het Pinkpop publiek anno nu. Ook van Radiohead verwacht ik dan eerder een paar keer Ziggo-Dome of wellicht Goffertpark ofzo.

Bruce Springsteen. Gaat nagenoeg voor zeker op tour in Europa rond de PP periode.

Ja is zeker een mogelijkheid al zou het wel redelijk vaak zijn en zie ik hem eigenlijk eerder Goffertpark doen. Maar wellicht bij gebrek aan het vinden van een goede headliner zou het best eens kunnen.

Paul McCartney. Geeft geloof ik in juni een benefiet ergens in Europa en heeft aangegeven in die periode meerdere shows te doen.

Ik hoop toch echt dat Pinkpop dit niet doet (Ik heb namelijk echt helemaal niks met hem) maar zie het absoluut wel als mogelijkheid. Laat die geldwolf maar lekker in de VS blijven.

Of vergeet ik nog wat????????????????????????????

Ja, Guns 'n Roses

Outsider die wel bezig zijn met nieuw album maar waar we niets meer over horen: Snow Patrol.

Die sluit ik ook zeker nog niet uit, al vraag ik me af of hun populariteit niet enorm is gedaald na 3 jaar niks gedaan te hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken