Pinkpop 2016

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
709
Kereltje wrote:
Pieperke wrote:
zeker interessante informatie m.b.t. of pearl jam bonnaroo doet en dus direct ook of ze wel/niet pinkpop zullen aandoen. wat betreft de gasten die deze avond bij Conan komen staat er geen individu vermeldt waarvan je verwacht dat deze iets te melden heeft over dergelijke zaken (2 acteurs en een komiek) maar goed, verrassingen zijn geen verrassingen als ze vermeld staan he…


Ik zie dan ook niet in waarom er specifieke gasten bij moeten zitten als de affiche pas volgende week bekend gemaakt wordt.


ik heb het dan ook uiteraard over de avond waarop de lineup bekend wordt gemaakt, niet vanavond, excuus als dit niet duidelijk was. Je zou verwachten dat er bij zo’n bekendmaking wat celebs uit de muziekscene aanwezig zouden zijn, maar voorzover aangekondigd dus niet.

Excuus, verkeerd gelezen dan. Maar ik verwacht sowieso niet dat er speciaal een gast bij komt zitten om erover te kletsen, er zit geen grote reunie ofzo bij de geruchten. Dik betalen om eventjes de lineup te tonen en af te lezen in prime time, meer niet.
 

Lawrice Lane

Playlistbediener
12 jan 2016
36
10
Florence + The Machine heeft zojuist de data van hun How Beautiful Tour (VS) bekendgemaakt. Deze data overlappen Pinkpop 2016. Geen F+TM op Pinkpop dus, als iemand dat al had verwacht.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Florence + The Machine heeft zojuist de data van hun How Beautiful Tour (VS) bekendgemaakt. Deze data overlappen Pinkpop 2016. Geen F+TM op Pinkpop dus, als iemand dat al had verwacht.

Had ik niet meer verwacht, gezien haar data al krap voor Pinkpop in VS en erna ook nog. De overlap bevestigd nu in ieder geval wel dat ze niet op en neer gaat reizen.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
Laat The Prodigy maar de derde headliner worden. Dan kan ik de hoogste positie van mijn bucketlist afvinken: The Prodigy samen met mijn zoon live zien (hij is te jong voor "normale" gigs van de boys uit Essex, vandaar dat PP de enige mogelijkheid is :)

Mijn gok dat het zo lang stil blijft is dat ze überhaupt nog geen derde headliner hebben.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Laat The Prodigy maar de derde headliner worden. Dan kan ik de hoogste positie van mijn bucketlist afvinken: The Prodigy samen met mijn zoon live zien (hij is te jong voor “normale” gigs van de boys uit Essex, vandaar dat PP de enige mogelijkheid is
simple-smile.png


Mijn gok dat het zo lang stil blijft is dat ze überhaupt nog geen derde headliner hebben.

Vergeet dat maar, dan kan je beter een dagje naar Paaspop gaan want daar staan ze namelijk wel ;)

En nee hoor ik geloof er echt niks van dat er nog geen derde headliner is. Die is er echt al wel alleen is het wachten totdat die headliner zijn tour bekend wil maken en/of de persconferentie.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Feit is wel met The Prodigy erbij in die festival periode (eind mei tot half juni) na de toevoeging op Greenfield, mijn theorie van laatst over minimaal 2 ontbrekende headliners over die reeks festivals lijkt te gaan kloppen.
Waarbij The Prodigy op Greenfield de stempel 'rock'-act wel ruim genomen is eigenlijk.
En bedenk ik me nu, dat Chemical Brothers ook niet in die theorie past, lijken niet op de meeste van deze festivals te passen, misschien wel eventueel Pinkpop of Roskilde.
(Overigens The Prodigy en Chemical Brothers lijken ivm komst naar RW in 2015 ook daar niet nogmaals te staan in 2016.)
Het gat volgens mij wel om een bepaalde ‘rock’-act.
Als ik zie waar nog (minstens) 1 headliner ontbreekt, bijvoorbeeld Pinkpop, Werchter, Download FR, Rock im Revier, Rock in Rio, Roskilde, Hellfest, Greenfield, NovaRock, lijkt het wel of het niet om 1 acts gaat maar om 2 headliners.
Er zal hier en daar al wat geschoven zijn na september nadat Foo Fighters al aan gaven niet retour te komen in 2016, maar die impact is denk ik inmiddels wel al opgevangen.
Dit maakt het eigenlijk nu wel interresant waar The Prodigy nog meer staat rond die tijd, van deze opsomming stonden ze vorig jaar enkel op Rock Werchter. Maar met Paaspop lijkt Pinkpop ook niet meer aan de beurt.

En nee hoor ik geloof er echt niks van dat er nog geen derde headliner is. Die is er echt al wel alleen is het wachten totdat die headliner zijn tour bekend wil maken en/of de persconferentie.
Naar mijn idee is die idd al geboekt (misschien nog niet zo heel lang, maar geboekt). Gezien het lange uitblijven is het idd wachten op de touraankondiging. Ik hoop niet op toneelstukjes met een rode telefoon op de persconferentie, maar daar kwam wel een klapper van een headliner uit.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
https://mobile.twitter.com/scottmervis_pg/status/686625315364450305

Dit gaat wel over een los concert in een groot stadion komende zomer in Amerika. Exacte datum nog onbekend maar het zal denk ik gaan om GnR, Pearl Jam, Paul McCartney AC/DC of Coldplay. Donderdag wordt het bekend gemaakt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Het vermoeden bestaat dat o.a. The Prodigy ook toegevoegd gaat worden aan Hu/So binnenkort...
http://forum.festileaks.com/forums/topic/hurricanesouthside/page/2/#post-92508
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
HAHAHA hoe grappig om te lezen dat iedereen zo ongeduldig is. Mijn eerste PP is al een tijdje terug. Maar toen was er geen social media…. Toen was het altijd op een houtje bijten en wachten op de persconferentie.
Best knap toch dat er tot nu toe helemaal niks uitlekt. Dan wordt het nut van de persconferentie weer hoger. Als ze daar niks bekend kunnen maken dan kan dat net zo goed afgeschaft worden. Ach er komt vast wel een goeie headliner, anders kan het nooit zo lang duren. Wil het vast eerst zelf bekend maken. Patience
simple-smile.png
(misschien GNR wel haha)

@jopie

Ongeduldig? Nee het heeft te maken met een achterhaald concept waar ik me niet in kan vinden. Mijn eerste Pinkpop ligt met 1988 heel ver voor de eerste social media en toen was het zeker niet op een houtje bijten en wachten tot de persconferentie.
Een gerucht was vaak een echt gerucht en niet zomaar wat roepen. In de muziekwereld (op stap gaan, platenzaak) was wel degelijk vaak wat op te vangen en waren 'insiders' iets gemakkelijker met informatie verstrekken;
immers werd het niet 'en masse' de ether in geslingerd via social media. Mensen die de informatie nu hebben zijn wat voorzichtiger dan ze vroeger waren. Begrijpelijk ook.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Vrijdag:
Halestorm - De Staat - Biffy Clyro - RHCP
3FM: Maroon 5

Zaterdag:

The 1975 - Jett Rebel - Billy Talent - Bring Me The Horizon - Rammstein
3FM: Axwell ^ Ingrosso

Zondag:

Balthazar - Rudimental - Dropkick Murphys - Tenacious D - Guns 'N Roses
3FM: Foals

We hebben natuurlijk het voorspel topic, maar verveelde me en dacht ga eens kijken wat realistisch (en mogelijk?) is. Heb er dit van kunnen maken
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Inschrijving Nu of Nooit al begonnen. Let wel, het gaat om de nieuwe wedstrijd met openen Pinkpop 2017. In 2016 zien we Storksky winnaar 2015.
In 2017 op Pinkpop Festival spelen? Dan is nú het moment om die studio in te duiken en die demo op te nemen... En vergeet niet om je vóór 25 augustus 2016 via Stichting Popmuziek Limburg in te schrijven voor Nu Of Nooit 2016! Meer info: http://bit.ly/1ShKUTi
 

Amber

Randprogramma
8 dec 2014
128
2
Laat maar, ik was even vergeten dat ze op Concert at Sea stonden... :roll: (excuses)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik zit net te kijken naar andere mogelijke headliners… en geen idee of ik met oud nieuws kom, maar Faithless heeft tot nu toe 1 datum staan en dat is Isle of Wight (UK) op 9 juni, lijkt me niet dat dat hun enige datum van aankomend festivalseizoen zal zijn..

Staan exclusief in Nederland op Concert At Sea. Dus dat wordt em niet.
 

Amber

Randprogramma
8 dec 2014
128
2
Ik zit net te kijken naar andere mogelijke headliners… en geen idee of ik met oud nieuws kom, maar Faithless heeft tot nu toe 1 datum staan en dat is Isle of Wight (UK) op 9 juni, lijkt me niet dat dat hun enige datum van aankomend festivalseizoen zal zijn..<p abp="720">

<p abp="721">Staan exclusief in Nederland op Concert At Sea. Dus dat wordt em niet.

Yep herinnerde me dat net ook weer, oeps.. (excuses) Het stond niet onder tour data dus ja..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
https://mobile.twitter.com/scottmervis_pg/status/686625315364450305

Dit gaat wel over een los concert in een groot stadion komende zomer in Amerika. Exacte datum nog onbekend maar het zal denk ik gaan om GnR, Pearl Jam, Paul McCartney AC/DC of Coldplay. Donderdag wordt het bekend gemaakt.

Het gaat om Beyonce of Billy Joel. Lijkt me niet dat 1 van hen ook een optie is voor PP.

http://www.post-gazette.com/ae/music/2016/01/13/Billy-Joel-may-PNC-Park-on-July-1/stories/201601130201
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
http://rammstein.de/de/tickets


Deze link maakt maar weer duidelijk hoe ouderwets Pinkpop is m.b.t. de voorverkoop van het festival/ http://rammstein.de/de/tickets
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Vrijdag:
Halestorm – De Staat – Biffy Clyro – RHCP
3FM: Maroon 5

Zaterdag:

The 1975 – Jett Rebel – Billy Talent – Bring Me The Horizon – Rammstein
3FM: Axwell ^ Ingrosso

Zondag:

Balthazar – Rudimental – Dropkick Murphys – Tenacious D – Guns ‘N Roses
3FM: Foals

We hebben natuurlijk het voorspel topic, maar verveelde me en dacht ga eens kijken wat realistisch (en mogelijk?) is. Heb er dit van kunnen maken

Tja dit zou kunnen, maar dat zal wel heel kut zijn natuurlijk.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
PJ wrote:
https://mobile.twitter.com/scottmervis_pg/status/686625315364450305

Dit gaat wel over een los concert in een groot stadion komende zomer in Amerika. Exacte datum nog onbekend maar het zal denk ik gaan om GnR, Pearl Jam, Paul McCartney AC/DC of Coldplay. Donderdag wordt het bekend gemaakt.


Het gaat om Beyonce of Billy Joel. Lijkt me niet dat 1 van hen ook een optie is voor PP.

http://www.post-gazette.com/ae/music/2016/01/13/Billy-Joel-may-PNC-Park-on-July-1/stories/201601130201

Waarom zou Beyonce niet kunnen? Lijkt me wel een naam die het veld vol krijgt, en dat is toch waar PP de laatste paar jaar ongeacht het genre naar op zoek is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken