Pinkpop 2016

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
Misschien heb ik iets gemist, 112 pagina’s doorlezen vond ik iets teveel.
Maar is Maroon5 al genoemd als afsluiter voor de zondag?
Een populaire band op 3FM, dus lijkt mij echt een band voor het 3FM programma wat Pinkpop de laatste jaren volgt.
Ze hebben tot op heden maar een show in Europa bevestigd. Namelijk “Rock in Rio Lissabon” op 28 Mei. Lijkt mij niet dat ze voor een optreden naar Europa komen.

http://rockinriolisboa.sapo.pt/en/blog/maroon-5-confirmados-no-rock-in-rio-lisboa/

Eerlijk heb ik liever The Boss, Radiohead of Guns N’ Roses, maar Maroon 5 lijkt mij niet heel onlogisch.

Laat ik even voorop zeggen dat ik Maroon 5 niet slecht vind maar om ze nou meteen headliner van PP te maken vind ik echt te veel van het goede. Ik heb het even nagekeken maar in jan 2014 en juni 2015 hebben ze in Amsterdam gestaan waarbij de laatste show in de Ziggo Dome uitverkocht was. Als je kijkt naar hun tourschema zijn de data in Amerika al aangekondigd en hebben ze vooralsnog alleen eind mei een datum in Portugal. Daar gaan zeker nog Europese data bijkomen en eigenlijk hebben ze nagenoeg heel de zomer tijd om door Europa te touren voor ze in september starten in Amerika.
Ik zit er eigenlijk niet om te springen maar ik hou er zeker rekening mee. Al hoop ik dan dat ze geboekt worden als sub........
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
De line up voor het new orleans jazz fest zou zijn gelekt. Zou eigenlijk pas komende week bekend worden geloof ik.
Hieronder de namen, mogelijk staat er zes weken later wat op PP.
Info van het Pearl jam forum.

Jazz Fest lineup has leaked. Pearl Jam is playing.

Early jazz fest line up:
2016 New Orleans Jazz And Heritage Festival
Stevie Wonder, Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers, Neil Young, Snoop Dog, Paul Simon, Van Morrison, My Morning Jacket, Gary Clark Jr., Johny Lang, Buddy Guy, Mavis Staples, Dr. John, Govt Mule, Arlo Guthrie, Boz Scaggs, Tedeschi Trucks, Snarky Puppy, BB King Tribute, and Allen Tousaint Tribute, Elvis Castello, Bonnie Raitt, Julio Iglesias, Herbie Hancock & Wayne Shorter, Michael McDonald, Maxwell, Lauryn Hill, Galactic, Janelle Monae, Preservation Hall, Kermit Ruffins, The Isley Brother, Maze Featuring Frankie Beverly, Chris Botti, Grace Potter, Brandi Carlile, Buffy Sainte Marie, Aaron Neville, Arturo Sandoval, Ellis Marsalis, Irma Thomas, CeCe Winans,Taj Mahal, Terence Blanchard, Gregory Porter, The Lone Bellow, Punch Brother, Elvin Bishop, John Hammond, Alpha Blondy, Rhiannon Giddens, Elle King, Iva
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
838
Hmm, ik zie 12 acts in deze line up die van mij zo door mogen komen naar Pinkpop ;)

Pearl Jam, Neil young, Paul Simon, Van Morrison, My Morning Jacket, Gary Clark Jr, Johnny Lang, Buddy Guy, Gov`t Mule, Tedeschi Trucks Band, Bonnie Raitt, en Grace Potter

Al weet ik voor 99% zeker dat alleen Gary Clark een mogelijke optie zou zijn
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.349
926
@Bartjuh1981, The Boss heeft in 2012 op Pinkpop ook ruim 2 een een half uur gespeeld dus dat moet zeker lukken, maar ik weet niet of iedereen daarop zit te wachten. Want The River is wel een goed album, maar dat trekt niet zo veel publiek als een normale Bruce show.

@Baas, het ging me ook niet zozeer om de speeltijd, maar om het feit dat waarschijnlijk niet elke festivalganger zit te wachten op 20 tracks van 1 album :)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.460
7.456
Hmm, ik zie 12 acts in deze line up die van mij zo door mogen komen naar Pinkpop
1f609.png


Pearl Jam, Neil young, Paul Simon, Van Morrison, My Morning Jacket, Gary Clark Jr, Johnny Lang, Buddy Guy, Gov`t Mule, Tedeschi Trucks Band, Bonnie Raitt, en Grace Potter

Al weet ik voor 99% zeker dat alleen Gary Clark een mogelijke optie zou zijn

Op Pearl Jam na zou de rest eerder naar Classic mogen wat mij betreft. :p
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
Volgens het Pearl Jam forum wordt dinsdag de line up bekend gemaakt voor het Bonnaroo festival. Men hoopt natuurlijk dat daar Pearl Jam headliner zal zijn. Zal me benieuwen. Hoe dan ook, alles wat daar verschijnt kan je afschrijven voor PP.
Iemand enig idee wanneer Giel weer eens gaat bellen met Jan of krijgen we geen nieuws meer tot de persconferentie?
 

Earlgrey

Playlistbediener
10 jan 2016
41
0
Hm ik begin steeds meer te denken dat PJ in de zomer niet naar Europa komt. De geruchten voor Bonnaroo festival lijken vrij sterk. Bonnaroo is tijdens PP. In PJ forum heb ik meerdere dingen gelezen over US Tour in de zomer. Bovendien is Pearl Jam onderhand wel laat met het aankondigen van een lente tour...
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Hoop niet dat Kanye komt.
Wanneer zal Guns N' Roses met meer data gaan komen? Zal ook niet al te lang meer duren lijkt me.


Een soort britpop dag lijkt me wel wat: Radiohead als headliner en daarnaast Noel Gallagher's HFB, Last Shadow Puppets, Stereophonics en Manic Street Preachers. Alleen totaal niet realistisch voor Pinkpop :wink:
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Waarom zou dat niet realistisch voor pinkpop zijn?! vind het juist wat voor pinkpop. Als giel nu met jan zou bellen denk ik wel dat hij een naam loslaat
 

Jake

Playlistbediener
23 okt 2015
5
0
Gisterenavond bij Frank Turner & The Sleeping Souls geweest, en hij heeft zichzelf bevestigd voor Pinkpop 2016!

Waanzinnig goeie show trouwens.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Gisterenavond bij Frank Turner & The Sleeping Souls geweest, en hij heeft zichzelf bevestigd voor Pinkpop 2016!

2 jaar achter elkaar? Ze zijn welkom. Vorig jaar niet geweest dan kan ik ze nu mooi meepikken
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
667
Gisterenavond bij Frank Turner & The Sleeping Souls geweest, en hij heeft zichzelf bevestigd voor Pinkpop 2016!

Waanzinnig goeie show trouwens.

Ik was er gister ook en was zeker een goeie show. Op het einde knalde het nog goed! Maar ik heb niet meegekregen dat hij zichzelf bevestigde voor Pinkpop?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Gisterenavond bij Frank Turner & The Sleeping Souls geweest, en hij heeft zichzelf bevestigd voor Pinkpop 2016!

Waanzinnig goeie show trouwens.

Geweldige show inderdaad. Maar ik heb niks gehoord over Pinkpop 2016, stonden er afgelopen jaar bovendien ook al.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Misschien heb ik iets gemist, 112 pagina’s doorlezen vond ik iets teveel.
Maar is Maroon5 al genoemd als afsluiter voor de zondag?
Een populaire band op 3FM, dus lijkt mij echt een band voor het 3FM programma wat Pinkpop de laatste jaren volgt.
Ze hebben tot op heden maar een show in Europa bevestigd. Namelijk “Rock in Rio Lissabon” op 28 Mei. Lijkt mij niet dat ze voor een optreden naar Europa komen.

http://rockinriolisboa.sapo.pt/en/blog/maroon-5-confirmados-no-rock-in-rio-lisboa/

Eerlijk heb ik liever The Boss, Radiohead of Guns N’ Roses, maar Maroon 5 lijkt mij niet heel onlogisch.

Maroon5 paar keer genoemd al idd.
http://www.maroon5.com/news/2016-world-tour

World tour komt er aan.... Met enkel Lissabon voor Europa in het tourschema, kan dat nog alle kanten op.
Verwachting is naar mijn idee dat ze meer festivals doen, al verwacht ik (of hoop ik) dat het dan als sub (lees: op main ruim voor headliner of max afsluiting op 3FM-stage) is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken