Pinkpop 2016

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
governorsballmusicfestival

Onder andere The Strokes en Kayne West en the Killers
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Inmiddels heeft ParkCity Live ook UB40 toegevoegd, dat is een Classic-act die we niet op Pinkpop terug zien in 2016. (best jammer, ben wel een UB40 liefhebber… misschien toch kijken voor PCL kaartjes??)

Maar dan toch zeker wel de echte UB40 variant met Astro, Virtue en Ali Campbell! Dat is het hart van UB40.

Deze versie van de band is wat mij betreft een slap aftreksel daarvan.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Voor mij is Green Day de perfecte afsluiter maar dat zal iedereen hebben met zijn of haar favoriete band.
Ik zie het in ieder geval niet zo snel gebeuren, en zie ze eerder volgende zomer pas festivals doen.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Als Pinkpop met Springsteen, Guns N' Roses, Pearl Jam of anders zelfs Green Day komt, ben ik best tevreden.

Jack Johnson heeft tot nu toe slechts één festival staan voor 2016, halverwege september in Californië. Die verwacht ik mogelijk ook wel in Europa komend festivalseizoen. Heeft begin december z'n eerste nieuwe nummer uitgebracht. Pinkpop, of meer iets voor Lowlands? Werchter 2014 show in The Barn was geweldig, zie hem graag komen.

 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Ooohh, The Strokes al laatste headliner. (Wishfull thinking) nomnomnomnomnom
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.005
Ooohh, The Strokes al laatste headliner. (Wishfull thinking) nomnomnomnomnom
Kunnen prima in de zomer twee Amerikaanse festivals doen en het daar bij laten. Denk dat Pinkpop het prijskaartje dat aan the Strokes vasthangt ook moeilijk kan rechtvaardigen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Denk je echt dat er ook maar 10% van de bezoekers op Pinkpop The Strokes kent? Die zijn nog kleiner dan Arcade Fire en die speelden al voor een halfleeg veld op de 3FM-stage.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
722
453
Zouden Tame Impala of Animal Collective anders misschien goede subs zijn? Vooral Tame Impala is afgelopen jaar redeljk doorgebroken in Nederland. Animal Collective komt dit jaar met een nieuw album.


Over de laatste headliner: Ik denk dat ze Pearl Jam op het oog hadden, maar dat het uiteindelijk niet is gelukt, waardoor ze nu een nieuwe headliner zoeken. Radiohead zie ik als een grote kanshebber. Grote naam, ook nog relevant, en een ontzettend goede live show. Het nieuwe album lijkt toch sneller te komen dan verwacht, en dus zullen ze deze zomer wel festivals aan gaan doen.


Persoonlijk hoop ik heel erg dat Bowie nog zijn nieuwe album, Blackstar (meesterwerk), met een tour gaat ondersteunen, maar hij heeft zelf aangegeven geen tours meer te willen doen.


Guns 'n Roses lijkt me iets te duur voor Pinkpop, en ik weet ook niet echt of ik daar nog wel op zit te wachten. Over het paard getild is een understatement als je het over Axl Rose hebt. Lijkt me ook dat we vorig jaar met Slash & Myles Kennedy al genoeg GnR hebben gehad.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Die zijn over een paar maanden wel weer weg....
Tot die tijd komkmommertijd nieuws over Megaland.
http://www.1limburg.nl/compleet-circus-kaapt-pinkpopterrein-landgraaf
Compleet circus kaapt Pinkpopterrein in Landgraaf

Pinkpopbaas Jan Smeets zit opgezadeld met een compleet circus dat illegaal bivakkeert op zijn Megalandterrein.
Donderdagavond laat zijn de medewerkers van circus Belly Wien neergestreken in Landgraaf, schrijft Dagblad de Limburger/Limburgs Dagblad.

Pony's en lama's
Om op Megaland te komen, forceerden ze de toegangspoort van het festivalterrein. Vrachtwagens, caravans en kamelen, paarden, koeien, pony's en lama's zijn er ondergebracht.

Huisvredebreuk

"Huisvredebreuk", stelt Jan Smeets. "Ik had met circus Belly de afspraak dat we vrijdagmiddag overleg zouden hebben over het stallen op mijn terrein van twintig vrachtwagens en twee caravans. Over dieren hebben we het niet gehad."

Burgemeester Raymond Vlecken van Landgraaf geeft het circus tot vanmiddag twaalf uur om zijn biezen te pakken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.460
7.456
Is er geen kans dat Kanye Pinkpop afsluit? Heeft nieuw album en doet ook festivals aan.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.005
Zouden Tame Impala of Animal Collective anders misschien goede subs zijn? Vooral Tame Impala is afgelopen jaar redeljk doorgebroken in Nederland. Animal Collective komt dit jaar met een nieuw album.

Over de laatste headliner: Ik denk dat ze Pearl Jam op het oog hadden, maar dat het uiteindelijk niet is gelukt, waardoor ze nu een nieuwe headliner zoeken. Radiohead zie ik als een grote kanshebber. Grote naam, ook nog relevant, en een ontzettend goede live show. Het nieuwe album lijkt toch sneller te komen dan verwacht, en dus zullen ze deze zomer wel festivals aan gaan doen.

Persoonlijk hoop ik heel erg dat Bowie nog zijn nieuwe album, Blackstar (meesterwerk), met een tour gaat ondersteunen, maar hij heeft zelf aangegeven geen tours meer te willen doen.

Guns ‘n Roses lijkt me iets te duur voor Pinkpop, en ik weet ook niet echt of ik daar nog wel op zit te wachten. Over het paard getild is een understatement als je het over Axl Rose hebt. Lijkt me ook dat we vorig jaar met Slash & Myles Kennedy al genoeg GnR hebben gehad.
Tame Impala zou kunnen, maar denk dat Mojo er beter aan doet om ze op DTRH te laten headlinen om BKS nog een tik uit te delen. Denk dat nog geen 1% van de Pinkpop bezoekers Animal Collective kennen, veel kleiner dan Tame Impala en een stuk alternatiever.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Timmetje wrote:
Is er geen kans dat Kanye Pinkpop afsluit? Heeft nieuw album en doet ook festivals aan.


Laten we in godsnaam hopen van niet.

Ik zou het zelf wel fucking baas vinden, Kanye op Pinkpop, dat is echt de grootste stunt die Pinkpop ooit zou kunnen pullen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Iets baas vinden is zo 2010... daarnaast zou het echt dom zijn in mijn ogen. Lowlands zou zoiets wel eens moeten doen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848
Denk je echt dat er ook maar 10% van de bezoekers op Pinkpop The Strokes kent? Die zijn nog kleiner dan Arcade Fire en die speelden al voor een halfleeg veld op de 3FM-stage.

Dat halflege veld bij Arcade Fire zal ook aan het weer hebben gelegen...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
WeckoJ wrote:
Timmetje wrote:
Is er geen kans dat Kanye Pinkpop afsluit? Heeft nieuw album en doet ook festivals aan.


Laten we in godsnaam hopen van niet.


Ik zou het zelf wel fucking baas vinden, Kanye op Pinkpop, dat is echt de grootste stunt die Pinkpop ooit zou kunnen pullen.


Aangezien hij nog maar 1 datum bekend heeft gemaakt en dat is de week voor PP op Gouvenars Ball kan ik me niet voorstellen dat hij na 1 concert in Amerika al naar Europa komt tenzij er nog veel concerten gepland staan voor PP die nog niet bekend zijn gemaakt. Stond hij vorig jaar niet op Glastonbury? Zo'n succes was dat niet, tenminste niet iedereen was daar even blij mee en dat werd ook breed besproken in de media. Ik denk dat hij niet zo vlug meer een festival zal headlinen in Europa. Eerlijk gezegd weet ik ook niet of hij een weide gaat vullen op PP. Dan zul je er echt veel goeds omheen moeten programmeren. Laat ik het zo zeggen, ik denk niet dat hij een dag kan dragen tenzij iemand mij met redenen kan overtuigen. Maar ik heb altijd het idee dat je als redelijke headliner met gemak tussen de 20 en 30.000 kaarten moet kunnen verkopen. Of zeg ik nou iets raars???
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.349
926
Update omtrent een mogelijke tour van Springsteen in Europa. Ter info…

Update (01/05/16): @PointBlankSpain tweeted out today: “From 3 diff. sources: Eurotour for River 2016 in the works. Pending confirmation.” Sounds like the rumblings are getting louder and louder. However, if this does happen I would not expect a prolonged European tour. Probably just hit the major markets but that is just my opinion.

Inderdaad toenemende geruchten over een Europese leg van The River 2016 tour. Ik vraag me alleen af of deze tour erg geschikt is voor festivals, aangezien hij in de Amerikaanse leg het album The River op elk concert integraal zal spelen. Daar ben je al makkelijk 2 uur zoet mee. Dan zal Bruce voor het Europese gedeelte dus of geen festivals doen, of hij moet van dit principe afstappen en op Pinkpop (en nog wat andere festivals) een normale set spelen. Anyway: elke kans die je krijgt om Bruce te boeken of te zien, moet je met twee handen aangrijpen... dus ik ben voor! :)
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Misschien heb ik iets gemist, 112 pagina's doorlezen vond ik iets teveel.
Maar is Maroon5 al genoemd als afsluiter voor de zondag?
Een populaire band op 3FM, dus lijkt mij echt een band voor het 3FM programma wat Pinkpop de laatste jaren volgt.
Ze hebben tot op heden maar een show in Europa bevestigd. Namelijk "Rock in Rio Lissabon" op 28 Mei. Lijkt mij niet dat ze voor een optreden naar Europa komen.

http://rockinriolisboa.sapo.pt/en/blog/maroon-5-confirmados-no-rock-in-rio-lisboa/

Eerlijk heb ik liever The Boss, Radiohead of Guns N' Roses, maar Maroon 5 lijkt mij niet heel onlogisch.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
@Bartjuh1981, The Boss heeft in 2012 op Pinkpop ook ruim 2 een een half uur gespeeld dus dat moet zeker lukken, maar ik weet niet of iedereen daarop zit te wachten. Want The River is wel een goed album, maar dat trekt niet zo veel publiek als een normale Bruce show.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken