Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Governors Ball komt later vandaag waarschijnlijk met onder andere deze namen:
Kanye West // The Strokes // The Killers
Beck // Of Monsters and Men // M83
Bloc Party // CHVRCHES // HAIM // Gary Clark Jr

‘Confirmed by 100% reliable sources on inforoo.’

Vanavond weten we dit dus...
Vraag is welke acts kunnen een week later wel al in Europa zijn?
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Chemical Brothers hebben net hun eerste festival voor 2016 aangekondigd, NOS alive. Dat is denk ik ook nog wel een potentiële headliner voor veel festivals. Ik zou het voor Pinkpop ook wel wat vinden met een sterke sub.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Chemical Brothers hebben net hun eerste festival voor 2016 aangekondigd, NOS alive. Dat is denk ik ook nog wel een potentiële headliner voor veel festivals. Ik zou het voor Pinkpop ook wel wat vinden met een sterke sub.
Onbraken op Pinkpop afgelopen jaar al...
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Persoonlijk vind ik Chemical Brothers nou niet een naam om een festival als Pinkpop mee af te sluiten. Als het moet, dan inderdaad met een hele sterke sub er voor, en zorgen dat The Prodigy pas start als het donker is.
Na de reacties vorig jaar, op het afsluitende optreden van Pharell Williams verwacht ik dit jaar eigenlijk wel weer wat meer 'rock' als afsluiting van Pinkpop.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Christiaan wrote:
Chemical Brothers hebben net hun eerste festival voor 2016 aangekondigd, NOS alive. Dat is denk ik ook nog wel een potentiële headliner voor veel festivals. Ik zou het voor Pinkpop ook wel wat vinden met een sterke sub.


Onbraken op Pinkpop afgelopen jaar al…
Stonden gewoon op Lowlands hé. Was schijnbaar wel een feestje maar ook genoeg kritiek, zeker aangezien er maar 1 vd leden over is geloof ik ofzo.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Hoppaa the killers als dat zou gebeuren! Niet een dure maar 1 van de betere livebands die ik ooit gezien heb op pinkpop! Maar dat zal wel niet
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Ik kan op mijn mobiel niet quoten, maar wat Loveless zegt klopt. 1 van de twee leden heeft geen zin meer in touren. Stond overigens in de NRC een stukje over, met daarin de tekst dat dat pas ter plekke bleek, maar dat hadden ze wel netjes aan het begin van hun tour aangekondigd.
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Green Day zat in april 2015 in de studio om nieuw materiaal op te nemen. Ze gingen wel hun tijd nemen, maar 2016 zou zo maar eens een Green Day-jaar kunnen worden…

http://www.nme.com/news/green-day/84864

Wel een kanshebber mocht er nog een headliner uit het niets opduiken.

Green Day is inderdaad ook een mogelijkheid.
Met Jason (live gitarist) en de vrouw van Mike schijnt het beter te gaan, dus wie weet doen ze net als in 2012 een korte Europeese tour.
Zou een mooi rijtje zijn; RHCP, Rammstein en Green Day.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
Gezien het nieuws van Radiohead vandaag lijkt me dat ook zeker een mogelijkheid.... Die heb ik persoonlijk liever dan Greenday...
 

whiteandblack

Playlistbediener
16 jan 2014
29
0
Everyknight wrote:
Green Day zat in april 2015 in de studio om nieuw materiaal op te nemen. Ze gingen wel hun tijd nemen, maar 2016 zou zo maar eens een Green Day-jaar kunnen worden…

http://www.nme.com/news/green-day/84864

Wel een kanshebber mocht er nog een headliner uit het niets opduiken.


Green Day is inderdaad ook een mogelijkheid.
Met Jason (live gitarist) en de vrouw van Mike schijnt het beter te gaan, dus wie weet doen ze net als in 2012 een korte Europeese tour.
Zou een mooi rijtje zijn; RHCP, Rammstein en Green Day.

Green Day zou ik echt geweldig vinden, gaat inderdaad goed met Jason en Mike zn vrouw, maar denk niet dat ze op Pinkpop staan. Zouden kunnen gaan touren dit jaar, maar ook met album kunnen komen en verwacht eerder USA-tour. Zou wel echt geniaal zijn als ze er staan!! Dan kan deze editie niet meer stuk voor mij hahaha
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Poeh... Chemical brothers als optie genoemd voor de headlinespot. Dat zou wat mij betreft een enorm zwaktebod zijn zeg! Green Day ja nee dus liever niet. Al een keer gezien en die zijn jaren geleden al gestopt met maken van degelijke muziek. Radiohead nog niet gezien maar ook niet echt behoefte aan eigenlijk. Snow Patrol lijkt me trouwens ook nog steeds een optie. Ook die komen met een album en hebben nog niks van een tour bekend gemaakt.

Kortom er zijn nog veel opties. Ik hoop op Bruce Springsteen, Guns n' Roses of Snow Patrol.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
Update omtrent een mogelijke tour van Springsteen in Europa. Ter info...

Update (01/05/16): @PointBlankSpain tweeted out today: "From 3 diff. sources: Eurotour for River 2016 in the works. Pending confirmation." Sounds like the rumblings are getting louder and louder. However, if this does happen I would not expect a prolonged European tour. Probably just hit the major markets but that is just my opinion.

 

Amber

Randprogramma
8 dec 2014
128
2
Disclosure lijkt me ook wel een kanshebber. Staan op Wildlife Festival (UK) in hetzelfde weekend als Pinkpop...

Edit: Overigens is het wel een festival wat door hen en Rudimental georganiseerd wordt, dus dat kan ook wel betekenen dat we zowel Disclosure en Rudimental uit kunnen sluiten voor 11 + 12 juni... Wel kan het dat er we andere namen van het affiche wellicht kunnen verwachten. (was vorig jaar ook zo met George Ezra)
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Ik heb me net nog één keer over mijn haat voor Guns ‘N Roses (eigenlijk grotendeels voor Axl Rose) heen gezet en heb een paar live registraties gekeken. En ik ben tot de conclusie gekomen dat Guns ‘N Roses best interessant kan zijn (muzikaal gezien dan). En ik vind Slash en Duff briljante muzikanten, maar godverdomme zeg die Axl Rose was al vervelend en slecht, maar hij is nu pas echt een vervelende, arrogante en dikke Amerikaan geworden.
Dus mijn conclusie is dat ik Guns ‘N Roses alleen op Pinkpop zou hoeven als ze Axl Rose even snel uit de band zetten, en we weten allemaal dat dat niet gebeuren. Dus die rotzooi mag van mij ver weg blijven, en ik hoop nog steeds stiekem op Macca of the Boss (al zou ik al veel liever hebben dan GNR)
Hehe, eindelijk iemand met stevige kritiek.
Axl rose kan idd echt niet meer.
Wat is dat slecht Zeg.
Leuk zeg, slash & Axl rose op 1 podium, zolang die dikke maar niet gaat " zingen "
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
Laat G'nR maar heel ver weg, met RHCP is er naar mijn mening al één frontman die niet (meer) kan zingen, dat is er al één teveel :)
Bruce hoeft van mij ook niet te komen, Pearl Jam zal er wel niet meer inzitten..
Laat dan nog maar eens een dance-act afsluiten, Chemical Brothers, Underword of The Prodigy. Ik zou er totaal geen moeite mee hebben, graag zelfs!
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Laat G’nR maar heel ver weg, met RHCP is er naar mijn mening al één frontman die niet (meer) kan zingen, dat is er al één teveel
simple-smile.png

Bruce hoeft van mij ook niet te komen, Pearl Jam zal er wel niet meer inzitten..
Laat dan nog maar eens een dance-act afsluiten, Chemical Brothers, Underword of The Prodigy. Ik zou er totaal geen moeite mee hebben, graag zelfs!

Klopt helemaal; Anthony Kiedis is het al een tijd 'kwijt' en Axl is al vele jaren een karikatuur van zichzelf.
Die zet zichzelf voor dikke aap en heeft het niet door.
Ik ga ervan uit dat Slash wat dollars en euro's wil binnen tikken met een tour waarmee het geld binnen stroomt.
Muzikaal gezien heeft Slash al vaak kenbaar gemaakt dat Myles Kennedy zijn zanger is; en terecht!

Inderdaad waarom niet; Underworld, Prodigy, Chemical Brothers..... Nog eens wat anders dan Script, Killers en Co.

Myles Kennedy is inderdaad bezig aan een album met Alter Bridge. De tour begint in 2016 en loopt door in 2017.
Dit is bevestigd door de merchandise bij wie ik (voor mijn vriendin) heb om informatie heb gevraagd
met betrekking tot nu reeds aangeboden merchandise deals. Die tour gaat later in het jaar van start dus de
Europese zomer festivals zijn geen optie als die dat al waren gezien de tour van Tremonti langs de Europese
festivals. Ik gok op rond oktober 2016 waarna Europese festivals in 2017 aan bod komen.

EDIT: Dit zegt Tremonti in een interview:

"We're gonna go in the studio in January, February and March to finish the fifth Alter Bridge album."
"It takes three or four months to set up an album, so after we've recorded the Alter Bridge record, me and Myles [Kennedy] will go off and tour for four months doing Tremonti and Slash, then come back for a fall Alter Bridge fiesta."

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Inmiddels heeft ParkCity Live ook UB40 toegevoegd, dat is een Classic-act die we niet op Pinkpop terug zien in 2016. (best jammer, ben wel een UB40 liefhebber... misschien toch kijken voor PCL kaartjes??)

En het nieuws uit VS is er van Governorsball... Week voor Pinkpop in VS, nou kijk maar. Wat is er een week later mogelijk in Europa. Rock am Ring heeft waarschijnlijk meest last van deze aankondiging, gelijk weekend.... Dus stel, The Killers eindigen de tour op Govball, dan zijn ze op tijd voor Pinkpop, zeg maar??
Dit is ‘m dan:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken