Pinkpop 2016

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
722
453
DennisvdBr wrote:

<span style=”text-decoration:line-through;”>Radiohead – nieuw album, tour kan er aan vast zitten</span> Absoluut geen Pinkpopheadliner

Hmm, Radiohead lijkt me juist een garantie voor een uitverkochte dag. Ze staan er om bekend dat altijd als ze ergens een show spelen alle kaarten binnen een minuut al uitverkocht zijn. Ik denk dat Radiohead niet zoveel Nederlandse fans heeft als een Muse of een Foo Fighters, maar de fans die ze hebben staan er allemaal, en dat is toch vaak wel het type fan dat je graag ziet bij een festival, in plaats van hele schoolklassen met vaders en moeders die het helemaal niks interesseert. Ik denk ook dat het wel een groot succes zou zijn, want Radiohead weet live iedereen te betoveren.

Misschien iets teveel wishful thinking, maar het lijkt me zeker niet onmogelijk.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Radiohead is geen Pinkpop-act, ze doen sowieso liever zaalshows en áls ze al festivals doen dan zal BKS en DTRH tot het uiterste te gaan ze te boeken, of wellicht Lowlands. Je moet dit ook gewoon niet willen op Pinkpop, net als een Tool of Nine Inch Nails. Bij uitstek van die bands die je op een 'goed' festival moet zien, publiek wat het op waarde weet te schatten, goede ambiance, in het donker (zaal of tent) en genieten.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
722
453
Daar heb je wel gelijk in ja. Vooral Tool en Nine Inch nails zijn bands die je eigenlijk alleen binnen in een zaal moet zien. Radiohead zit denk ik net op het randje, want ze spelen ook wel Glastonbury en Reading enzo, maar het Engelse publiek heeft volgens mij ook een iets betere smaak voor zulke acts. Thom Yorke zingt ook niet altijd heel zuiver, en is over het algemeen een beetje een "rare" verschijning op het podium. Toch denk ik wel dat het zou kunnen, zoals ik al zei omdat je dan op de zondag alle Radiohead fans uit Nederland op Pinkpop hebt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Als Radiohead er staat is de boel waarschijnlijk snel uitverkocht. Tickets voor hun Ziggo en Sportpaleis shows waren in 2012 in een zuchtje weg bijvoorbeeld. Op Rock Werchter 2008 was er een tot dan toe nooit geziene toeloop voor die band (met het dranghekkendramatje tot gevolg).

In feite is Radiohead zowat de grootste 'muziekliefhebbers'band ter wereld, nog steeds. Als die hun album straks (héél binnenkort) aankondigen, staat de muziekwereld weer lichtjes op z'n kop. Ik kan me geen act voor de geest halen die zo alternatief en zo groot is. Een band zonder echte hits, zeker in de laatste 15 jaar, maar die wel arena's in 5 minuten uitverkopen. Arcade Fire en The National komen dichtbij. Muse en Arctic Monkeys ontstijgen 'alternatief' wat volgens mij.

Die tour van 2012 had qua show trouwens niet misstaan vind ik. Steeds een heerlijk energieke, uptempo en bijna dansbare setlist en een prachtige lichshow. Caribou stond toen niet voor niets in hun voorprogramma. Daarmee hebben ze trouwens weldegelijk een reeks festivals aangedaan, zoals Coachella, Fuji Rock, Bonnaroo, BBK Bilbao, Optimus Alive, Rock In Roma,... Maar dat waren er inderdaad (bewust) een pak minder dan normaal.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Radiohead is geen Pinkpop-act, ze doen sowieso liever zaalshows en áls ze al festivals doen dan zal BKS en DTRH tot het uiterste te gaan ze te boeken, of wellicht Lowlands. Je moet dit ook gewoon niet willen op Pinkpop, net als een Tool of Nine Inch Nails. Bij uitstek van die bands die je op een ‘goed’ festival moet zien, publiek wat het op waarde weet te schatten, goede ambiance, in het donker (zaal of tent) en genieten.
Ik denk dat het vooral zit in dat Radiohead na 2000 minder in belangstelling is voor Pinkpop. Rond OK Computer was toch wel de top tijd in mijn ogen dan...
Mijn mening daarover kan uiteraard met een aantrekkelijk nieuw album veranderen, datzelfde gaat ook op voor RHCP.
RHCP moet met het nieuwe album de headline positie imo nog wel bewijzen, in mijn ogen zijn ze op dit moment op de 'oude' hits headliner wat idd door kritiesie als niet geheel headliner waardig bestempeld kan worden.
Gekke is voor Rammstein is dat toch een ander gevoel, de hoge mate van entertainment / show / toeters en bellen / hits is eigenlijk al voldoende om ze als headliner te accepteren.
Wat betreft Tool, toch te weinig airplay. Toch denk ik daar hetzelfde over als Iron Maiden, geeft Tool een goed nieuw album af nu kunnen ze best relevant worden. Maar niet in 2016, want in exact 10 jaar geleden stonden ze ook al met RHCP op Pinkpop.
NIN is een ander verhaal, de show leent zich enkel in tent/donker maar ik denk niet als headliner voor Pinkpop, idd wat jij ook aangeeft voor de juiste ambiance right place / right time...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Eurosonic, tip Festileaks in de gaten houden

Ook bekend hoe laat?
geduld bcmrmaybe... ik weet nog niet hoe e.e.a. is verlopen.
Wel denk ik dat Jan Festileaks goed kent.

Bij deze van mij de groetjes voor u Jan, tot over 147 dagen! zin in...
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
Dennis1808 wrote:
Sodemietert 3FM eindelijk op van het festival?

Ja, Q-Music neemt het over
simple-smile.png

:lol:
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Niet iets wat de meesten nog niet zelf bedacht hadden maar bevestiging is altijd goed, zeker voor de mensen die er nog wel in geloofden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken