Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Pieperke wrote:
Zou pinkpop miet evengoed kunnen of is dat wishful thinking van mijn kant? Ze hebben voor bonnaroo 9 juni als datum staan, en pinkpop zoekt/mist nog een headliner voor de 12e. Het is 3 dagen later, mijns inziens zou het moeten kunnen als bv hun 2e podium/gear etc. al na het een-na-laatste optreden richting Europa vliegt. Wat denken jullie? Mij lijkt er trouwens, zoals al vermeldt, inderdaad een festivalzomer in te zitten voor Pearl Jam gezien het eerste optreden back in de US pas 5 augustus is.

PJ zegt op hun site: definitieve datum Bonnarroo volgt nog. Plus Jan Smeets heeft al gezegd dat PJ niet komt. Zet het maar uit je hoofd
simple-smile.png
Ik reken er niet meer op, maar opvallend vreemd is het wel dat gat in de tourdata in de periode waar Europa makkelijk in past.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.349
926
Ik reken er niet meer op, maar opvallend vreemd is het wel dat gat in de tourdata in de periode waar Europa makkelijk in past.

Europa past zeker, en zal ook vast gebeuren. 2x Ziggo en Werchter lijkt me een voor de hand liggende optie, net als in 2012 en 2014.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Lekker als Jan aangeeft dat ze Europa overslaan en later blijkt dat ze PP weer eens overslaan. Voor de zoveelste keer.......
Ook ben ik wel benieuwd wat er nog over blijft van die eerder gelekte tourlijst van Pearl Jam. Is daarin vooralsnog alleen Europa geschrapt?
Weet iemand dit???
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Lekker als Jan aangeeft dat ze Europa overslaan en later blijkt dat ze PP weer eens overslaan. Voor de zoveelste keer…….
Als je de tourdata naast de geruchten data legt krijg je bijna weer valse hoop hé?
Je zou bijna zeggen dat de geruchten zo accuraat waren, dat ze de cancelling als fake gerucht er in geduwd hebben. Ook het gat van 10 mei tot 5 augustus met enkel eenzaam Bonnaroo er in (*waarvan de exacte data nog bekendgemaakt zal worden), lijkt makkelijk een Europese tour te passen welke ook op de eerste geruchten aansluit.
Je gaat bijna denken dat het Europese tourtje nog aangekondigd gaat worden volgens de geruchten met enkel Bonnaroo als op en neer vlucht er tussen...
Als je dan juichende mensen op de persconferentie wilt, nou, dat is een verrassing.
Maar zoals gezegd, aangegeven is dat Pearl Jam niet komt. Dus laten we voor Pinkpop maar weer verder blijven zoeken naar mogelijkheden van headliners ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ook ben ik wel benieuwd wat er nog over blijft van die eerder gelekte tourlijst van Pearl Jam. Is daarin vooralsnog alleen Europa geschrapt?
Weet iemand dit???
Ik heb de officiële tourdata en de geruchten data bij elkaar gezet in het Pearl Jam topic.
http://forum.festileaks.com/forums/topic/pearl-jam/page/6/#post-93489
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Lijst bijgewerkt en categorieën op waarschijnlijkheid, laat maar even weten wat jullie vinden dat moet veranderen volgens jullie.
Het nieuws zal nog wel 4 weken uitblijven, dus misschien puzzelen we de headliner er wel uit.
De hoogste waarschijnlijkheid heb ik een top van gemaakt met naar mijn idee de meest logische waarschijnlijkheid, dus naar mijn idee hé.
In feite heb ik alle (door jullie) genoemde namen hierin terug laten komen, maar de lijst met minst waarschijnlijk is daardoor langer.
Dit is wat ik er van gemaakt heb, ik zeg, schiet los….


Mogelijkheid hoog
1 . Springsteen – werkt aan Europese leg van River-tour http://festileaks.com/2016/01/bruce-springsteen-naar-europa-zomer-2016/
2 . Paul McCartney – 25 juni Children in Need Dine en bekijkt tourdata voor 2016 en al een hele tijd een main-target voor headlinespot op Pinkpop
3 . Maroon 5 – Op Rock in Rio eind mei, verder niets van bekend van de Europese tour (in headliner speculaties)
4 . Chemical Brothers – aankomende zomer weer op festivals, Pinkpop al een tijdje niet aangedaan (in headliner speculaties)
5 . Kiss – 3 juni festival in Italie en lijkt beschikbaar week later in juni (diverse headliner spots op festivals bekleed in 2015 o.a.)
6 . Lionel Richie – tot 18 mei in VS, 14 juni in UK, kan zomaar 2 dagen eerder in Nederland zijn 12 juni vrij (afgelopen jaar verrassing op Glastonbury) (mogelijk headliner waardig voor Pinkpop)

Mogelijkheid minder waarschijnlijk
Neil Young – staat al in Ziggo Dome maar wel grote wens van Jan Smeets en 12 juni een gaatje in de tour.
The Killers – enkele dagen voor Pinkpop in VS op Governorsball NYC, nog geen aawijzing voor Europa
Kanye West – enkele dagen voor Pinkpop in VS op Governorsball NYC, nog geen aawijzing voor Europa
Stevie Wonder – op festival BottleRock in Californie met RHCP, nog geen aawijzing voor Europa
Pink Floyd – festivals mogelijk in de planning voor een tribute formatie met top artiesten http://www.brain-damage.co.uk/latest/pink-floyds-wish-you-were-here-symphonic.html
David Gilmour – tourt met nieuw album in de zomer van 2016, maar wel ruim gat in planning rond Pinkpop
Roger Waters – nieuw album is klaar en komt uit, een soort als The Wall-tour zal komen in de zomer van 2016 http://ultimateclassicrock.com/roger-waters-2016-tour/

Minst waarschijnlijk
Guns n’ Roses – reünie tour, maar niet op Pinkpop aldus Smeets in 2016
Prince – Het nieuws rond Prince komt weer op gang. Eerst het vervolg van zijn uitgestelde ‘solo’ tour in VS. Europa zal wel volgen, het gaat om het spelen van veel hits. De vraag is nog in welke periode jij in Europa is en in welke vorm (stadions, kleine settings, festivals?). De kleine man staat bekend om heel laat aan te kondigen en er blijft altijd heel veel goed geheim…
The Prodigy – tour maar al reeds op Paaspop, wel beschikbaar maar door Paaspop headliner niet waarschijnlijk voor Pinkpop
U2 – aangegeven geen festivals te doen, naar verwachting pas eind 2016 na 2de album deel nieuws, niet heel waarschijnlijk maar onvoorspelbare band
Radiohead – nieuw album, tour kan er aan vast zitten maar tour waarschijnlijk pas laat in het jaar of pas in 2017
Linkin Park – werd genoemd in geruchten voor Frankrijk, werkt aan nieuw album maar nog geen tour concreet in panning
Bon Jovi – nieuw album in maart, nieuwe tour in de zomer was een gerucht
Snow Patrol – werkt aan nieuw album… toch?
Green Day – nieuw album, maar niet veel concrete berichten
Metallica – komt waarschijnlijk nieuw album, gerucht gaat dat ze wat stevige rock/metal festivals kunnen doen dit jaar en eventueel Pinkpop meepakken als compensatie voor bezoekers die in 2014 de show gemist hebben of de show over te doen zoals deze had moeten zijn.
Foo Fighters – *koekoek, verrassing, gefopt*
The Rolling Stones – nieuw album en touren begin dit jaar in Zuid-Amerika, geruchten voor Noord-Amerika nemen al toe.
Billy Joel – kan in principe tussen 27 mei in New York en 17 juli in New York in juni in Europa zijn?
Kings of Leon – Nemen op dit moment een nieuw album op. Weekend na Pinkpop op Firefly in de USA, maar lijkt inhaalshow.
Bryan Adams – tourt tot en met april, daarna?
Fleetwood Mac – Tusk special edittion, maar geen tournieuws voorlopig. geen info
Depeche Mode – denk het niet… geen info.
Beyoncé – werkt mee met partner Jay-Z aan album en gaan erna samen op tournee, zal vast in VS zijn.
Sting – mogelijk een nieuw album, verder geen info.


Kijk, 1 ding ben ik vrijwel zeker van en dat is dat de laatste headliner van dit lijstje komt. Dus laten we maar gaan strepen dan.....
Sting kan ook niet want die gaat op tour met Peter Gabriel komende zomer door de US en begin augustus start hij dan zijn solo tour door Europa.
En volgens de laatste geruchten op het Bon Jovi forum touren zij niet eerder dan 2017 door Europa.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Bruce Springsteen heeft zijn tour verlengd tot eind april. Volgens de laatste berichten volgen snel Europese data...
http://songmango.com/bruce-vegas-scrapped-river-tour-2016-extended/

 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
We hebben het nu over headliners hè, allemaal mooi en aardig. Maar wat gaat er komen qua grote namen voor de rest?
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
722
453
Ik zou Kendrick Lamar of Run The Jewels wel willen zien eigenlijk. Ik denk dat Kendrick van de twee iets bekender is in Nederland. Kendrick is imo op dit moment de meest interessante en gewaardeerde (geheel terecht) artiesten ter wereld, en ik zou het wel een leuke verandering vinden als Pinkpop ook een keer een artiest heeft die redelijk in z'n 'prime' zit. Kanye zou ik ook wel zien zitten, maar ik denk dat hij iets te gehaat is door de gemiddelde 3fm-luisterende pinkpopganger.
 

JasperFM

Playlistbediener
28 okt 2015
16
0
Ik ben erg benieuwd naar de acts dit jaar naast de headliners, je moet je tenslotte toch de hele dag vermaken ;)

Grote kans:
-Editors
-Tame Impala
-Lucas Hamming
-Bastille

Minder grote kans:
-Franz Ferdinand
-Jett Rebel
-Kensington
-Imagine Dragons
-Sam Smith (Na cancel voor PP15)

Wat denken jullie, relevante namen?
 

Yakkslapper

Playlistbediener
17 okt 2015
20
0
Sting kan ook bij de mogelijkheden geschrapt worden, die gaat met Peter Gabriel op tour in de VS, aldus zijn FB pagina
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Editors niet, staan al op Best Kep Secret. Verder heeft Jan aangegeven dat Kensington er ook niet zullen staan, die hebben er afgelopen jaren ook al erg veel gestaan.

Verder z ou Franz Ferdinand mooi zijn, maar die verwacht ik niet voordat er een nieuw album uit komt.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
Ik ben erg benieuwd naar de acts dit jaar naast de headliners, je moet je tenslotte toch de hele dag vermaken
1f609.png


Grote kans:
-Editors (nee, staan op BKS)
-Tame Impala (vermoedelijk op DTRH)
-Lucas Hamming (Ja)
-Bastille (geen idee, hopelijk niet)

Minder grote kans:
-Franz Ferdinand (Nog niks aangekondigd, nieuw album in ?, zou kunnen)
-Jett Rebel (Zou kunnen met zijn drieluik album, maar ik geef hem geen hele hoge kans)
-Kensington (nee, aangegeven door jan Smeets)
-Imagine Dragons (zou kunnen)
-Sam Smith (Na cancel voor PP15) (tourt hij?)

Wat denken jullie, relevante namen?
 

Amber

Randprogramma
8 dec 2014
128
2
@JasperFM:
• Editors - zijn al headliner op Best Kept Secret, zit er dus niet in voor dit jaar.
• Tame Impala - zijn in de VS tijdens Pinkpop
• Sam Smith - gaat volgens mij niet touren deze zomer (heb ik ergens gehoord/gelezen)
• Kensington - waarschijnlijk niet dit jaar, zoiets zei Jan in een interview laatst
• Imagine Dragons/Franz Ferdinand/Bastille - nog geen idee hoe het daarmee zit qua tours etc..
• Jett Rebel en Lucas Hamming hebben denk ik wel een grote kans inderdaad

Overigens zijn het wel allemaal namen die sowieso wel op Pinkpop zouden KUNNEN staan denk ik, maar sommigen in ieder geval niet dit jaar. XP

 

Stefan

Campingartiest
7 okt 2014
51
0
Wat zijn de namen die ik hier voor bij hoor komen weer heerlijk (bleh) 3FM achtig.

Denk ook eens aan de metal fans op de zaterdag met Rammstein zo als ik.

Dan denk ik aan:
Five Finger Death Punch.
Ghost.
Bring Me The Horizon.
The Ofspring.
PeterPan Speed Rock.
Dropkick Murphys.

Maar op de vrijdag wil ik wel zien:

Budy Guy.
Paul Simon.
Stevie Wonder.

Of gaan die door naar North Sea Jazz?
Want dan ga ik daar heen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Van Paul Simon is bekend dat hij alleen gaat touren in de VS. Die kan je dus schrappen.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Pearl Jam komt denk ik nooit weer op Pinkpop xD Sorry hoor, dat vind ik echt de mooiste grap sinds jaren hoor als ze nu weer skippen en dan wel naar Werchter doorgaan, gewoon niet weer proberen, daaaaag, als ze toch niet willen dan toch lekker niet. Genoeg andere leuke(re) headliners om uit te kiezen :p

Sorry als ze daadwerkelijk op Werchter staan en de ziggod oen vind ik dat echt heel grappig..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken