Lijst bijgewerkt en categorieën op waarschijnlijkheid, laat maar even weten wat jullie vinden dat moet veranderen volgens jullie.
Het nieuws zal nog wel 4 weken uitblijven, dus misschien puzzelen we de headliner er wel uit.
De hoogste waarschijnlijkheid heb ik een top van gemaakt met naar mijn idee de meest logische waarschijnlijkheid, dus naar mijn idee hé.
In feite heb ik alle (door jullie) genoemde namen hierin terug laten komen, maar de lijst met minst waarschijnlijk is daardoor langer.
Dit is wat ik er van gemaakt heb, ik zeg, schiet los….
Mogelijkheid hoog
1 . Springsteen – werkt aan Europese leg van River-tour
http://festileaks.com/2016/01/bruce-springsteen-naar-europa-zomer-2016/
2 . Paul McCartney – 25 juni Children in Need Dine en bekijkt tourdata voor 2016 en al een hele tijd een main-target voor headlinespot op Pinkpop
3 . Maroon 5 – Op Rock in Rio eind mei, verder niets van bekend van de Europese tour (in headliner speculaties)
4 . Chemical Brothers – aankomende zomer weer op festivals, Pinkpop al een tijdje niet aangedaan (in headliner speculaties)
5 . Kiss – 3 juni festival in Italie en lijkt beschikbaar week later in juni (diverse headliner spots op festivals bekleed in 2015 o.a.)
6 . Lionel Richie – tot 18 mei in VS, 14 juni in UK, kan zomaar 2 dagen eerder in Nederland zijn 12 juni vrij (afgelopen jaar verrassing op Glastonbury) (mogelijk headliner waardig voor Pinkpop)
Mogelijkheid minder waarschijnlijk
Neil Young – staat al in Ziggo Dome maar wel grote wens van Jan Smeets en 12 juni een gaatje in de tour.
The Killers – enkele dagen voor Pinkpop in VS op Governorsball NYC, nog geen aawijzing voor Europa
Kanye West – enkele dagen voor Pinkpop in VS op Governorsball NYC, nog geen aawijzing voor Europa
Stevie Wonder – op festival BottleRock in Californie met RHCP, nog geen aawijzing voor Europa
Pink Floyd – festivals mogelijk in de planning voor een tribute formatie met top artiesten
http://www.brain-damage.co.uk/latest/pink-floyds-wish-you-were-here-symphonic.html
David Gilmour – tourt met nieuw album in de zomer van 2016, maar wel ruim gat in planning rond Pinkpop
Roger Waters – nieuw album is klaar en komt uit, een soort als The Wall-tour zal komen in de zomer van 2016
http://ultimateclassicrock.com/roger-waters-2016-tour/
Minst waarschijnlijk
Guns n’ Roses – reünie tour, maar niet op Pinkpop aldus Smeets in 2016
Prince – Het nieuws rond Prince komt weer op gang. Eerst het vervolg van zijn uitgestelde ‘solo’ tour in VS. Europa zal wel volgen, het gaat om het spelen van veel hits. De vraag is nog in welke periode jij in Europa is en in welke vorm (stadions, kleine settings, festivals?). De kleine man staat bekend om heel laat aan te kondigen en er blijft altijd heel veel goed geheim…
The Prodigy – tour maar al reeds op Paaspop, wel beschikbaar maar door Paaspop headliner niet waarschijnlijk voor Pinkpop
U2 – aangegeven geen festivals te doen, naar verwachting pas eind 2016 na 2de album deel nieuws, niet heel waarschijnlijk maar onvoorspelbare band
Radiohead – nieuw album, tour kan er aan vast zitten maar tour waarschijnlijk pas laat in het jaar of pas in 2017
Linkin Park – werd genoemd in geruchten voor Frankrijk, werkt aan nieuw album maar nog geen tour concreet in panning
Bon Jovi – nieuw album in maart, nieuwe tour in de zomer was een gerucht
Snow Patrol – werkt aan nieuw album… toch?
Green Day – nieuw album, maar niet veel concrete berichten
Metallica – komt waarschijnlijk nieuw album, gerucht gaat dat ze wat stevige rock/metal festivals kunnen doen dit jaar en eventueel Pinkpop meepakken als compensatie voor bezoekers die in 2014 de show gemist hebben of de show over te doen zoals deze had moeten zijn.
Foo Fighters – *koekoek, verrassing, gefopt*
The Rolling Stones – nieuw album en touren begin dit jaar in Zuid-Amerika, geruchten voor Noord-Amerika nemen al toe.
Billy Joel – kan in principe tussen 27 mei in New York en 17 juli in New York in juni in Europa zijn?
Kings of Leon – Nemen op dit moment een nieuw album op. Weekend na Pinkpop op Firefly in de USA, maar lijkt inhaalshow.
Bryan Adams – tourt tot en met april, daarna?
Fleetwood Mac – Tusk special edittion, maar geen tournieuws voorlopig. geen info
Depeche Mode – denk het niet… geen info.
Beyoncé – werkt mee met partner Jay-Z aan album en gaan erna samen op tournee, zal vast in VS zijn.
Sting – mogelijk een nieuw album, verder geen info.