Rock Werchter 2026

Ging het ook net komen zeggen. Mogen we dus alvast met potlood opschrijven. Of zouden ze alleen GMM doen?
Had al een paar links gepost in de Hardrock & Metal Chat maar ze zijn dus in zee gegaan met dezelfde Braziliaanse promotor die ook SOAD doet dus dan is geen festivals ook nog wel een heel reële optie.

En dan te beseffen dat ik ze liet schieten op Pinkpop om even pauze te nemen.

Jongere Raoul was niet altijd de slimste.

Zie ze niet meteen een full scale stadion tour doen, eerder zalen als AFAS / Lotto. Naar mijn gevoel toch een pak kleinere band dan een SOAD.

Afín, ik verwacht ze niet voor Werchter volgend jaar en anders hopelijk in de combo met Muse.

Had al een paar links gepost in de Hardrock & Metal Chat maar ze zijn dus in zee gegaan met dezelfde Braziliaanse promotor die ook SOAD doet dus dan is geen festivals ook nog wel een heel reële optie.
Met dat verschil dat ze geen stadions uitverkopen zoals SOAD.

Het parcours van de Gen Z prinses die mee gaat en die zoals elk jaar weer de weg bepaalt.

Donderdag

Beginnen met de gevoelige hiphop van Yello en Guy

Dan Basht en de Vaccines

Vervolgens is het wat boring, maar vermoedelijk Kasabian meepikken en dan wat eten

Jade gaat top worden.

Dan waarschijnlijk Prodigy en hopen dat de moshpit heviger is dan op de Lokerse

Mumford als afsluiter, want niks schreeuw zomerfestival dan mee zingen op Little Lion Man

Vrijdag

Gisteren was nog chill..vandaag drukker.

Kingfishr - Ise - Wolf Alice is een sterk begin..dan apero...dan TLDP en los gaan op de Feminine Urge.

Franz Ferdinand...gewoon heel vette live band

FKA Twigs...gaat memorabel en artsy worden

Gevolgd door het rijtje Lewis Capaldi ( gaat right in the feels gaan) The Warning (We gsan dat Nest slopen) en The xx ( lekker viben.)

Er zit in die avond geen greintje ademruimte...niet de eerste en laatste keer dat ze een avond in Werchter vol plamuurt.

Zaterdag

Stuiteren in het voorvak bij Landmvrks, Palaye Royale en Kneeca...oh wacht...Jonathan staat in de Barn. We zien Haunted Youth wel op Cactus, maar die set gaat magisch worden.

Daarna hangt het af van mood. Reneè Rapp is wat plat, Beirut is mooi...maar ik wil eerder Florence Road en Halsey zien. Daarna sowieso naar Matt Berninger...mss eerst een glas wijn drinken om in de mood te komen.

Vergeet ademruimte!! Gorillaz heeft een wondermooie nieuwe plaat...The Reytons zijn cool en 21 Pilots gaat een dikke show hebben.

Zondag

Uitslapen! Maat wel op tijd op post voor Tsar B , een pogo bij Bad Nerves en gevoelige schoonheid bij Dressed Like Boys.

Daarna weer wat gas terug. Rise Against is aanstekelijk oldschool. Misschien ga ik nog even blasè doen bij Last Train maar ik ga waarschijnlijk eten, want je raad het al...

Sowieso op tijd een goeie spot in de tent gaan claimen voor David Byrne..de coolste opa in de alternatieve rockgeschiedenis.

Dan naar Moby...die mogelijk wel een fijn feestje gaat bouwen. Heeft knappe band met backing vocals bij.

Dan nog even gaan viben bij Paul Kalkbrenner buiten de tent om vervolgens 2,5 uur The Cure te ondergaan. Een optreden dat potentieel een emotionele omhelzing gaat worden. Robert Smith is de mooiste lelijke mens in de muziekndustrie en de vraag is niet of het mooi gaat worden, maar hoe mooi.

En daarna zijn we stikkapot.

• Leuk
Waarderingen: Blikjesvanger

Users who are viewing this thread