Overige festivals

Status
Niet open voor verdere reacties.
Parijs dit jaar had alleen wel heel veel overlap met BKS, dus was het niet echt de moeite waard. Maar zeker wel interessant om in de gaten te houden

PITCHFORK_JULY_UPDATE_600.jpg

Inderdaad, dit was de line-up in Parijs afgelopen herfst @BlackLies. Wat kleinschaliger, maar zeker goede namen.

Hier dan de poster. Komt vrijwel volledig overeen met de gelekte lineup van een tijdje terug. Behalve dat de naam van McCartney is geblurt.

Fybp9vQ.jpg

Edit: Wel een van de minste lineups uit de VS die ik gezien heb..

Inderdaad, de festivals in Europa mogen blij zijn dat ze in Amerika veel meer gaan voor de iets meer mainstream pop artiesten dan hier. Staan veel namen tussen waar ik helemaal niks mee kan.

Hier dan de poster. Komt vrijwel volledig overeen met de gelekte lineup van een tijdje terug. Behalve dat de naam van McCartney is geblurt.

Maar desondanks wel een hoop mooie namen: The Killers, Hozier, wsl Paul McCartney, Foster The People en Empire of the Sun. Wel namen waar we weinig aan hebben Paul McCartney en The Killers zullen we in Europa (hoogst)waarschijnlijk niet op de festivals zien. Empire of the Sun en Foster The People misschien tijdens PKP en LL in Europa, zijn opzich prima namen, maar niet heel bijzonder.

Maar desondanks wel een hoop mooie namen
Ik kom ook tot ongeveer 6 namen die ik opzich wel zou willen zien. En over een heel weekend gezien is dat erg mager.

Een paar nieuwe namen voor Beaches Brew. Waarom hebben wij hier niet van dit soort gratis festivals..?
beaches_brew_poster.jpg

neontiger8 wrote:
Maar desondanks wel een hoop mooie namen
Ik kom ook tot ongeveer 6 namen die ik opzich wel zou willen zien. En over een heel weekend gezien is dat erg mager.

Yep, dat heb ik ook. De leuke namen zijn op 2 handen te tellen en dan houd het op. Van de onderste 10 rijen ken ik ook maar een paar namen. Mis ik nu veel of zijn dat gewoon allemaal kleine Amerikaanse bands?

Valt idd eigenlijk nog wel tegen, was een beetje afgeleid door The Killers XD
Ik kom tot een naam of 10 die ik wel zou willen zien

launch_splash_2.jpg

Ik dacht dat ze vorig jaar bij T in the Park al redelijk teleurgesteld waren in de lineup? Nou zullen ze daar wel blij zijn met al die neo-britpop bandjes maar dat is het dan ook wel. Neo-britpop + top 40 en Modest Mouse ergens onderaan het affiche.

Neo-britpop + top 40 en Modest Mouse ergens onderaan het affiche.

Vooral dat laatste, wat doet Modest Mouse tussen al die namen. Ben benieuwd op welke festival ze in Nederland/Belgie staan.

Nieuwe lading namen voor Woo Hah!: Cypress Hill, Travis Scott, Denzel Curry, Doomtree, Deux Deux en Jameszoo x James Pants aangekondigd. Jameszoo x James Pants en Denzel Curry zijn prima namen.

Er komt ook een vierde podium waar in de avond elektronische muziek wordt gedraaid(elektronische hiphop neem ik dan aan?). Namen hiervoor moeten nog aangekondigd worden. Ik vraag me af of Jameszoo x James Pants er daar dan een van van is?

Les Ardentes: The Hives, Claptone, BRNS, Mount Kimbie dj set, Lost Frequencies, Nick Mulvey, Mountain bike, Forest Swords, Lapalux, Binkbeats, Ben Khan. Op zich best aardige namen maar weinig afschrijvers voor Rock Werchter.

Mary J. Blige, John Legend, D’Angelo, Lee Konitz, Randy Weston en Billy Harper, Han Bennink en Hans Dulfer, Cassandra Wilson, Chaka Khan, Wayne Shorter Quartet, Anouar Brahem en Jef Neve aangekondigd voor North Sea Jazz. Die zijn daar bezig een meer dan prima lineup neer te zetten. Jammer dat het zo duur is, maar nog maar eens overwegen.

A-Trak | AnnenMayKantereit | Aquilo | Audion (live) | L'Aupaire | Aurora Aksnes | Bilderbuch | Borrowed Identity | Catfish and The Bottlemen | Culoe de Song | Damian Lazarus & The Ancient Moon | The Districts | Django Django | Fickle Friends | Formation | Gengahr | Gorgon City (DJ-Set) | Hercules & Love Affair | Hudson Mohawke (live) | Jamie T | Jamie xx | Job Jobse | Joy Wellboy | Kaytranada | Kink (live) | Lawrence | Malky | Max Graef (live) | Mogwai | Die Nerven | Odesza | Pollyester | Ride | Romano | Soul Clap | Tiefschwarz (live) | Toro Y Moi | Trevor Horn Band | Wanda | Years & Years | Young Fathers | Zenker Brothers.

En Melt! zet ook zomaar even een ijzersterke tweede aankondiging neer met Ride als meest opvallende naam. Lijkt me een perfecte naam voor Dour, maar er mag hiervan nog heel wat meer doorkomen.

North Sea Jazz is inderdaad een duur grapje. Maar ze hebben zeker een line-up waar ze trots op mogen zijn.

Dat is inderdaad een mooi rijtje namen voor MELT! Zelfs met iets meer bandjes/rock die nog steeds netjes tussen de andere namen passen. Maar ik hoop dan natuurlijk dat Ride naar Pukkelpop komt :) Kans is inderdaad wel groot dat Ride vanavond tussen het rijtje namen gaat zitten.

Mary J. Blige, John Legend, D’Angelo, Lee Konitz, Randy Weston en Billy Harper, Han Bennink en Hans Dulfer, Cassandra Wilson, Chaka Khan, Wayne Shorter Quartet, Anouar Brahem en Jef Neve aangekondigd voor North Sea Jazz. Die zijn daar bezig een meer dan prima lineup neer te zetten. Jammer dat het zo duur is, maar nog maar eens overwegen.

Vind je? Ik vind dat het helemaal niets met jazz te maken heeft wat daar gebeurt. Zeker de grotere namen niet.

Het is al heel lang zo dat de grote namen veel uit genres komen die sterk verwant zijn aan jazz(soul en r&b vooral). In de jazz zijn publiekstrekkers van die grootte nu eenmaal schaars. Tussen de namen daaronder zitten een hele hoop ongelofelijk goede jazznamen, ook deze aankondiging weer. Bovendien) hebben ze met last Gaga en Tony bennett een hele goeie jazzheadliner staan en herbie hancock is jazzpianogod. Als je daar een naam als d'angelo naast kan zetten buiten het genre en bijvoorbeeld the bad plus & joshua redman binnen het genre heb je het goed voor elkaar als je het mij vraagt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread