Overige festivals

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuwe namen voor Southside. Zelfde weekend als BKS.
B_aNV3eXEAAgV35.jpg

Fidlar graag op BKS! Of weer een tent openen op Rock Werchter?

Het gloednieuwe festival Beyond, dat op 16 mei voor het eerst in de buurt van de stad [Amsterdam] gehouden wordt, moet het Nederlandse antwoord worden op het legendarische Burningman-festival.
De organisatie doet vrijdag in een persbericht uit de doeken wat het festival, of manifestatie, zoals ze het zelf noemen, ongeveer in gaat houden. 'Er is geen mainstage, geen blokkenschema, geen commerciële DJ’s, geen selfies en geen telefoons. Op deze manier worden de bezoekers uitgedaagd hun eigen wereld voor één dag zelf vorm te geven', schrijven de bedenkers.

Onder meer Ruigoord en Robodock stonden aan de wieg van de manifestatie, die plaats biedt aan 5.000 bezoekers. Maar er is altijd ruimte voor nieuwe initiatieven, stelt de organisatie. Een beetje buiten de geijkte festival-ideeën denken lijkt wel een pre.

Betalen met knikkers
'Beyond zal onder andere een Kabouterwereld bieden waar met knikkers betaald kan worden, een Feromonentempel voor stimulatie van het vijfde en andere zintuigen, een Losing point om van je vaste vriendengroep af te komen en uit je comfort zone te komen, en een Rent-A-Friend service om juist nieuwe vrienden te maken.'

LOL. incl supermooie teaser video.

Ik heb zo ontzettend veel vragen bij dat festival. Maar de voornaamste is: geen commerciële dj's, wat bedoelen ze daar in godsnaam mee? Wel commerciële artiesten, maar geen commerciële dj's zou ik heel erg krom vinden. Of komen er überhaupt alleen maar dj's?

Ik snap dat waarschijnlijk een deel van de aantrekkingskracht in het mysterie rondom het festival zit, maar... het is me eigenlijk niet helemaal duidelijk wat de insteek van het festival is. Het zou een muzieknirvana kunnen zijn, een drugsfeestje, een andere naam voor een 'zomerkamp', tsja...

Visu-Affiche-670x946.jpg

Volgens mij is deze hier nog niet langsgekomen. Geen grote namen op Interpol na, maar wát een affiche voor €60! (Voor drie dagen!) Klein festivalletje in frankrijk, zit hier nu wel over na te denken...

Hij is hier lang geleden al door Pwoperfish(volgens mij, wie anders ;)) gedeeld, maar het affiche is nu compleet:

1780120_862102637161893_4478320079033753639_o.jpg

De Los Angeles garage/psych scene, wat een droom & affiche. Lachen trouwens dat Madlib er zo even tussengefrot staat.

Hij is hier lang geleden al door Pwoperfish(volgens mij, wie anders ;)) gedeeld, maar het affiche is nu compleet:
Haha ;)
Maar idd, volgens mij is zo'n beetje alle vette Amerikaanse garage/psych hier te vinden. Dit mogen ze opzich ook best in Nederland ergens organiseren. Al regelt Jacco Gardner dat nou even..

Ja niet normaal eigenlijk. Flink wat bovengemiddelde hiphop/soulacts, ik heb het idee dat het daar meer om draait, waar het vorig jaar veel om elektronisch draaide. Hier was ik graag bijgeweest, maar ik krijg waarschijnlijk niemand mee.

Het wordt wel even bijna een hiphopfestival met Kendrick, Asap Rocky, D'angelo, Freddie Gibs en Logic oa in de lineup.

Ja klopt, De La Soul & Big Band alleen al zijn eigenlijk een dagticket waard. Wat is dat trouwens met Belgische festivals, die doen het allemaal goed dit jaar. Lokerse feesten kondigt zojuist even Giorgio Moroder en Nile Rodgers aan, en ze hadden o.a. Jesus & Mary Chain, Mark Lanegan en Belle & Sebastian al staan. Dour doet het heel goed, Rock Werchter heeft in de breedte een perfect programma en ook Cactus festival heeft voor dat festival prima namen staan tot nu toe. De zelfbevestigingen van Pukkelpop zijn ook al niet mis. De Belgen op dit forum gaan een mooie zomer tegemoet.

Tja. Pitch, Woo Hah, Lowlands en Best Kept Secret hebben ook allemaal een heel mooi programma voorlopig hoor.

Tja. Pitch, Woo Hah, Lowlands en Best Kept Secret hebben ook allemaal een heel mooi programma voorlopig hoor.

Klopt. over het algemeen hebben we dit festival seizoen echt niet te klagen. Op Pinkpop en Sziget na doet elk festival het redelijk tot goed.

Oooh als die tweet van Festileaks klopt en Kendrick Lamar misschien op Pitch staat hoop ik toch wel dat het verstand hebben hem op de vrijdag en niet tijdens fucking Woo Hah (waar ik dus nét een ticket voor heb besteld) maar ik denk wel dat ze snappen dat ze de grootste hip hopnaam van het moment niet tijdens het grootste (enige?) hip hopfestival van Nederland moeten inplannen...

Lol, Kendrick Lamar op Pitch en niet op Woo Hah zou wel heel raar zijn. Ik had al gezien dat hij op 4 Juli (Woo Hah) in Engeland staat, dus Woo Hah kan toch niet meer.

Ja haha, was ziek geweest. Al had ik Kendrick op die vrijdag wel aangemoedigd.
Morgenavond om 21:00 laatste headliner Les Ardentes, ben benieuwd. (Björk zou me meteen een kaart doen kopen)

Voor Pitch moet je echt niet meer zo'n naam verwachten. Dat zou een kleiner festival worden.

Kendrick Lamar is een Benelux exclusive voor Les Ardentes, dat had Festileaks toch moeten weten ;)

Kendrick Lamar is een Benelux exclusive voor Les Ardentes, dat had Festileaks toch moeten weten

Shit, dat had ik niet eens meegekregen. Dan snap ik opzich wel dat ze zo'n happening van zijn aankondiging maakten. Die man is op de top van zijn kunnen momenteel, dus dat is wel iets om mee te pronken als exclusive. Ik wacht morgen nog maar even af, en dan bekijk ik of die kaarten er toch komen.

Het gaat trouwens weer om een grote hiphopnaam morgen. Wat kan dat zijn? Wu-Tang Clan, Earl Sweatshirt, Cypress Hill? De week erop komt een grote aankondiging met voornamelijk rock en elektronisch.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread