Overige festivals

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandervandam

Randprogramma
15 jan 2014
191
0
Ik vond het supertof!

1. Joey Bada$$
2. Vince Staples
3. Run The Jewels
4. Freddie Gibbs
5. Cypress Hill

Ben in ieder van plan volgend jaar weer te gaan.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Goed om te horen, tof ook dat Freddie Gibbs goed was.

Vrijdag en zaterdag op Pitch verbleven, en nu net thuis. Een klein verslagje:

Vrijdag:

James Holden: Begonnen met deze held, en al vooraf vond ik dat hij te vroeg geprogrammeerd stond. Dat vermoeden bleek enigszins juist: zijn live optreden(Holden aan de synths en een drummer daarnaast) was top. Abstracte improvisaties werden afgewisseld met zijn extreem dansbare knallers. Het was echter toch wat te hard voor het begin van de dag. Het publiek was ongelofelijk tam, en op een gegeven moment leek de gashouder meer op een ontmoetingsplaats voor yuppen dan op een muziektempel. Dat het geluid wat zacht stond droeg daar ook aan bij. Er werd ongelofelijk veel geouwehoerd. Zonde.

ZES: Een artiest waar ik redelijk veel zin in had. Het vond plaats in de Westerliefde, en dat was ook meteen wat het optreden volledig omlaag haalde: wat een ongelofelijk slechte zaal. Het ziet er allemaal prachtig uit, maar het geluid was niet goed geregeld. Ook hier te weinig volume. Vooral de bas ontbrak. Iets waar ik normaal gesproken niks op tegen heb, maar ZES heeft wat extra bas toch echt nodig. Het geluid ging bovendien erg rondzingen door het hoge plafond. Uiteindelijk voortijdig weggegaan omdat het ook nog eens extreem heet was binnen.

KAYTRANADA: Een van de hoogtepunten van mijn weekend, en dat had ik van tevoren niet voorspeld. Ongelofelijk soulvolle beats werden afgewisseld met wat vertrouwdere trap, en zelfs wat hardere house. De show blonk uit in eenvoud: simpele Visuals rondom zijn naam op de achtergrond, en de man zelf is een enorm aanstekelijk figuur. Het plezier en de professionaliteit spatten er vanaf, en ik heb eigenlijk geen moment stilgestaan.

Flume: Over het algemeen een prima show. Hier wel wat te veel bas, wat ik jammer vind om dat de melodieën juist zijn muziek maken imo. Ook waren de intermezzo's tussen de nummers wat lang, het mixen ging niet bijster vlot. Visuals waren verder prima op orde, en ik heb me uitstekend vermaakt.

James Blake: De meest strakke performance van het hele weekend. Begin en eind bevatten de bekendere en melodieuzere nummers. Het middengedeelte bestond uit de wat meer dansbaardere nummers en eenvoudigere beats. Overall een prachtig optreden.

Uiteindelijk hebben we er daarna voor gekozen om wat op het terrein rond te blijven hangen en uiteindelijk terug te gaan naar het appartement. Helaas Hunee x Antal gemist daardoor, maar de rust was zeer welkom.

Zaterdag:

Jamie xx: Ongelofelijk strakke set. Jamie xx mixt zijn plaatjes feilloos. Goeie keuze van muziek ook: zijn eigen nummers werden voortdurend afgewisseld met remixnummers van Gil Scott-Heron en tracks van onder andere Jeff Mills en Koreless. Alleen in het begin ontbrak het imo wat aan tempo, met iets meer gebroken ritmes.

Gold Panda:
Ongeveer een uur hiervan meegepikt, en hij draaide uitstekend. Enthousiasme achter de draaitafels en prachtige lichten/Visuals zorgden voor een publiek dat bereid was te dansen. Ook Gold Panda draaide hardere muziek dan ik gewend was van hem op plaat, en leuk detail was het passeren van een nummertje van ZES.

Jungle:
Hier was iedereen laaiend enthousiast over. Mij deed het echter niet veel. Het begin was redelijk spetterend, maar ze verloren al snel hun flow. Na een kwartier ontstond een soort eendheidsworst die ik ook wel van het album van vorig jaar gewend was, met bovendien lange stukken opvulmuziek tussen nummers. Ze hadden uiteindelijk Busy Earnin' en Time nodig om het optreden toch nog in stijl af te sluiten.

Jon Hopkins: Tweede hoogtepunt van het festival. Ik ging hier met hoge verwachtingen heen, en die werden volledig ingelost. De tent stond op het begin redelijk leeg, waardoor we relatief gemakkelijk ver vooraan konden komen. Vanaf het begin had hij mijn aandacht, en die heeft hij niet meer losgelaten. De visuals waren de beste van het hele weekend, en hij mixte feilloos. Qua genre paste de muziek eigenlijk maar moeilijk tussen het andere hoofdpodiummateriaal, en toch viel het bij het publiek in goede aarde. Het geluid was hier ook het beste afgesteld(wat ook geldt voor de show van Siriusmodeselektor die volgde). Ongelofelijke aanrader voor degenen die de kans krijgen hem te zien deze zomer.

Siriusmodeselektor: En dan het derde hoogtepunt van mijn weekend. Deze drie draaien geweldig samen. Overwegend veel nummertjes van Siriusmo, en wat minder van Modeselektor in de mix. Dat deed echter niks af aan de kwaliteit. De wat lichtere nummers van Siriusmo werden perfect afgewisseld met hardere/zwaardere tracks. Het publiek was uitzinnig(iets wat ik eigenlijk niet veel heb gezien bij het brave Pitch-volk), en dat was terecht ook. Enorm genoten, en wat mij betreft de ideale afsluiter van het festival.

Uiteindelijk zijn we nog even bij Clap! Clap! gaan kijken, maar die draaide ongelofelijk mak. Bovendien had het publiek er ook weinig zin meer in. Na een kwartiertje weggelopen en nog wat op het terrein verbleven. Ook hier helaas de laatste must see(Interstellar Funk) gemist, maar dit deed niet af aan de euforie.

Al met al een prachtig weekendje Pitch gehad. Pluspunten: accommodatie(de gashouder is een van de gaafste venue's waar ik ooit ben geweest), programmering(erg strikt binnen een genre. Dit zorgt er echter wel voor dat er een soort chemie tussen de artiesten te ontdekken valt. Iedereen draait elkaars nummertjes, en het voelt als een erg besloten scene). Minpunten: publiek(erg statisch, iedereen wil populair doen, veel geouwehoer tussen optredens door, erg elitair), geluidskwaliteit(met name de eerste dag).

Top 5:
1. Kaytranada
Jon Hopkins
Siriusmodeselektor
4. James Blake
5. James Holden
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Jon Hopkins: Tweede hoogtepunt van het festival. Ik ging hier met hoge verwachtingen heen, en die werden volledig ingelost. De tent stond op het begin redelijk leeg, waardoor we relatief gemakkelijk ver vooraan konden komen. Vanaf het begin had hij mijn aandacht, en die heeft hij niet meer losgelaten. De visuals waren de beste van het hele weekend, en hij mixte feilloos. Qua genre paste de muziek eigenlijk maar moeilijk tussen het andere hoofdpodiummateriaal, en toch viel het bij het publiek in goede aarde. Het geluid was hier ook het beste afgesteld(wat ook geldt voor de show van Siriusmodeselektor die volgde). Ongelofelijke aanrader voor degenen die de kans krijgen hem te zien deze zomer.

Dit lijkt me ook een ongelooflijke baas. Heerlijke livesets heeft die man, hoop die ook snal een keer mee te pakken.


Minpunten: publiek(erg statisch, iedereen wil populair doen, veel geouwehoer tussen optredens door, erg elitair), geluidskwaliteit(met name de eerste dag).

Dit had ik echt niet verwacht op een festival als Pitch. Had verwacht dat ze op een elektronisch(dance)festival van deze categorie toch wel echt meer voor de muziek kwamen. Hierdoor wel het woord yuppen geleerd. Dat lijkt me inderdaad niet het ideale volk voor een festival.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
@Kereltje volgens mij niet. De setlist kon ik nog niet vinden, en de set was ook redelijk vrij qua spel. Hij heeft er niks over gezegd dus ik verwacht eigenlijk van niet. Mocht het wel zo zijn dan ligt Radiosilence waarschijnlijk erg in de lijn van 200 press. De set zag namelijk redelijk vol met house en minimal techno invloeden.

Wat betreft publiek: het scheelt heel veel dat er geen camping bij is denk ik. Daardoor leek het in ieder geval een beetje een veredeld buurtfeest. Erg veel Amsterdammers.
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Ook ik heb me uitstekend vermaakt zaterdag op Pitch. Lekkere vibe. Verrassing was wel Gold Panda. Ik vond Jamie XX tegenvallen dus ging daar kijken maar wat een baas!
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
@Kereltje volgens mij niet. De setlist kon ik nog niet vinden, en de set was ook redelijk vrij qua spel. Hij heeft er niks over gezegd dus ik verwacht eigenlijk van niet. Mocht het wel zo zijn dan ligt Radiosilence waarschijnlijk erg in de lijn van 200 press. De set zag namelijk redelijk vol met house en minimal techno invloeden.

Wat betreft publiek: het scheelt heel veel dat er geen camping bij is denk ik. Daardoor leek het in ieder geval een beetje een veredeld buurtfeest. Erg veel Amsterdammers.

Hij heeft de track Radio Silence gespeeld. Ligt juist weer totaal niet in de lijn van 200 Press en weer meer in die van z'n laatste album: soulvol pianoliedje.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Tja, de helft van het publiek komt echt niet voor de artiesten. Op facebook gingen iets van 60 van mijn 'vrienden' (ik zat in Amsterdam op school) en dan vraag ik bij de meeste af wat ze daar te zoeken hebben. Quote van iemand uit mijn klas: 'mwah ken geen van de artiesten, maar het zijn beats dus zal wel cool zijn.' Dusja dat is weer het nadeel van zo'n mooie locatie.

Was sirusmodeselektor een b2b DJ set dan? Ik had iets verwacht zoals moderat, met ook eigen nummers (eigen in de zin van, sirusmodeselektor combinatie, niet van de aparte projecten. Achja kijk er erg naar uit op Dour.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Was wel een live-set, maar dan gewoon met nummers van modeselektor en siriusmo door elkaar heen. Dan weer 'Wow', dan weer 'Berlin', etc. Uitermate geschikt als je zin hebt in een feestje met een hoop gore basriffs, foute vocal samples tussendoor en nog iets foutere visuals.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Quote van iemand uit mijn klas: ‘mwah ken geen van de artiesten, maar het zijn beats dus zal wel cool zijn.’ Dusja dat is weer het nadeel van zo’n mooie locatie.

Ah, die zullen er weer behoorlijk wat geweest zijn dan. Altijd beetje jammer als dat volk in grote getale aanwezig is.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Wat Timvank zegt inderdaad. Het kwam op mij een beetje over als een live-versie van de Modeselektion compilaties. Het was een stuk minder serieus dan Moderat, en misschien een iets minder aanwezig live-element, maar wel ongelofelijk lekker aan elkaar geplakt. Minpuntje was dat ze een kwartier te vroeg stopten. De lichttechnici snapten het blijkbaar ook niet helemaal, want de podiumlichten bleven nog vijf minuten aan waardoor iedereen een encore verwachtte. Best wel een teleurstelling toen de grote lampen aangingen.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Ik heb er ook wel goed van genoten, ja. Was gewoon leuk om naar te kijken, sfeer was prima. Niets mis mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebruikers die dit onderwerp bekijken