Overige festivals

Status
Niet open voor verdere reacties.

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Hmm ik wilde de zaterdag gaan, maar met deze timetable... De kans wordt wel groter dat ik naar dour ga overigens!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.457
1.602
Wilde de vrijdag gaan voor Hot Chip en James Blake, maar laat het nu aan me voorbij gaan aangezien er tussen James Blake en Simian Mobile Disco eigenlijk niets interessants staat. Evian Christ is wel tof, maar zou dan eerder vooraan bij James Blake willen staan.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Zo. Terug van Psych Lab, ik heb me enorm vermaakt.

Vrijdag:

Algemene opmerking: het was redelijk rustig. Soms té rustig bij de Main Lab, maar dat bevorderde wel de doorstroming. Binnen een minuut stond je in de Observatory bij het andere optreden.

The Soft Walls: Op zich een redelijke beginner. Een beetje braaf, niet heel indrukwekkend en ook niet bijster veel van bijgebleven verder.

Daarna vlug een stukje RMFTM meets The Cosmic Dead: Redelijk indrukwekkend: psychrock gemengd met noise en sludgemetal. Overweldigend, veel en vooral hard. Achteraf balen dat ik niet langer ben blijven staan, maar ik most naar Morgan Delt -->

Morgan Delt: Vooraf redelijk veel van verwacht. De muziek spreekt me erg aan, dus ik had er zin in. Het viel helaas erg tegen. De frontzanger kwam totaal niet uit de verf, de gitarist was een beetje een arrogante hippie en de soundcheck was tegen het dramatische aan. De instrumentale waren op zich wel te doen, maar de bekendere nummers kwamen niet uit de verf.

Een stukje Electric Eye, niet echt de moeite waard om te vermelden eigenlijk omdat ik ze te kort heb gezien.

Een half uur Luminanas. Met de muziek was ik niet echt bekend, maar de frontzangeres was redelijk goed. Instrumentaal ook prima, niks op aan te merken eigenlijk.

Pow!: Aan te bevelen voor iedereen die de kans krijgt ze binnenkort te zien. Het paste niet echt binnen het psych/sludge sfeertje dat er de vrijdag hing(meer garage-rock), maar wel een top optreden. Het publiek was onwijs lam, en de frontzanger liet ook merken dat hij dat niet graag zag. Crowdsurfen, door het publiek lopen en een onwijs strakke performance(met een technisch mankementje in de tweede microfoon weliswaar) haalden het uiterste uit het publiek. Pow! had meer verdiend.

Hey Colossus: de act waar ik het meest naar uit keek op de vrijdag. Ik stond vooraan, en het publiek was iets actiever. De performance was perfect, en wat een baas is de frontzanger. Helaas viel de derde gitaar op een gegeven moment weg, en ook de bas viel even uit. Daardoor waren de pauzes tussen de nummers redelijk lang. Achteraf nog even een praatje gemaakt met de bandleden en Black & Gold gekocht en laten signeren. Zelf waren ze niet tevreden, maar ik heb me uitstekend vermaakt.

Moon Duo: prachtige psych. Ik werd compleet overompeld door de instrumentale stukken, en tussen de tracks door werden stukken spoken word gebruikt die het geheel nog psychedelischer maakten. De performance was ongelofelijk strak met galmende solo's van de gitarist. Puike performance en een aanrader voor de Dour-gangers hier. Ik ga ze zeker een tweede keer bekijken.

Teeth of The Sea: Ik was er hier niet meer helemaal helder, en ik heb me onwijs vermaakt bij deze band. Stuk voor stuk super gare types, vooral de gitarist/toetsenist. Wat een kerel. De performance was redelijk hard, en ook dansbaar. Dankbaar gebruik van gemaakt om de avond mee af te sluiten.

De vrijdag kwam redelijk stroef op gang, en het publiek was ook wat minder. Uiteindelijk toch in stijl afgesloten en voldaan mijn bed in gedoken.

Zaterdag:

Verreweg de betere dag. Alles was beter: de line-up, de performances het publiek en vooral ook de Visuals. De Visuals waren de zaterdag veel grafischer, en het kleurgebruik was veel psychedelischer/intenser. Ik heb uren achter elkaar naar de schermen staan staren, verbluffend. De Visuals werden live achterin de Main Lab gemaakt door twee jongens. Door middel van figuurtjes uit was en klei die op een draaiende schijf stonden en werden gefilmt(met allerhande filters er overheen oid). Fascinerend.

Kikagaku Moyo: Een erg sterk begin. De sitar is een prachtige toevoeging voor een psych-band. De drums waren onwijs strak, de gitaar- en sitarsolo's waren perfect, en eigenlijk begon de dag zo al met een hoogtepunt.

Een stukje Dead Rabbits: redelijk standaard garage-rock, niet heel indrukwekkend eigenlijk.

The Cult Of Dom Keller: wederom een hoogtepunt. De drummer is uitstekend, en vooral de synths icm de gitaar was een prachtig samenspel. Ook de vocalen waren perfect, redelijk uniek ook. Prima optreden

Eetbreak...

The Lucid Dream: ik had er meer van verwacht aan de hand van het nieuwe album. Eigenlijk niet heel bijzonder, volgens mij speelden ze ook relatief veel ouder materiaal.

Earth: Na het optreden van Earth dacht ik dat dit niet meer overtroffen zou worden. Aangrijpende combinatie van instrumentale doom/sludge-metal en psychedelica. Het publiek was erg enthousiast, en terecht. De gitarist was geweldig, en de drums waren ook fascinerend: de lange solo's leenden zich voor een erg vrije drumstijl zonder vast ritme. Fascinerend om te zien/horen. Geweldig optreden.

The Soft Moon: Ik begon hier zittend in de loungestoelen achterin, maar tijdens het eerste nummer ben ik naar voren gelopen. The Soft Moon is de absolute aanrader van deze twee dagen. Uiterst dansbare ritmes gecombineerd met kraut/psych-elementen zorgden voor een ultieme beleving. Er stond eigenlijk niemand stil in de hele zaal, een ondenkbaar contrast met de vrijdag. Een geweldige performance en een uitstekende frontman maken dit wel tot het beste optreden van Psych Lab 2015.

K-X-P: Een indrukwekkende, dansbare en vooral instrumentale performance. De drie bandleden gingen gekleed in zwarte gewaden, en door de twee drummers was het ritmisch erg sterk en ook sonisch dicht. Wederom een erg dynamisch publiek, en ik heb me goed vermaakt. Weliswaar een ietwat eentonige performance, maar toch een prima afsluiter van Psych Lab. Ik wilde eigenlijk ook zZz nog zien, maar we hebben besloten naar huis te gaan, aangezien we er allebei doorheen zaten.

Over het algemeen heb ik me uitstekend vermaakt op Psych Lab. Volgend jaar ben ik er ongetwijfeld weer bij. De sfeer was fantastisch, visueel heb ik het nog niet eerder zo sterk gezien en de performances waren over het algemeen erg sterk. Aan iedereen die twijfelt om volgend jaar te gaan: doen!



 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Waar in Eindhoven was dit allemaal Kos?
Alles in de Effenaar?
Ik zie dat de site engels is. waren er ook veel Buitenlanders dan of toch veel Nederlanders?
Dit jaar niet echt mee bezig gehouden om dat het niet helemaal mijn genre is maar denk dat er op zo'n weekend ongeveer evenveel interessante bands staan als in de rest van het jaar in de Effenaar.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Jup alles in de Effenaar(buiten een tentoonstelling in Nul Zes, niet geweest). Er waren inderdaad wat Britten(er wordt ook gepropageerd voor Liverpool Psych Fest, de scene is groot daar en er zijn connecties). Er waren in verhouding ook veel Aziaten( langgharige hippie-Aziaten welteverstaan), waarschijnlijk vooral voor Kikagaku Moyo de tweede dag.

Nog een pluspunt dat ik vergeten was te melden: er hangt een heel gemoedelijk 'ons kent ons' sfeertje, dat wordt versterkt door de merchandise stands die een gang beslag nemen. Bandleden verkopen er hun eigen platen, je kunt met iedereen een praatje maken en bijna alle muzikanten waren in het publiek te vinden(beide dagen zelfs). O.a. leden van Pow!, Morgan delt, hey colossus, the cosmic dead, Kikagaku Moyo en the soft walls tegengekomen in publiek en tijdens het lopen tussen optredens.
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Pitch en wel de zaterdag. Enige jammere voor mij is Jamie XX en Gold Panda overlapping. Verder ga ik voor Kwabs, Jack Garratt, Jungle en de ervaring. Hoor van veel mensen dat het vorig jaar qua doorloop een drama was, iemand daar ervaring mee?

Week ervoor ga ik naar DTRH, komen ook veel Pitch waardige artiesten :)
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Langedijker Marco Kuiper, de vorige organisator van Indian Summer, begint volgend jaar een nieuw festival genaamd ’Summer of Love’, in het weekend van 10 en 11 september 2016.

De locatie is dezelfde als waar afgelopen weekend Indian Summer plaatsvond: het daarvoor aangewezen evenemententerrein op het Geestmerambacht bij Broek op Langedijk. Kuiper was daar vrijdagavond en herkende zijn ’geesteskind’ niet terug. "Hart en ziel waren eruit." Daarmee sluit hij aan op de kritiek van een deel van het publiek. Dat ergerde zich aan de lange wachttijden voor de betaalchip en de consumpties en bovendien aan de nieuwe opzet van het festival. Alle podia waren in grote tenten en die tenten stonden dicht bij elkaar, waardoor vaak een kakofonie ontstond. Maar dat is niet de reden dat Kuiper de concurrentie aangaat. "Ik heb zes weken geleden al een vergunning aangevraagd. Wat ik vrijdag zag, sterkt me in het gevoel dat er iets moet gebeuren."
Kuiper wil met ’Summer of Love’ terug naar wat Indian Summer, dat hij in 2013 verkocht aan de Duitse festivalorganisator FKP Scorpio, ooit was. "Een festival met sfeer, passie, beleving en verrassingen."

Het bloed kruipt waar het niet kan gaan bij Kuiper, eigenaar van Maverick Events bv. Anderhalve maand terug vroeg hij al een vergunning aan voor ’Summer of Love’. En afgelopen weekend werd hij extra gemotiveerd door een bezoek aan Indian Summer. "Wat ik daar zag, heeft me diep geraakt. Niet in positieve zin. Ik zag een uitgeklede versie van wat Indian Summer was. Alles in tenten, te dicht bij elkaar en veel te lange wachttijden voor consumpties en het opladen van betaalchips. En ik zag later mijn indruk terug op Facebook, waar veel kritiek op het festival was te lezen."

Hij wil een festival met sfeer neerzetten, vandaar ook de naam die refereert aan de late jaren zestig/begin jaren zeventig. "Terug naar de oude filosofie toen Indian Summer begon. Ik wil er verrassende dingen tegenkomen, terug naar ’open air’, met een mooie aankleding en een goeie opstelling, zoals in de jaren 2010 tot en met 2013."
De vorige eigenaar wordt een rechtstreekse concurrent van de nieuwe eigenaar. "Dat is op zich niet de intentie. Het bloed kruipt inderdaad. En wie kritiek heeft en een grote bek, zoals ik nu, moet er ook wat aan doen. Dat doe ik. En het mooie is toch dat het publiek in Noord-Holland-noord volgend jaar twee keuzes heeft."
Kuiper kan nog niks zeggen over de muzikale inhoud van ’Summer of Love’. "De financiering is rond. Het hangt samen met het programma hoe groot we beginnen."
Een terugkeer naar het oude terrein aan de zuidkant van het Geestmerambacht zit er niet in. Veel bezoekers bleken heimwee te hebben naar die idyllische en uitgestrekte plek langs het water en tussen de bomen. "Nee, helaas, de nieuwe locatie aan de noordkant is door de beheerder, het recreatieschap, aangewezen als evenemententerrein."

Sorry voor de grote lap tekst. Ben wel benieuwd welke kant het op gaat met de muziek. Jammer dat ze de oude locatie van Indian Summer niet meer mogen gebruiken want dat was een prachtige locatie rond een meer (BKS achtig).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.450
6.112
Tivoli Vredenburg Festival was ook erg goed. Triggerfinger, Handsome Poets, Jeugd van Tegenwoordig, Maarten Heijmans, Navarone, Kenny B, Fresku en vele anderen voor slechts 29 euro.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Run The Jewels, Unknown Mortal Orchestra, Kurt Vile, Battles en John Talabot erbij voor Pitchfork Paris. Dit is toch stilaan om op te kwijlen.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Gewoon weer allemaal raak

Daarnaast: Battles en RTJ zouden wat mij betreft niet misstaan op LGW.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
<div class="d4p-bbt-quote-title">Brian wrote:</div>
gaat iemand hier misschien ook naar Nirwana Tuinfeest? Het lijkt mij wel een mooie afsluiter van de zomer(vakantie). Vooral Gogol Bordello vind ik live echt een top band. http://www.nirwanatuinfeest.nl/timetablea>

Bij de line up dacht ik ‘jaaaa’ en bij de datum helaas ‘neeeee.’ T is tijdens PKP anders was t zeker de moeite waard

pukkelpop heeft natuurlijk een leukere line-up, daar heb je gelijk in. maar er zijn hier zoveel bands die een feest van een optreden maken (dropkick murphy's, Gogol Bordello, Fiddler's Green, John Coffey etc.) dat ik er eigenlijk wel heen moet. Vooral als Peter Pan Speedrock, Blood Red Shoes en Di-rect (heb de nieuwe nog nooit gezien) komen.

Maar alvast veel plezier op pukkelpop ;P
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Brian wrote:</div>
gaat iemand hier misschien ook naar Nirwana Tuinfeest? Het lijkt mij wel een mooie afsluiter van de zomer(vakantie). Vooral Gogol Bordello vind ik live echt een top band. http://www.nirwanatuinfeest.nl/timetablea>


Bij de line up dacht ik ‘jaaaa’ en bij de datum helaas ‘neeeee.’ T is tijdens PKP anders was t zeker de moeite waard


pukkelpop heeft natuurlijk een leukere line-up, daar heb je gelijk in. maar er zijn hier zoveel bands die een feest van een optreden maken (dropkick murphy’s, Gogol Bordello, Fiddler’s Green, John Coffey etc.) dat ik er eigenlijk wel heen moet. Vooral als Peter Pan Speedrock, Blood Red Shoes en Di-rect (heb de nieuwe nog nooit gezien) komen.

Maar alvast veel plezier op pukkelpop ;P

Minstens 50% van de line up zou ik best wel willen zien. Gelukkig staan Murphys en JC ook op PKP dus dat scheelt weer. Thx
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
gaat iemand hier misschien ook naar Nirwana Tuinfeest? Het lijkt mij wel een mooie afsluiter van de zomer(vakantie). Vooral Gogol Bordello vind ik live echt een top band. a>

Is vrijwel om de hoek voor mij. Als ik niet naar Pukkelpop zou gaan had ik het wel geweten. Toffe line-up voor dat geld. ik zou gaan als ik jou was.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik zie even niet wat er ook maar een beetje goed is aan die line-up?

Voor 50 euro lekker broezen bij Gogol Bordello, Dropkick Murphys, John Coffey, Bloodred shoes Jeroen! alee!!!

Niet meteen haten als er geen indie-namen op een festival staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebruikers die dit onderwerp bekijken