Alcatraz Open Air 2025

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.451
8.683
13 augustus (morgen) om 12:00 start de early bird verkoop voor wie op basis van die eerste 15 namen (Machine Head, Dimmu, Emperor en meer) al meteen tickets wil halen!
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Altijd dorst

Campingartiest
21 jun 2022
53
63
Heeft iemand een idee van het ticketprijs voor combi en wat het Early bird voordeel is? Vip kaartje lijkt het dubbele te kosten. Iemand wel eens gedaan? Wat vond je ervan?
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.358
1.437
Machine Head en Ministry wil ik al zeker zien. Minstens al een dagticket dus en als die apart staan wordt het een weekendticket. Ook Kreator wordt binnenkort normaal gezien nog aangekondigd (een van de organisatoren had toch althans gezegd op een podcast dat Kreator er volgend jaar speelt). Die wil ik ook zeker zien als ze er staan


Vraag me alleen af welke positie die krijgen? In 2022, toen er bijna enkel Europese bands waren door nog strikte regels om te reizen ivm corona, waren ze nog headliner. Zouden ze die positie nu terug krijgen? De swamp headliners lijken me reeds alle drie bekend, Dimmu Borgir + Emperor + Ministry lijken me alle 3 swamp headline waardig.


Wat ik niet hoop is dat ze Papa Roach als headliner boeken. Wacken deed het wel. Papa Roach op Alcatraz vind ik prima maar max rond een uur of 6 op de prison. OF ze moesten een old school set doen met enkel nummers van de eerste drie albums. Dan mogen ze van mij wel als headliner


Andere gedachten nog voor headliners zijn bij mij uiteraard Gojira en ik ben ook benieuwd wanneer Parkway Drive nog eens een augustus tour doet in Europa. Maar dat zouden wel 3 Graspop headliners zijn en misschien wat duur. Gojira is misschien eerder voor de Lokerse of Pukkelpop. Of toch Graspop, is maar Franse band dus kan een hele zomer in principe op festivals staan.


Over Graspop headliners gesproken: Powerwolf. Al denk ik eerder Graspop. Zeker als ik hoor dat ze een nog grotere productie gaan gebruiken de komende tour en dat Sabaton al niet meer mogelijk was door een te grote productie. Powerwolf begint qua productie en dergelijke stilletjes aan in de buurt van Sabaton te komen toch wel denk ik


Ook al lang niet meer gezien op de Europese festivals: Anthrax!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.961
8.871
Machine Head en Ministry wil ik al zeker zien. Minstens al een dagticket dus en als die apart staan wordt het een weekendticket. Ook Kreator wordt binnenkort normaal gezien nog aangekondigd (een van de organisatoren had toch althans gezegd op een podcast dat Kreator er volgend jaar speelt). Die wil ik ook zeker zien als ze er staan


Vraag me alleen af welke positie die krijgen? In 2022, toen er bijna enkel Europese bands waren door nog strikte regels om te reizen ivm corona, waren ze nog headliner. Zouden ze die positie nu terug krijgen? De swamp headliners lijken me reeds alle drie bekend, Dimmu Borgir + Emperor + Ministry lijken me alle 3 swamp headline waardig.
Ik denk dat Kreator de derde Swamp headliner gaat zijn, naast Dimmu Borgir en Emperor. Ook gelet op de positie van Ministry op de poster, in vergelijking met die andere twee. Ministry zal dan wellicht de Helldorado afsluiten, zoals Hatebreed dat dit jaar deed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en won666

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.768
12.426
Ik denk dat Kreator de derde Swamp headliner gaat zijn, naast Dimmu Borgir en Emperor. Ook gelet op de positie van Ministry op de poster, in vergelijking met die andere twee. Ministry zal dan wellicht de Helldorado afsluiten, zoals Hatebreed dat dit jaar deed.
Als ze het voor elkaar krijgen om Machine Head als headliner neer te zetten met daarna half overlappend Ministry als Helldorado head en Dimmu als Swamp head dan ga ik schuimbekken.

Maar ik zit klaar om 12 uur voor de Early Bird! Dit festival heeft me nooit teleurgesteld en altijd verrast.
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
258
734
Heeft iemand een idee van het ticketprijs voor combi en wat het Early bird voordeel is? Vip kaartje lijkt het dubbele te kosten. Iemand wel eens gedaan? Wat vond je ervan?
2022 was het laatste jaar dat ik een vip combi heb gedaan, ben daarmee gestopt omdat het voor mij altijd maar minder toegevoegde waarde had.
Belangrijkste redenen in volgorde van belangrijkheid:
1/ uitgebreidere programmering in de tenten met de Morgue vanaf 2019 en Helldorado vanaf 2022 waar veel meer bands geprogrammeerd werden die ik wil zien. Als er een band op de main speelt die ik wil zien sta ik ook gewoon liever wat vooraan op het terrein. hierdoor kwam ik eigenlijk enkel nog in de vip voor de dagelijkse maaltijd of om de opener van de festivaldag te volgen vanaf de toog in het vip deck.
2/ voor corona was het vip buffet echt lekker en uitgebreid, in 2021 en 2022 was het buffet eigenlijk beneden pijl zeker niet beter dan wat je toen gewoon op het terrein kon eten.
3/ veel van de goede zitjes met zicht op podium worden aan het begin van de dag geclaimd (beetje zoals handdoek leggen aan het zwembad), als je zittend een optreden van afstand wil bekijken is de tribune voor de vip een betere oplossing eigenlijk.
4/ vip parking was vroeger gewoon op de parking voor het festivalterrein wat heel interessant was als je ook kampeerde, nu sta je ook gewoon op Expo en kan mij niet inbeelden dat je met die vip shuttle veel tijdswinst boekt
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
258
734
Ik denk dat Kreator de derde Swamp headliner gaat zijn, naast Dimmu Borgir en Emperor. Ook gelet op de positie van Ministry op de poster, in vergelijking met die andere twee. Ministry zal dan wellicht de Helldorado afsluiten, zoals Hatebreed dat dit jaar deed.
Ik denk dat je gelijk hebt in 2018 waren ze headliner van de Swamp, maar toen was er nog geen Helldorado. In 2023 stond Godflesh als voorlaatste geprogrammeerd in de Helldorado, maar Ministry lijkt mij toch nog een stapje hoger te staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
258
734
Als ze het voor elkaar krijgen om Machine Head als headliner neer te zetten met daarna half overlappend Ministry als Helldorado head en Dimmu als Swamp head dan ga ik schuimbekken.
Ik hoop nu al op een paar "tegenvallende" prison headliner namen want anders wordt het een clash festijn, want er kan altijd nog iets tofs laat in La Morgue staan ;)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.451
8.683
Haha ja ik ook! Van mij mogen die andere twee headliners een waar Walhalla voor Koekdoos worden zodat ik in alle rust naar Dimmu, Emperor en Ministry kan.

Het enige dat ik nodig heb, is Dokken, Night Ranger en/of Winger om er weer een dag bij te zijn, al helpen twee mooie headliners zeker mee.

Eventuele andere gave namen, als je het hebt over van die unieke boekingen uit mijn straatje, zijn Ratt (geannuleerde editie 2020), Ted Nugent en Tesla, en vast nog wel meer!
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
293
313
Komen de vip-tickets ook in earlybird? Want momenteel staat er enkel het combiticket.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
2022 was het laatste jaar dat ik een vip combi heb gedaan, ben daarmee gestopt omdat het voor mij altijd maar minder toegevoegde waarde had.
Belangrijkste redenen in volgorde van belangrijkheid:
1/ uitgebreidere programmering in de tenten met de Morgue vanaf 2019 en Helldorado vanaf 2022 waar veel meer bands geprogrammeerd werden die ik wil zien. Als er een band op de main speelt die ik wil zien sta ik ook gewoon liever wat vooraan op het terrein. hierdoor kwam ik eigenlijk enkel nog in de vip voor de dagelijkse maaltijd of om de opener van de festivaldag te volgen vanaf de toog in het vip deck.
2/ voor corona was het vip buffet echt lekker en uitgebreid, in 2021 en 2022 was het buffet eigenlijk beneden pijl zeker niet beter dan wat je toen gewoon op het terrein kon eten.
3/ veel van de goede zitjes met zicht op podium worden aan het begin van de dag geclaimd (beetje zoals handdoek leggen aan het zwembad), als je zittend een optreden van afstand wil bekijken is de tribune voor de vip een betere oplossing eigenlijk.
4/ vip parking was vroeger gewoon op de parking voor het festivalterrein wat heel interessant was als je ook kampeerde, nu sta je ook gewoon op Expo en kan mij niet inbeelden dat je met die vip shuttle veel tijdswinst boekt

Moet wel zeggen dat het vip-buffet de laatste 2 edities weer sterk verbeterd is. Heb geen idee hoe het er uitzag voor corona, maar afgelopen editie waren de hoofdgerechten achtereenvolgens een "hammetje" met friet, stoofvlees met frietjes en halve kip met gebakken aardappelen. Natuurlijk nog altijd voorgerechten met brood + kruidenboter, varia aan salades, dagelijks 2 soorten pasta (op zaterdag zelfs lasagne!) & nog een dessert op het einde.

Dit jaar was de VIP helaas wel een stuk gekrompen. De "gesloten" bar waar je binnen rustig wat kon drinken was weg. Je kon m.a.w. enkel zitten op het VIP-deck of op de grond. Echter ben ik daarnaast wel nog positief over de Alcatraz VIP.
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
258
734
Moet wel zeggen dat het vip-buffet de laatste 2 edities weer sterk verbeterd is. Heb geen idee hoe het er uitzag voor corona, maar afgelopen editie waren de hoofdgerechten achtereenvolgens een "hammetje" met friet, stoofvlees met frietjes en halve kip met gebakken aardappelen. Natuurlijk nog altijd voorgerechten met brood + kruidenboter, varia aan salades, dagelijks 2 soorten pasta (op zaterdag zelfs lasagne!) & nog een dessert op het einde.

Dit jaar was de VIP helaas wel een stuk gekrompen. De "gesloten" bar waar je binnen rustig wat kon drinken was weg. Je kon m.a.w. enkel zitten op het VIP-deck of op de grond. Echter ben ik daarnaast wel nog positief over de Alcatraz VIP.
dat eten klinkt in ieder geval terug een stuk beter, van 2022 herinner ik mij vooral gefrituurde brol om het zo te zeggen. Maar het eten was voor mij gewoon de druppel, ik kwam er toch al bijna niet meer door dat over en weer geloop tussen de tenten :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.768
12.426
Moet wel zeggen dat het vip-buffet de laatste 2 edities weer sterk verbeterd is. Heb geen idee hoe het er uitzag voor corona, maar afgelopen editie waren de hoofdgerechten achtereenvolgens een "hammetje" met friet, stoofvlees met frietjes en halve kip met gebakken aardappelen. Natuurlijk nog altijd voorgerechten met brood + kruidenboter, varia aan salades, dagelijks 2 soorten pasta (op zaterdag zelfs lasagne!) & nog een dessert op het einde.

Dit jaar was de VIP helaas wel een stuk gekrompen. De "gesloten" bar waar je binnen rustig wat kon drinken was weg. Je kon m.a.w. enkel zitten op het VIP-deck of op de grond. Echter ben ik daarnaast wel nog positief over de Alcatraz VIP.
Nou als ik dat zo lees ben ik blij dat ik niet eet in de VIP tent. Heb dit jaar niks uit een frituur gegeten en vooral de heerlijke curry met rijst of pangang kip met rijst en natuurlijk de legendarische chicken black pepper burger. Daar ga ik toch beter op om al die dagen normaal te blijven functioneren.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Yup, in 2022 (ironisch genoeg het eerste jaar dat ik een VIP-ticket aanschafte) was het eten erg repetitief. 1 bak met 3 stukken vlees, waarvan dagelijks 2 hetzelfde ... En toch overtuigend genoeg om het nog eens te doen :ROFLMAO:
M'n kameraad en ik gaan voornamelijk nog VIP om op dode momenten even op het skydeck te genieten van de Prison stage. Alsook vinden wij het buffet & de aparte toiletten een grote meerwaarde. Geen parking betalen & de shuttle heen (terug is voor ons nog altijd een mysterie ...) ging héél vlot, zeker omdat het geen bus is, maar eerder een taxi. En een klein VIP-presentje als aandenken is altijd mooi.

Maar idd, wij vertoeven zelf vooral in de Morgue/Helldorado, waar toevallig ook de lekkerste foodtrucks van het hele terrein staan.

Nou als ik dat zo lees ben ik blij dat ik niet eet in de VIP tent. Heb dit jaar niks uit een frituur gegeten en vooral de heerlijke curry met rijst of pangang kip met rijst en natuurlijk de legendarische chicken black pepper burger. Daar ga ik toch beter op om al die dagen normaal te blijven functioneren.

Volledig te begrijpen! Wij eten altijd nog een maaltijd op het terrein zelf. Het aanbod van Alcatraz zelf is zo goed en overheerlijk, waardoor het onmogelijk wordt om daartegen te concurreren :giggle:
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.451
8.683
Nou als ik dat zo lees ben ik blij dat ik niet eet in de VIP tent. Heb dit jaar niks uit een frituur gegeten en vooral de heerlijke curry met rijst of pangang kip met rijst en natuurlijk de legendarische chicken black pepper burger. Daar ga ik toch beter op om al die dagen normaal te blijven functioneren.

Volgende keer deze dan maar eens proberen, op het terrein niet meer aan gedacht…
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.961
8.871
Volgende keer deze dan maar eens proberen, op het terrein niet meer aan gedacht…
Zou dat zeker doen! Binnen onze groep was iedereen direct overtuigd van de kwaliteit van deze briljante burger. Heb er zelf drie op en moest me inhouden om er niet nog vaker eentje te halen.
 
  • Winning
Waarderingen: Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Sdg