Best Kept Secret 2025

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.648
7.353
Welke festivals, buiten Lowlands, zou Fontaines D.C. dan nog meer doen in Augustus?

Hebben bijna alles wel gedaan deze zomer; Pukkelpop, Sziget, Reading & Leeds, Rock en Seine, Haldern Pop, Paredes de Coura.
Plus nog losse optredens in Turkije, Slovenië, Oostenrijk..
Enkel de 3 festivals in Scandinavië lijken dan nog over te blijven (Oya, Way Out West en Flow).
Rock en Seine zat hier niet bij. Maar als ze ook met Oasis meegaan, dan kunnen ze het toch over de zomer uitspreiden? Werchter verwacht ik ze zelf ook wel. Daarnaast is het voor een Ierse band ook niet dat ze ver moeten reizen als ze de hele zomer moeten vullen met shows.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.767
9.714
Ik zie zelf Charli meer een match met DTRH. Underworld daarentegen komt met een nieuw album. Lijkt me een logische ondanks dat ze al veel in Nl te zien zijn geweest.
Om een of andere reden zie ik Charli ook echt wel matchen met BKS. Er zit een soort randje in die ik heel erg vind passen bij het huidige BKS. (Maar DTRH ook wel hoor, daar niet van.)
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz

Brombeer

Campingartiest
10 sep 2021
70
74
Rock en Seine zat hier niet bij. Maar als ze ook met Oasis meegaan, dan kunnen ze het toch over de zomer uitspreiden? Werchter verwacht ik ze zelf ook wel. Daarnaast is het voor een Ierse band ook niet dat ze ver moeten reizen als ze de hele zomer moeten vullen met shows.
Klopt inderdaad. Excuses. Mochten ze met Oasis meegaan lijkt Lowlands ook een lastig verhaal te worden aangezien ze dan in Dublin spelen op 16 + 17 augustus. Ben benieuwd.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.648
7.353
Om een of andere reden zie ik Charli ook echt wel matchen met BKS. Er zit een soort randje in die ik heel erg vind passen bij het huidige BKS. (Maar DTRH ook wel hoor, daar niet van.)
Ja? Ik juist door die hele Brat Girl Summer heel erg op DTRH en niet zozeer op BKS. Die vind ik meer niet hype gevoelig en, ja ik weet het niet precies. Maar aan de andere kant ben ik ook nog ooit op BKS geweest dus de kans dat ik er naast zit neem ik graag van je aan. Wil ik wel verandering in brengen 2025 btw :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.767
9.714
Ja? Ik juist door die hele Brat Girl Summer heel erg op DTRH en niet zozeer op BKS. Die vind ik meer niet hype gevoelig en, ja ik weet het niet precies. Maar aan de andere kant ben ik ook nog ooit op BKS geweest dus de kans dat ik er naast zit neem ik graag van je aan. Wil ik wel verandering in brengen 2025 btw :)
Zeker doen! Geweldig festival. Als ik je er tegenkom is het eerstvolgende biertje er een van mij.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.516
2.661
Niet dat ik het niet geloof, maar ik vind het toch wel erg opmerkelijk. Alle seinen lijken op groen te staan voor Fontaines DC op BKS als headliner. Al geboekt door Friendly Fire, BKS wil graag en het leek ook qua planning voorlopig goed te passen. De enige reden om dan naar Lowlands te gaan is omdat de band dat zelf wil en dat snap ik eigenlijk niet. Zelfs als ze meer geld krijgen voor een show op Lowlands lijkt het me commercieel veel aantrekkelijker om headliner te zijn op een festival als BKS. Ik zet zelf Fontaines DC niet zo snel op, maar naar een headlineshow op BKS zou ik zeker wel gaan kijken en ik sluit niet uit dat ik het daarna vaker zou gaan luisteren. Ze hebben toch een veel groter bereik als headliner op BKS dan voor een halflege Alpha? Of overschat ik het veld op de ONE hiermee?
Het is zeker opmerkelijk, en als het inderdaad zo is dan heeft Maurits weer wat lastige interviews voor de boeg (ik vermoed iets met schuivende tourschema's en primavera porto dat toch weer lastig te combineren blijkt). Een beetje een verhaal als met The National of Blur.

Maar als ik hem dan maar iets positiever maak is het ergens wel fijn dat deze ballon nu al wordt doorgeprikt en niet zoals vorig jaar met the National zo kort voor de aankondiging. Als ze er toch blijken te staan is het dan toch nog een soort van verrassing. En zo niet dan gaan we maar extra genieten in de AFAS.
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz en dfrvanloon

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.516
2.661
Rock en Seine zat hier niet bij. Maar als ze ook met Oasis meegaan, dan kunnen ze het toch over de zomer uitspreiden? Werchter verwacht ik ze zelf ook wel. Daarnaast is het voor een Ierse band ook niet dat ze ver moeten reizen als ze de hele zomer moeten vullen met shows.
Als ze met Oasis meereizen dan snap ik LL niet helemaal.
Oasis staat juist in het LL-weekend in Dublin.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.015
168
Ik lees mee.....We zijn nu zeker niet in de mood om alvast een presale ticket te kopen.....zeker niet als ik lees wat er tot nu toe langskomt aan mogelijke namen.
 

submarine

Playlistbediener
30 apr 2019
39
48
Gok voor headliners BKS op Vampire Weekend - Charli XCX en dan misschien Pavement als classic erbij.
Pavement zou ik schitterend vinden! Ben alleen niet zeker of die genoeg tickets schuiven als headliner. Misschien voor BKS interessanter om hen in een soort van PJ Harvey-Justice-constructie neer te zetten met bv. een Underworld ofzo. Of zou dat een te dure grap zijn?
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
605
624
Zou een flinke tegenvaller zijn. Ben benieuwd of jouw via-via-vrij-betrouwbare bron dezelfde is als die van Wenteldave.

Als het inderdaad zo is dan is het voor het derde jaar op rij dat ze toch misgrijpen met een band waar ze al lang mee bezig waren (zoals dit jaar met the National en vorig jaar met Blur) en waar ze ook echt een goede relatie mee hebben. Als ook nu blijkt dat het niet te plooien is met Primavera Porto wordt ook wel de vraag hoe handig het is dat ze ieder jaar in datzelfde weekend zitten....
Tja, ook inkoppertjes kunnen over gekopt worden blijkbaar. Zou wel tekenend zijn als ze zelfs een band uit de eigen stal, die ze dan ook nog een headline show kunnen aanbieden niet kunnen vast leggen.
Niet dat ik het niet geloof, maar ik vind het toch wel erg opmerkelijk. Alle seinen lijken op groen te staan voor Fontaines DC op BKS als headliner. Al geboekt door Friendly Fire, BKS wil graag en het leek ook qua planning voorlopig goed te passen. De enige reden om dan naar Lowlands te gaan is omdat de band dat zelf wil en dat snap ik eigenlijk niet. Zelfs als ze meer geld krijgen voor een show op Lowlands lijkt het me commercieel veel aantrekkelijker om headliner te zijn op een festival als BKS. Ik zet zelf Fontaines DC niet zo snel op, maar naar een headlineshow op BKS zou ik zeker wel gaan kijken en ik sluit niet uit dat ik het daarna vaker zou gaan luisteren. Ze hebben toch een veel groter bereik als headliner op BKS dan voor een halflege Alpha? Of overschat ik het veld op de ONE hiermee?
Nee, je inschatting lijkt me juist. Ze zouden op BKS voor een groter en, wellicht ook, meer geïnteresseerd publiek spelen. Wellicht biedt Lowlands meer prestige en zeer waarschijnlijk ook meer geld.
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
717
443
Het is nu wel een beetje elk jaar zo dat BKS met de uitgekauwde headliners blijft zitten. Zal wel iets met Cigarettes After Sex en Underworld worden dan.

Verder zou Fontaines D.C. een prima headliner zijn geweest, maar door die 2e (nog steeds niet uitverkochte) show in AFAS heeft iedereen die ze wil zien ze ook wel gezien dit jaar, dus ik twijfel of het echt een waardevolle dagheadliner zou zijn geweest die tickets zou verkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.516
2.661
Pavement zou ik schitterend vinden! Ben alleen niet zeker of die genoeg tickets schuiven als headliner. Misschien voor BKS interessanter om hen in een soort van PJ Harvey-Justice-constructie neer te zetten met bv. een Underworld ofzo. Of zou dat een te dure grap zijn?
Hier nog steeds hoop dat die Death Cab for Cutie - Postal Service combi nog een keer naar Nederland komt.
Dat zou op BKS heel goed werken.
 

Lowlandicus

Support act
10 apr 2019
827
859
Het is nu wel een beetje elk jaar zo dat BKS met de uitgekauwde headliners blijft zitten. Zal wel iets met Cigarettes After Sex en Underworld worden dan.

Verder zou Fontaines D.C. een prima headliner zijn geweest, maar door die 2e (nog steeds niet uitverkochte) show in AFAS heeft iedereen die ze wil zien ze ook wel gezien dit jaar, dus ik twijfel of het echt een waardevolle dagheadliner zou zijn geweest die tickets zou verkopen.
2x AFAS uitverkocht en bijna 3000 mensen op zoek naar tickets. Had echt een hele mooie headliner voor BKS geweest die echt wel wat dagtickets verkoopt
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
717
443
Oh, ik kreeg tot voor kort nog advertenties op Instagram voor de tweede show dus ik ging er van uit dat hij nog (lang) niet uitverkocht was. Mijn excuses. Dan was het idd wel een mooie headliner geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lowlandicus

breadant

Randprogramma
7 feb 2023
139
212
Het is nu wel een beetje elk jaar zo dat BKS met de uitgekauwde headliners blijft zitten.
Hangt er natuurlijk vanaf wat je als uitgekauwd bestempeld. Wat mij betreft zit er ieder jaar minstens één wereldse headliner tussen. Van de laatste drie jaar: Nick Cave, Justice en Aphex Twin. Dat ze niet iedere avond een denderende headliner hebben, soit, welk festival heeft dat wel?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken